![ماشین های زیبا مرده اند]()
"فقط به موضوع نگاه کن."
این همان خطی است که تکرار میکنید، فنجان قهوه در دست، در حالی که جگوار F-Type 2024 مانند یک گربه جنگلی در مسیر شما میچرخد. میدانم، میدانم، میدانم… توصیف یک جک با عبارات گربهسانی تنبلترین داستان خودکارنویسی است (به هر حال آن استعاره تیر تفنگ را کجا قرار دادهام؟).
اما اگر هر وسیله نقلیه ای سزاوار کلیشه است، این یکی است:
به Kinardi Line خوش آمدید، سخنران کنجکاوترین خودرونویس جهان آزاد. خانهای برای برداشتهای مشکوک، مکاشفههای بیصدا، و عبادتهای مذبوحانه.
افسوس، ظاهر خوب نتوانست این جگ را نجات دهد. تولید این کوپه زرق و برق دار با این مدل سال به پایان می رسد. مانند هر لحظهای که یک چیز خوب از بین میرود و چیزهای ناآشنا را به وجود میآورد، ارزش آن را دارد که در مورد آنچه F-Type به انجام رساند، پتانسیلهای محقق نشده فکر کنید.
F-Type زیبا متولد شد. این خودرو در ابتدای قرن به عنوان یک مفهوم معرفی شد و منحنی های مجاور لباس زیر زنانه را از قسمت عقبی D-Type و پوزه حیله گر XK به عاریت گرفت. خطوط F-Type بسیار نزدیک به کمال مجسمه سازی شده بودند که از انفجار Jag’s Ford جان سالم به در بردند و تا زمان شروع تولید در سال 2014 بدون تغییر ماندگار شدند.
جگوار به F-Type زیبایی بی نظیری بخشیده بود، اما آن را با یک بخش خاص برای آن تجویز کرد. این شرکت در پی آزار و اذیت لوتوس اوورا در یک مسیر پسزمینه بود و کتهای رزمناوهایی مانند بنتلی را تعقیب کرد. چیزهای جک واقعی
در عوض F-Type استاد هیچکدام شد، یک چیز عالی برای گذراندن تمام روز رانندگی، اما مرسدس SL نداشت. توانایی در یک مسیر مسابقه، اما نه یک "Vette".
در نهایت F-Type یک مشکل 911 داشت. کارشناس بازاریابی پورشه به خریداران گفت که هیچ جایگزینی نپذیرند. آنها به جای اینکه از لیست انتظار چند ساله خودرویی که سریعتر، زیباتر، ارزانتر و منحصر به فردتر بود خارج شوند، برای یک محصول صیقلی تر و قابل پیش بینی تر تلاش کردند.
شرم آور لعنتی است F-Type زیبا متولد شد.
911 و برادران باکسترش خودروهای خوش قیافه ای هستند اما زیبا نیستند. C8 Corvette از زوایای حاد ساخته شده است. نه دقیقا سیدنی سوینی هیچ چیزی که در برابر Jag صف آرایی کردید نمی توانست جذابیت آن را در یک نگاه لمس کند. فروش به هر حال کاهش یافت و از اوج خود در سال 2015 تا سال جاری کاهش یافت.
Jag خودرو را به روز کرد تا مسیر صحیحی داشته باشد، کیفیت داخلی و یکپارچگی فنی آن را بهبود بخشید و کل انچیلادا بریتانیا را اصلاح کرد. جگوار با فیس لیفت 2019 خود در برابر کلاسیک بودن خود محافظت کرد و طراحی زاویه دار و جدی تری داشت. از جذابیت جنسی گربه سانان (استعاره دیگری از گربه مرا ببخش پدر، اما فیلم هیجان انگیز وابسته به عشق شهوانی عجیب، مردم گربه را از طریق زمینه تماشا کنید) برای یک فرم عضلانی تر و متناسب تر، فاصله گرفت.
هر نسخه ای را که انتخاب می کردید، F-Type بسیار زیبا و حتی کاریزماتیک بود. به خصوص کوپه های اولیه V-8.
من استدلال می کنم که F-Type SVR (AWD، نزدیک به 600 اسب بخار، آداب جاده ای مطمئن) جذاب ترین خودروی عضلانی فروخته شده پیش از فیس لیفت بود. زیبا، قدرتمند و سریع، یک بار از خط ایالت کنتاکی عبور کردم، شیشه جلویی پر از بزرگراه خالی که در تیررس SVR گیر کرده بود. لحظاتی بعد، زمانی که از دریچه گاز عقب نشینی کردم، اتوبان چهار خطه تمام شده بود. دستانم میلرزید، گوشهایم زنگ میخورد وقتی که شاهد تنبلی اسپیدو از سرعت 180 مایل بر ساعت بودم.
آن F-Type سرعت سوپراسپرت داشت، موسیقی متن بهتری از هر ماشین پونی داشت، و خوب... فقط به این موضوع نگاه کنید. پس چرا F-Type فروخته نشد؟ وزن پایین سربی، احساس کسل کننده فرمان، دستورالعمل اشتباه ماموریت را مقصر بدانید.
اره حتما. همه یا برخی از آن، اما چیز دیگری نیز. زیبایی دیگر مهم نیست
ما عادت داشتیم خود را در محراب زیبایی شلاق بزنیم و عملی بودن را با هیبت سست و سست عوض کنیم. ایتالیاییها همیشه این کار را به بهترین شکل انجام میدادند، اما بریتانیاییهای اواسط قرن و ما آمریکاییهای عصر جت. گودالهای ما مانند مظنونان بازجویی زیر لباسهای دو سینه خوب بیرون میآمد. قوس های ما مثل خوک های گیر کرده در کفش های پاشنه بلند فریاد می زدند.
بیشتر نه.
تعقیب زیبایی آشکار شرم آور است. شما و همسایهتان هر دو بوتاکس میزنید، مطمئناً، اما هرگز نمیشنوید که آن را در روز یکشنبه اعلام شود، جایی که ابروها در چشم انتظار بالا میآیند (اگر در جای خود منجمد نمیشدند).
اما یه چیز دیگه هم هست ما عادت داشتیم خود را در محراب زیبایی شلاق بزنیم و عملی بودن را با هیبت سست و سست عوض کنیم.
مد رایج را در نظر بگیرید: شلوارهای ما با پارچه های فنی به عاریت گرفته شده از اکتشافات اورست تراشیده شده اند و در مکان هایی که نجارها توانایی پرداخت هزینه زندگی را ندارند، بر روی آخرین کلاهک یک نشان کارهارت وجود دارد.
همین اتفاق برای وسایل نقلیه ما افتاد. طراحی به طور فزاینده ای، به طرزی آزاردهنده، خودآگاه و کدگذاری پیچیده شده است. ما از زیبایی هایی که ممکن است جریان خون را در ناحیه فاق شما تحریک کند، اجتناب کرده ایم. در عوض، ابزار پخش – نه مطلوبیت – مهمترین جنبه طراحی مدرن است.
توجه کنید که چگونه هر وسیله نقلیه یک یا دو اینچ در تمام زمینهای بلوک بالا میآید، روکش پلاستیکی سیاهی که چاه چرخهای ما را بهصورت قفلی احاطه کرده است. اینکه ولوو XC یا مزدا CX-3 شما می تواند در یوکان مقاومت کند یا نه، مهم نیست. آنها مثل جهنم زشت هستند و به نظر بخشی از خوداتکایی ناهموار هستند.
حتی برای کسانی که به جای سوباروی نیمه بلند، پی جی را به آسپن می برند، این آرزوی جذابیت جنسی از بین رفته است. ساعتهای طلایی و پیراهنهای ابریشمی که در جستجوی موهای سینهای که به اندازه کافی ضخیم برای بالا رفتن هستند، پوست کنده شدهاند. همه اینها تی شرت های تک رنگ و گشاد و ساعت های پلاستیکی روز گلو هستند که درخواست پذیرش اینستاگرام را دارند.
با خم شدن F-Type، تنها فراری روما و استون مارتین عجیب و غریب به زیبایی های آرزویی باقی می مانند. با این حال، افراد ثروتمند (و فقیر) بیشتر به احتمال زیاد در یک SUV مجاور خارج از جاده از هر یک از این برندها ظاهر می شوند تا یک خودروی دو نفره.
این F-Type که با رنگ خاکستری کارپات روی چرم آبنوس پوشانده شده است، کت و شلوار Savile Row روی چرخ Bond است که آخرین در نوع خود است. کم آویزان، به طرز تحریک آمیزی طولانی، عضلانی، خوش تیپ، و به آن افتخار می کند. با توجه به آخرین فیلمی که با دانیل کریگ، 51 ساله، از مدار اتمی به پایان رسید، شاید موضوع باند استعاره دیگری از ماشین باشد – اما یک استعاره مناسب.
ما وارد مرحله بعد از زیبایی شده ایم. یا شاید نسل جدید به سادگی زیبایی را بازتعریف کرده است، و من آخرین احمقی در زمین رقص با خاموش شدن چراغ ها هستم. تنها چیزی که می دانم این است که لاستیک های دستگیره خود را از گلگیرهای زیبای من دور نگه دارید، متشکرم.
بیشتر از Motor1 America Failed The Camaro Cheap Cars Are Dead