لکسوس در بازی SUV لوکس جدید نیست. تقریباً دو دهه پیش، LX 450 1996 با استفاده از ورق فلزی لندکروزر گرم شده، اکسل های جلو و عقب سری 80 را به عاریت گرفت. این فناوری دوران ژوراسیک به اولین LX قابلیت رفتن به هر مکان واقعی را داد، مهارتی که صاحبان اصلی آن از آن استقبال کردند اما احتمالاً به ندرت به جز در سفرهای کریسمس خود به آسپن از آن استفاده می کردند. دارندگان LX با پوشش چرمی داخل کابین و فنر نرم کامیون جذب شده بودند و توانایی مازاد بر آن بود که مایه اطمینان بود.
LX در این سالها بزرگتر شده است و برخی از نگرشهای خشن خود را قربانی محراب لوکس کرده است. اما لکسوس فراموش نکرده است که حس کیفیت بیش از حد ساخته شده و توانایی خارج از جاده باعث فروش SUV ها می شود. GX 550 2024 را وارد کنید. موتور 3.4 لیتری V-6 توربوشارژ دوقلو آن 349 اسب بخار قدرت و 479 پوند فوت میسازد، بنابراین نگران V-8 خروجی آخرین مدل نباشید. نکته مهم این است که GX جدید ساختار بدنه روی فریم و چهار چرخ متحرک استاندارد با برد پایین با دیفرانسیل قفل مرکزی را حفظ کرده است، در حالی که مدل جدید Overtrail برای سال 2024 تفاوت قفل عقب را به خط تولید بازمی گرداند. دوباره LX 450 است. گالری: 2024 Lexus GX 550 First Drive 34 عکس آمار سریع 2024 Lexus GX 550 Overtrail+ موتور 3.4 لیتری توئین توربو V6 خروجی 349 اسب بخار / 479 پوند فوت درایو نوع چهار چرخ محرک، قیمت 9 فنر محرک 90 دلار، ظرفیت یدک کش 900 دلار 2024 شکستن آن
لکسوس GX که استخوانهای خود را با تویوتا لندکروزر پرادو جهانی و لندکروزر بازار ایالات متحده به اشتراک میگذارد، از طراحی بسیار عمودی، با خط کمربند کم و ستونهای A نازکتر و عمودیتر برای کمک به دید برخوردار است. نقش برجسته جلوپنجره اسپیندل خودروساز در قسمت جلویی GX پوشانده شده است، و کاپوت آن در مرکز، به سمت دماغه کامیون، چین خورده و فرو میرود تا به قرارگیری چرخهای جلو کمک کند و دید بهتری از جاده (یا مسیر) پیش رو ارائه دهد.
در داخل کابین، با چند نیزه آلومینیومی و کمی تزئینات چوبی روی کنسول میانی، جلوی روشنایی چندانی نمیگیرد. داشبورد کم عمق و صاف دارای قسمت بالایی کاملاً افقی است که به فضای داخلی آن حالتی کاملاً نظامی می دهد - سودگرایان آن را دوست خواهند داشت و لذت گراها می گویند که خشن و بی مزه است.
لکسوس GX زیر شانههای پهن خود، V8 قدیمی و کمتوان خود را کنار میگذارد و یک موتور 3.4 لیتری V6 با توربوشارژ دوقلو با قدرت 349 اسببخار (افزایش 48 اسببخار نسبت به کارخانه تولیدی) و 479 پوند فوت گشتاور (بالای یک) خیره کننده 150). یک اتوماتیک 10 سرعته جایگزین 6 سرعته می شود و همه تریم ها دارای سیستم چهار چرخ متحرک دائمی با دیفرانسیل مرکزی قفل و محدوده پایین قابل انتخاب هستند، درست مانند LX 450 قدیمی. لکسوس GX در بین شاسی بلندهای لوکس سایز متوسط منحصر به فرد است. هدف ساخته شده
این قاب نردبان یکی از نکات کلیدی فروش GX است. پس از اولین معرفی خود در سال 2004، لکسوس خشن و خشن به یکی از عزیزان مجموعه های خارج از جاده و زمین تبدیل شد. ظاهراً لکسوس آگاه است، به همین دلیل است که یک مدل جدید 69250 دلاری Overtrail برای سال 2024 در خط تولید وجود دارد. ارتقاهای کلیدی برای Overtrail شامل چرخهای 18 اینچی مخصوص تریم و لاستیکهای 33 اینچی برای تمام زمینها، برخی دمپرهای تطبیقی، دمپرهای ششگانه است. تنظیم سیستم مدیریت زمین، کنترل خزیدن با سرعت کم، و مانیتور چند زمینی 360 درجه با نمای زیر خودرو.
با این حال، مهمترین چیز، سیستم تعلیق دینامیکی جنبشی الکترونیکی Overtrail (E-KDSS) است. این لقمه برای سیستم قطع اتصال میله نوسانی که به طور خودکار کار می کند، با سرعت محکم می شود تا ثبات بهتری داشته باشد و بر روی زمین آسان شود تا حرکت چرخ سالم 25 اینچی را در دست اندازهای بزرگ فراهم کند.
بگذارید به شما بگویم: E-KDSS معجزه می کند. در مسیر نسبتاً فنی و شیاردار نزدیک توسان، GX را تماشا کردم که جلوتر از من افتاده بود و لاستیکهایش را روی موجها میچرخانم، سپس احساس کردم GX خودم هم همین کار را میکند در حالی که سواری کاملاً یکنواختی را حفظ میکند. میتوانید حرکت لاستیکها و سیستم تعلیق را در زیر خود احساس کنید - به جای اینکه شما را از آن جدا کند، شما را درگیر تجربه میکند - اما لکسوس همیشه احساس میکند که مطمئن است.
دوربین 360 درجه در مسیر مفید بود و به من این امکان را داد که یا نمای زیر خودرو را انتخاب کنم که به قرارگیری لاستیک بر روی موانع کمک میکند یا یک نمای تقسیم به سمت جلو که به من اجازه میدهد از خطوط صحرایی اجتناب کنم، زیرا بوتههای بلوط و یوکا فلفل میزنند. دنباله. به همان اندازه که دوربینها خوب هستند، با سرعتهای بالاتر از 7 مایل در ساعت خاموش میشوند، در این آستانه من از اینکه GX فقط 78.7 اینچ عرض دارد - فقط 2.7 اینچ از LX 450 قدیمیتر، سپاسگزارم.
خوشبختانه، GX قدرت بسیار بیشتری نسبت به پیشکسوت افسانهای خود دارد و به راحتی آن را از بین میبرد. تاخیر توربو تقریباً وجود ندارد، و در محدوده پایین، به راحتی میتوان مقدار مناسبی از دریچه گاز را برای جلوگیری از ضربههای بزرگ اعمال کرد، بدون اینکه از یک افزایش ناگهانی غافلگیر شوید. فرمان برقی نیز به همین ترتیب قابل دسترسی است و بازخورد کافی در مورد موانع را بدون ضربه زدن خطرناک به دست می دهد.
در حالی که مسیرهایی که ما در توسان نمونهبرداری کردیم تقریباً به سطح پلهپله موآب به جهنم یا روبیکون دریاچه تاهو نبودند، اما همچنان به اندازه کافی چالش برانگیز بودند که نشان دهند Lexus GX در واقع به اندازه سری 80 قدیمی بیش از حد ساخته شده است. من گمان میکنم مالکانی که شاسیبلندهای جدید خود را خارج از جاده میبرند، تعادل درستی بین کمکهای فنی و لذت مکانیکی پیدا میکنند - شما همچنان پشت فرمان هستید که کار را انجام میدهید، اما لکسوس برای کمک به شما آماده است. زمانی که به آن نیاز دارید دست بدهید پرداخت پیپر
به ندرت میتوان خودرویی را پیدا کرد که در ازای تواناییهایش چیزی بخواهد، و در مورد لکسوس GX، به اندازه برخی از رقبای یکپارچهاش در جادهها جمع و جور نیست. لکسوس به طور خاص از BMW X5 و مرسدس بنز GLE به عنوان رقبای اصلی خود یاد می کند، اما GX به اندازه همتایان آلمانی خود راحت و اسپرت نیست.
به عنوان مثال، لاستیکهای همهجانبه در مدل Overtrail دارای صدای کوبنده و لرزش زیادی هستند، در حالی که مدل سطح متوسط Premium+ که لکسوس انتظار دارد فروشنده حجم باشد، نشان میدهد که لاستیکها روی ترکهای قیر شده و درزهای انبساط بتنی آن ضربه میخورند. لاستیک بزرگراه گرا.
هر دو تریم GX که من نمونهبرداری کردم، به آرامی در بزرگراه، با حرکات بدنه کنترلشده در جادههای منحنی، سوار شدند. فرمان خیلی سبک با این وجود دقیق و مستقیم است. بهتر از این، شیشه جلوی قائم و آینه های حجیم صدای باد تولید نمی کنند. در کابین کاملاً LS400 آرام نیست، اما GX چندان دور نیست. همانطور که به نظر می رسد، قیمت پایپر معقول تر از حد انتظار است. اما هرکسی که از یکی از آن شاسی بلندهای آلمانی می آید باید به شخصیت خشن لکسوس عادت کند. GX ممکن است یک کامیون تصفیه شده باشد، اما همچنان یک کامیون است. فضای درون
GX در شش تریم ارائه خواهد شد: Premium، Premium+، Overtrail، Overtrail+، Luxury و Luxury+. آن چهار پله اول نردبان دارای روکش چرم شبیه سازی شده NuLuxe انعطاف پذیر لکسوس است، در حالی که تریم های لوکس از چرم نیمه آنیلین استفاده می کنند. دو ردیف اول صندلیها فضای زیادی برای سر و رانها دارند، و GX را به مکانی بسیار خوب برای گذراندن وقت چهار نفر تبدیل میکند – هرچند ممکن است پنجمین سرنشین عقب ازدحام مردم را درگیر کند. همه به جز دوقلوهای Overtrail ردیف سوم را نیز دارند، اما بهترین استفاده از آن در مواقع اضطراری است زیرا فضای بار را به تنها 10.3 فوت مکعب کاهش می دهد.
آن را صاف تا کنید و با 40.2 مکعب سالم باقی میمانید که با همه صندلیها پایین به 76.9 میرسد. Overtrail هنوز بهتر عمل می کند، زیرا حتی ردیف سومی را برای اشغال فضا در صورت تا شدن ارائه نمی دهد. بار تا 45.6 فوت مکعب پشت ردیف دوم یا 90.5 در پشت صندلی های جلو می رود.
یک صفحه نمایش لمسی مرکزی 14.0 اینچی و دسته ابزار دیجیتال 12.3 اینچی به صورت استاندارد در تمام تریم ها ارائه می شود و سیستم اطلاعات سرگرمی مشترک با سایر محصولات لکسوس و تویوتا را اجرا می کند. اما به لطف سوئیچ های عملکردی که به طور دائم یک ستون در سمت چپ صفحه را اشغال می کنند، در اینجا بهتر از جاهای دیگر کار می کند. وقتی از CarPlay یا Android Auto در سایر خودروهای لکسوس استفاده میکنید، این دکمهها ناپدید میشوند و بازگشت به برنامههای اصلی را دشوار میکند. صحبت از این است که آینهکاری گوشیهای هوشمند بیسیم است. پول نقد و حمل
انتظار میرود که Premium+ 69250 دلاری با تجهیز خوب، در اولین مدل سال GX، فروشندگان حجمی باشد، که طی آن لکسوس انتظار دارد در مجموع 34000 SUV سایز متوسط را به گاراژ مشتریان منتقل کند. این خودروساز همچنین به شدت روی دو گرید Overtrail و Overtrail+ سرمایه گذاری می کند که انتظار می رود 30 درصد از فروش GX بین آنها را به خود اختصاص دهد.
تستر من یک Overtrail+ بسیار مجهز بود، مجهز به صندلیهای ماساژور استاندارد، کمک پارک خودکار، و چند تجملات دیگر برای توجیه قیمت اولیه 77250 دلاری آن. رنگ دو رنگ، جعبه خنک کننده کنسول مرکزی، صدای مارک لوینسون و نمایشگر هدآپ قیمت کل را به 79810 دلار رساند. من همچنین زمانی را در Premium+ با قیمت آزمایشی 70350 دلار گذراندم که با توجه به محتوا و قابلیت پیشنهادی، مبلغ بسیار دلپذیری بود.
طبیعی ترین رقیب برای GX لندروور دیفندر است که در قالب چهار سیلندر و چهار در از 62075 دلار شروع می شود. به سراغ مدل شش سیلندر رقابتی بروید و قیمت پایه 69375 دلاری خواهید داشت. آن را مانند Overtrail+ تجهیز کنید و Defender با قیمت 78575 دلار بسیار رقابتی است، به خصوص با توجه به فضای داخلی جذاب و در عین حال خشن و نشان نماد وضعیت آن. با وجود این، GX با کمکهای رانندگی خارج از جاده که نسبت به Defender که از فناوری شاد است، شهودیتر و کمتر مداخلهگر هستند، راحتتر است. و درست مانند LX 450 اصلی و رقیب Range Rover معاصر آن، Lexus کمتر به چشم میآید - یک انتخاب مطمئن به جای موقعیت محور.
Overtrail را در نوری گرین با سقف مشکی به من بدهید و من سری 80 شخصی ام را فردا عوض می کنم.
آفرود لوکس: 2020 Land Rover Defender First Drive نقد: بازی در شن و ماسه من نظرم را در مورد مرسدس-AMG G63 بعد از آفرود آن تغییر دادم سوالات متداول
آیا لکسوس GX هیبریدی است؟
نه، حداقل هنوز. لکسوس GX را با پیشرانه هیبریدی ارائه خواهد کرد، اما جزئیات بیشتری منتشر نشده است. در حال حاضر، GX 550 دارای یک توربوشارژر دوقلو V6 است که 349 اسب بخار قدرت دارد و در مجموع 17 مایل در هر گالن میبرد.
لکسوس GX 2024 چقدر فاصله از زمین دارد؟
در تریمهای پرمیوم و لوکس، لکسوس GX 2024 دارای فاصله 8.7 اینچی از سطح زمین است. GX 550 Overtrail دارای 8.9 اینچ فاصله از زمین است.
آیا لکسوس GX می تواند تریلر را یدک بکشد؟
بله، و در آن سنگین. Lexus GX 2024 دارای حداقل ظرفیت یدک کشی 7601 پوند است و مدل های مجهز به بکسل تا 9096 پوند رتبه بندی می شوند.