مقایسه پژو 207i اتوماتیک و تارا اتوماتیک برای مصارف خانوادگی

blog

مقایسه پژو 207i اتوماتیک و تارا اتوماتیک برای مصارف خانوادگی

«مقایسه 207i و تارا | خرید اقساطی در خودروشاپ»

هر دو خودروی پژو 207i اتوماتیک و تارا اتوماتیک به عنوان محصولات پرطرفدار ایران‌خودرو در سال‌های اخیر شناخته می‌شوند. این دو خودرو با وجود تفاوت در کلاس بدنه (هاچ‌بک در برابر سدان)، به دلیل مشخصات فنی نزدیک و رده قیمتی مشابه، اغلب گزینه‌های اصلی خریداران خودروهای صفر داخلی هستند. در این مقاله قصد داریم این دو خودرو را از نظر مشخصات فنی، طراحی، امکانات رفاهی، ایمنی، مصرف سوخت، تجربه رانندگی، خدمات پس از فروش و ارزش خرید اقساطی برای خانواده‌ها مقایسه کنیم.


مشخصات فنی پژو 207i و تارا اتوماتیک


از نظر فنی، پژو 207i اتوماتیک و تارا اتوماتیک اشتراکات بسیاری دارند. هر دو خودرو به یک پیشرانه ۱٫۶ لیتری چهار سیلندر (موسوم به TU5) مجهز شده‌اند که در نسخه‌های جدید ارتقا یافته و به فناوری زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها (TU5P) مجهز است. قدرت خروجی این موتور در هر دو خودرو حدود ۱۱۳ اسب بخار بوده و گشتاور آن حدود ۱۴۴ نیوتن‌متر است. همچنین هر دو خودرو از گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته بهره می‌برند که نسبت به گیربکس‌های قدیمی‌تر ۴ سرعته (در 207i نسل قبل) عملکرد بهتری ارائه می‌دهد. شتاب ۰ تا ۱۰۰ پژو 207i اتوماتیک حدود ۱۲٫۶ ثانیه و برای تارا اتوماتیک حدود ۱۳ ثانیه است که نشان می‌دهد به دلیل وزن بالاتر تارا، اندکی کُندتر به سرعت صد کیلومتر می‌رسد. حداکثر سرعت هر دو خودرو در محدوده ۱۸۹ الی ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. به طور کلی در بخش قوای محرکه تفاوت چشمگیری بین این دو وجود ندارد و عملکرد فنی پایه‌ای نزدیکی دارند.


طراحی (بیرونی، ابعاد و داخلی)


پژو 207i یک هاچ‌بک جمع‌وجور است که در اصل نسخه فیس‌لیفت شده پژو 206 محسوب می‌شود. طراحی ظاهری آن با وجود قدیمی بودن پلتفرم، همچنان اسپرت و جوان‌پسند است و مخصوصاً در بین قشر جوان محبوبیت زیادی دارد. در نمای خارجی، چراغ‌ها و سپرهای 207i نسبت به 206 تغییر کرده و ظاهر مدرن‌تری به خود گرفته است. ابعاد کوچکتر این خودرو (طول حدود ۳٫۸۸ متر) باعث شده در شهر خودرویی چابک و مناسب فضاهای تنگ باشد. با این حال، فضای کابین عقب و صندوق بار آن محدود است؛ حجم صندوق 207i حدود 245 لیتر بیشتر نیست که برای سفرهای خانوادگی پر اسباب کافی به نظر نمی‌رسد.


در مقابل، تارا یک سدان کامپکت خانوادگی است که بر پایه پلتفرم پژو 301 توسعه یافته است. طراحی بیرونی تارا نسبت به 207 جدیدتر بوده اما نسبتاً محافظه‌کارانه و ساده ارزیابی می‌شود؛ ایران‌خودرو با بازطراحی جلوی پژو 301 سعی کرده به تارا هویتی بومی بدهد. هرچند ممکن است جذابیت ظاهری 207 برای برخی بیشتر باشد، تارا چهره‌ای رسمی‌تر و مناسب‌تر برای کاربرد خانوادگی دارد. از لحاظ ابعاد، تارا به طور محسوسی بزرگ‌تر است؛ طول آن حدود ۴٫۵ متر بوده و تقریباً ۶۵ سانتی‌متر از 207i بلندتر است. تارا همچنین نزدیک به ۸ سانتی‌متر عریض‌تر و بلندتر از 207i بوده و فاصله بین دو محور آن حدود ۲۶۵۲ میلی‌متر است که نسبت به 207i (2443 میلی‌متر) برتری قابل توجهی دارد. این ابعاد بزرگ‌تر مستقیماً به کابین جادارتر و صندوق عقب بسیار بزرگ‌تر تارا منجر شده است؛ حجم صندوق بار تارا حدود ۶۴۰ لیتر می‌باشد که برای خانواده‌ها و سفرها کاملاً مناسب است. سرنشینان عقب در تارا فضای پای بسیار بهتری نسبت به 207i دارند و برای استفاده خانوادگی راحت‌تر خواهند بود.


در طراحی داخلی، هر دو خودرو نسبت به نسل‌های پیشین خود بهبودهایی داشته‌اند ولی همچنان کاملاً مدرن محسوب نمی‌شوند. داشبورد پژو 207i ترکیبی از طرح قدیمی پژو 206 با تغییرات جدید است؛ کیفیت متریال کابین در 207i متوسط بوده و برخی قطعات آن دقیقاً از 206 به ارث رسیده‌اند. در مقابل، داشبورد تارا از یک طرح به‌روزتر (الهام گرفته از محصولات جدیدتر پژو/سیتروئن) بهره می‌برد، هرچند این طرح نیز در اصل مربوط به دهه گذشته است. کیفیت مونتاژ و متریال کابین تارا کمی بهتر احساس می‌شود و طراحی صندلی‌ها و ارگونومی کلی آن برای سفرهای طولانی مناسب‌تر است. به طور کلی از منظر طراحی بیرونی و داخلی، پژو 207i ظاهری اسپرت‌تر و ابعاد کوچکتر دارد در حالی که تارا چهره‌ای رسمی‌تر با فضای داخلی جادارتر ارائه می‌دهد که برای خانواده‌ها مزیت مهمی است.


مصرف سوخت دو خودرو


مصرف سوخت اقتصادی یکی از نقاط قوت پیشرانه TU5 در هر دو خودرو است. با توجه به اشتراک قوای محرکه، مصرف سوخت ترکیبی پژو 207i اتوماتیک حدود ۷٫۴ لیتر در صد کیلومتر و تارا اتوماتیک حدود ۷٫۳ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است. این ارقام بسیار نزدیک به هم بوده و در عمل تفاوت قابل توجهی ندارند. در شرایط رانندگی شهری به خاطر وزن کمتر و جثه کوچکتر 207i، ممکن است اندکی کم‌مصرف‌تر عمل کند؛ در مقابل در جاده و بار کامل، موتور 1.6 لیتری برای وزن بالاتر تارا تحت فشار بیشتری خواهد بود و احتمال افزایش مصرف وجود دارد. با این وجود، هر دو خودرو در زمره محصولات نسبتاً کم‌مصرف داخلی طبقه‌بندی می‌شوند و برای استفاده‌های روزمره خانوادگی از لحاظ مصرف بنزین کاملاً مقرون‌به‌صرفه هستند. حجم باک سوخت نیز در هر دو خودرو ۵۰ لیتر است که برد مناسبی را با یک باک فراهم می‌کند.


امکانات و تجهیزات رفاهی


از نظر امکانات رفاهی و آپشن‌ها، تارا اتوماتیک به دلیل جدیدتر بودن و کلاس بالاتر، دست برتری دارد. پژو 207i اتوماتیک امکانات پایه قابل قبولی ارائه می‌دهد؛ از جمله سیستم تهویه مطبوع دیجیتال اتوماتیک، نمایشگر لمسی مالتی‌مدیا (همراه با دوربین عقب و پشتیبانی از مسیریاب و اتصال تلفن همراه)، سنسور پارک عقب، فرمان برقی در مدل‌های جدید، کروز کنترل (در نسخه اتوماتیک) و شیشه‌ها و آینه‌های برقی. نسخه‌های جدید 207i پانوراما دارای سقف شیشه‌ای پانورامیک ثابت هستند که نمای داخلی را جذاب‌تر می‌کند. با این حال بسیاری از این امکانات در سال‌های اخیر به استاندارد خودروهای هم‌رده بدل شده و 207i آپشن متمایز چندانی نسبت به رقبا ندارد.


در سوی دیگر، تارا اتوماتیک (تیپ V4) با مجموعه کامل‌تری از امکانات رفاهی عرضه می‌شود. این خودرو علاوه بر موارد فوق، دارای ورود و استارت بدون کلید (Keyless)، سانروف برقی، آینه وسط الکتروکرومیک (ضد‌تابش خودکار)، سنسور نور و باران (روشن شدن اتوماتیک چراغ‌ها و برف‌پاک‌کن‌ها)، صندوق پران برقی با سنسور حرکتی پا، صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی (به همراه تنظیم گودی کمر) و صندلی سرنشین جلو برقی در برخی تیپ‌ها است. روکش صندلی‌های تارا ترکیبی از چرم و پارچه بوده که حس بهتری به سرنشین می‌دهد. همچنین تعداد بلندگوهای سیستم صوتی، تعداد پورت‌های USB و امکانات مالتی‌مدیا در تارا می‌تواند برتری‌هایی داشته باشد. مجموع این ویژگی‌ها باعث می‌شود تارا اتوماتیک از نظر تجهیزات رفاهی یک خودروی مدرن‌تر و مجهزتر نسبت به پژو 207i باشد. البته باید توجه داشت که برخی امکانات پیشرفته در نسخه‌های فول آپشن تارا موجود است و در تیپ‌های پایین‌تر ممکن است تمام این آپشن‌ها حضور نداشته باشند.


ایمنی و تجهیزات حفاظتی


در بحث ایمنی، هر دو خودرو به تجهیزات استاندارد ایمنی محصولات روز ایران‌خودرو مجهز شده‌اند، اما تارا دست بالا را دارد. پژو 207i از نظر ساختاری روی پلتفرم قدیمی 206 بنا شده و به همان اندازه ایمنی پایه را فراهم می‌کند. این خودرو مجهز به دو کیسه هوای ایمنی (جلو راننده و سرنشین جلو) بوده و ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ با سامانه ضدقفل (ABS) و توزیع الکترونیکی نیرو (EBD) و همچنین ترمز کمکی اضطراری (EBA) است. در نسخه‌های جدیدتر، ایران‌خودرو سامانه کنترل پایداری الکترونیکی (ESP) را نیز به 207i اضافه کرده که جلوی لغزش و انحراف خودرو را تا حد زیادی می‌گیرد. با این وجود، 207i فاقد ایربگ‌های جانبی یا پرده‌ای است و از این لحاظ در سطح خودروهای نسل جدید قرار نمی‌گیرد.


تارا اتوماتیک به عنوان خودرویی جدیدتر، در بخش ایمنی فعال و غیرفعال غنی‌تر ظاهر می‌شود. این خودرو علاوه بر دو ایربگ جلو، به چهار کیسه هوا (جلو و جانبی برای سرنشینان جلو) مجهز است که در هنگام تصادف حفاظت بهتری فراهم می‌کند. همچنین تمامی ترمزهای تارا دیسکی بوده و با سامانه‌های ABS و EBD و سیستم کنترل پایداری (ESP) همراه هستند. وجود ESP از ابتدا در تارا باعث بهبود پایداری خودرو در مانورها و جاده‌های لغزنده شده است. سیستم کنترل کشش (TCS) نیز در تارا فعال است تا از هرزگردی چرخ‌ها جلوگیری کند. علاوه بر این، تارا به حسگرهای فشار باد تایر (TPMS) و سیستم هشدار سرقت ایموبیلایزر نیز مجهز بوده و در نسخه‌های فول، دوربین عقب و سنسورهای جلو نیز برای کمک به ایمنی رانندگی فراهم شده است. هر دو خودرو از سیستم کمربند ایمنی پیش‌کشنده و ستون فرمان جمع‌شونده در تصادف بهره می‌برند که حفاظت اولیه از سرنشینان را تضمین می‌کند. به طور کلی ایمنی تارا با داشتن ایربگ‌های بیشتر و پایداری بهتر، بالاتر از 207i ارزیابی می‌شود هرچند هر دو خودرو حداقل‌های ایمنی را دارا هستند.


تجربه رانندگی و عملکرد


رانندگی با پژو 207i اتوماتیک حس یک خودروی هاچ‌بک تند و تیز شهری را القا می‌کند. ابعاد کوچکتر و وزن کمتر این خودرو (حدود ۱۱۱۸ کیلوگرم در مدل اتوماتیک) باعث می‌شود چابکی مناسبی در ترافیک شهر داشته باشد و پارک کردن آن نیز آسان‌تر است. شتاب‌گیری اولیه 207i به دلیل نسبت قدرت به وزن بهتر، اندکی سریع‌تر از تارا صورت می‌گیرد و خودرو در حرکت‌های شهری سبک‌پا و فرز احساس می‌شود. فرمان برقی نرم 207i نیز در سرعت‌های پایین عملکرد خوبی دارد، هرچند در سرعت‌های بالا باید مراقب سبکی فرمان بود. سیستم تعلیق 207i تقریباً مشابه 206 است و تنظیم نسبتاً خشکی دارد که در دست‌اندازهای شهری، ضربات را به اتاق منتقل می‌کند. از این رو سواری 207i روی سطوح ناصاف می‌تواند کمی کوبنده باشد و در سفرهای طولانی شاید خسته‌کننده شود. همچنین به دلیل طراحی هاچ‌بک و ابعاد کوچک، در سرعت‌های بزرگراهی پایداری 207i به اندازه یک سدان سنگین‌تر نیست، هرچند افزوده شدن کنترل پایداری در مدل‌های جدید تا حدودی این مشکل را بهبود بخشیده است. صدای موتور TU5 در دورهای بالا داخل کابین 207i نفوذ می‌کند و عایق‌بندی صوتی آن در حد متوسط ارزیابی می‌شود. در مجموع، رانندگی با 207i برای استفاده روزمره شهری لذت‌بخش و آسان است اما در سفرهای طولانی و پرسرنشین کاستی‌هایی مانند فضای کم و سواری خشک نمایان می‌شود.


رانندگی با تارا اتوماتیک بیشتر حس یک سدان پایدار و خانوادگی را دارد. هرچند پیشرانه و قدرت تارا عملاً با 207i یکسان است، اما فاصله محوری بیشتر تارا پایداری بهتری در سرعت‌های بالا و جاده‌ها ایجاد می‌کند. خودرو در خط مستقیم و سر پیچ‌ها کم‌فرمانی کنترل‌شده‌تری نشان می‌دهد و اعتماد‌به‌نفس راننده را افزایش می‌دهد. البته وزن حدود ۱٫۲ تنی تارا (تقریباً ۱۰۰ کیلوگرم سنگین‌تر از 207i) باعث شده شتاب و کشش آن اندکی ضعیف‌تر احساس شود. به خصوص زمانی که خودرو با سرنشین و بار کامل باشد، توان موتور ۱۱۳ اسبی ممکن است برای سبقت‌گیری‌های سریع محدودیت ایجاد کند و لازم شود راننده از حالت اسپورت گیربکس یا معکوس دادن دستی بهره ببرد. سواری تارا نسبت به 207i نرم‌تر و راحت‌تر است و سیستم تعلیق آن ضربات جاده را بهتر جذب می‌کند؛ این موضوع در سفرهای طولانی مزیت بزرگی برای خانواده‌ها محسوب می‌شود. عایق‌بندی کابین تارا به طور قابل توجهی بهتر عمل کرده و در سرعت‌های معمول صدای کمتری وارد اتاق می‌شود. همچنین موقعیت رانندگی در تارا با صندلی‌های بزرگ‌تر و دید مناسب‌تر به جلو، برای راننده‌های قد بلند یا مسافرت‌های طولانی ارگونومی بهتری فراهم می‌کند. در شهر، ابعاد بزرگ‌تر تارا نسبت به 207i ممکن است اندکی از چابکی آن بکاهد و یافتن فضای پارک را سخت‌تر کند، اما همچنان خودرویی نسبتا چالاک است. در مجموع، تارا خودرویی با سواری راحت و پایدار برای خانواده‌ها است و 207i خودرویی تیز و پرجنب‌وجوش برای استفاده شهری؛ هر دو در حین رانندگی روزمره عملکرد رضایت‌بخشی دارند و تفاوت اصلی در راحتی و فضای بیشتر تارا در مقابل چالاکی بیشتر 207i خلاصه می‌شود.


خدمات پس از فروش و قطعات یدکی


یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خریداران خودروهای داخلی، خدمات پس از فروش و در دسترس بودن قطعات یدکی است. خوشبختانه، چه پژو 207i و چه تارا از این نظر شرایط مطلوبی دارند. پژو 207i به دلیل سال‌ها حضور در بازار ایران و اشتراک فنی زیادی که با پژو 206 دارد، از شبکه گسترده تعمیرگاه‌ها و مکانیک‌های آشنا به این خانواده بهره می‌برد. قطعات یدکی 207 (موتوری و مصرفی) به وفور در تمامی شهرها و حتی شهرستان‌های کوچک یافت می‌شود و قیمت نسبتاً مناسبی هم دارد. ایران‌خودرو نیز تا سال‌ها تامین قطعات و خدمات این خودرو را تضمین کرده و مالکان از این جهت نگرانی خاصی نخواهند داشت.


تارا نیز با وجود تازه‌وارد بودن، توسط همان شبکه گسترده ایران‌خودرو پشتیبانی می‌شود. تمامی نمایندگی‌های ایران‌خودرو مجاز به سرویس و تعمیر تارا هستند و از بابت گارانتی و خدمات پس از فروش شرایط مشابهی با 207i دارد. نکته قابل توجه اینکه بسیاری از قطعات فنی اساسی تارا (مانند موتور، گیربکس و سیستم تعلیق جلو) با خانواده پژو مشترک است، بنابراین تامین قطعه برای این خودرو نیز آسان شده است. البته در مورد بدنه و تزئینات داخلی که خاص تارا است، ممکن است در بازار آزاد قطعات کمتری وجود داشته باشد که طبیعتاً با گذر زمان و افزایش تیراژ تولید، این مورد نیز رفع خواهد شد. در مجموع، هر دو خودرو به عنوان محصولات ایران‌خودرو از پوشش خدمات پس از فروش گسترده در سراسر کشور برخوردارند. پژو 207 با سابقه طولانی‌تر، آزمون خود را پس داده و تارا نیز با تکیه بر همان پشتوانه، خیال خریداران را تا حد زیادی راحت می‌کند.


ارزش خرید اقساطی برای مصارف خانوادگی


با توجه به تمامی موارد ذکر شده، اکنون این پرسش مطرح می‌شود که برای یک خانواده ایرانی کدام خودرو ارزش خرید بالاتری دارد و در صورت خرید اقساطی، کدام گزینه معقول‌تر است؟ از نظر قیمت نقدی در بازار آزاد، تارا اتوماتیک و پژو 207i اتوماتیک در حال حاضر بسیار نزدیک به هم هستند؛ یعنی خریدار برای تهیه هر کدام تقریباً باید بودجه‌ای در یک سطح فراهم کند. بنابراین در شرایط خرید اقساطی خودرو نیز مبلغ پیش‌پرداخت و اقساط ماهیانه این دو تفاوت فاحشی نخواهد داشت. به همین دلیل فاکتورهای دیگری تعیین‌کننده می‌شوند:


اگر خانواده پرجمعیت‌تری دارید یا معمولاً با خودرو سفر می‌روید، تارا اتوماتیک با کابین بزرگ‌تر، صندوق جادارتر و امکانات ایمنی و رفاهی بیشتر، ارزش خرید بالاتری برای شما خواهد داشت. شما با پرداخت مبلغی مشابه 207، خودرویی را دریافت می‌کنید که فضای راحت‌تری برای همه سرنشینان فراهم می‌کند و از تکنولوژی‌های جدیدتری بهره می‌برد. در واقع در بازه قیمتی یکسان، تارا به دلیل مزایای ذکر شده «ارزش در برابر قیمت» بیشتری را به خریدار ارائه می‌کند. از طرف دیگر، اگر خانواده کم‌جمعیت (۲ تا ۳ نفره) هستید و عمدتاً در شهرهای شلوغ تردد می‌کنید، پژو 207i اتوماتیک نیز همچنان انتخاب منطقی و جذابی است. طراحی اسپرت‌تر و ابعاد جمع‌وجور 207 ممکن است برای سلیقه برخی خریداران، خصوصاً جوان‌ترها، مطلوب‌تر باشد و برای استفاده‌های روزمره شهری کاملاً کافی است. همچنین هزینه بیمه و استهلاک قطعات مصرفی 207i اندکی کمتر از تارا برآورد می‌شود که می‌تواند در بودجه‌های محدودتر به نفع 207 تمام شود.


در نهایت، هر دوی این خودروها جزو پرفروش‌ترین‌های بازار خودروهای داخلی هستند و با شرایط فروش اقساطی مناسب نیز عرضه می‌شوند. تصمیم نهایی بین این دو، به اولویت‌های خانواده شما بستگی دارد: فضای بیشتر و آپشن بالاتر در مقابل چالاکی و طراحی اسپرت. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط خرید اقساطی این خودروها به صفحه خرید اقساطی خودرو در سایت خودروشاپ مراجعه کنید و لیست خودروهای موجود را در نمایشگاه آنلاین خودروهای اقساطی مشاهده نمایید. با مطالعه جزئیات و مقایسه دقیق، انتخاب آگاهانه‌تری خواهید داشت که هم رضایت خانواده را تامین کند و هم از نظر مالی برایتان به‌صرفه باشد.

بدون شک تارا اتوماتیک به عنوان یک سدان کامپکت فضای داخلی بزرگ‌تری نسبت به پژو 207i هاچ‌بک فراهم می‌کند. صندلی‌های عقب تارا جادارتر بوده و فضای پا و سر بهتری در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. همچنین صندوق عقب تارا حدود ۶۴۰ لیتر گنجایش دارد که برای اسباب و وسایل خانواده در سفرها بسیار مناسب است، در حالی که صندوق پژو 207i تنها حدود 245 لیتر فضا دارد. بنابراین برای خانواده‌های پرجمعیت یا اهل مسافرت، تارا گزینه راحت‌تری خواهد بود.
از نظر مشخصات فنی، هر دو خودرو از یک پیشرانه ۱۶۰۰ سی‌سی (TU5) با قدرت حدود 113 اسب بخار و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک بهره می‌برند. بنابراین توان و شتاب‌گیری پایه‌ای آن‌ها نزدیک به هم است. تفاوت جزئی در شتاب به نفع 207i است چون کمی سبک‌تر است (شتاب 0-100 حدود 12.6 ثانیه در برابر 13 ثانیه). در عوض تارا به خاطر ابعاد بزرگ‌تر و فاصله محوری بیشتر، پایداری بیشتری در سرعت‌های بالا دارد. به طور خلاصه، 207i چابک‌تر و تارا پایدارتر است اما هر دو از لحاظ قوای محرکه عملکرد مشابهی ارائه می‌دهند.
تارا اتوماتیک در نسخه فول آپشن خود امکانات رفاهی بیشتری نسبت به پژو 207i دارد. برای مثال، تارا دارای ورود و استارت بدون کلید، سانروف برقی، صندلی‌های برقی جلو، آینه وسط الکتروکرومیک و سنسورهای نور و باران است که در 207i وجود ندارد. البته پژو 207i نیز از تجهیزاتی نظیر تهویه اتوماتیک، نمایشگر لمسی با دوربین عقب، کروز کنترل و سقف پانوراما برخوردار است که نیازهای معمول را پوشش می‌دهد. در مجموع اگر به دنبال آپشن‌های مدرن‌تر باشید تارا برتری دارد، اما 207i نیز امکانات پایه مناسبی ارائه می‌کند.
تارا از نظر ایمنیPassive و Active برتری محسوسی نسبت به 207i دارد. تارا مجهز به ۴ کیسه هوا (جلو و جانبی) است در حالی که 207i فقط ۲ ایربگ جلو دارد. علاوه بر این، هر دو خودرو ترمزهای ABS و EBD دارند اما تارا از ابتدا با سیستم کنترل پایداری (ESP) عرضه شده که مانع لغزش و انحراف خودرو می‌شود. ایران‌خودرو اخیراً ESP را به 207i نیز اضافه کرده است، اما مدل‌های قدیمی‌تر آن فاقد این سیستم بودند. بنابراین در مجموع تارا به خاطر ایربگ‌های بیشتر و پایداری بهتر خودروی ایمن‌تری محسوب می‌شود.
با توجه به اینکه قیمت بازار پژو 207i اتوماتیک و تارا اتوماتیک نزدیک به هم است، در خرید اقساطی هم اختلاف چندانی در مبلغ اقساط نخواهند داشت. ارزش خرید بالاتر بستگی به نیاز شما دارد. اگر یک خانواده هستید که فضای بیشتر، راحتی بالاتر و امکانات به‌روزتر برایتان اولویت است، تارا با ارائه این موارد ارزش افزوده بیشتری در برابر هزینه‌اش دارد. اما اگر بودجه محدودی دارید یا خودرویی کوچکتر و اسپرت‌تر برای رفت‌وآمد شهری می‌خواهید، 207i نیز با قیمت کمی پایین‌تر (کارخانه‌ای) و هزینه نگهداری کمتر می‌تواند گزینه مقرون‌به‌صرفه‌ای باشد. هر دو خودرو در بازار دست‌دوم نیز محبوب هستند و افت قیمت معقولی دارند، بنابراین از نظر سرمایه‌گذاری نیز انتخاب‌های کم‌ریسکی به شمار می‌روند.
به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟
0از 5 امتیاز
( 0 نفر امتیاز داده‌اند )

سوال یا نظری دارید؟

name
email
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
جستجو
منوی اصلی
پشتیبانی

شما میتوانید از طریق چت آنلاین و یا تماس تلفنی بصورت رایگان از کارشناسان ما مشاوره بگیرید

تمامی درخواست های مشاوره در مجموعه خودروشاپ ازطریق تکمیل و ارسال فرم مربوط به درخواست شما می باشد.

پس از آن کارشناس مربوطه با شما تماس می گیرد.

دستیار هوشمند - آنلاین
 logo اپلیکیشن خودرو شاپ