![15 سریعترین خودروی الکتریکی برای دور زدن نوربرگ رینگ]()
تایکان توربو GT جدید پورشه به تازگی رکوردی را شکست و تبدیل به سریعترین خودروی چهار درب تولیدی در پیست معروف نوربرگ رینگ نوردشلایف و دومین خودروی سریع تولیدی EV شد. پورشه این کار را در ساعت 7:07.55 انجام داد و سرعت آن را در اطراف جهنم سبز از اکثر خودروهای موجود امروزی، گازی یا برقی، سریعتر کرد.
اما قهرمان EV نیست. یک خودروی تولیدی و چند خودروی مسابقهای الکتریکی و کانسپت آن را سریعتر انجام دادهاند. از سال 2010، خودروسازان خودروهای برقی عملکردی خود را به این امید به ثبت رساندن یک رکورد دور پیست برده اند. و با ورود خودروهای برقی با عملکرد بیشتر به بازار، انتظار میرود که در ماهها و سالهای آینده شاهد رکوردشکنیهای بیشتری باشید.
در همین حال، ما فهرستی از 15 خودروی الکتریکی سریع را که تا به حال این کار را انجام داده اند، گردآوری کرده ایم. این خودروها همگی جایگاهی در کتاب رکوردهای نوربرگ رینگ برای دورهای سریع خود دارند و برخی از آنها به این زودی شاهد شکسته شدن رکوردهای خود نخواهند بود. فولکس واگن ID.R مفهومی
6:05.3
قبل از ID.4، ID.Buzz، و بقیه خطوط خودروهای الکتریکی فولکس واگن، دانشمندان دیوانه در ولفسبورگ یک مفهوم خودروی برقی درست کردند که جهان هرگز ندیده بود. ID.R یک خودروی مسابقه ای بدون محدودیت و با باتری بود که به لطف دو موتور الکتریکی 671 اسب بخار قدرت و 479 پوند فوت گشتاور داشت و تنها 2500 پوند وزن داشت.
در سال 2019، فولکسواگن ID.R را در نوربرگ رینگ نوردشلایف با راننده فرانسوی رومن دوما پشت فرمان رونمایی کرد. این دویدن حماسی منجر به رکوردشکنی دور پیست 6:05.336 شد و آن را به سریعترین خودروی برقی و یکی از سریعترین خودروهای تاریخ در پیست تاریخی تبدیل کرد. هیچ خودروی تولیدی سریعتر وجود ندارد و فقط خودروی مسابقهای Porsche 919 Hybrid EVO زمان دور بهتری داشت (5:19.546). Nio EP9
6:45.9
Nio EP9 از نظر فنی یک خودروی تولیدی نیست، حتی اگر این شرکت 10 دستگاه از آنها را بین سالهای 2016 و 2019 به قیمت 3 میلیون دلار ساخته و فروخته است. این هایپرکار فقط برای پیست دارای چهار موتور الکتریکی بود که روی هر چرخ با قدرت مجموع 1341 اسب بخار و گشتاور 1091 پوند فوت نصب شده بود که برای شتاب صفر تا 60 مایل در ساعت حدود 2.6 ثانیه و حداکثر سرعت 194 مایل در ساعت خوب بود.
در سال 2017، Nio EP9 را در نوربرگ رینگ Nordschleife با راننده بریتانیایی مسابقهای پیتر دامبرک پشت فرمان رها کرد. دامبرک زمان دور خود را 6:45.90 ثبت کرد—که رکورد قبلی Nio را با 7:05.12 ثبت شده در سال 2016 (این بار با لاستیک های مسابقه) شکست داد و تنها پس از مک لارن P1 XP1 LM Prototype در آن زمان که این کار را در 6:43.22 انجام داد، دوم شد. . EV9 در حال حاضر پنجمین لیست خودروهای غیر تولیدی و دومین خودروهای الکتریکی پس از VW ID.R است. ریماک نورا
7:05.2
اولین خودروی تولید واقعی و واقعی در این لیست، ریماک نورا است، حتی اگر یک هایپرکار ۲.۲ میلیون دلاری باشد. Nevera با چهار موتور الکتریکی سنکرون با آهنربای دائمی دارای قدرت 1888 اسب بخار و شتاب صفر تا 60 مایل در ساعت 1.7 ثانیه است. طبق تعریف، این سریعترین خودروی موجود در حال حاضر است.
در پیست هم افتضاح نیست. در اواخر سال 2023، ریماک با Nevera در Nurburgring Nordschleife رکورد تولید EV را با زمان 7:05.29 به ثبت رساند. مارتین کدریچ راننده کروات مسابقه پشت فرمان بود. پورشه تایکان توربو GT
7:07.5
جدیدترین شرکت کننده در این لیست (همانطور که قبلا ذکر شد) Taycan Turbo GT است - سریعترین و قدرتمندترین پورشه تولیدی تا کنون. این تایکان با دو موتور الکتریکی تا 1092 اسب بخار به سرعت 60 مایل در ساعت در 2.1 ثانیه و حداکثر سرعت 190 می رسد. تایکان صندلیهای عقب را کنار میگذارد و فیبر کربن اضافه میکند تا خودروی الکتریکی سنگین زیر 5000 پوند بماند.
در ژانویه، پورشه یک نمونه اولیه Taycan Turbo GT را با پکیج Weissach به نوربرگ رینگ برد و زمان دور 7:07.55 را ثبت کرد. با راننده باتجربه لارس کرن پشت فرمان، توربو GT تبدیل به سریعترین خودروی برقی چهار در رینگ و سریعترین خودروی سدان تولیدی چهار در شد و جگوار XE Project 8 را شکست داد. Toyota TMG EV P002
7:22.3
در صورتی که نام آن را فاش نکرد، این تویوتا تولیدی نیست. TMG EV P002 یک نمونه اولیه ماشین مسابقه ای الکتریکی بود که در سال 2012 توسط تویوتا با 469 اسب بخار قدرت و 885 پوند فوت گشتاور تولید شد. در حالی که یوخن کرومباخ پشت فرمان بود، تویوتا در همان سال به پیست نوربرگ رینگ رفت و یک دور سریع 7:22.32 را ثبت کرد. در آن زمان تویوتا رکورد دور خودروهای الکتریکی را شکست، اما عمر کوتاهی داشت. پک شطرنجی تسلا مدل S
7:25.2
رقابت پورشه و تسلا در سال 2023 تشدید شد. تسلا دو سال پس از اولین اجرای خود با یک مدل S Plaid دیگر به Nordschleife بازگشت که این بار با بسته اختیاری Track مجهز شده بود. پک Track ترمزهای بهتر، محدودکننده سرعت بالاتر و همچنین تایرهای بحث برانگیز را اضافه کرد. در حالی که در ایالات متحده قانونی است، لاستیکها الزامات اروپایی را برای استفاده در جادهها برآورده نمیکردند، که باعث شد برخی از خودروهای قانونی خیابانی را باطل و بیطل بدانند.
با این حال، این سدان سنگین هنوز هم حلقه شمالی را در 7:25.2 پوشش می دهد. این خودرو به راحتی در صدر تایکان توربو S قرار گرفت و بار دیگر رکورد تولید خودروهای برقی را از آن خود کرد، اما عمر کوتاهی داشت. چند ماه بعد، Rimac Nevera حرکت کرد تا رقابت پورشه و تسلا را به طور موثری از بین ببرد. پورشه تایکان توربو اس
7:33.3
دومین تلاش تایکان در پیست نوربرگ رینگ در سال 2022 اتفاق افتاد. اینکه آیا رکورد تسلا در سال 2021 با مدل S Plaid ارتباطی به آن داشت یا خیر، مشخص نیست، اما پورشه توانست تقریباً 10 ثانیه در مقایسه با دور تعیین شده توسط تایکان از دست برود. توربو
در ساعت 7:33.3، Turbo S همچنین مدل S Plaid را چند ثانیه شکست داد تا رکورد EV را پس بگیرد. علاوه بر قدرت اضافی موجود از توربو S، این خودرو دارای یک کیت عملکرد جدید و سیستم کنترل شاسی دینامیک پورشه بود. اینها ارتقاءهای پس از فروش نیستند، به این معنی که زمان دور برای خودروهای تولید سری رسمی است.
بیشتر از نوربرگ رینگ این ویدیوی تلفیقی نوربرگ رینگ پر است از BMW های خارج از کنترل گوش دادن به این BMW M3 با V10 تعویض شده بهترین کاری است که امروز انجام می دهید تسلا مدل S Plaid
7:35.5
مدت زیادی از اعلام نسخه ارتقا یافته مدل S Plaid توسط تسلا نگذشته بود که شایعاتی مبنی بر ثبت رکورد نوربرگ رینگ منتشر شد. این شایعات با مشاهده مدل S در پیست در سال 2021 تقویت شد و پیشرانه سه موتوره آن با قدرت 1020 اسب بخار را مورد آزمایش قرار داد.
و شایعات در نهایت درست بود. این سدان بزرگ زمان رسمی دور خود را 7:35.5 ثبت کرد که کمتر از انتظارات برای یک دویدن کم 7 دقیقه بود اما همچنان برای شکست تایکان توربو کافی بود. به هر حال برای مدتی کوتاه. پورشه تایکان توربو
7:42.3
تایکان توربو که در سال 2019 برای مدل سال 2020 عرضه شد، اولین خودروی برقی مدرن پورشه است. و این اولین نمایش چشمگیر است، با قدرت 616 اسب بخار در حالت عادی یا 671 پونی با بیش از حد فعال. پورشه شتاب 0 تا 60 مایل در ساعت را 3.0 ثانیه ثابت ذکر کرده است. و این مدل تایکان "پایه" است.
در حالی که از نظر فنی کندترین پورشه تایکان در نوربرگ رینگ است، اما هنوز سرعت بالایی دارد. این خودروساز با یک مدل پیشتولید در سال 2019، ساعت رسمی 7:42.3 را داشت که با نسل قبلی BMW M4 CS مطابقت داشت. این برای یک سدان چهار در برقی خوب بد نیست. Electric RaceAbout
7:44.8
در اوایل دهه 2010، این خودروی اسپرت برقی یکباره موج می زد. در فنلاند توسط دانشگاه علوم کاربردی متروپولیای هلسینکی توسعه و ساخته شد، اولین بار در سال 2011 به نوربرگ رینگ حمله کرد، اما نتوانست مانع 8 دقیقه ای را بشکند. تلاش گروه تمام نشد.
این تیم با تولید 400 اسب بخار قدرت از طریق یک پیشرانه چهار موتوره، در سال 2015 بازگشت و Sport Auto آن را برای یک دور سریع 7:44.8 رانندگی کرد. در آن زمان این یک رکورد EV برای یک خودروی قانونی خیابانی بود، اگرچه یکبار بود، اما بدیهی است که نمیتوانست وضعیت تولید را کسب کند. هیوندای آیونیک 5 N
7:45.5
ما چیزی از کیا یا هیوندای را در نوربرگ رینگ ندیدهایم، حداقل در مورد زمان دور زدن. مجموعه کره جنوبی تعداد زیادی از خودروهای الکتریکی را در حال حاضر یا به زودی به فروش می رساند و Ioniq 5 N قطعاً برای طرفداران عملکرد طراحی شده است. با وجود حداکثر 641 اسب بخار قدرت در سرعت های کوتاه با عملکرد N Grin Boost (بدیهی است N برای نوربرگ رینگ)، قدرت زیادی برای حرکت سریع وجود دارد.
همانطور که افراد نشریه آلمانی Sport Auto - که این دور را انجام دادند - متوجه شدند، درمان N به سادگی قدرت اضافه نمیکند. ترمزهای بزرگتر، سیستم تعلیق کمتر و لاستیکهای چسبنده باعث شد تا با راننده کریستین گبهارت پشت فرمان، زمان 7:45.5 دور چشمگیر داشته باشیم. مرسدس بنز SLS AMG Electric
7:56.2
مدت ها قبل از اینکه حروف EQ مترادف با خودروهای الکتریکی مرسدس بنز باشد، SLS AMG Electric Drive وجود داشت. با دربهای آبگیر و رنگآمیزی یک روزه، از دست دادن این ابرخودرو غیرممکن بود. و هنگامی که در سال 2012 معرفی شد، با 738 اسب بخار قدرت، از ظاهر خوب آن پشتیبانی کرد. یک باتری 60.0 کیلووات ساعتی چهار موتور الکتریکی را تامین می کرد که این خودروی 4700 پوندی را در کمتر از چهار ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت می رساند.
در سال 2013 یک دور زمانبندی شده در اطراف Nordschleife دنبال شد و SLS الکتریکی را به کمتر از هشت دقیقه رساند. متأسفانه باتری فقط برای یک دور کامل قدرت کافی داشت و در شرایط عادی رانندگی، برد به سختی 120 مایل بود. در ابتدا حدود 100 دستگاه برای تولید برنامه ریزی شده بود، اما تنها 9 دستگاه ساخته شد. آئودی R8 E-Tron
8:09.0
باورش سخت است که آئودی R8 E-Tron 15 سال پیش معرفی شد. در آن زمان، این یک ابرخودروی پیشتولید بود که بیشتر به خاطر حضورش در مجموعه فیلمهای مرد آهنی شناخته میشد. اما این فقط یک چهره زیبا نبود، از یک پیشرانه دو موتوره با باتری 49.0 کیلووات ساعتی که 376 اسب بخار قدرت و 605 پوند فوت گشتاور تولید می کرد، استفاده می کرد. این روزها زیاد به نظر نمی رسد، اما در سال 2012، همین کافی بود تا R8 E-Tron رکورد EV Nordschleife را با زمان دور 8:09 به دست آورد.
R8 E-Tron در سال 2015 به یک خودروی تولیدی مناسب تبدیل شد، اما این دوره کوتاه مدت بود. کمتر از 100 دستگاه در نهایت ساخته شد، قبل از اینکه آئودی تنها یک سال بعد از دوشاخه خارج شد و فضا را برای سایر مدلهای E-Tron باقی گذاشت. از قضا، هیچ یک از آن ها به صورت رسمی دور نوربرگ رینگ را انجام نداده اند. کانسپت پژو EX1
9:01.34
پژو در اوایل دوران مدرن EV با کانسپت EX1 بازیکنی بود. برخلاف کانسپتهای آئودی یا پورشه، پژو هیچ توهمی در مورد ارسال آن به تولید نداشت. یک خودروی کوچک دو نفره با کابین باز، به طراحی سبک وزن با پیشرانه دو موتوره که تنها 335 اسب بخار نیرو تولید می کرد، متکی بود.
در سال 2011، این برای پژو کافی بود تا رکورد نوربرگ رینگ را برای خودروهای الکتریکی ثبت کند. زمان دور 9:01.34 دور از رقابت در بخش احتراق بود، اما تقریباً یک دقیقه کامل از دور مینی E در سال 2010 پیشی گرفت. مینی ای
9:52.0
در دوران ابتدایی برقیسازی، مینی نمونه اولیه E را معرفی کرد - یک کوپر تبدیلشده به گاز با 201 اسب بخار قدرت و 162 پوند فوت گشتاور. پروژه skunkworks در نهایت منجر به تولید BMW i3 شد، اما نه قبل از دور زدن حلقه.
در سال 2010، توماس جاگر یک دور از Nordschleife را پشت فرمان Mini E Racer در 9:52 کامل کرد. این اولین خودروی الکتریکی بود که یک دور زمانبندیشده نوربرگ رینگ را کامل کرد، و اگرچه این روزها هیچ رکوردی را حفظ نمیکند، زمان زیر 10 دقیقه برای یک فناوری نوپا با این وجود چشمگیر بود. دریافت خبرنامه Motor1 امروز ثبت نام کنید