
در رویداد EV Day که توسط شرکت کیا در سئول برگزار شد، علاوه بر نمایش نسخه نهایی از خودروهای الکتریکی، دو مدل کانسپت EV4 و EV3 نیز برای اولین بار به عموم عرضه شدند.
کیا EV3 یک خودروی خلاقانه است که با ویژگیهای منحصر به فردی مانند V2L یا انتقال جریان برق به لوازم الکتریکی، نمیتواند در میان رقبای خود بدرخشد. صندلی عقب این خودرو به گونهای طراحی شده است که با بالا بردن کف آن، میتوانید یک دوچرخه یا اسکوتر برقی را به سیستم باتری خودرو متصل کرده و آنها را شارژ کنید.
میز کنسول داخل کابین خودروی کیا EV3 از موادی به نام میسلیوم (mycelium) ساخته شده است. این ماده، ساختاری شبیه به ریشههای قارچ دارد و با استفاده از آن، کیا به سازگاری خودرویش با محیط زیست تاکید میکند.

طراحی بدنه کیا EV3 شباهت هایی به مدل های EV5 و EV9 از نظر ظاهری و به کیا نیرو از نظر ابعاد دارد.
کیا EV3 را میتوان به عنوان یک گام مثبت در راستای تحقق اهداف کیا در نظر گرفت. شرکت خودروسازی کرهای قصد دارد در سال ۲۰۲۶ تا یک میلیون دستگاه از محصولات برقی خود را بفروشد و در سال ۲۰۳۰ به ۴۰ درصد از فروش جهانی خود را به مدلهای برقی اختصاص دهد.
مواصفات تقنية كيا EV3 ، وهي أصغر منتج تم تصنيعه بناءً على منصة E-GMP ، لم تُعلَن بعد ، ولذلك لا يمكن التأكد مما إذا كان هذا الطراز يستفيد من هيكل بقوة 800 فولت مثل EV6 و EV9 ، أو إذا طراز EV5 يكتفي بنظام 400 فولت.

رغم ارائه کیا EV3، به نظر میرسد کارخانه خودروساز کرهای قصد دارد تولید مدل قدیمیتر خود را همچنان ادامه دهد. مین وو پارک، مدیر محصول بخش جهانی کیا، هر چند این خبر را تایید میکند، اما معتقد است که نیرو همچنان میتواند با رقبای ارزانتر خود رقابت کند.
امکان عرضه خودروی کیا EV3 در ایالات متحده همچنان با ابهام همراه است. هرچند که پانک پارک، مدیرعامل کمپانی، اعلام کرده است که در حال مطالعه و بررسی این موضوع هستیم، اما اگر این خودرو در تسهیلات هیوندای در ایالات متحده تولید نشود، نمیتوان انتظار داشت که خریداران کیا EV3 از تخفیف 7500 دلاری ایالتی برخوردار شوند.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.