با کیفیت‌ ترین خودروهای ایران در سال 1402

اخبار خودرو

جدیدترین گزارش کیفیت خودروهای داخلی

در ماه تیر سال ۱۴۰۲، مرکز پژوهش‌های مجلس گزارشی منتشر کرد که در آن کیفیت خودروهای تولید داخلی مورد بررسی قرار گرفته است. بر اساس این گزارش، شاهدیم که...

  • کیفیت در صنعت خودرو در سه سطح تعریف می شود؛ اول «کیفیت مهندسی» محصول که به معنی کیفیت فرایند تولید بی عیب و نقص قطعات و خودروی طراحی شده است. دوم «کیفیت ذاتی»، به این معنی که خودروهای مختلف حتی در صورت بالابودن کیفیت مهندسی، باز در سطوح کیفی مختلفی قرار خواهند گرفت. به عبارت دیگر این کیفیت از بن سازه (پلتفرم) خودرو نشئت می گیرد. سوم «کیفیت برداشتی» محصول که اگر چه ناشی از برداشت مشتریان از کیفیت محصول در دو سطح قبلی است، اما به طور مستقیم با مرحله فروش و پس از فروش خودرو مرتبط است.
  • ستاره های کیفی خودروها در سال های گذشته دو اشکال بزرگ داشته اند؛ اول این که صرفاً ناظر به کیفیت مهندسی محصول (با توجه به مولفه هایی مانند «فرمان و سیستم تعلیق»، «موتور و سیستم انتقال قدرت»، «سیستم ترمز» و ..)  بوده اند. ثانیاً این ستاره ها با ستاره های معروفی که خودروهای بین المللی را در حوزه امنیت خودرو مورد سنجش قرار می دهند، ارتباطی ندارند. شاید به همین دلیل هم بوده که به رغم رشد کیفی مهندسی خودروها، نارضایتی از خودروهای تولید داخل در سال های گذشته همچنان ادامه داشته است. در این زمینه، این گزارش از رشد 35 درصدی ستاره های کیفی خودروهای داخلی از میانگین 3/2در بهمن و اسفند 96 به 1/3 در مهرماه 1400 خبر داده است.
  • در سال 1400، شاخص میزان رضایت از کیفیت اولیه محصول، یعنی تعداد ایرادها در سه ماه اول پس از تحویل خودرو، در حدود سه برابر متوسط جهانی (یعنی 0.9) است.
  • بدنه و اتاق 31 درصد، تعلیق و انتقال قدرت 20 درصد، ایمنی اعم از کمربند و ترمز 21.8 درصد، تهویه مطبوع و وسایل برقی 16 درصد، نیرو محرکه و سوخت رسانی 10 درصد ایرادات سه ماهه نخست را تشکیل می‌دهند.
  • روند کلی رضایت از کیفیت اولیه (دوره سه ماهه ابتدایی مصرف) از مرداد 99 تا مرداد 1400 ثابت و در مقاطعی کاهشی بوده است، اما روند رضایت از کیفیت دوام، کاهشی بوده که نشان دهنده پایین بودن کیفیت دوام قطعات استفاده شده در این صنعت است.
  • در مردادماه 1401، میزان رضایت مشتریان از کیفیت دوام نسبت به کیفیت اولیه هر محصول بیش از 5 درصد و به طور متوسط 9.5 درصد کاهش داشته است. این کاهش به عنوان مثال برای تیبا 2 در حدود 10 درصد، برای ساینا دنده ای، سمند، دناپلاس توربو اتومات، دنا پلاس و تیبا در حدود نزدیک یا بیش از 9 درصد، برای دنا، پژو پارس، پژو 207 دنده ای حدود 8.5 درصد، برای کوییک آر و کوییک دنده ای حدود 8 درصد و برای پژو 206 هاچ بک بیش از 7 درصد بوده است.
  • سهم مراحل مختلف زنجیره ارزش خودرو از کیفیت نهایی محصول به ترتیب مربوط به طراحی (35.6 درصد)، تامین قطعات (27.2 درصد)، خط تولید (19.4 درصد)، فروش (9.3 درصد) و خدمات پس از فروش (9.4 درصد) است. فاصله این بخش ها با کیفیت مطلوب را بر خلاف سهم آن ها از کیفیت ارزیابی کرده است. به طوری که فاصله طراحی از وضع مطلوب 56 درصد، تامین قطعات 44 درصد، خط تولید 42 درصد، فروش 43 درصد و خدمات پس از فروش 40 درصد است.

رضایت‌بخش‌ترین محصولات ایران خودرو از نگاه مشتریان

اردیبهشت ۱۴۰۲: محمدرضا هادی نژاد، مدیر ارتباط با مشتریان گروه صنعتی ایران خودرو، اعلام کرده است که در زمستان سال گذشته، بالاترین رضایت مربوط به فرآیند فروش و تحویل خودروهای رانا، پارس، هایما S۵، هایما S۷ و پژو ۲۰۶ بوده است. در این بازه زمانی، رضایت مربوط به خودروهای سمند، سورن، تارا، هایما S۵، رانا و دنا پلاس اتوماتیک نرخ رشد بیش‌تری را نشان داده است.

گروه صنعتی ایران خودرو به منظور افزایش رضایت مشتریان و حفظ زنجیره ارزش، نظرسنجی‌هایی را انجام می‌دهد. این نظرسنجی‌ها به بررسی فرآیندهای مختلف از فروش تا تحویل خودرو، کیفیت اولیه و دوام محصول، پذیرش تا ترخیص در شبکه نمایندگی، امدادرسانی و رسیدگی به درخواست‌ها و شکایت‌ها در حوزه‌های مختلف مربوط می‌شود. با این ترتیب، مدیریت ارتباط با مشتریان در گروه صنعتی ایران خودرو همواره در تلاش است تا بهبود‌های لازم را در فرآیندهای خود اعمال کند و مشتریان را راضی نگه دارد.

براساس گفته‌های وی، در نظرسنجی رضایت مشتریان از خدمات فروش زمستان 1401، رضایت مشتریان از خدمات فروش شرکت ایران خودرو ارزیابی و عوامل موثر بر آن شناسایی شده و جامعه آماری شامل مشتریانی است که در زمستان 1401 خودروی خود را از نمایندگی‌های سطح کشور تحویل گرفته‌اند. میانگین رضایت مشتریان از خدمات فروش در زمستان سال 1401، به عدد 74.17 رسیده است که نسبت به پاییز همان سال 0.3 درصد رشد داشته و نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 12 درصد رشد داشته است. عمده‌ترین علت بهبود رضایت مشتریان «تحویل به موقع» و «اطلاع رسانی شرایط فروش» بوده که به ترتیب نرخ رشد 7.3 درصد و 1.6 درصد را داشته است.

در زمستان 1401، میانگین رضایت مشتریان از رسیدگی به درخواست‌ها و شکایت‌ها به 60.33 امتیاز رسید که نسبت به دوره مشابه سال گذشته، 6.5 درصد رشد داشت. در بخش‌های مختلف، میزان رضایت در امداد خودرو 66.95 درصد، خدمات پس از فروش 64.04 درصد، فروش 59.6 درصد و کیفیت محصول 54.17 درصد بود. اصلی‌ترین دلایل بهبود رضایت، زمان لازم برای رسیدگی به درخواست، سهولت فرآیند ثبت درخواست و تماس اولیه از سوی کارشناس بودند. همچنین، میانگین رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش در زمستان 1401 به 73.42 امتیاز رسید که نسبت به دوره قبل آن 1.5 درصد رشد و نسبت به دوره مشابه سال قبل 5.7 درصد رشد داشت. بیشترین نرخ رشد مربوط به "رضایت از هزینه"، "اطلاع رسانی مناسب در مورد تعمیرات و تعویض‌ها"، "انجام کامل تعمیرات یا سرویس دوره‌ای" و "آراستگی فضاهای داخلی تعمیرگاه برای پذیرش و ترخیص" بود.

گزارش کیفی خودروها در مرداد 1401

شهریور ۱۴۰۱: بعد از نزدیک به ۹ ماه بی‌خبری، بالاخره گزارش ماهانه کیفیت خودروها به صورت غیررسمی منتشر شده است. در رده‌بندی کیفیت خودروها در مرداد ۱۴۰۱، خودروی تیگو ۷ مدیران خودرو، مجددا به عنوان بهترین کراس اورهای ایران در رتبه بالا قرار گرفته و مدل‌های دیگنیتی و فیدلیتی از شرکت بهمن موتور نیز به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

اینجا نسخه بهبود یافته و بازنویسی شدهٰ پاراگرافی که برایتان فرستاده شده را مشاهده میکنید: ۱. بیان ایده مرکزی مقاله در این مقاله، قصد داریم دربارهٔ اثربخشی هوش مصنوعی(همچون شبکه‌های عصبی و الگوریتم‌های یادگیری ماشین) در تشخیص و پیش‌بینی بیماری‌های قلبی و عروقی بحث نماییم. همچنین، روش‌های استفاده شده و دقت‌های به‌دست آمده از این روش‌ها را بررسی خواهیم کرد و در نهایت به نتیجهٔ بدست آمده از این مطالعه در زمینهٔ بهبود تشخیص و درمان بیماری‌های قلبی و عروقی خواهیم پرداخت. ۲. بازنگری و صحت‌سنجی مقالات مرتبط قبل از شروع به بررسی روش‌های تشخیص بیماری‌های قلبی و عروقی با استفاده از هوش مصنوعی، مجموعه‌ای از مقالات مرتبط با این حوزه به صورت دقیق مورد بررسی قرار گرفت. در این مرحله، مقاله‌هایی که از نظر علمی معتبر و مرجعیت بالایی برخوردار بودند انتخاب شدند و نتایج آن‌ها با استفاده از روش‌های استنباط آماری و تحلیل داده‌ها، مورد بررسی قرار گرفتند. پس از بررسی جامع، مقالاتی که دارای نتایج قابل قبول و معتبر بودند را جهت هماهنگی و مقایسه با روش‌های ما انتخاب کردیم. ۳. روش و جزئیات بررسی در این مقاله، از روش‌هایی از قبیل شبکه‌های عصبی و الگوریتم‌های یادگیری ماشین (مانند درخت تصمیم و جنگل تصمیم) برای تشخیص بیماری‌های قلبی و عروقی استفاده شده است. کاربرد این روش‌ها روی داده‌های بزرگی که شامل انواع داده‌های بالینی و آزمایشگاهی است، به گونه‌ای بود که درصد دقت بسیار بالا و قابل قبولی در تشخیص بیماری‌ها را به دست آوریم. جزئیات بیشتر در خصوص روش‌ها و اهداف مطالعه در قسمت‌های بعدی مقاله مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

ارتقا هدف‌گذاری سطح کیفی

۳ آگوست ۲۰۲۲: امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت، در بارهٔ بیانیه‌های اخیر جانشین پلیس راهور فراجا دربارهٔ کیفیت خودروهای داخلی، اظهار کرد که تا سال ۲۰۲۲، هدف ارتقای کیفیت خودروها در ایران پنج درصد بالاتر از سال قبل است.

وی اظهار داشت که در سال 1400، با توجه به عملکرد شاخص‌های کیفی خودرو، توانسته‌ایم هدف‌گذاری شاخص سطح کیفی خودرو را دستیابی دهیم. با این حال، تنها 9.1 درصد از مدل‌های خودرو موفق شده‌اند به میزان هدف‌گذاری شده (71 درصد) در میانگین رضایت مشتریان از کیفیت اولیه محصول دست یابی کنند، که وضعیت مطلوبی نیست.

گفته شده است که آقای قالیباف درباره شاخص تداوم کیفیت محصولات صحبت کرده است. او می‌گوید که بین‌المللی برای تعیین کیفیت دوام محصول معیارهایی وجود دارد. براساس این معیارها، کاهش رضایت از کیفیت دوام محصولات نسبت به کیفیت اولیه باید کمتر از سه درصد باشد. هدف‌گذاری سال گذشته برای کاهش این میزان کمتر از 4 درصد بود؛ اما تنها 25.7 درصد خودروها موفق به کسب این هدف شده‌اند. به این ترتیب، کاربرسازان در این شاخص عملکرد ضعیفی داشته‌اند.

ادعای پلیس درباره کیفیت خودروها

مرداد ۱۴۰۱: سردار تیمور حسینی، جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا، در خصوص افزایش کیفیت خودروهای داخلی اظهاراتی داشت. وی به ادعای وزارت صنعت، معدن و تجارت، بر این باور است که سطح کیفیت خودروهای داخلی بهبود یافته است. اما طبق اظهارات سردار حسینی، این موضوع همچنان موضوعی جدی محسوب نمی‌شود و رانت و مافیا هنوز هم در این صنعت حضور دارند. وی مدعی است که کیفیت خودروهای داخلی تغییر چندانی نکرده است و مشکلات کیفیتی همچنان باقی است. این نگرش ها طبق نظر سردار حسینی، همچنان برای پلیس قابل ملاحظه هستند.

سردار حسینی با تاکید بر اینکه موضع پلیس در مورد خودروهای تولید داخل همچنان صحت دارد، به دلیل وجود مشکلات ایمنی در خودروی تولید داخل، تاکید کرد. هیچ تغییر و تحولی در زمینه کیفیت خودروها رخ نداده و مشکلات مربوط به کیسه هوای خودروها همچنان باقی است.

بر اساس بیانات وی، مسئولیت از سرگیری شماره گذاری دو خودروی سمند و تیبا نباید به پلیس واگذار شود؛ بلکه باید سازمان استاندار مشخص کند که چه اتفاقی رخ داده است که این خودروهای قبلاً اعلام شده به عنوان ناقص به حساب آورده می شوند.

باید ذکر کنم که وزیر صنعت قبلاً تأکید کرده است که برای بهبود کیفیت خودروها اقداماتی صورت گرفته است. با این حال، ممکن است هنوز برای عموم مردم روشن نباشد و با اقداماتی که در سال جاری صورت گرفته است، به تدریج بهبود کیفیت خودروها واضح شود.

تاثیر واردات بر کیفیت محصولات داخلی

در ماه اردیبهشت سال 1401، سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو در تهران، در مورد تأثیر واردات بر بازار خودرو صحبت کرد. بر اساس گفته‌های وی، اگر خودروهای با کیفیت وارد شوند، کیفیت محصولات داخلی نیز افزایش خواهد یافت و تولیدکنندگان خودرو مجبور خواهند شد کیفیت محصولات خود را ارتقا دهند. بنابراین، مردم به خرید خودروهای با کیفیت ترغیب می‌شوند.

تاخیر در انتشار ارزیابی کیفی خودروها

فروردین ۱۴۰۱: پس از ارزیابی کیفی خودروها در ماه دی سال ۱۴۰۰، گزارش ارزیابی بعدی هنوز منتشر نشده است.

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)، مسئول ارائه گزارش‌های ارزیابی سطح کیفیت خودروهای تولید داخلی است. اما پس از وقوع حادثه در بهبهان که در آن ۶۰ خودرو در یک تصادف برخورد کردند و کیسه‌های هوا باز نشدند، این شرکت هنوز هیچ گزارشی را منتشر نکرده است. قبلاً گزارش‌ها برخی اوقات به وسیله دفتر صنایع حمل و نقل وزارت صنعت منتشر می‌شد، اما این سازمان همچنان در سه ماه اخیر سال ۱۴۰۰ هیچ گزارشی را منتشر نکرده است.

چهارچوبی برای ارتقاء کیفیت گزارش‌های ارزیابی خودروها در نظر گرفته شده است. در گذشته، گزارش‌های ارزیابی سطح کیفی خودروها از طرفی منتشر نمی‌شدند و از طرف دیگر گزارش‌هایی که منتشر می‌شدند کاملاً دقیق و شفاف نبودند؛ به عنوان مثال فقط برای 20 مدل خودروی سه‌ستاره یا بیشتر، ارزیابی صورت می‌گرفت. بهبود این مسئله با تدوین چهارچوب جدیدی برای ارزیابی و گزارش‌دهی به عمل آمده است.

دستور رئیس‌جمهور در رابطه با بهبود کیفیت خودروها در سال 1401، به طوری است که گزارش ارزیابی کیفیت خودروها حداقل چند ماه منتشر نمی‌شود.

برنامه‌ وزیر صمت برای افزایش کیفیت خودروها

بهمن 1400: سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، گلایه‌های مقام معظم رهبری در مورد کیفیت خودروها را به عنوان نقصانی جدی تشخیص داد و مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

وزیر صنعت در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که پیش نویس برنامه راهبردی خودرو آماده شده و منتظر دریافت نظرات و نهایی کردن آن هستند. بر اساس گفته وزیر، 70 درصد کیفیت خودرو به قطعات و 30 درصد به مونتاژ وابسته است. در واقع، ارتباطات بالقوه خودروسازان با تولیدکنندگان قطعات باید به درستی برقرار شود؛ در غیر این صورت، عدم پرداخت به موقع به تولیدکنندگان قطعات، منجر به کاهش کیفیت قطعات و استفاده از قطعات با کیفیت پایین توسط خودروسازان می‌شود تا خودروسازان قادر باشند خط تولید را ادامه دهند. هر خودروساز با حدود 800 تامین‌کننده قطعات مواجه است و اگر حتی یک تامین‌کننده قطعات با کیفیت پایین داشته باشد، ممکن است در بخش‌های مختلف خودرو مشکلاتی ایجاد شود. اما در صورتی که چندین گروه تولیدی با قطعات خود را ترکیب کنند، کیفیت خودرو افزایش می‌یابد و رقابت قیمتی را نیز به همراه دارد.

سازمان ملی استاندارد قوانینی برای شماره گذاری خودروها تدوین کرده است که تمامی شرکت‌های خودروساز موظف به رعایت آنها هستند.

معرفی بهترین خودروها در آذرماه

شرکت بازرسی کیفیت و کنترل استاندارد ایران (ISQI) در آذرماه سال 1400، فهرست جدیدی از ارزشیابی کیفیت خودروهای تولید و مونتاژ شده را منتشر کرد.

اینجا نسخه بهبود یافته و بازنویسی شدهٰ پاراگرافی که برایتان فرستاده شده را مشاهده میکنید: ۱. بیان ایده مرکزی مقاله در این مقاله، قصد داریم دربارهٔ اثربخشی هوش مصنوعی(همچون شبکه‌های عصبی و الگوریتم‌های یادگیری ماشین) در تشخیص و پیش‌بینی بیماری‌های قلبی و عروقی بحث نماییم. همچنین، روش‌های استفاده شده و دقت‌های به‌دست آمده از این روش‌ها را بررسی خواهیم کرد و در نهایت به نتیجهٔ بدست آمده از این مطالعه در زمینهٔ بهبود تشخیص و درمان بیماری‌های قلبی و عروقی خواهیم پرداخت. ۲. بازنگری و صحت‌سنجی مقالات مرتبط قبل از شروع به بررسی روش‌های تشخیص بیماری‌های قلبی و عروقی با استفاده از هوش مصنوعی، مجموعه‌ای از مقالات مرتبط با این حوزه به صورت دقیق مورد بررسی قرار گرفت. در این مرحله، مقاله‌هایی که از نظر علمی معتبر و مرجعیت بالایی برخوردار بودند انتخاب شدند و نتایج آن‌ها با استفاده از روش‌های استنباط آماری و تحلیل داده‌ها، مورد بررسی قرار گرفتند. پس از بررسی جامع، مقالاتی که دارای نتایج قابل قبول و معتبر بودند را جهت هماهنگی و مقایسه با روش‌های ما انتخاب کردیم. ۳. روش و جزئیات بررسی در این مقاله، از روش‌هایی از قبیل شبکه‌های عصبی و الگوریتم‌های یادگیری ماشین (مانند درخت تصمیم و جنگل تصمیم) برای تشخیص بیماری‌های قلبی و عروقی استفاده شده است. کاربرد این روش‌ها روی داده‌های بزرگی که شامل انواع داده‌های بالینی و آزمایشگاهی است، به گونه‌ای بود که درصد دقت بسیار بالا و قابل قبولی در تشخیص بیماری‌ها را به دست آوریم. جزئیات بیشتر در خصوص روش‌ها و اهداف مطالعه در قسمت‌های بعدی مقاله مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

با توجه به لیست ارزشیابی کیفی آذرماه، بهمن موتور براساس دریافت 5 ستاره کیفی، برای اولین بار در این لیست حضور یافته است. همچنین خودروهای دیگری مانند با 4 ستاره کیفی، با 3 ستاره کیفی، با 3 ستاره کیفی و پژو 405 ایران خودرو خراسان با 3 ستاره کیفی نیز به لیست ارزشیابی افزوده شده‌اند.

برنامه افزایش کیفیت خودرو تا سال 1404

در سال 1400، برنامه‌ریزی راهبردی وزارت صمت طبق مقررات خود، به این نتیجه رسید که لازم است کیفیت محصولات را به سطح سه تا ستاره برساند. همچنین، اعتبارشمارنده تعداد ایرادات هر خودرو نیز در سال 1404 به نمره 6.1 ارتقاء یابد.

اینجا نسخه بهبود یافته و بازنویسی شدهٰ پاراگرافی که برایتان فرستاده شده را مشاهده میکنید: ۱. بیان ایده مرکزی مقاله در این مقاله، قصد داریم دربارهٔ اثربخشی هوش مصنوعی(همچون شبکه‌های عصبی و الگوریتم‌های یادگیری ماشین) در تشخیص و پیش‌بینی بیماری‌های قلبی و عروقی بحث نماییم. همچنین، روش‌های استفاده شده و دقت‌های به‌دست آمده از این روش‌ها را بررسی خواهیم کرد و در نهایت به نتیجهٔ بدست آمده از این مطالعه در زمینهٔ بهبود تشخیص و درمان بیماری‌های قلبی و عروقی خواهیم پرداخت. ۲. بازنگری و صحت‌سنجی مقالات مرتبط قبل از شروع به بررسی روش‌های تشخیص بیماری‌های قلبی و عروقی با استفاده از هوش مصنوعی، مجموعه‌ای از مقالات مرتبط با این حوزه به صورت دقیق مورد بررسی قرار گرفت. در این مرحله، مقاله‌هایی که از نظر علمی معتبر و مرجعیت بالایی برخوردار بودند انتخاب شدند و نتایج آن‌ها با استفاده از روش‌های استنباط آماری و تحلیل داده‌ها، مورد بررسی قرار گرفتند. پس از بررسی جامع، مقالاتی که دارای نتایج قابل قبول و معتبر بودند را جهت هماهنگی و مقایسه با روش‌های ما انتخاب کردیم. ۳. روش و جزئیات بررسی در این مقاله، از روش‌هایی از قبیل شبکه‌های عصبی و الگوریتم‌های یادگیری ماشین (مانند درخت تصمیم و جنگل تصمیم) برای تشخیص بیماری‌های قلبی و عروقی استفاده شده است. کاربرد این روش‌ها روی داده‌های بزرگی که شامل انواع داده‌های بالینی و آزمایشگاهی است، به گونه‌ای بود که درصد دقت بسیار بالا و قابل قبولی در تشخیص بیماری‌ها را به دست آوریم. جزئیات بیشتر در خصوص روش‌ها و اهداف مطالعه در قسمت‌های بعدی مقاله مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

در حال حاضر، میزان رضایت مشتریان از کیفیت اولیه محصولات حدود 67 درصد است و طبق برنامه ریزی، باید تا سال 1404 به 77 درصد افزایش یابد. همچنین، میانگین مصرف سوخت خودروها در سال 1400 به میزان 9.7 لیتر است و هدف این است که تا سال 1404 به 8.6 لیتر کاهش یابد.

گزارش کیفی خودروها در آبان 1400

لیست جدیدترین ارزشیابی خودروها ویژه ماه آبان 1400 منتشر شده است. در دسته خودروهای وانت و خودروهای سنگین تغییرات مهمی به وجود نیامده است، اما در دسته خودروهای سواری، سه تغییر مهم روی داده است.

مقاله ی کامپیوتر٬ انیمیشن و بازی های ویدئویی انیمیشن و بازی های ویدئویی به عنوان یکی از شاخه های مهم و رو به رشد صنعت کامپیوتر به شمار می روند. این صنعت به شدت پویا است و هر روز با تکنولوژی های جدیدتر و نوآوری ها به رشد خود ادامه می دهد. این رشد علاوه بر بهبود گرافیک و کیفیت تصاویر و فیلم ها، عمده ترین تغییرات را در ارتباطات آنلاین و چند نفره حاصل می کند. بسیاری از بازی های ویدئویی امروزی امکان بازی همزمان تا چندانه با دوستان را به کاربران خود ارائه می دهند و این امکان را به شناسایی و ترکیب تکنولوژی های نوین ابرشبکه و اینترنت بدهکار هستند. در کنار این تکنولوژی های پیشرفته و نوآورانه، اهمیت آموزش و توسعه مهارت های مهندسی کامپیوتر برای بازی طراحان و توسعه دهندگان این صنعت نیز مشهود است. این مهندسان باید توانایی برنامه نویسی و طراحی سخت افزار را داشته باشند تا بتوانند با استفاده از این تکنولوژی ها به طور موثر و اثربخشی در ارائه بازی های ویدئویی و انیمیشن ها در این صنعت همکاری کنند. یکی از جدیدترین تحولات در این صنعت، ورود هوش مصنوعی به بازی های ویدئویی است. الگوریتم های هوش مصنوعی می توانند بازی را به چالش بکشند و به تازگی بازی هایی را تحت عنوان "هوش مصنوعی بازی" معرفی کرده اند که در آن هوش مصنوعی به عنوان یک بازیکن اصلی در مقابل بازیکنان انسانی عمل می کند. این نوع بازی ها تمام نکات فنی و استراتژی های یک بازی اصلی را تطبیق می دهند و به تفاوت های روانشناختی و شناختی انسانی و مصنوعی توجه می کنند. تکنولوژی ها و مهارت های مرتبط با تولید انیمیشن و بازی های ویدئویی بیشتر از هر زمان دیگری در صنعت کامپیوتر برجسته هستند و همچنین این صنعت به دنبال متخصصین با استعداد تحصیل کرده در این حوزه است.

در گزارش آبانماه، لیست ارزشیابی خودروها به روز شده است. چری تیگو 5 و ام‌وی‌ام دوباره در این لیست حضور دارند. اما متأسفانه، ام‌وی‌ام هنوز دارای 2 ستاره کیفیت است، در حالی که تیگو 3 ستاره کیفیت دارد. یک مورد جالب در این گزارش، بهبود کوییک‌های تولید شده توسط پارس خودرو است. قبلاً، این خودروها دارای 3 ستاره کیفیت بودند، اما در این گزارش به 4 ستاره کیفیت ارتقا یافته‌اند. علاوه بر این، کوییک اتوماتیک که قبلاً در لیست ارزشیابی وجود نداشت، با 3 ستاره کیفیت به این لیست افزوده شده است.

یک نکته مهم که اضافه شده است این است که در اولین بررسی خود در لیست ارزشیابی، موفق شده است به دست 4 ستاره کیفیت برسد.

گزارش کیفی خودروها در مهر 1400

در ماه مهر سال ۱۴۰۰، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، گزارش ارزشیابی خودروها را منتشر کرده است.

مقاله ی کامپیوتر٬ انیمیشن و بازی های ویدئویی انیمیشن و بازی های ویدئویی به عنوان یکی از شاخه های مهم و رو به رشد صنعت کامپیوتر به شمار می روند. این صنعت به شدت پویا است و هر روز با تکنولوژی های جدیدتر و نوآوری ها به رشد خود ادامه می دهد. این رشد علاوه بر بهبود گرافیک و کیفیت تصاویر و فیلم ها، عمده ترین تغییرات را در ارتباطات آنلاین و چند نفره حاصل می کند. بسیاری از بازی های ویدئویی امروزی امکان بازی همزمان تا چندانه با دوستان را به کاربران خود ارائه می دهند و این امکان را به شناسایی و ترکیب تکنولوژی های نوین ابرشبکه و اینترنت بدهکار هستند. در کنار این تکنولوژی های پیشرفته و نوآورانه، اهمیت آموزش و توسعه مهارت های مهندسی کامپیوتر برای بازی طراحان و توسعه دهندگان این صنعت نیز مشهود است. این مهندسان باید توانایی برنامه نویسی و طراحی سخت افزار را داشته باشند تا بتوانند با استفاده از این تکنولوژی ها به طور موثر و اثربخشی در ارائه بازی های ویدئویی و انیمیشن ها در این صنعت همکاری کنند. یکی از جدیدترین تحولات در این صنعت، ورود هوش مصنوعی به بازی های ویدئویی است. الگوریتم های هوش مصنوعی می توانند بازی را به چالش بکشند و به تازگی بازی هایی را تحت عنوان "هوش مصنوعی بازی" معرفی کرده اند که در آن هوش مصنوعی به عنوان یک بازیکن اصلی در مقابل بازیکنان انسانی عمل می کند. این نوع بازی ها تمام نکات فنی و استراتژی های یک بازی اصلی را تطبیق می دهند و به تفاوت های روانشناختی و شناختی انسانی و مصنوعی توجه می کنند. تکنولوژی ها و مهارت های مرتبط با تولید انیمیشن و بازی های ویدئویی بیشتر از هر زمان دیگری در صنعت کامپیوتر برجسته هستند و همچنین این صنعت به دنبال متخصصین با استعداد تحصیل کرده در این حوزه است.

در گزارشی که در ماه مهر سال 1400 منتشر شد، نام پیکاپ به دسته بندی وانت‌ها اضافه شده است. این محصول برای اولین بار با دریافت 4 ستاره در ارزشیابی کیفی، به تجربه خود در این لیست دست یافت.

حذف خودروهای 3 ستاره از سال 1402

در تاریخ یکم آبانماه ۱۴۰۰، آقای فاطمی‌امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت، در حاشیه مراسم آغاز تولید انبوه، برنامه‌های راهبردی نه‌گانه وزارت صنعت برای بازار خودرو را مطرح کرد. افزایش تولید و برنامه‌های اصلی وزارتخانه برای دو سال آینده در این حوزه تاکید اصلی او بود.

بازنویسی: آقای وزیر در خصوص خودروها تصریح کرد که از سال 1402 نباید خودروهایی با کیفیت کمتر از 3 ستاره در بازار باشند. در حال حاضر، گزارشات ارزیابی نشان می‌دهند که تنها یک خودرو با کیفیت کمتر از 3 ستاره تولید می‌شود.

گزارش کیفی خودروها در شهریور 1400

ماه رمضان سال ۱۴۰۰ هنوز تمام نشده است ، اما شرکت بازرسی کیفیت گزارشی در مورد ماه شوال این سال منتشر کرده است.

مقاله ی کامپیوتر٬ انیمیشن و بازی های ویدئویی انیمیشن و بازی های ویدئویی به عنوان یکی از شاخه های مهم و رو به رشد صنعت کامپیوتر به شمار می روند. این صنعت به شدت پویا است و هر روز با تکنولوژی های جدیدتر و نوآوری ها به رشد خود ادامه می دهد. این رشد علاوه بر بهبود گرافیک و کیفیت تصاویر و فیلم ها، عمده ترین تغییرات را در ارتباطات آنلاین و چند نفره حاصل می کند. بسیاری از بازی های ویدئویی امروزی امکان بازی همزمان تا چندانه با دوستان را به کاربران خود ارائه می دهند و این امکان را به شناسایی و ترکیب تکنولوژی های نوین ابرشبکه و اینترنت بدهکار هستند. در کنار این تکنولوژی های پیشرفته و نوآورانه، اهمیت آموزش و توسعه مهارت های مهندسی کامپیوتر برای بازی طراحان و توسعه دهندگان این صنعت نیز مشهود است. این مهندسان باید توانایی برنامه نویسی و طراحی سخت افزار را داشته باشند تا بتوانند با استفاده از این تکنولوژی ها به طور موثر و اثربخشی در ارائه بازی های ویدئویی و انیمیشن ها در این صنعت همکاری کنند. یکی از جدیدترین تحولات در این صنعت، ورود هوش مصنوعی به بازی های ویدئویی است. الگوریتم های هوش مصنوعی می توانند بازی را به چالش بکشند و به تازگی بازی هایی را تحت عنوان "هوش مصنوعی بازی" معرفی کرده اند که در آن هوش مصنوعی به عنوان یک بازیکن اصلی در مقابل بازیکنان انسانی عمل می کند. این نوع بازی ها تمام نکات فنی و استراتژی های یک بازی اصلی را تطبیق می دهند و به تفاوت های روانشناختی و شناختی انسانی و مصنوعی توجه می کنند. تکنولوژی ها و مهارت های مرتبط با تولید انیمیشن و بازی های ویدئویی بیشتر از هر زمان دیگری در صنعت کامپیوتر برجسته هستند و همچنین این صنعت به دنبال متخصصین با استعداد تحصیل کرده در این حوزه است.

در شهریورماه، بهبودهای مهمی در ارزشیابی صورت گرفته است. از جمله اضافه شدن چند محصول جدید با کیفیت بالا. یکی از این محصولات، نیوپیکاپ فوتون دیزلی است که در دسته وانت‌ها قرار گرفته است و بالقوه می‌تواند با استقبال خوبی روبه‌رو شود. همچنین شرکت سروش دیزل با معرفی خودروی تازه‌ای در گروه وانت‌ها ، بر آن است تا جایگاه محترم‌تری را در بازار به دست آورد.

در دسته بندی خودروهای سواری نیز شاهد نام های جدیدی مانند بهمن موتور با کیفیت 5 ستاره، ایران خودرو با کیفیت 4 ستاره و سایپا با کیفیت 4 ستاره هستیم.

گزارش خدمات پس از فروش خودرو در سال 1399

مقاله ارائه شده شامل نتایج ارزیابی خدمات پس از فروش خودرو توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران است. در این ارزیابی، شرکت‌های عرضه‌کننده خودروهای سبک و سنگین همچنین نمایندگی‌های خدمات پس از فروش در استان‌های مختلف بررسی شده است. نتایج ارزیابی نشان می‌دهد که استان‌های ایلام، گیلان و خراسان جنوبی بیشترین تطبیق با شاخص‌های کیفی دارند در حالی که استان‌های مرکزی، زنجان و قم کمترین تطبیق را دارند.

مقاله ی کامپیوتر٬ انیمیشن و بازی های ویدئویی انیمیشن و بازی های ویدئویی به عنوان یکی از شاخه های مهم و رو به رشد صنعت کامپیوتر به شمار می روند. این صنعت به شدت پویا است و هر روز با تکنولوژی های جدیدتر و نوآوری ها به رشد خود ادامه می دهد. این رشد علاوه بر بهبود گرافیک و کیفیت تصاویر و فیلم ها، عمده ترین تغییرات را در ارتباطات آنلاین و چند نفره حاصل می کند. بسیاری از بازی های ویدئویی امروزی امکان بازی همزمان تا چندانه با دوستان را به کاربران خود ارائه می دهند و این امکان را به شناسایی و ترکیب تکنولوژی های نوین ابرشبکه و اینترنت بدهکار هستند. در کنار این تکنولوژی های پیشرفته و نوآورانه، اهمیت آموزش و توسعه مهارت های مهندسی کامپیوتر برای بازی طراحان و توسعه دهندگان این صنعت نیز مشهود است. این مهندسان باید توانایی برنامه نویسی و طراحی سخت افزار را داشته باشند تا بتوانند با استفاده از این تکنولوژی ها به طور موثر و اثربخشی در ارائه بازی های ویدئویی و انیمیشن ها در این صنعت همکاری کنند. یکی از جدیدترین تحولات در این صنعت، ورود هوش مصنوعی به بازی های ویدئویی است. الگوریتم های هوش مصنوعی می توانند بازی را به چالش بکشند و به تازگی بازی هایی را تحت عنوان "هوش مصنوعی بازی" معرفی کرده اند که در آن هوش مصنوعی به عنوان یک بازیکن اصلی در مقابل بازیکنان انسانی عمل می کند. این نوع بازی ها تمام نکات فنی و استراتژی های یک بازی اصلی را تطبیق می دهند و به تفاوت های روانشناختی و شناختی انسانی و مصنوعی توجه می کنند. تکنولوژی ها و مهارت های مرتبط با تولید انیمیشن و بازی های ویدئویی بیشتر از هر زمان دیگری در صنعت کامپیوتر برجسته هستند و همچنین این صنعت به دنبال متخصصین با استعداد تحصیل کرده در این حوزه است.

با توجه به گزارش فوق، در بین شرکت‌هایی که بیش از 10 نمایندگی مجاز دارند، ایران خودرو در رتبه اول، پارس خودرو در رتبه دوم و بهمن موتور نیز در رتبه سوم قرار دارند. همچنین، در بین شرکت‌هایی که کمتر از 10 نمایندگی مجاز دارند، شرکت ماموت خودرو در جایگاه اول قرار دارد و شرکت‌های ستاره ایران در جایگاه دوم و پاکرو سبز قشم در جایگاه سوم قرار دارند.

گزارش کیفی خودروها در تیر 1400

چهارمین گزارش کیفیت خودروهای داخلی، ویژه تیرماه ۱۴۰۰، منتشر شده است. بر اساس گزارش شرکت بازرسی کیفیت، هیچ تغییری در سطح کیفیت خودروها رخ نداده است.

مقاله ی کامپیوتر٬ انیمیشن و بازی های ویدئویی انیمیشن و بازی های ویدئویی به عنوان یکی از شاخه های مهم و رو به رشد صنعت کامپیوتر به شمار می روند. این صنعت به شدت پویا است و هر روز با تکنولوژی های جدیدتر و نوآوری ها به رشد خود ادامه می دهد. این رشد علاوه بر بهبود گرافیک و کیفیت تصاویر و فیلم ها، عمده ترین تغییرات را در ارتباطات آنلاین و چند نفره حاصل می کند. بسیاری از بازی های ویدئویی امروزی امکان بازی همزمان تا چندانه با دوستان را به کاربران خود ارائه می دهند و این امکان را به شناسایی و ترکیب تکنولوژی های نوین ابرشبکه و اینترنت بدهکار هستند. در کنار این تکنولوژی های پیشرفته و نوآورانه، اهمیت آموزش و توسعه مهارت های مهندسی کامپیوتر برای بازی طراحان و توسعه دهندگان این صنعت نیز مشهود است. این مهندسان باید توانایی برنامه نویسی و طراحی سخت افزار را داشته باشند تا بتوانند با استفاده از این تکنولوژی ها به طور موثر و اثربخشی در ارائه بازی های ویدئویی و انیمیشن ها در این صنعت همکاری کنند. یکی از جدیدترین تحولات در این صنعت، ورود هوش مصنوعی به بازی های ویدئویی است. الگوریتم های هوش مصنوعی می توانند بازی را به چالش بکشند و به تازگی بازی هایی را تحت عنوان "هوش مصنوعی بازی" معرفی کرده اند که در آن هوش مصنوعی به عنوان یک بازیکن اصلی در مقابل بازیکنان انسانی عمل می کند. این نوع بازی ها تمام نکات فنی و استراتژی های یک بازی اصلی را تطبیق می دهند و به تفاوت های روانشناختی و شناختی انسانی و مصنوعی توجه می کنند. تکنولوژی ها و مهارت های مرتبط با تولید انیمیشن و بازی های ویدئویی بیشتر از هر زمان دیگری در صنعت کامپیوتر برجسته هستند و همچنین این صنعت به دنبال متخصصین با استعداد تحصیل کرده در این حوزه است.

طبق گزارش فوق، در تیرماه نام‌های جدیدی به لیست اضافه شده است که قبلاً در خردادماه وجود نداشته‌اند. در دسته خودروهای سنگین، نام مینی‌بوس پگاسوز به چشم می‌خورد. همچنین، در دسته خودروهای سواری نیز نام‌های جدیدی به لیست افزوده شده است.

  • برلیانس H330 از پارس خودرو
  • از ایران خودرو
  • از سایپاسیتروئن
  • از سایپا سیتروئن
  • از پارس خودرو

اهداف کیفی صنعت خودروسازی در سال 1400

بعد از برگزاری جلسات میان وزارت صنعت، سازمان بازرسی کیفیت و خودروسازان به همراه اداره کل صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، اهداف بهبود کیفیت صنعت خودرو در سال ۱۴۰۰ را در تاریخ ۱۲ خردادماه در سه بخش "کیفیت"، "فروش خودرو" و "خدمات پس از فروش خودرو" اعلام کرد.

مقاله ی کامپیوتر٬ انیمیشن و بازی های ویدئویی انیمیشن و بازی های ویدئویی به عنوان یکی از شاخه های مهم و رو به رشد صنعت کامپیوتر به شمار می روند. این صنعت به شدت پویا است و هر روز با تکنولوژی های جدیدتر و نوآوری ها به رشد خود ادامه می دهد. این رشد علاوه بر بهبود گرافیک و کیفیت تصاویر و فیلم ها، عمده ترین تغییرات را در ارتباطات آنلاین و چند نفره حاصل می کند. بسیاری از بازی های ویدئویی امروزی امکان بازی همزمان تا چندانه با دوستان را به کاربران خود ارائه می دهند و این امکان را به شناسایی و ترکیب تکنولوژی های نوین ابرشبکه و اینترنت بدهکار هستند. در کنار این تکنولوژی های پیشرفته و نوآورانه، اهمیت آموزش و توسعه مهارت های مهندسی کامپیوتر برای بازی طراحان و توسعه دهندگان این صنعت نیز مشهود است. این مهندسان باید توانایی برنامه نویسی و طراحی سخت افزار را داشته باشند تا بتوانند با استفاده از این تکنولوژی ها به طور موثر و اثربخشی در ارائه بازی های ویدئویی و انیمیشن ها در این صنعت همکاری کنند. یکی از جدیدترین تحولات در این صنعت، ورود هوش مصنوعی به بازی های ویدئویی است. الگوریتم های هوش مصنوعی می توانند بازی را به چالش بکشند و به تازگی بازی هایی را تحت عنوان "هوش مصنوعی بازی" معرفی کرده اند که در آن هوش مصنوعی به عنوان یک بازیکن اصلی در مقابل بازیکنان انسانی عمل می کند. این نوع بازی ها تمام نکات فنی و استراتژی های یک بازی اصلی را تطبیق می دهند و به تفاوت های روانشناختی و شناختی انسانی و مصنوعی توجه می کنند. تکنولوژی ها و مهارت های مرتبط با تولید انیمیشن و بازی های ویدئویی بیشتر از هر زمان دیگری در صنعت کامپیوتر برجسته هستند و همچنین این صنعت به دنبال متخصصین با استعداد تحصیل کرده در این حوزه است.

  • بهبود کیفیت خودروها به حداقل 3 ستاره کیفی.
  • بهبود رضایت مشتریان از فروش، خدمات فروش و کیفیت اولیه خودرو.
  • بهبود درصد انطباق خودروها با معیارهای تعیین شده.
  • بهبود رضایت مشتریان از دوام خودروها.

گزارش کیفی خودروها در خرداد 1400

گزارش سومین گزارش کیفیت خودروهای داخلی در خردادماه 1400 منتشر شد. طبق آخرین بررسی شرکت بازرسی کیفیت و کنترل استاندارد ایران، هیچ تغییری در کیفیت خودروها رخ نداده است.

مقاله ی کامپیوتر٬ انیمیشن و بازی های ویدئویی انیمیشن و بازی های ویدئویی به عنوان یکی از شاخه های مهم و رو به رشد صنعت کامپیوتر به شمار می روند. این صنعت به شدت پویا است و هر روز با تکنولوژی های جدیدتر و نوآوری ها به رشد خود ادامه می دهد. این رشد علاوه بر بهبود گرافیک و کیفیت تصاویر و فیلم ها، عمده ترین تغییرات را در ارتباطات آنلاین و چند نفره حاصل می کند. بسیاری از بازی های ویدئویی امروزی امکان بازی همزمان تا چندانه با دوستان را به کاربران خود ارائه می دهند و این امکان را به شناسایی و ترکیب تکنولوژی های نوین ابرشبکه و اینترنت بدهکار هستند. در کنار این تکنولوژی های پیشرفته و نوآورانه، اهمیت آموزش و توسعه مهارت های مهندسی کامپیوتر برای بازی طراحان و توسعه دهندگان این صنعت نیز مشهود است. این مهندسان باید توانایی برنامه نویسی و طراحی سخت افزار را داشته باشند تا بتوانند با استفاده از این تکنولوژی ها به طور موثر و اثربخشی در ارائه بازی های ویدئویی و انیمیشن ها در این صنعت همکاری کنند. یکی از جدیدترین تحولات در این صنعت، ورود هوش مصنوعی به بازی های ویدئویی است. الگوریتم های هوش مصنوعی می توانند بازی را به چالش بکشند و به تازگی بازی هایی را تحت عنوان "هوش مصنوعی بازی" معرفی کرده اند که در آن هوش مصنوعی به عنوان یک بازیکن اصلی در مقابل بازیکنان انسانی عمل می کند. این نوع بازی ها تمام نکات فنی و استراتژی های یک بازی اصلی را تطبیق می دهند و به تفاوت های روانشناختی و شناختی انسانی و مصنوعی توجه می کنند. تکنولوژی ها و مهارت های مرتبط با تولید انیمیشن و بازی های ویدئویی بیشتر از هر زمان دیگری در صنعت کامپیوتر برجسته هستند و همچنین این صنعت به دنبال متخصصین با استعداد تحصیل کرده در این حوزه است.

بر اساس گزارش تازه‌ای، سه خودرو جدید از جمله اس‌دبلیو، دنای معمولی و پژو پارس مازندران، اکنون به لیست خودروهایی که در گزارش خرداد ارائه شده‌اند، اضافه شده‌اند. در این گزارش، اس‌دبلیو با 3 ستاره کیفی، دنای معمولی با 3 ستاره کیفی و پژو پارس مازندران با 3 ستاره کیفی معرفی شده‌اند. قبلاً در گزارش اردیبهشت این سال حضور نداشتند.

گزارش کیفی خودروها در اردیبهشت 1400

گزارش دومین بازرسی کیفی خودروها در سال 1400 به ویژه اردیبهشت ماه توسط شرکت بازرسی کیفیت منتشر شد. در این گزارش جدید، تغییری در گروه‌های وانت، سواری و سنگین رخ نداده است.

مقاله ی کامپیوتر٬ انیمیشن و بازی های ویدئویی انیمیشن و بازی های ویدئویی به عنوان یکی از شاخه های مهم و رو به رشد صنعت کامپیوتر به شمار می روند. این صنعت به شدت پویا است و هر روز با تکنولوژی های جدیدتر و نوآوری ها به رشد خود ادامه می دهد. این رشد علاوه بر بهبود گرافیک و کیفیت تصاویر و فیلم ها، عمده ترین تغییرات را در ارتباطات آنلاین و چند نفره حاصل می کند. بسیاری از بازی های ویدئویی امروزی امکان بازی همزمان تا چندانه با دوستان را به کاربران خود ارائه می دهند و این امکان را به شناسایی و ترکیب تکنولوژی های نوین ابرشبکه و اینترنت بدهکار هستند. در کنار این تکنولوژی های پیشرفته و نوآورانه، اهمیت آموزش و توسعه مهارت های مهندسی کامپیوتر برای بازی طراحان و توسعه دهندگان این صنعت نیز مشهود است. این مهندسان باید توانایی برنامه نویسی و طراحی سخت افزار را داشته باشند تا بتوانند با استفاده از این تکنولوژی ها به طور موثر و اثربخشی در ارائه بازی های ویدئویی و انیمیشن ها در این صنعت همکاری کنند. یکی از جدیدترین تحولات در این صنعت، ورود هوش مصنوعی به بازی های ویدئویی است. الگوریتم های هوش مصنوعی می توانند بازی را به چالش بکشند و به تازگی بازی هایی را تحت عنوان "هوش مصنوعی بازی" معرفی کرده اند که در آن هوش مصنوعی به عنوان یک بازیکن اصلی در مقابل بازیکنان انسانی عمل می کند. این نوع بازی ها تمام نکات فنی و استراتژی های یک بازی اصلی را تطبیق می دهند و به تفاوت های روانشناختی و شناختی انسانی و مصنوعی توجه می کنند. تکنولوژی ها و مهارت های مرتبط با تولید انیمیشن و بازی های ویدئویی بیشتر از هر زمان دیگری در صنعت کامپیوتر برجسته هستند و همچنین این صنعت به دنبال متخصصین با استعداد تحصیل کرده در این حوزه است.

با توجه به گزارش فوق، مشاهده شد که خودروهای پژو 207 اتوماتیک، پژو 405 خراسان، پژو پارس سمنان، ساینا کاشان و تیبا صندوقدار که در گزارش ماه گذشته حاضر نشده بودند، حالا در گزارش ماه جاری ذکر شده‌اند.

گزارش کیفی خودروها در فروردین 1400

تا تاریخ 8 خردادماه، گزارش کیفی خودروها در فروردین‌ماه 1400 توسط شرکت بازرسی کیفیت منتشر شد و نتیجه آن نشان می‌دهد که هیچ تغییری در کیفیت خودروهای سواری رخ نداده است.

مقاله ی کامپیوتر٬ انیمیشن و بازی های ویدئویی انیمیشن و بازی های ویدئویی به عنوان یکی از شاخه های مهم و رو به رشد صنعت کامپیوتر به شمار می روند. این صنعت به شدت پویا است و هر روز با تکنولوژی های جدیدتر و نوآوری ها به رشد خود ادامه می دهد. این رشد علاوه بر بهبود گرافیک و کیفیت تصاویر و فیلم ها، عمده ترین تغییرات را در ارتباطات آنلاین و چند نفره حاصل می کند. بسیاری از بازی های ویدئویی امروزی امکان بازی همزمان تا چندانه با دوستان را به کاربران خود ارائه می دهند و این امکان را به شناسایی و ترکیب تکنولوژی های نوین ابرشبکه و اینترنت بدهکار هستند. در کنار این تکنولوژی های پیشرفته و نوآورانه، اهمیت آموزش و توسعه مهارت های مهندسی کامپیوتر برای بازی طراحان و توسعه دهندگان این صنعت نیز مشهود است. این مهندسان باید توانایی برنامه نویسی و طراحی سخت افزار را داشته باشند تا بتوانند با استفاده از این تکنولوژی ها به طور موثر و اثربخشی در ارائه بازی های ویدئویی و انیمیشن ها در این صنعت همکاری کنند. یکی از جدیدترین تحولات در این صنعت، ورود هوش مصنوعی به بازی های ویدئویی است. الگوریتم های هوش مصنوعی می توانند بازی را به چالش بکشند و به تازگی بازی هایی را تحت عنوان "هوش مصنوعی بازی" معرفی کرده اند که در آن هوش مصنوعی به عنوان یک بازیکن اصلی در مقابل بازیکنان انسانی عمل می کند. این نوع بازی ها تمام نکات فنی و استراتژی های یک بازی اصلی را تطبیق می دهند و به تفاوت های روانشناختی و شناختی انسانی و مصنوعی توجه می کنند. تکنولوژی ها و مهارت های مرتبط با تولید انیمیشن و بازی های ویدئویی بیشتر از هر زمان دیگری در صنعت کامپیوتر برجسته هستند و همچنین این صنعت به دنبال متخصصین با استعداد تحصیل کرده در این حوزه است.

در گزارش فوق، ملاحظه میشود که خودروهای پیکاپ فوتون ایران خودرو و پیکاپ ریچ زامیاد از دسته وانت‌ها حذف شده اند. این حذف به دلیل عدم تولید آنها در بازه زمانی مستند شده است. همچنین، در دسته خودروهای سنگین، تغییراتی صورت گرفته است. خودروی کشنده سیتراک که در گذشته دارای 3 ستاره کیفی بوده است، هم اکنون به 4 ستاره رسیده است.

بهترین فروشندگان خودرو در سال 1399

گزارش ارزیابی خدمات فروش خودرو در سال 1399 توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) منتشر شد. این گزارش ، که در فصل زمستان 99 انجام شد ، شامل ارزیابی 17 شرکت عرضه کننده و 1762 نمایندگی مجاز این شرکت ها است.

مقاله ی کامپیوتر٬ انیمیشن و بازی های ویدئویی انیمیشن و بازی های ویدئویی به عنوان یکی از شاخه های مهم و رو به رشد صنعت کامپیوتر به شمار می روند. این صنعت به شدت پویا است و هر روز با تکنولوژی های جدیدتر و نوآوری ها به رشد خود ادامه می دهد. این رشد علاوه بر بهبود گرافیک و کیفیت تصاویر و فیلم ها، عمده ترین تغییرات را در ارتباطات آنلاین و چند نفره حاصل می کند. بسیاری از بازی های ویدئویی امروزی امکان بازی همزمان تا چندانه با دوستان را به کاربران خود ارائه می دهند و این امکان را به شناسایی و ترکیب تکنولوژی های نوین ابرشبکه و اینترنت بدهکار هستند. در کنار این تکنولوژی های پیشرفته و نوآورانه، اهمیت آموزش و توسعه مهارت های مهندسی کامپیوتر برای بازی طراحان و توسعه دهندگان این صنعت نیز مشهود است. این مهندسان باید توانایی برنامه نویسی و طراحی سخت افزار را داشته باشند تا بتوانند با استفاده از این تکنولوژی ها به طور موثر و اثربخشی در ارائه بازی های ویدئویی و انیمیشن ها در این صنعت همکاری کنند. یکی از جدیدترین تحولات در این صنعت، ورود هوش مصنوعی به بازی های ویدئویی است. الگوریتم های هوش مصنوعی می توانند بازی را به چالش بکشند و به تازگی بازی هایی را تحت عنوان "هوش مصنوعی بازی" معرفی کرده اند که در آن هوش مصنوعی به عنوان یک بازیکن اصلی در مقابل بازیکنان انسانی عمل می کند. این نوع بازی ها تمام نکات فنی و استراتژی های یک بازی اصلی را تطبیق می دهند و به تفاوت های روانشناختی و شناختی انسانی و مصنوعی توجه می کنند. تکنولوژی ها و مهارت های مرتبط با تولید انیمیشن و بازی های ویدئویی بیشتر از هر زمان دیگری در صنعت کامپیوتر برجسته هستند و همچنین این صنعت به دنبال متخصصین با استعداد تحصیل کرده در این حوزه است.

در گروه خودروهای سبک، سه شرکت برتر مدیران خودرو، بهمن موتور و کرمان موتور به چشم می‌خورند. در گروه خودروهای سنگین نیز، شرکت سیبا موتور عملکرد بهتری نشان داده است. این شرکت‌ها توسط شرکت بازرسی کیفیت بررسی شده‌اند. اگرچه نمایندگی‌هایی که با علامت (*) مشخص شده‌اند، به دلیل عدم دریافت اطلاعات کافی برای ارزیابی شاخص‌ها، در رده‌بندی کلی دخیل نشده‌اند.

گزارش شکایت از خودروسازان - نیمه اول 1399

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در آذرماه ۹۹، گزارش عملکرد خود را درباره رسیدگی به شکایت‌های مشتریان منتشر کرد.

به گزارش تازه‌ای که بررسی عملکرد شرکت‌های تولیدخودرو در 6 ماهه اول سال جاری می باشد، در مقایسه با دوره مشابه سال قبل، تعداد شکایات رسیده به شرکت بازرسی کیفیت به صورت قابل توجهی کاهش یافته است. در دوره مشابه سال قبل 582 شکایت ثبت شده بود، اما در نیمه اول سال جاری فقط 490 شکایت تا شرکت بازرسی کیفیت رسیده است. علاوه بر این، بیشترین تعداد شکایات (485 مورد) مورد بررسی قرار گرفته و مختومه شده‌اند. هرچند که در بین شکایات مختومه، 194 شکایت به عنوان شکایت های غیرمرتبط با تعهدات خودروسازان شناخته شده‌اند.

مقاله ی کامپیوتر٬ انیمیشن و بازی های ویدئویی انیمیشن و بازی های ویدئویی به عنوان یکی از شاخه های مهم و رو به رشد صنعت کامپیوتر به شمار می روند. این صنعت به شدت پویا است و هر روز با تکنولوژی های جدیدتر و نوآوری ها به رشد خود ادامه می دهد. این رشد علاوه بر بهبود گرافیک و کیفیت تصاویر و فیلم ها، عمده ترین تغییرات را در ارتباطات آنلاین و چند نفره حاصل می کند. بسیاری از بازی های ویدئویی امروزی امکان بازی همزمان تا چندانه با دوستان را به کاربران خود ارائه می دهند و این امکان را به شناسایی و ترکیب تکنولوژی های نوین ابرشبکه و اینترنت بدهکار هستند. در کنار این تکنولوژی های پیشرفته و نوآورانه، اهمیت آموزش و توسعه مهارت های مهندسی کامپیوتر برای بازی طراحان و توسعه دهندگان این صنعت نیز مشهود است. این مهندسان باید توانایی برنامه نویسی و طراحی سخت افزار را داشته باشند تا بتوانند با استفاده از این تکنولوژی ها به طور موثر و اثربخشی در ارائه بازی های ویدئویی و انیمیشن ها در این صنعت همکاری کنند. یکی از جدیدترین تحولات در این صنعت، ورود هوش مصنوعی به بازی های ویدئویی است. الگوریتم های هوش مصنوعی می توانند بازی را به چالش بکشند و به تازگی بازی هایی را تحت عنوان "هوش مصنوعی بازی" معرفی کرده اند که در آن هوش مصنوعی به عنوان یک بازیکن اصلی در مقابل بازیکنان انسانی عمل می کند. این نوع بازی ها تمام نکات فنی و استراتژی های یک بازی اصلی را تطبیق می دهند و به تفاوت های روانشناختی و شناختی انسانی و مصنوعی توجه می کنند. تکنولوژی ها و مهارت های مرتبط با تولید انیمیشن و بازی های ویدئویی بیشتر از هر زمان دیگری در صنعت کامپیوتر برجسته هستند و همچنین این صنعت به دنبال متخصصین با استعداد تحصیل کرده در این حوزه است.

در گزارش فوق، یک جنبه جالب قابل توجه است که رابطه رضایتمندی شاکیان با نتیجه رسیدگی به شکایت آنها را بررسی می کند. براساس آمارهای ارائه شده، در نیمه اول سال 99، حدود 80 درصد از شاکیان خودروسازان از نحوه رسیدگی به شکایت خود و نتیجه آن راضی بودند. این درحالی است که در همان دوره سال 98، فقط 60 درصد از پرونده های شاکیان خودروسازان با رضایت آنها به پایان رسیده بود. این ارقام نشان می دهد که بهبود سیستم روند رسیدگی به شکایات برای خودروسازان تأثیر بسزایی در افزایش رضایت آنها دارد.

بهترین خدمات پس از فروش خودرو در سال 1398

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد، نتایج نهایی عملکرد شرکت‌ها در حوزه خدمات پس از فروش در سال 98 را اعلام کرد.

نتایج این ارزیابی با توجه به شیوع کرونا و با تاخیر بسیار در ماه شهریور ۹۹ به نتیجه نهایی رسیده است. این ارزیابی شامل بررسی ۴۸ شرکت تولید کننده خودرو و ۲۳۸۵ نمایندگی آنها بوده است. جالب است که هیچ یک از شرکت‌ها، به عنوان تولیدکننده یا واردکننده، موفق نشده است رتبه اول را در این ارزیابی به خود اختصاص دهد.

مقاله ی کامپیوتر٬ انیمیشن و بازی های ویدئویی انیمیشن و بازی های ویدئویی به عنوان یکی از شاخه های مهم و رو به رشد صنعت کامپیوتر به شمار می روند. این صنعت به شدت پویا است و هر روز با تکنولوژی های جدیدتر و نوآوری ها به رشد خود ادامه می دهد. این رشد علاوه بر بهبود گرافیک و کیفیت تصاویر و فیلم ها، عمده ترین تغییرات را در ارتباطات آنلاین و چند نفره حاصل می کند. بسیاری از بازی های ویدئویی امروزی امکان بازی همزمان تا چندانه با دوستان را به کاربران خود ارائه می دهند و این امکان را به شناسایی و ترکیب تکنولوژی های نوین ابرشبکه و اینترنت بدهکار هستند. در کنار این تکنولوژی های پیشرفته و نوآورانه، اهمیت آموزش و توسعه مهارت های مهندسی کامپیوتر برای بازی طراحان و توسعه دهندگان این صنعت نیز مشهود است. این مهندسان باید توانایی برنامه نویسی و طراحی سخت افزار را داشته باشند تا بتوانند با استفاده از این تکنولوژی ها به طور موثر و اثربخشی در ارائه بازی های ویدئویی و انیمیشن ها در این صنعت همکاری کنند. یکی از جدیدترین تحولات در این صنعت، ورود هوش مصنوعی به بازی های ویدئویی است. الگوریتم های هوش مصنوعی می توانند بازی را به چالش بکشند و به تازگی بازی هایی را تحت عنوان "هوش مصنوعی بازی" معرفی کرده اند که در آن هوش مصنوعی به عنوان یک بازیکن اصلی در مقابل بازیکنان انسانی عمل می کند. این نوع بازی ها تمام نکات فنی و استراتژی های یک بازی اصلی را تطبیق می دهند و به تفاوت های روانشناختی و شناختی انسانی و مصنوعی توجه می کنند. تکنولوژی ها و مهارت های مرتبط با تولید انیمیشن و بازی های ویدئویی بیشتر از هر زمان دیگری در صنعت کامپیوتر برجسته هستند و همچنین این صنعت به دنبال متخصصین با استعداد تحصیل کرده در این حوزه است.

طبق گزارش فوق، در گروه شرکت‌هایی که بیش از 10 نمایندگی مجاز دارند، ایساکو با برتری قرار دارد و در رتبه‌های بعدی بهمن موتور و پارس خودرو قرار گرفته‌اند.

شرکت‌های ماموت خودرو و ستاره ایران، در گروه شرکت‌هایی با کمتر از 10 نمایندگی، بهترین عملکرد در حوزه خدمات پس از فروش را ارائه داده‌اند.

بهترین فروشندگان خودرو در سال 1398

زمانی که این متن را می‌خوانید، باید بدانید که تقریباً یکسال از زمانی که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد از انتشار گزارشات کیفیت خودروها منع کرده و از جریان آزاد اطلاعات جلوگیری کرده است می‌گذرد. اما ما امروز درباره نتایج ارزیابی خدمات فروش خودروسازان در سال ۹۸ صحبت می‌کنیم.

در سال ۱۳۹۸، شرکت ما پژوهش های خود را از ۱۹ شرکت سازنده خودروی سبک و سنگین جمع آوری کرد. همچنین، آمارها و نظرسنجی های خود را از بیش از ۲۴۲ هزار مشتری خدمات پس از فروش شرکت های خودروساز دریافت کرد. در بخش خودروهای سواری و سنگین، شرکت هایی که بیشترین امتیاز را در خدمات فروش به دست آوردند عبارتند از:

رتبه گروه سواری گروه سنگین
1 بهمن موتور بهمن دیزل
2 مدیران خودرو سیبا موتور
3 سرمایه گذاری بایک ماموت دیزل
4 دیار خودرو سایپا دیزل
5 کرمان موتور ایران خودرو دیزل
6 کارمانیا مایان فولاد
7 سایپا کاریزان خودرو
8 ایران خودرو سروش دیزل مبنا
9 پرستو آبی ارگ ارس خودرو دیزل
10 - عقاب افشان

میانگین امتیاز مشتریان برای خدمات خودروسازان در سال ۹۸ به ۵۷.۹٪ رسید که ۱۳٪ کمتر از سال ۹۷ است. بدیهی است که این امر نگران کننده است. همچنین میانگین ۶۸.۹٪ نمایندگی‌های خودرو مجاز به حداقل استانداردهای مورد نیاز دسترسی نداشته‌اند. این وضعیت نگران کننده دیگری است.

آمارهای جمع آوری شده توسط شرکت بازرسی کیفیت نشان می دهد که اصلی ترین دلیل نارضایتی مشتریان در سال ۹۸، تاخیر در تحویل بوده است. این مسئله به دنبال آن، عدم پرداخت خسارت به موقع و سپس عدم انجام تعهدات بوده است.


شرایط فروش ایران خودرو

برای دریافت به‌روزترین اخبار فروش شرکت و جهت مشاهده طرح‌های جدید پیش‌فروش، فروش نقدی، فروش فوق‌العاده و فروش اقساطی شرکت ایران خودرو، دست به خواندن این مقاله بزنید.

سوال یا نظری دارید؟

name
email
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
جستجو
منوی اصلی
پشتیبانی

شما میتوانید از طریق چت آنلاین و یا تماس تلفنی بصورت رایگان از کارشناسان ما مشاوره بگیرید

تمامی درخواست های مشاوره در مجموعه خودروشاپ ازطریق تکمیل و ارسال فرم مربوط به درخواست شما می باشد.

پس از آن کارشناس مربوطه با شما تماس می گیرد.

دستیار هوشمند - آنلاین

سلام
من دستیار هوشمنده خودرو شاپ هستم

میتوانم به تمام سوالات شما در مورد انواع خودرو ها پاسخ بدهم
و یا در مورد بخش های مختلف وب سایت شما را راهنمایی کنم

 logo اپلیکیشن خودرو شاپ