
خوشبختانه، مدل الکتریکی مرسدس EQG که بحث و جدل زیادی در مطبوعات ایجاد کردهاست، به زودی روانه بازار میشود. این مدل برقی بر اساس شاسیبلند معروف G-Class این خودروساز آلمانی ساخته شده است و دارای طراحی شیک و جذابی است. تصاویر جدیدی منتشر شدهاند که میتوانند تمام طرفداران خودرو را شگفتزده کنند.
مرسدس به طور کلی از اعلام مشخصات فنی خودداری کرده و این خودرو را به عنوان "بهترین بیراهه نورد جهان" معرفی کرده است. آنها همچنین از پیشرفتهای فناوری برقی در EQG خبر دادهاند.
طراحی مرسدس EQG
فرم ظاهری مرسدس EQG به طور چشمگیری شبیه به مدل درونسوز آن است که بهزودی یک بروزرسانی خواهد داشت. با این حال، انتظار نمیرود این تغییرات به شکل اساسی باشد.
در مدل مرسدس EQG، یک ویژگی سنتی کلاس G به نام زاپاس روی در صندوق به شکلی جدید تکرار شده است. این جعبه مربعشکل به نظر میرسد که برای قرار دادن لوازم کوچک به عنوان یک محفظه قفلدار طراحی شده است.
با نگاه دقیق متوجه میشوید که جزئیات دیگری همچون طرح جدید رینگها، جلوپنجره بدون منفذ و دریچههای هوا در گلگیرهای عقب نیز وجود دارد.

کابین و امکانات مرسدس EQG
با توجه به تصاویر مخفیانه از کابین ماشین مرسدس EQG که پیشتر منتشر شده، طراحی فرمان، کنسول میانی و اهرم تعویض دنده دستکاری شدهاند. برخی از این تغییرات را میتوان در ماشین همتای آن، یعنی G-Class جدید، نیز مشاهده کرد. اما دکمه G-Turn برای فعال کردن قابلیت چرخش در محل مانند یک تانک، تنها در EQG موجود خواهد بود.
مشخصات فنی مرسدس EQG
مرسدس از افشای جزئیات فنی EQG خود خودداری کرده است. با این حال، انتظار میرود این خودرو با چهار موتور الکتریکی قدرتمند ظاهر شود و عملکرد و پایداری بالایی داشته باشد.
باتری ظرفیت بالا نیز برای این خودرو قابل سفارش است. شیمی که در آن استفاده میشود، از نوع سیلیکونی است و این باعث افزایش 20 تا 40 درصدی چگالی انرژی میشود.
مارکسی که ایا مبلغ بستان رفته است .
تجربه رانندگی مرسدس EQG
خودروی مرسدس بنز G کلاس به عنوان یک خودروی با تاریخچهی معتبر و شناختهشده، در طول زمانی طولانی همیشه بهروز نبوده است. اما شرکت خودروسازی آلمانی تصمیم گرفته است که به جای استفاده از موتورهای درونسوز، از پیشرانههای الکتریکی برای این خودرو استفاده کند و از این طریق تغییراتی در خودروهای خود ایجاد کند.
به جز هویت اشرافی، خودروی G-Class به دلیل توانایی در بیراههنوردی مشهور است. بنابراین، همتای الکتریکی آن یعنی EQG نیز نباید از این ویژگی محروم باشد. برای اثبات تواناییهای مدل جدید، یک نمونه آزمایشی از این خودرو به یک منطقه کوهستانی در فرانسه ارسال شده است تا موفقیت خود را اثبات کند.
مرسدس بنز EQG با بدنه اسپایر کاملا برفراز استتار شده از نگاه مدیریت برند مرسدس، آقای امریک شیلر، که همراه با گروه مهندسان خود در این خودرو قدرتمند قرار دارد.
جایگزینی دقیقتر برای بازنویسی پاراگراف ارائه شده:
مرسدس بنز EQG، با حفظ ساختار مستقل از شاسی، از قطعات کولار کربن برای حفاظت از موتور برقی و باتریها در مواجهه با آسیبهای ناشی از محیطهای خارجی هنگام آفرود استفاده میکند.

مرسدس بنز EQC احتمالا زودتر از سال 2024 معرفی نخواهد شد و در حال حاضر اطلاعات دقیقی در مورد پیشرانه و ظرفیت باتری وجود ندارد. احتمالا ظرفیت باتری این خودرو بیشتر از 108 کیلوواتساعت خواهد بود. برای بهرهبرداری بهینه از نیروی پیشرانه، بهترین راه حداکثری کردن قدرت از 4 موتور برقی است، یکی روی هر چرخ خودرو. اگر به مشخصات EQS 580 SUV نگاه کنیم، ممکن است EQG هم قدرتی بین 600 تا 670 اسببخار داشته باشد.
اگر این موارد را در کنار وزن حدود 3 تنی EQG قرار دهیم، ممکن است شعاع حرکتی حدود 500 کیلومتر برای این خودرو فراهم شود. با پشتیبانی باتری از جریان 350 کیلووات، ذخیره آن در مدت 30 دقیقه میتوان به افزایش شارژ باتری از 10 تا 80 درصد دست یافت.

با اینکه داشبورد EQG مشابه داشبورد G کلاس میباشد، اما به نظر میرسد تغییرات اساسی در آن اعمال نشده است، به جز بهروزرسانی رابط کاربری MBUX. یک دکمه جدید در داشبورد اضافه شده که با فشار دادن آن، چرخهای سمت راست عقب میافتند و چرخهای سمت چپ به جلو میرود، که این کار باعث تیز شدن خودرو در مسیر تغییر مسیر میشود.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.