
چرا اتوبوس برقی سایپا دیزل وارد ناوگان عمومی نشده است؟
در آبان ۱۴۰۲، اتوبوس برقی سایپا دیزل، که دو سال قبل به عنوان یک مفهوم معرفی و تست شده بود، هنوز به ناوگان حمل و نقل وارد نشده است. این اتوبوس در رویداد دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو مورد دید قرار گرفت.

با توجه به گفتهی مدیران شرکت سایپادیزل، متاسفانه دستگاه های اجرایی مانند وزارت کشور و شهرداری های شهرهای مختلف به استفاده از اتوبوس های برقی علاقه مند نیستند و در حقیقت، به دلیل عدم تامین منابع مالی برای تولید این نوع اتوبوس ها، هیچ تلاشی در این زمینه صورت نگرفته است.
اتوبوس برقی سایپادیزل در چندین شهر بزرگ کشور تست و بررسی شده است. با تایید افراد و سازمان های مجری، تعریفی از این اتوبوس به عنوان یک محصول عالی می شود، اما هنوز تاکنون تعداد سفارشات برای تولید این محصول ثبت نشده است. اتوبوس برقی سایپادیزل، با استفاده از موتور الکتریکی 4Dana TM به قدرت ٢۴۵ کیلو وات و گشتاور ٣٣٢٩ نیوتن متر مجهز شده است. با شارژ سه ساعته، این اتوبوس برای مسافت ۲۵۰ کیلومتر آماده بهره برداری می شود. باتری های این محصول دارای گارانتی ۸ ساله یا ۵۰۰ هزار کیلومتر پیمایش می باشد.
با تأمین و اختصاص اعتبارات لازم از نهادهای ذیربط، شرکت سایپادیزل قصد دارد اتوبوس برقی خود را به چرخه حمل و نقل درون شهری کشور اضافه کند تا بتواند نیازهای کشور در این حوزه را پوشش دهد.
شروع تستهای فنی در تهران
در ماه خرداد سال 1401، شرکت سایپا دیزل اعلام کرد که اتوبوس برقی تولیدی خود را به صورت آزمایشی در خطوط اتوبوسرانی تهران راهاندازی کرده است. هدف از این تستها، بررسی عملکرد و کیفیت مجموعه پیشرانه، باتریها، سیستم تعلیق و سیستم تهویه مطبوع این اتوبوسها میباشد. در صورتی که اتوبوسها در این آزمونها موفقیت آمیز باشند و تاییدیه نهایی دریافت کنند، مجوز استفاده و تردد در خیابانها به آنها صادر خواهد شد.
شرکت سایپا دیزل در حال جابجایی و بهبود تعهدات خود است. طبق برنامههای انجام شده تا پایان سال جاری، بخش بزرگی از تعهدات سایپا دیزل از طریق جایگزینی محصول KX و واردات کامیون اروپایی انجام خواهد شد. این اقدامات به گونهای است که امیدواریم تا پایان سال 1401، بقیه تعهدات عقبمانده سایپا دیزل به صفر برسد.
رونمایی اتوبوس برقی سایپا دیزل
شرکت سایپا دیزل قصد دارد در نمایشگاه حملونقل و لجستیک تهران، دو دستگاه اتوبوس برقی و دیزلی را با برند SKYWELL معرفی کند. این اتوبوس دیزلی با حدود 30 درصد داخلیسازی ساخته شده و اتوبوس برقی نیز در صورت تقاضای بازار، به کمک شریک خارجی ساخته و عرضه خواهد شد.

لازم به ذکر است که محصولات مسافری سایپا دیزل به مدت دو سال یا 200 هزار کیلومتر گارانتی میشوند و خدمات پس از فروش آن توسط شرکت خدمات فنی رنا ارائه میشود. همچنین، باتری اتوبوس برقی سایپا دیزل نیز به مدت 8 سال یا 500 هزار کیلومتر گارانتی دارد.
اخبار خودروهای سنگین در ایران
شما میتوانید آخرین و جدیدترین ، شامل اخبار کامیونهای جدید بازار ایران، اخبار اتوبوسهای برقی ایرانی و خارجی، اخبار انواع ونهای تجاری و همچنین شرایط فروش خودروهای سنگین در بازار کشورمان را خودرو شاپ بخوانید.
قیمت ماشین سنگین در ایران
قیمت خودروهای سنیگن، شامل انواع کامیون، کشنده، مینی بوس، اتوبوس و کامیونت دیزلی در بازار ایران قابل مشاهده است.
شرایط فروش ماشین سنگین
شرکتهای خودروسازی تجاری در بازار ایران امروزه با شرایطی دست و پنجه نرم میکنند. شرکتهایی مانند ایران خودرو دیزل، سایپا دیزل، بهمن دیزل، آرین دیزل، کرمان دیزل، سروش دیزل، مایان دیزل، شایان دیزل، ویرا دیزل، اتین خودرو دیزل، ماموت دیزل، کاریزان دیزل و پیلسان دیزل به فعالیت خود ادامه میدهند. من با مشاهده لینک به جزئیات بیشتر از این شرایط میپردازم.
طرح نوسازی کامیون فرسوده
طرح نوسازی خودروهای قدیمی، وضعیت نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، جزئیات و شرایط نوسازی کامیونهای قدیمی، شرایط واردات کامیون استفاده شده و واردات کامیون خارجی دست دوم را در این مقاله بررسی و بیشتر بدانید.
طرح نوسازی اتوبوس فرسوده
آخرین اخبار و وضعیت واردات اتوبوس های دست دوم، شرایط و جزئیات مربوط به واردات اتوبوس های برقی به ایران و آخرین اطلاعات درباره طرح نوسازی اتوبوس های قدیمی را در این مقاله مطالعه کنید.
شرایط فروش سایپا
برای در جریان بودن از آخرین اخبار مربوط به فروش شرکت و مشاهده جدیدترین طرح های پیش فروش، فروش نقدی، فروش فوق العاده و فروش اقساطی سایپا، مقاله ارائه شده را مطالعه کنید.