
در سال 2007، در نمایشگاه توکیو، نیسان GT-R با کد اتاق R35 معرفی شد و از آن زمان 16 سال گذشته است. در نمایشگاه حمل و نقل ژاپن 2023، یک خودرو کانسپت به نمایش عمومی گذاشته شده که ممکن است نشانهای از جانشینی برای نیسان GT-R در آینده باشد.
از معرفی کانسپت GT-R در سال 2001 تا رونمایی از نسخه نهایی آن، شش سال زمان طول کشید. اگر نیسان هم به همین شیوه برای تولید هایپر فورس پیش برود، منتظر تولید آن نماندهایم. اما در هر صورت، در یک بازار پر از خودروهای شاسی بلند، حتی نمایش یک کوپه کانسپت میتواند باعث خرسندی علاقهمندان شود.
معرفی نیسان هایپر فورس
نمای زبر و لینههای تیز و زاویههای شکسته در اجزای مختلف، ظاهر بسیار مهیبی از نیسان هایپر فورس (Hyper Force) را به نمایش میگذارد. با این حال، با توجه به بررسی دقیقتر، میتوانیم الگوی طراحی GT-R R35 را در آن شناسایی کنیم. طراحی کلی بدنه و شکل چهارچراغ عقب به این حقیقت اشاره دارد.

لوگوی مربعشکل با رنگهای سفید و قرمز و نمای نورانی میان دو چراغ جلو، نشان دهنده استحکام و شوق شرکت در تولید این مدل خاص است. از جمله ویژگیهای ظاهری دیگر نیسان هایپر فورس میتوان به دریچههای هوایی در گلگیرهای جلو، باله بزرگ عقب، درهای بالارونده، دیفیوزر در پشت و رینگهای کربنی با طراحی آیرودینامیک اشاره کرد.
کابین نیسان هایپر فورس
طراحی کابین نیسان هایپر فورس به یاد کنسولهای بازی دستی میاندازد، با فرمان مستطیلی و نورپردازی خیرهکننده LED، صندلیهای مطابق بازی و صفحه نمایش چندگانه که حس بازی کامپیوتری را برای راننده و سرنشین به ارمغان میآورد.

مشخصات فنی نیسان هایپر فورس
بر طبق اعلام نیسان، هایپر فورس با باتری سولید، سیستم چهار چرخ محرک e-4ORCE و پیشرانهای با توان هزار کیلووات و توان معادل 1341 اسب بخار تجهیز شده است. این خودرو دارای دو حالت رانندگی R و GT میباشد.
اطلاعات فنی دقیق درباره ی نیسان هایپر فورس در دسترس نیست. اما در یکی از تصاویر، حداکثر سرعت آن را 320 کیلومتر بر ساعت تشخیص داده ایم.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.