بررسی سانگ یانگ کوراندو توربو نورا موتور

مقالات خودرویی

بازگشت کوراندو به ایران با نسل چهارم

سانگ‌یانگ کوراندو، نسل چهارم آن که در سال 2019 با کد اتاق C300 معرفی شده بود، پس از گذشت چندین سال از عرضه جهانی، به بازار ایران وارد شده است. این خودرو قبلا توسط شرکت "رامک خودرو" عرضه می‌شد، اما از این به بعد توسط شرکت "نورا موتور پارس" در ایران به فروش می‌رسد.

در زمستان سال 1402، نخستین دسته از خودروی کوراندو به خریداران تحویل داده شد. جالب است که تاکنون مدیران شرکت نورا موتور، هیچ اقدامی برای اطلاع‌رسانی به عموم درباره این رویداد انجام نداده‌اند. از سوی دیگر، شرکت بهمن موتور نیز با نقل و انتقال کوراندو به صورت بخش‌های مونتاژ شده (CKD) به ایران، و شرکت «بی‌ام کارز» به عنوان واردکننده اصلی، در حال برنامه‌ریزی برای عرضه این خودرو به صورت کاملاً وارداتی (CBU) در دستور کار قرار دارند.

طراحی سانگ یانگ کوراندو توربو

با الهام از خودرو مفهومی SIV-2، نسل جدید سانگ یانگ کوراندو که طرح کلی آن است، طراحی شده است. افزایش ابعاد در تمام جهات نسبت به نسل قبلی این خودرو، ارائه راحتی بیشتر به سرنشینان، به ویژه در صندلی‌های عقب، امکان‌پذیر می‌کند. اضافه شدن فاصله محوری هم از نظر مصرف‌کنندگان، یک امکان جذاب است و این اطلاعات مهمی در مورد خودروی جدید سانگ یانگ کوراندو است.

طراحی کلی بخش‌های جلو و عقب، فرم عضلانی بخش جانبی و شکل چراغ‌های جلو و عقب نمایانگر عناصر طراحی مدرن نسل جدید رکستون است که در این خودرو نیز به خوبی بازتاب یافته است.

کابین و امکانات سانگ یانگ کوراندو توربو

کوراندو نسل جدید از سانگ یانگ به زبان طراحی دیجیتال پرداخته و دارای یک صفحه نمایش لمسی 10.25 اینچی روی داشبورد است که برای سامانه اطلاعات و سرگرمی استفاده می‌شود. همچنین این خودرو دارای صفحه آمپر 9 اینچی نیز می‌باشد که آن را می‌توان به عنوان ویژگی دیگری از طراحی داخلی آن اشاره کرد.

سانگ یانگ کوراندو 2020

خودرو سانگ یانگ کوراندو نسل جدید با تکنولوژی‌های ایمنی پیشرفته‌ای مانند 7 ایربگ، ترمز اضطراری خودکار، دستیار تعویض خطوط، هشدار حرکت خودروی مقابل و دستیار حفظ فاصله ایمنی مجهز شده است. شرکت سازنده این خودرو، که یک شرکت کره‌ای است، اعلام کرده است که کوراندو از ایمن‌ترین خودروهای موجود در بازار محسوب می‌شود.

مشخصات فنی سانگ یانگ کوراندو توربو

پیشرانه‌های موجود بر روی این خودرو، هردو با استانداردهای آلایندگی یورو 6 سازگار هستند. اولین گزینه یک پیشرانه بنزینی 1.5 لیتری با توربو و قدرت 163 اسب‌بخار است. این پیشرانه در دورشمار 5550 دور در دقیقه حداکثر قدرت را تولید می‌کند و گشتاور 280 نیوتن‌متر بین 1500 تا 4500 دور در دقیقه قابل دستیابی است.

موتور دوم هم یک نمونه 1.6 لیتری توربو دیزلی است که دارای 136 اسب بخار قدرت و 324 نیوتن‌متر گشتاور در دورشمار 1500 دور در دقیقه است. مهم است که توجه شود که این موتور برای بازار ایران انتخاب نشده و صرفا برای بازارهایی مانند استرالیا و اروپا طراحی شده است.

گیربکس کوراندو توربو، یک گیربکس شش سرعته خودکار از تولید کمپانی آیسین است که با سیستم چهارچرخ محرک هماهنگ شده است تا قدرت را به تمام چرخ‌ها منتقل کند.

خوشحال میشیم نظرتو بزاری

name
email
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
جستجو
منوی اصلی
پشتیبانی

شما میتوانید از طریق چت آنلاین و یا تماس تلفنی بصورت رایگان از کارشناسان ما مشاوره بگیرید

دستیار هوشمند - آنلاین

سلام
من دستیار هوشمنده خودرو شاپ هستم

میتوانم به تمام سوالات شما در مورد انواع خودرو ها پاسخ بدهم
و یا در مورد بخش های مختلف وب سایت شما را راهنمایی کنم