در زمانی که فکر میکردیم دوران پیشرانه V8 به پایان رسیده است، دوج اعلام کرد که مدل SRT Hellcat در سال 2024 تولید خواهد شد. این خودرو ابتدا بهعنوان نسخهی محدود برای مدل 2021 معرفی شد، اما در مدل 2023 هم بازگشت و در حال حاضر معلوم شده که حداقل برای یک سال دیگر هم تولید خواهد شد.
دوج دورانگو SRT هلکت مدل 2024 بدون هیچ تغییری نسبت به مدل 2021 عرضه خواهد شد. این مدل همچنان با موتور 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ، که قدرت تولید 710 اسب بخار دارد، مجهز است. دوج نیز بهزودی این پیشرانه را در مدلهای چارجر، چلنجر و رم TRX استفاده خواهد کرد. تولید مدلهای چارجر و چلنجر هلکت در پایان امسال به پایان خواهد رسید و مدل TRX هم پس از تولید 4 هزار دستگاه از نسخه نهایی به پایان خواهد رسید.
با توجه به اطلاعات فعلی، هنوز قیمت دقیق دورانگو SRT مدل 2024 اعلام نشده است. در سال 2023، این خودرو با قیمت بین 93,605 دلار تا 104,810 دلار به فروش میرسید، به این مبلغ باید هزینه حمل و نقل 1,595 دلار هم اضافه شود. احتمالا، نسخه دورانگو SRT 392 با موتور 6.4 لیتری V8 هم در سال 2024 به بازار عرضه خواهد شد، که همچنان با توان 475 اسب بخار و گیربکس 8 سرعته و انتقال قدرت به تمام چرخها عرضه میشود.
تولید مدل دوج دورانگو R/T با موتور 5.7 لیتری V8 و 360 اسببخار قدرت ادامه خواهد داشت، همچنین مدل های دیگر با موتور 3.6 لیتری Pentastar و 295 اسببخار قدرت و 352 نیوتنمتر گشتاور نیز موجود خواهند بود.
در سال 2024، دوج دورانگو در نسخههای SXT (پایه)، GT، R/T، Citadel، SRT 392 و نیز نسخه پرچمدار SRT Hellcat عرضه میشود.
به گفته دوج، سیستم پایش نقاط کور به طور استاندارد به تمام تریمها اضافه شده است، در حالی که قابلیت شناسایی تریکر به پکیج سفارشی Trailer Tow Group اضافه شده و با سفارش پکیج Tow N Go، ظرفیت یدککشی به حدود 3950 کیلوگرم میرسد.
متخصصان نشریه Motor1.com تماس با شرکت دوج برای دریافت اطلاعات درباره قیمت و برنامهی تولید آینده دورانگو SRT Hellcat برقرار کردهاند. اما یک منبع آگاه در شرکت از افشای جزئیات بیشتر در خصوص این موضوع خودداری کرده است.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.