![بررسی سوبارو WRX TR 2024: خرابی را برطرف نمی کند]()
سوبارو WRX TR STI نیست. این در واقع یک مدل 2024 WRX GT با گیربکس دستی به جای CVT است. سایر موارد اضافه شده به خودرو، مانند ترمزهای بزرگتر برمبو و فنرهای کمی سفت تر، کم و بیش نامحسوس هستند. و این بزرگترین مشکل TR است.
من از افراد زیادی شنیده ام که می گویند WRX جدید بیشتر احساس "بزرگ شدن" می کند، که مایه شرمساری است. WRX آخرین خودرویی است که احساس میکند بزرگتر شده است، برخی از جوانترین خریداران خودروهای جدید در این صنعت را به خود جذب میکند. این باید یک ماشین رالی جادهای باشد، یک سدان جنجالی برای افرادی که نمیخواهند در آن جا شوند. در عوض، WRX به یک سدان معقول با برخی ارتقاء عملکرد سبک تبدیل شده است. و این هنوز در مورد تریم جدید TR صادق است. مشخصات سریع 2024 سوبارو WRX TR موتور توربوشارژ 2.4 لیتری تخت چهار خروجی 271 اسب بخار / 258 پوند فوت 0-60 مایل در ساعت 5.5 ثانیه قیمت 42775 دلار
جدیدترین نسل سدان توربو چهار چرخ متحرک اسپرت سوبارو در بازار چندان قابل صحبت نیست، و تریم TR کار زیادی برای رفع آن انجام نمی دهد. این چیز هنوز هم یک سدان با موتور بوکسری است که در همه حال و هوا، جابجا شده و باید جشن گرفته شود. فقط ای کاش سوبارو فرصت های بیشتری برای این کار به من می داد.
اگر WRX TR دارای لحن اوج تر، شیفتر بهتر، اگزوز بلندتر و تغییرات قابل توجه سیستم تعلیق بود، عالی خواهد بود. اگر سوبارو از لحاظ تاریخی ماشینی درست مثل آن ساخته بود….
موتور باکسر در اینجا قدرتمندتر نیست. واحد 2.4 لیتری توربوشارژ هنوز هم فقط حدود 12 پوند تقویت می کند که منجر به 271 اسب بخار قدرت و 258 پوند فوت گشتاور می شود. این به سختی برای آن کافی است که اصلاً احساس توربوشارژ داشته باشد.
نقاط روشن بیشتر مربوط به شاسی و ارگونومی است. برای یادداشت تفاوت بین سیستم تعلیق در WRX معمولی و TR به یک میکروسکوپ نیاز دارید. به این ترتیب، سواری در دره ملایم بین نرم و سفت است. فقدان رول بدنه آن را وارد قلمرو اسپرتی می کند، اما مقدار کمی بیشتر بهار ضرری ندارد. حتی با چرخ های 19 اینچی به خوبی سوار می شود.
اما میخواهم مسیر را بیشتر حس کنم. فرمان خوب است حتی اگر در دور زدن کمی تاریک باشد. در گوشه وسط به خوبی بارگیری می کند، به خصوص در سرعت های بالا. قسمت جلویی به جایی میرود که شما آن را بدون درام، حداقل در محدودههای چنگ زدن، نشان میدهید. افزودن بیش از حد قدرت یا از دست دادن کشش بیش از حد باعث فشار خودرو می شود. فشار دادن پدال گاز باعث بدتر شدن آن می شود. عقب نشینی آن را به حالت خنثی برمی گرداند.
شما واقعاً می توانید احساس کنید که چگونه ورودی های جزئی فرمان نگرش خودرو را تغییر می دهد، و آن طور که بسیاری از شرکت ها دوست دارند بگویند، فقط "دقیق" نیست. بازخورد واقعی وجود دارد. WRX همچنین دارای دید عالی است، با خط کمربند کم و پنجره های بزرگ در اطراف. این بخش بسیار دست کم گرفته شده ای است که باعث می شود ماشین احساس کند کوچکتر از سرعت واقعی است.
اگر WRX TR دارای لحن اوج تر، شیفتر بهتر، اگزوز بلندتر و تغییرات قابل توجه سیستم تعلیق بود، عالی خواهد بود.
من به اندازه کافی خوش شانس بودم که این ماشین را در آب و هوای نامساعد - زیستگاه طبیعی آن - رانندگی کردم. WRX به خاطر شعله ور شدن ماهرانه در میان باران و برف معروف است، و این چیزی است که من کم و بیش دریافت کردم. توقف های سخت برای تست کشش به طرز شگفت انگیزی با حداقل لغزش چرخ خوب بود. با این حال، تعویض دنده های مطابق با دور، سخت بود، زیرا خودرو بسیار بی صدا بود. اما هرگز با تعویض دنده حتی بدون ضربه زدن در گاز ناراحت نشد.
من هنوز هم آرزو می کنم که درام بیشتر باشد. در خروجیهای تنگ و لغزنده، این خودرو باید کمی شلوغ میشد، اما هرگز اینطور نشد. در برخی نقاط، جاده کاملاً خیس شده بود، اما باز هم هیچ وقت غافلگیرم نکرد. این موضوع میتوانست تقویت شود و فقط برای یک میلیثانیه به من یادآوری کند که در حال رانندگی چه هستم. هرگز این کار را نکرد.
مشکلات مربوط به WRX اولیه را کنار بگذاریم، من همچنین این تصور را داشتم که سوبارو TR را ساخته است زیرا مجبور بود. "اوه، شما یک دفترچه راهنما در تریم بالا می خواهید؟ اینجاست. و بله، سیستم تعلیق را هم عوض کردیم!" احمقانه است، زیرا چیزهای ملموسی وجود دارد که میتوان آنها را برای تریم اسپورتتر TR بهبود بخشید، مخصوصاً با قیمت 42775 دلار.
به عنوان مثال، گیربکس شش سرعته، بازی در دنده غیرقابل قبولی دارد، مخصوصاً برای یک ماشین کاملاً جدید. اهرم تعویض دنده در ابتدا به اندازهای چرخید که من را متقاعد کند که در حالت خنثی هستم. سپس در حین پارک کردن آن را متوقف کردم.
مطمئناً مواردی وجود دارد که معامله را در TR شیرین می کند. چرخهای 19 اینچی با ظاهری تیز، صندلیهای Recaro با درجهای میکروفیبر، و مقدار زیادی جیر روی داشبورد و درها. اگرچه همه چیز جزئی است و بدون تغییرات مکانیکی، توجیه این به عنوان یک تریم متمایز واقعاً دشوار است. حتی یک نشان "TR" در هیچ کجای ماشین وجود ندارد.
مگر اینکه از طرفداران سرسخت برند ژاپنی باشید که در انتهای Elf Bar خود به دنبال یک WRX دستی با تریم بالا هستید، فقط یک نسخه تریم پایین تر را تهیه کنید. هر چه ارزان تر بهتر، زیرا بدون شک بازارهای پس از فروش پاسخ هایی برای همه این مسائل دارند.
TR به نظر تلاشی برای دور نگه داشتن طرفداران هاردکور است تا زمانی که سوبارو بتواند نسخه STI را پیدا کند (اگر چنین کند). اینطور نیست که اینجا چیزی برای خوشحالی وجود نداشته باشد، فقط برای نامی مانند WRX کافی نیست، و مطمئنا برای یک تریم خاص کافی نیست.
بررسی های دیگر سوبارو 2022 بررسی سوبارو WRX: اینطور نیست که قبل از سال 2024 زیبا بودند بررسی اولین درایو سوبارو ایمپرزا: اتاقی برای فعالیت ها، رقبای بهبود هوندا سیویک سی هیوندای النترا N سوالات متداول
سوبارو WRX TR چیست؟
سوبارو WRX TR نسخه اصلاح شده سدان پرفورمنس است که با قدرت کمی بیشتر، سیستم تعلیق ارتقا یافته و گیربکس دستی در کنار ارتقاء داخلی مانند صندلی های سطلی عرضه می شود.
سوبارو WRX TR چقدر اسب بخار دارد؟
سوبارو WRX TR دارای 271 اسب بخار قدرت و 258 پوند فوت گشتاور است که توسط موتور 2.4 لیتری باکسر چهار سیلندر توربو شارژ است.