استیو نیکولز، یکی از طراحان معروف صنعت خودرو، به عنوان طراح خودروهای برجسته مانند مکلارن MP4/3 و MP4/4، فراری و جگوار شناخته میشود. او بنیانگذار شرکت نیکولز کارز (Nichols Cars) است و اولین طراحیهایی که از فیبرکربن در طراحی خودروهای فرمول یک استفاده کرد.
محصول اولیه این شرکت با نام N1A، طراحی شده است و الهام گرفته از محصول اولیه مکلارن به نام M1A که در دهه 60 میلادی به عنوان یک نمونه آزمایشی برای شرکت در مسابقات Group 7 معرفی شد.
مدل کارز N1A به تب برداشته است البته با تأثیر از طراحی کلاسیک مکلارن، اما با ارتفاع و فاصله محوری بیشتر. آینههای جانبی همچنان روی گلگیرها قرار دارند، و رینگهای 19 و 20 اینچی با تایرهای پایلوت اسپرت کاپ 2 از شرکت میشلن همراه شدهاند.
بر اساس شاسی از جنس فیبرکربن و آلومینیوم، نیکولز کارز N1A با سیستم تعلیق مستقل در جلو و عقب، به همراه دوبل جناغی و آنتی رول بار، طراحی شده است.
با انتخاب پیشرانه هشت سیلندر LS3، نیکولز کارز تغییراتی اعمال کرده است که شامل دریچه گاز برقی، پیستون و شاتونهای سفارشی و آستر فولادی سیلندر میشود. این تغییرات باعث شده است که خروجی این پیشرانه 7 لیتری تا 650 اسببخار قدرت برسد.
پیشرانهی مورد اشاره که به صورت دستی در تاسیسات LPE مونتاژ میشود، از طریق گیربکس ششسرعته دستی Graziano به چرخها متصل میشود. همچنین، شرکت سازنده اعلام کرده که امکان نصب گیربکسهای دیگر همان برند بر روی N1A وجود دارد.
وزن خالص نیکولز کارز N1A 900 کیلوگرم است که 10 درصد کمتر از وزن نسل جدید مزدا میاتا است. این وزن به قدرت خودرو، تقریباً 700 اسب بخار بر هر تن رسیدوست دارد.
در نیکولز کارز N1A، کنترل کشش به صورت استاندارد و ترمز ABS، همچنین فرمان برقی به سفارش مشتری نصب میشود.
کابین این خودرو دو نفره با تمرکز بر نیازهای راننده طراحی شده است و قصد دارد لذت رانندگی را فراهم کند.
ما اطلاعات دقیقی از قیمت مدل N1A از نیکولز کارز نداریم؛ اما با توجه به مشخصات فنی منحصر به فرد، تیراژ محدود ۱۰۰ دستگاه و امکانات گستردهای برای سفارشیسازی، میتوان پیشبینی کرد که قیمت آن بسیار بالا خواهد بود.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.