در نمایشگاه حمل و نقل ژاپن 2023، علاوه بر مدلهای کانسپت جالب دیگر، یک مینیون قد بلند توسط میتسوبیشی معرفی شده است که بیشک جذابیت خاصی دارد. نظر میرسد که میتسوبیشی D:X، همچون سایر کانسپتها، پنجرهای به آینده است و ممکن است نمایندهای از نسل آینده خودروهای دلیکا باشد.
با معرفی میتسوبیشی دلیکا نسل فعلی این خودرو در سال 2007 آغاز شد و تا به امروز ادامه دارد. در سال 2019، میتسوبیشی دلیکا تحت تغییراتی قرار گرفته است.
طراحی میتسوبیشی D:X
باید به تایرهای چهارفصل میتسوبیشی D:X این خودروی شش نفره، که مناسب برای ماجراجویی در مسیرهای بیراهه است، اشاره کرد.
چرخها تقریبا در گوشههای بدنه قرار گرفتهاند، در حالی که شیب شیشه جلو، رکابهای جانبی و برآمدگی هلالی چرخها نیز بسیار جالب و زیبا هستند. میتسوبیشی D:X با طراحی مینی ون و الهام از خودروهای کراساور، یک ظاهر منحصر به فرد دارد و به طور کلی دارای یک ستون میانی نیست.
این اتومبیل مسی دارای چراغهای T-شکل است و همچنین با یک محفظه بار اضافی به صورت جعبه سقفی نیز تجهیز شده است.
کابین و امکانات میتسوبیشی D:X
کابین میتسوبیشی D:X، با چیدمان 2+2+2 صندلی و درهای کشویی، فضای بیشتری را برای سرنشینان فراهم میکند. همچنین، طراحی صاف سقف نیز نشان دهنده دقت و کیفیت ساخت این خودرو است.
در کنار دو نمایشگر که تصاویر دوربینهای جانبی را نمایش میدهند، یک نمایشگر بزرگ نیز روی داشبورد در سمت سرنشین نصب شده است. این نمایشگر بزرگ، تصاویر دوربین زیر بدنه و سطح مسیر را به سرنشینان نمایش میدهد.
صندلیهای ماژولار با روکش چرم قهوهای، قابل حرکت در جلو و عقب و حتی قابلیت چرخش ردیف جلو تا 180 درجه را دارند. هر صندلی دارای دو بلندگوی ساخت یاماها در پشت سرش است و طراحی آن از ساختار اسکلت انسان الهام گرفته شده و از مواد بازیافتی ساخته شده است.
مشخصات فنی میتسوبیشی D:X
خودروی میتسوبیشی D:X به عنوان یک خودرو پلاگین-هیبرید معرفی شده است، اما جزئیات فنی آن هنوز منتشر نشده است. قابلیت دارا بودن سیستم AWD در این خودرو هیچ تعجبی ندارد، زیرا خودروهای فعلی میتسوبیشی در رده kei نیز این ویژگی را دارا میباشند.
میتوان انتظار داشت که نسخه جدید میتسوبیشی دلیکا نیز از قابلیت ترمز دیسکی همراه با سیستم ترمز ضد قفل (ABS) بهرهمند باشد، زیرا نسخههای قبلی این ویژگی را داشتند.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.