
متوسط قیمت خودروهای صفر کیلومتر در بازار ایالات متحده به 59 هزار دلار رسیده است، اما ارزانترین مدل، یعنی فورد ماوریک، با قیمت پایه 25 هزار دلار به فروش میرسد. در این شرایط، تویوتا IMV 0 با قیمت پایه 10 هزار دلار، ممکن است گزینهای جذاب و ارزانتر باشد.
مشتریان آمریکایی از امکان خرید این محصول محروم خواهند بود، اما یک نمونه آزمایشی از این خودرو با بدنه نقرهای رنگ، به نویسنده نشریه motor1.com ارائه شده است.
طراحی تویوتا IMV 0
IMV-0 در واقع مخفف «چند منظوره و نوآورانه بینالمللی» است که به عنوان یک خودروی اقتصادی و کاربردی معرفی شده و برای تجارب همکاری بین تایلند و تویوتا طراحی و معرفی شده است.
مهندسان تویوتا با طراحی IMV 0، به هدف تقلیل هزینههای تولید خودروها پرداختند. آنها ایده IKEA را در صنعت خودروسازی به کار بردند و اجازه دادند تا مالک خودرو، با توجه به نیازهایش، ماژول حمل بار را در پشت کابین نصب کند. این امکان تنها برای خودروهای شخصی محدود نبود، بلکه برای کاربران تجاری و خدمات اورژانس هم در نظر گرفته شد.

خودرو تویوتا IMV 0 بر اساس یک پلتفرم مشترک با هایلوکس طراحی شده است، که این امر منجر به ارائه یک فضای بار بزرگ و یک کابین نسبتا فضایی میشود. ابعاد بدنه این خودرو در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 5.3، 1.785، 1.74 و 3.085 متر اعلام شده است.
بدنه تویوتا IMV 0 با فرم جعبهای و طراحی شبیه به کانسپت کامپکت کروزر EV از جنبههای مختلف جذاب و ساده به نظر میرسد. استفادهی اندک از جزئیات کرومی و طراحی سادهی بدنه، این خودرو را از بیشتر پیکاپهای دیگر تمايز میدهد و به کاربرپذیری آن کمک میکند.
کابین و امکانات تویوتا IMV 0
از آنجا که در توسعه تویوتا IMV 0، تمرکز بیشتری بر قابلیتهای کاربردی گذاشته شده است، در کابین این خودرو قابلیتهایی مانند نمایشگر لمسی و تهویه خودکار موجود نیست. تیم طراحی این خودرو از بخاری و حتی بالابر برقی شیشه ها هم صرف نظر کردهاند. با این حال، با توجه به شرایط جوی در بازارهای هدف مانند تایلند و برخی کشورهای در حال توسعه، کمبود این امکانات احتمالاً مشکلی به حساب نمیآید. همچنین، کولر به صورت استاندارد در این خودرو عرضه میشود.
در خودرو تویوتا IMV 0، تنها با چند خطاگیر و سرعتسنج روبرو خواهید شد. با وجود استفاده از پلاستیکهای کیفیت پایین، عدم وجود رادیو نکتهی قابل توجهی است. یکی از مهندسان تویوتا از تمایل مردم تایلند به استفاده از سیستمهای صوتی افترمارکت خبر داده است، بنابراین تویوتا تصمیم منطقیای را اتخاذ کرده است.

مشخصات فنی تویوتا IMV 0
ضخامت پایین عایقبندی باعث میشود که صدای پیشرانه 2 لیتری با 137 اسببخار قدرت بیشتر به گوش برسد. علاوه بر این، در این مدل از خودرو، سیستم ترمز ABS و کیسه هوا موجود نمیباشد.
خبرنگار نشریه motor1.com از شتاب نسبتاً کند، انتقال دندهها با فاصله زیاد، پایداری نسبی، و هماهنگی کلی این خودروی پیکاپ اقتصادی توصیفهایی داده است.
برنامه تولید تویوتا IMV 0
با توجه به عدم تطابق با قوانین و استانداردهای ایالات متحده و همچنین عدم تطابق با سلیقه مردم این کشور، تویوتا IMV 0 به فروش نخواهد رسید. اما امکان دارد که موفقیت فورد ماوریک، سایر تولیدکنندگان خودرو را ترغیب به تولید پیکاپهای اقتصادی کند.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.