اتوبوسرانی تهران (قیمت بلیت BRT+نقشه بی آر تی 1402)

مقالات خودرویی

افزایش چند برابری تعداد اتوبوس‌ها در سال 1403

در اسفند 1402، علیرضا زاکانی، شهردار تهران، در جلسه مراسم رونمایی از ناوگان برقی جدید حمل و نقل عمومی شهر تهران اعلام کرد که اقدامات مهمی در حال انجام هستند. اولین اقدام شامل اضافه کردن خطوط و وسایل نقلیه جدید به سیستم مترو است تا ظرفیت آن دو برابر شود. در بخش دوم، ورود وسایل حمل و نقل مختلف شامل اتوبوس، تاکسی، ون و موتور به ناوگان شهری مورد توجه قرار می‌گیرد. مجموعاً سه هزار اتوبوس برقی از آنها دو هزار و 500 دستگاه وارداتی و 500 دستگاه تولید داخلی خواهند بود. همچنین قرارداد خرید دو هزار دستگاه اتوبوس دیزلی داخلی نیز منعقد شده و این وسایل تا پایان سال آینده به ناوگان اضافه خواهند شد. ورود و تحویل اتوبوس‌های خارجی تا پایان شش ماه آینده پیش بینی شده است.

وی اظهار کرد که در حال حاضر دو هزار و 100 اتوبوس در خطوط فعال است و این تعداد پیوسته در حال افزایش است. برای سال آینده، تعداد اتوبوس‌های فعال چند برابر تعداد اتوبوس‌هایی خواهد بود که موقع تحویل شهرداری تهران در شهر مشغول به کار بود. در کل، تعداد اتوبوس‌های فعال به هشت هزار دستگاه می‌رسد.

خودروسازان نتوانستند اتوبوس‌ها را تحویل دهند

در آذر ماه 1402، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، اعلام کرد که تعداد اتوبوس‌های تولید داخل کاهش یافته است و مدیریت شهری قرارداد را از سه هزار به دو هزار و 500 دستگاه تغییر داده است. او اظهار کرد که حتی اگر تأمین به دو هزار اتوبوس برسد، همچنان مقدار کافی نیست. او ابراز نگرانی کرد که شرکت‌های خودروسازی نتوانسته‌اند تعداد مورد نیاز اتوبوس‌ها را تولید کنند و تنها یک شرکت اعلام کرده که 50 اتوبوس را به موقع تحویل خواهد داد. اما از دیگر شرکت‌ها انتظار نیست که به وعده‌های خود عمل کنند و آقای چمران معتقد است که تا پایان سال نمی‌توان به تعداد هزار دستگاه اتوبوس دست یافت.

با توجه به قیمت‌های اعلامی توسط تولیدکنندگان محلی برای قرارداد ایجاد شده با چینی‌ها جهت واردات اتوبوس، وی اظهار کرد که این قیمت‌ها با قیمت اعلامی در چین بسیار متفاوت است. همچنین اشاره کرد که تولیدکنندگان باید بخاطر تعطیلی خط تولیدی برای 10 تا 12 سال بهره‌برداری، این قیمت را خواستارند. اینکه معتقد است آنها می‌توانستند این اتوبوس‌ها را تولید کنند. با احتساب همکاری با تولیدکنندگان محلی، تاکید شد که اتوبوس‌ها باید در داخل کشور تولید شود اما به دلیل عجله و تولید 450 اتوبوس در یک شیفت توسط کارخانه چینی‌ها، تصمیم گرفته شد اتوبوس‌ها را خریداری کنیم تا افراد در هر وضعیت هوایی منتظر نمانند.

افزایش ناوگان حمل و نقل معلولان و جانبازان

در آبان ماه سال 1402، مهدی علیزاده، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران، اعلام کرد که تعداد وسایل نقلیه مربوط به سامانه حمل و نقل معلولان و جانبازان تا پایان سال افزایش خواهد یافت.

بر اساس تأکیدات شهردار تهران در امر حمایت از جانبازان و معلولان، در حال حاضر بیش از 4800 نفر از این دسته افراد از خدمات سامانه 6305 بهره مند شده و از بیش از 80 دستگاه ون و اتوبوس، که در سطح شهر تهران فعال هستند، برای حمل و نقل خود استفاده می‌کنند. این خدمات از طریق تماس مشترک به این افراد ارائه می‌شود.

در خصوص انتظار طولانی معلولان و جانبازان برای دریافت سرویس، 4800 نفر در این سامانه ثبت نام کرده‌اند، در حالی که ما 80 دستگاه ون و اتوبوس داریم و باید زمانبندی ارائه سرویس را مدیریت کنیم. در گذشته، بین 20 تا 30 دستگاه ون نیاز به تعمیرات و خدمات دهی داشتند که این موضوع تصحیح شد. با حل مشکل جذب راننده، تمامی 80 دستگاه ون، اتوبوس و مینی بوس در سامانه معلولان در حال حاضر فعال هستند و خودرویی غیرفعال نداریم، مگر آنکه نیاز به تعمیرات داشته باشند و بلافاصله به تعمیرگاه‌ها اعزام می‌شوند.

آقای علیزاده اعلام کرد که طبق بودجه سال جاری، قصد افزایش تعداد ون‌های سرویس ویژه معلولان و جانبازان را دارند. با حمایت آقای زاکانی، قرارداد خرید 40 دستگاه ون برای این سامانه منعقد شده و انتظار می‌رود تا پایان سال، این ون‌ها به ناوگان اضافه شوند. نرخ هزینه‌ی سرویس دهی بر اساس تصمیم شورای شهر تهران تعیین می‌شود و هزینه اضافی دریافتی غیرقانونی است. افراد می‌توانند هرگونه تخلف یا مشکلات را از طریق سامانه 137 گزارش کرده و با شماره کد *137*22# پیام ارسال نمایند.

وی درباره انتقال مدیریت سامانه به سازمان تاکسیرانی اظهار نظر کرده و اشاره کرده است که از جمله اعتراضات معلولان این بود که چرا این انتقال صورت گرفته است. در حال حاضر، مدیریت سامانه به شرکت واحد اتوبوسرانی منتقل شده است و تعداد اتوبوس‌های شاغل در شهر تهران ۲۰۵۰ دستگاه است. برای ارائه خدمات بهتر به مردم، این تعداد باید به بیش از ۵۰۰۰ دستگاه افزایش یابد.

افزایش تعداد اتوبوس‌های تهران به 5000 دستگاه

در نوامبر 1402، مهدی علیزاده، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران، اعلام کرد که تعداد اتوبوس‌های شهر تهران به ۵۰۰۰ دستگاه افزایش خواهد یافت تا پایان سال آینده. در حال حاضر، بین 2050 تا 2100 دستگاه اتوبوس در حال خدمترسانی در شهر تهران هستند. با خرید اتوبوس‌های جدید، این ناوگان تقویت خواهد شد و تعداد اتوبوس‌های فعال شهر تهران به حدود 2900 دستگاه خواهد رسید. برای توسعه ناوگان اتوبوسرانی، از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌شود و یک قرارداد خرید برای 3040 دستگاه اتوبوس به ارزش 28 هزار میلیارد تومان، به صورت نقد و غیر نقد منعقد شده است، با هدف حمایت از تولیدکنندگان داخلی و بر اساس سیاست‌های مدیریت شهری.

آقای علیزاده اعلام کرد که با سفر شهردار تهران به چین، تفاهم‌نامه‌ای برای خرید ۲ هزار دستگاه اتوبوس منعقد شده است. از این تعداد، هزار دستگاه اتوبوس برقی و باقی ماشین‌ها گازسوز می‌باشند. امیدواریم تعداد کل اتوبوس‌ها به ۵ هزار دستگاه در سال آینده افزایش یابد و با این توسعه، اتوبوسرانی شهری ما بهبود یابد. هر سامانه اتوبوسرانی نیز در سال‌های گذشته تلاش کرده است تا سیستم گرمایش اتوبوس‌ها را بهبود بخشد.

متوجه شدم

وی همچنین در مورد خدمات سامانه جانبازان و معلولان شرکت واحد صحبت کرد. این سامانه با استفاده از بیش از ۹۰ ون و اتوبوس و با بیش از ۴۵۰۰ مشترک در تهران فعالیت می‌کند و روزانه به حدود ۴۰۰ مشترک خدمات حمل و نقلی ارائه می‌دهد.

زمان شروع فعالیت متروباس‌ها

متروباس، یا اتوبوس‌های سه کابین با ظرفیت جابه‌جایی ۳۰۰ مسافر، در حال حاضر به‌روزترین مدل اتوبوس در دنیا محسوب می‌شود. این اتوبوس‌ها به منظور توسعه سیستم حمل‌ونقل و کاهش بار ترافیک در شهر تهران به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اضافه شده‌اند. از سال ۹۲ تا ۹۶، متروباس‌ها بدون مشکل در معابر تهران فعالیت کردند و در سال ۹۶ به پارکینگ منتقل شدند، اما اکنون پس از حدود ۶ سال، مجدداً به‌کارگیری شده‌اند. این اتوبوس‌های هیبریدی تقریباً سه برابر عمر مفید دیگر اتوبوس‌ها دارند و مصرف انرژی‌شان نیز بسیار کمتر است. این اتوبوس‌ها بدنه آلومینیومی دارند، دارای دستگاه‌های تهویه مناسب، صندلی‌ها و امکانات رفاهی کامل است. استفاده از متروباس می‌تواند نقش مهمی در حفظ محیط‌زیست و کاهش آلودگی زیست‌محیطی ایفا کند.

در جلسهٔ ستاد استقبال از ماه مهر، که در مرکز کنترل ترافیک تهران برگزار شد، مدیرعامل شرکت حمل و نقل عمومی تهران اعلام کرد که اولین خط متروباس وارد ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت خواهد شد.

به گفته یکی از مسئولان، تاکنون دو اتوبوس از این نوع به‌صورت آزمایشی در خط ۲ اتوبوس‌های تندرو مسیر پایانه خاوران تا پایانه آزادی فعال شده‌اند تا نقاط ضعف آن‌ها شناسایی شود. تا پایان مهرماه وعده داده شده که ظرفیت حمل‌ و نقل شهر تهران با اضافه شدن متروباس افزایش خواهد یافت.

رییس شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد که مقدمات اجرای این طرح فراهم شده است و با تعهد مدیران شرکت واحد اتوبوسرانی، انتظار می‌رود از ابتدای مهرماه اتوبوس‌های جدید به کار گرفته شوند. ضروری است که این اتوبوس‌ها در نقاطی مورد نیاز به کار گرفته شوند که مسیر آن‌ها به سادگی قابل دنبال کردن باشد و اولویت اول این اجرا، مسیر تهرانپارس-آزادی است.

شهردار تهران درباره ورود اتوبوس‌های سه کابین (متروباس) اطلاعاتی ارائه داد. او اعلام کرد که چهار اتوبوس از این نوع در گذشته در حالت فعال بودند، اما به دلایلی در دوره پنجم از بهره‌برداری خارج شدند. در این مدت مدیریت شهری، دو اتوبوس از این نوع را بازسازی کرده و به دوره حمل‌ونقل بازگردانده است. همچنین، براساس توافق‌نامه امضاشده، ۱۰۰ دستگاه دیگر از این نوع اتوبوس به زودی وارد سیستم حمل‌ونقل شهری خواهند شد.

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران توضیح داد که متروباس‌ها به دلیل تکنولوژی پیشرفته‌ای که دارند، جزو بهترین‌های جهان محسوب می‌شوند. این اتوبوس‌ها با استفاده از انرژی الکتریکی، آلودگی بسیار کمی دارند و ظرفیت حمل‌ونقل بالایی دارند. با قابلیت جابجایی بیش از ۳۰۰ مسافر در یک نوبت کاری، متروباس‌ها مدل حمل‌ونقلی مؤثری بین مترو و اتوبوس‌های معمولی هستند. این اتوبوس‌ها علاوه بر ظاهر زیبا و ظرفیت، امکاناتی همچون تهویه مناسب، آلودگی کم، ایمنی بالا، و کف‌پایین مناسب برای معلولان و جانبازان را دارا هستند. با توجه به طراحی قوی، نصب حس‌گرهای مدرن و دوربین‌های ایمنی، متروباس‌ها در ترافیک شهری به خوبی عمل می‌کنند و به راحتی می‌توانند در مسیرهای مختلف حرکت کنند.

تست گرم دو متروباس در تهران انجام شد

مورخ 1402/07/04، مهدی علیزاده، مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، اعلام کرده است که تست گرم دو دستگاه متروباس با موفقیت انجام شده است. او توضیح داد که عدم استفاده از متروباس در سالهای گذشته به دلیل وجود نواقص فنی در چهار دستگاه دیگر است که در طی پنج سال گذشته هیچ خدماتی ارائه نداده اند.

استفاده بهینه از توانایی‌ها و منابع اتوبوسرانی برای ارائه خدمات بهتر در اولویت قرار دارد. پس از توقف 5 ساله، از ابتدای هفته جاری، یک دستگاه متروباس به صورت آزمایشی در خط دو (پایانه خاوران تا پایانه آزادی) بهره‌برداری شد. همچنین، بر اساس تلاش‌های همکاران در اتوبوسرانی، دومین دستگاه متروباس در خط دو فعال شده است. برنامه‌ریزی شده است که دو دستگاه متروباس دیگر نیز تا پایان ماه مهر به خدمات اضافه شوند.

وی افزود که این اتوبوس‌ها ۲۵ متر طول دارند، از نوع هیبریدی هستند و در هر خدمت، حتی با در نظر گرفتن ظرفیت ایستاده، بیش از ۲۰۰ نفر را جابجا می‌کنند. با رفع نواقص این اتوبوس‌ها، از ظرفیت بالای آن‌ها در خطوط استفاده خواهیم کرد.

در محاوره با آقای علیزاده، مطابق وعده‌ی داده شده در 6 ماه اول امسال، اعلام شد که شرکت موفق شده است 430 دستگاه اتوبوس را بازسازی و نوسازی کند. همچنین، بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و قراردادهای منعقد شده، تعداد ناوگان فعال جاری از 1750 دستگاه به حداقل 2050 دستگاه افزایش یافته و تا پایان مهر به 2300 دستگاه ارتقا خواهد یافت. با توجه به عمر ناوگان، با اجرای برنامه‌های نوسازی و بازسازی، امیدواریم خدمات بهتری به شهروندان ارائه دهیم.

ورود نخستین متروباس به ناوگان حمل و نقل

در روز اول از ماه مهر سال 1402، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اعلام کرد که اتوبوس اول با نام "متروباس" به ناوگان حمل و نقل اضافه شده است. او همچنین اعلام کرد که تا پایان مهرماه، 2047 دستگاه اتوبوس در خیابان‌ها حرکت خواهند کرد. علاوه بر این، پس از پنج سال از ورود چهار اتوبوس 25 متری متروباس، تست گرم یک دستگاه اتوبوس در خط خاوران ـ آزادی با موفقیت انجام شد. در پایان، اعلام شد که سه دستگاه اتوبوس متروباس تا پایان ماه مهر خدمت‌رسانی به مردم انجام خواهند داد.

وی اظهار کرد که در 6 حوزه خدماتی ویژه خواهیم داشت و برای دانشگاه‌ها، به ویژه دانشگاه علوم تحقیقات، یک خط ویژه تعیین شده است. همچنین، خط اتوبوس مدارس از ابتدای مهرماه شروع به فعالیت کرده است.

فاز اول پایانه شرق در دی‌ماه افتتاح می‌شود

در مرداد ماه سال 1402، جلال بهرامی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، در یک گزارش اعلام کرد که در آخرین بازدید خود از پایانه شرق، حدود ۳۶۰ نفر در حال کار برای تکمیل این پروژه بزرگ بودند. او افزود که برنامه‌های تکمیل این پایانه به گونه‌ای انجام می‌شود که تا پایان مردادماه، ۱۰۰۰ نفر در این پروژه مشغول به کار خواهند بود. همچنین، بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، اولین فاز از پایانه شرق در دی ماه امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود که پایانه فاز دوم نیز در طول یکسال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و فاز سوم بیشتر بهبود زیرساختی است و هیچ ارتباط مستقیمی با پایانه ندارد. هدف فاز یک، که اصلی‌ترین سالن در این پایانه واقع شده است، اتمام در ماه دی خواهد یافت.

در مورد «اتصال پایانه شرق به مترو»، با تأکید بر اینکه طراحی‌ها انجام شده و پیمانکار این پروژه نیز تعیین شده است، بیان کرد که تا دی ماه سالن اصلی پایانه تکمیل و تحویل داده می‌شود. انتقال پایانه قدیم شرق به پایانه جدید و انتقال دفاتر ممکن است زمان‌بر باشد؛ اما هدف ما آماده‌سازی سالن است که تا دی ماه جاری آماده خواهد شد.

فرآیند ساخت پایانه جدید شرق از دهه ۹۰ آغاز شده و طول کشیده تا کنون هنوز به بهره‌برداری نرسیده است. انتظار می‌رود که فاز یک این پروژه تا پایان دی‌ماه به بهره‌برداری برسد. با افتتاح پایانه جدید، پایانه قدیمی شرق، واقع در انتهای خیابان دماوند، به این مکان منتقل خواهد شد و به کاهش ترافیک در خیابان دماوند کمک خواهد کرد.

نصب آزمایشی نسل جدید کارت‌خوان‌های بلیت

در ماه مرداد سال ۱۴۰۲، سیدحمیدرضا اعرابی، مدیر کل فناوری اطلاعات شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، اعلام کرد که با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران و نماینده معاونت حمل و نقل و ترافیک، یک دستگاه پذیرنده بلیت الکترونیک به صورت آزمایشی بر روی یکی از اتوبوس‌های خصوصی شرکت واحد نصب خواهد شد.

نسل جدید کارتخوان های الکترونیکی

این دستگاه‌های جدید با سامانه‌ی یکپارچه کیف پول الکترونیکی متصل شده‌اند و دارای AFC و GPS هستند. با نصب این کارتخوان‌ها، امکان پذیرش پرداخت‌های با استفاده از QR کد برای هزینه‌ی کرایه به وجود آمده و شهروندان عزیز می‌توانند از این امکانات بهره‌مند شوند.

به صورت آزمایشی، این کارتخوان برای دو هفته روی یکی از اتوبوس‌های خصوصی نصب شد. اگر این آزمایش موفق باشد، در فاز اول، 40 دستگاه اتوبوس دیگر نیز با این کارتخوان‌ها مجهز خواهند شد. امیدواریم که این آغاز برای مگاپروژه کیف پول یکپارچه شهروندی، یک شروع موفق باشد.

بازمهندسی خطوط اتوبوسرانی تهران

در ماه‌های مرداد و تیر سال 1402، مهدی علیزاده، مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی شهر تهران، جزئیات طرح بازسازی خطوط اتوبوسرانی تهران را توضیح داد. انجام مهندسی بر روی 5 خط اتوبوسرانی آغاز شده است و در این فرایند، 57 اتوبوس از سیستم خارج و جایگزین آنها با 67 مینی بوس صورت گرفته است. خطوط اتوبوسرانی از میدان امام حسین به پایانه بهشتی، از شهرک رسالت به میدان محمدیه، از اتوبوس پارکینگ شهرری به پایانه متروی شهرری و از دهکده به پایانه متروی ایران خودرو، مورد بازسازی قرار گرفته‌اند. همچنین، مهندسی خط اتوبوس از خیابان معلم به میدان ولیعصر (ع) نیز مورد بررسی قرار گرفته و در آینده نزدیک به مرحله اجرا خواهد رسید.

به منظور ارتقا و بهره‌وری بیشتر از اتوبوس‌های موجود و استفاده از آنها در خطوط پرتردد، بهبود عملکرد و کارایی اجدادی‌ها تلاش می‌شود. شهر به طور مداوم در حال تغییر است و بنابراین الگوی ترافیکی مردم نیز به تبع آن تغییر می‌کند. به نظر می‌رسد برخی خطوط نیاز به تعویض اتوبوس با مینی‌بوس داشته باشند، زیرا تعداد مسافران کاهش یافته است. برآورد می‌شود که اگر اتوبوس با ظرفیت پر (حدود ۴۰ مسافر) از مبدا به مقصد برسد، استقامت این خط اتوبوسی را تضمین می‌کند. در غیر این صورت، این خط در لیست بازنگری قرار خواهد گرفت.

1600 دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان می‌شوند

در ماه تیر سال 1402، جلال بهرامی، معاون شهردار تهران، اعلام کرد که برای بهبود حمل و نقل عمومی و ترافیک شهر، قراردادهایی با سه شرکت تولید کننده اتوبوس داخلی منعقد شده است. طبق این قراردادها، باید ۱۶۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال تأمین شود. همچنین، برای تأمین ۲۵ دستگاه ون ویژه جهت حمل جانبازان و معلولان، قراردادهای دیگری نیز امضا شده است. او اظهار داشت که اهداف موردنظرشان شامل افزایش تعداد اتوبوس‌های در حال استفاده در ناوگان حمل و نقل عمومی تهران به حداقل ۳ هزار دستگاه تا پایان سال جاری است.

جلال بهرامی؛ معاون شهردار تهران

مطابق برنامه‌ریزی، باید ۹۶۰ دستگاه اتوبوس (۵۰۰ دستگاه در نیمه اول و ۴۶۰ دستگاه در نیمه دوم سال جاری) بازسازی شوند. همچنین، برنامه داریم که خطوط اتوبوسرانی را مهندسی، اصلاح و ساماندهی کنیم و به‌دنبال افزایش بیش از ۳۰ درصدی جابه‌جایی مسافران در ناوگان اتوبوسرانی هستیم.

معاون شهردار تهران اظهار داشته است که از میان ۶۳۰ دستگاه ون وانا که با حمایت شهرداری تهران تأمین شده‌اند، در حال حاضر ۱۹۵ دستگاه در صورت شماره‌گذاری قرار دارند و قرار است در زمان مناسب آن‌ها را به ناوگان تاکسیرانی تهران اضافه کنند.

طراحی مجدد خطوط اتوبوس تهران

در ماه خرداد سال 1402، مهدی علیزاده، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی، اعلام کرد که بهبود و بازسازی اتوبوس‌های شهر تهران تا ابتدای ماه مهر انجام خواهد شد. قبل از شروع فصل تحصیلی، حدود 500 اتوبوس شهری از بخش ملکی (اتوبوس‌های شهرداری) بازسازی و بهسازی خواهند شد. همچنین، برنامه‌ای برای بازسازی و بهبود 500 اتوبوس از بخش خصوصی نیز وارد ناوگان شهری خواهد شد با اعطای یارانه‌هایی به این اتوبوس‌ها.

مینی بوس‌های جدید شرکت واحد تهران

در مرحله‌ی مهندسی خطوط، برنامه‌ریزی‌های خاصی انجام شده است. این برنامه‌ریزی‌ها شامل شروع فعالیت‌های مهندسی خطوط از اول تیرماه است و شامل جابه‌جایی برخی از اتوبوس‌ها از ایستگاه‌های کم تردد و مسافر می‌شود. در این ایستگاه‌ها، اتوبوس‌ها با مینی بوس‌ها جایگزین می‌شوند. به این ترتیب، ۶۲ دستگاه مینی بوس به ناوگان مهندسی خطوط اضافه می‌شود و ۵۷ دستگاه اتوبوس به خطوط پرمسافر تخصیص داده می‌شود. این تغییرات باعث کاهش سرفاصله‌ها در خطوط پرتردد می‌شود.

به شرط فراهم کردن منابع مالی، آقای علیزاده اعلام کردند که تا پایان سال، ۳۰۰ اتوبوس جدید به خطوط پرتردد شهری اضافه خواهند شد. همچنین، برنامه‌ریزی شده است که تا پایان سال ۲۰۰۰ اتوبوس در داخل کشور تولید و ۱۰۰۰ اتوبوس وارداتی به خطوط اتوبوسرانی پایتخت اضافه شوند.


قیمت بلیت اتوبوسرانی تهران در سال 1402

با توجه به جدول زیر، از شنبه 9 اردیبهشت 1402، نرخ جدید بلیت و قیمت بلیت اتوبوسرانی تهران تغییر خواهد کرد.

نقشه خطوط بی آر تی تهران در سال 1402

لطفا جدیدترین تغییرات در خطوط BRT تهران را به همراه نقشه کامل ایستگاه‌ها و محدوده‌ی اتوبوس‌های BRT، از لینک زیر دانلود کنید.


اخبار خودروهای سنگین در ایران

شما می‌توانید آخرین و جدیدترین ، شامل اخبار کامیون‌های جدید بازار ایران، اخبار اتوبوس‌های برقی ایرانی و خارجی، اخبار انواع ون‌های تجاری و همچنین شرایط فروش خودروهای سنگین در بازار کشورمان را خودرو شاپ بخوانید:

نظرات

name
email
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
جستجو
منوی اصلی
پشتیبانی

شما میتوانید از طریق چت آنلاین و یا تماس تلفنی بصورت رایگان از کارشناسان ما مشاوره بگیرید

دستیار هوشمند - آنلاین

سلام
من دستیار هوشمنده خودرو شاپ هستم

میتوانم به تمام سوالات شما در مورد انواع خودرو ها پاسخ بدهم
و یا در مورد بخش های مختلف وب سایت شما را راهنمایی کنم