روسا یک خودروی مسابقهای در کلاس GT2/GT3 است که اخیرا در روسیه معرفی شده است.
در تابستان ۲۰۲۲، اخبار و تصاویر غیررسمی درباره این خودرو در رسانهها منتشر شدهاند، اما در نهایت روسا با حمایت مالی auto.ru و با حضور راننده معروف روسی به نام رومن روسینوف و خبرنگار رسانه خودرویی به نام سرگئی نامسکی، این خودرو را رونمایی کرده است.
متنی که چند ماه پیش توسط سرگئی نامسکی در auto.ru منتشر شده، تنها منبع معتبر درباره این خودرو است. این مطلب حتی در هنگام رونمایی از خودرو، مجددا اعلام شده است.
مشخصات ظاهری روسا
در ابتدا، روسا به عنوان یک نمونه خاص و منحصر به فرد از خودروی اسپرت روسی ماروشا طراحی شد.
این خودرو یک خودروی موتور-وسط و دیفرانسیل-عقب است که بر اساس شاسی فیبرکربنی مونوکوک ساخته شده است. بدنه آن نیز شامل قطعاتی از فیبرکربن است.
ویرایش شده:
باله عقب هم به اضافه افزایش طول و عرض نسبت به ماروشا ، طراحی شده است و شباهتی به خودروهای کلاس GT2/GT3 دارد.
مغز متفکر خودروی روسا، که توسط رومن روسینوف طراحی شده است، رونمایی شده است. روسینوف، که از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۱ با تیم G-Drive Racing همکاری کرده و از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ هم در مسابقات لهمان اروپا شرکت کرده است، اعلام کرده است که نمونههای جادهای روسا در ابتدای سال ۲۰۲۶ به قیمت پایه ۵۰۰ هزار یورو عرضه خواهند شد.
مشخصات فنی سوپراسپرت روسا
روسا مجهز به موتور 5.2 لیتری با 10 سیلندر و تنفس طبیعی است که قدرت 680 اسب بخار دارد. احتمالاً تهیه کننده از اعلام نام تامین کننده منصرف شده است، اما آشکار است که از ماشین لامبورگینی هوراکان الهام گرفته شده است. شتابدهی از صفر تا صد کیلومتر در ساعت و حداکثر سرعت این خودروی روسی به ترتیب 3.2 ثانیه و 380 کیلومتر در ساعت است.
گزینههایی برای بهبود این پاراگراف وجود دارد. در ادامه چند نمونه بهبود شده از این پاراگراف را مشاهده خواهید کرد: - اولیه از سیستم ترمز AP Racing استفاده میکند ، اما در نسخه نهایی قرار است به گیربکس دستی یا سکوئنشال تغییر کند. همچنین، ارتفاع و عرض آن افزایش یافته و قرار است وزن آن از 1100 کیلوگرم به 900 کیلوگرم کاهش یابد و پیشرانه آن با افزایش قدرت خروجی به 800 اسب بخار تقویت شود. - در نمونه اولیه، سیستم ترمز AP Racing به کار گرفته شده است، اما در نسخه نهایی، گیربکس دستی به جای آن استفاده خواهد شد. همچنین، در این ویرایش نهایی، عرض و ارتفاع این خودرو افزایش مییابد و وزن آن از 1100 کیلوگرم به 900 کیلوگرم کاهش خواهد یافت. همچنین، پیشرانه این خودرو به 800 اسب بخار تقویت میشود. - نمونه اولیه این خودرو از سیستم ترمز AP Racing استفاده میکند، اما در نسخه نهایی از گیربکس دستی به جای آن استفاده میشود. علاوه بر این، عرض و ارتفاع این خودرو افزایش مییابد و وزن آن نیز از 1100 کیلوگرم به 900 کیلوگرم کاهش مییابد. همچنین، پیشرانه این خودرو به 800 اسب بخار تقویت میشود.
استاد روسینوف گفت که دو مهندس روسی به نامهای ایوان باریسوف و ولادیمیر پلخانوف به عنوان سرپرستان طراحان روسا انتخاب شدهاند.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.