
بعد از 27 سال از عرضه اولین مدل رنو سنیک، نسل پنجم این خودرو از MPV به یک crossover تبدیل شده است و اکنون با نصب پیشرانه برقی، با نام E-Tech شناخته میشود.
خودروی رنو سنیک E-Tech در کارخانه Douai ElectricCity تولید میشود و از سال 2024 به بازار عرضه خواهد شد.
طراحی و امکانات رنو سنیک E-Tech
ابعاد بدنه خودرو رنو سنیک E-Tech به ترتیب 4.47 متر در طول، 1.864 متر در عرض و 1.571 متر در ارتفاع است. یک نکته جالب این خودرو این است که 40 درصد از قطعات کاپوت و درها از آلومینیوم بازیافتی تولید شدهاند.
اهمیت حفاظت از محیط زیست در داخل کابین رنو سنیک E-Tech به وضوح مشهود است؛ زیرا از چرم نیز استفاده نشده و بسیاری از قطعات از مواد بازیافتی، از جمله بطریهای پلاستیکی تهیه شدهاند. این شامل داشبورد، قطعات دیگر، کفپوشها و حتی سقف شیشهای این خودرو میشود.

کابین این خودرو 5 نفره، دارای پشت آمپر 12.3 اینچی و نمایشگر عمودی 12 اینچی لمسی با امکانات همچون اپل کارپلی، اندروید اتو و بیش از 50 نرم افزار کاربردی از جمله نقشه های گوگل میباشد. در کنار دو جالیوانی و دو درگاه USB-C، فضاهای متعددی برای لوازم کوچک با جمعیت 38.7 لیتر در نظر گرفته شده است. همچنین، محفظه بار با ظرفیت 545 لیتر نیز فضای بیشتری فراهم میکند.
Renault Clio E-Tech is equipped with more than 30 safety systems and driver assistants, including adaptive cruise control with stop and go function, and lane-keeping assistant.

مشخصات فنی رنو سنیک E-Tech
همچنین میتوان یک کیت شارژگان گوناگون برای مشتریان انتخاب کرد.
در تریم Standard، یک موتور برقی با قدرت 170 اسببخار و 280 نیوتنمتر گشتاور نصب شده است که همراه با باتری نیکل-منگنز-کبالت (NMC) با ظرفیت 60 کیلوواتساعت از الجی، قادر به پیمایش 420 کیلومتر (براساس WLTP) میباشد. همچنین، باتری این مدل از شارژ سریع 130 کیلووات پشتیبانی میکند و زمان شتابزنی صفر تا صد به 9.3 ثانیه و سرعت حداکثر به 150 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

خودرو رنو سنیک E-Tech با امکانات تریم High دارای موتور برقی با توان 220 اسببخار، گشتاور 300 نیوتنمتر و باتری 87 کیلوواتساعت است. این خودرو با یکبار شارژ، میتواند تا مسافت 620 کیلومتر (براساس استاندارد WLTP) حرکت کند. باتری آن پشتیبانی از شارژ سریع 150 کیلووات دارد و توانایی شتاب صفر تا صد کیلومتر در 8.4 ثانیه و سرعت حداکثر 170 کیلومتر بر ساعت را دارد.
دو باتری موجود برای این خودرو هر دو قادر به پشتیبانی از جریان ۲۲ کیلووات برای استفاده روزمره هستند. رنو علاوه بر این، اعلام کرده که ساختار ماژولار سلولی را ارائه داده است که به امکان تعویض و تعمیر هر یک از سلولها در این مجموعه باتری میپردازد. طبق اطلاعات ارائه شده توسط تولید کننده خودرو، هیچیک از اجزا و تجهیزات مرتبط با سیستم الکتریکی معمولی خودرو، شامل پیشرانه، باتری و اجزای الکتریکی، از مواد معدنی کمیاب استفاده نشده است.
وزن این خودرو به همراه باتری ۸۷ کیلووات ساعت، به ۱۸۴۱ کیلوگرم میرسد.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.