پاگانی روز پنجشنبه سوپراسپرت جدیدی به نام Huayra R Evo را معرفی کرد، یک نسخه جدید و حتی وحشیانه تر از خودروی پیست Huayra R که در سال 2021 عرضه شد. نیروی رو به پایین آیرودینامیکی هنگام برداشتن
این خودرو نسخه به روز شده ای از موتور 6.0 لیتری V12 تنفس طبیعی Huayra R به نام V12 R-Evo را در خود جای داده است. این موتور 900 اسب بخار قدرت و 567 پوند فوت (770 نیوتن متر) گشتاور تولید می کند که به ترتیب 50 و 14 (20) افزایش یافته است. اسبهای اضافی از طراحی شیپور جدید برای منیفولد ورودی، میلبادامک جدید و سیستم اگزوز بهینهسازی شده میآیند. گالری: عکس های Pagani Huayra R Evo 16
گیربکس شش سرعته متوالی Pagani که با همکاری HWA AG برای خودروهای پیست Huayra طراحی شده است، بین موتور و چرخهای عقب قرار دارد. گیربکس حلقه ای غیرهمگام سگ فقط 176 پوند وزن دارد.
این خودرو همه چیز را با سیستم تعلیق دو استخوانی، فنرهای مارپیچ و کمک فنرهای کنترل شده الکترونیکی خود راحت نگه می دارد. یک دمپر هیو جدید قابلیت هندلینگ آن را بیشتر می کند.
حداکثر سرعت این خودرو 218 مایل در ساعت است و تایرهای پیرلی P Zero Slick با ابعاد 280/680 R19 در جلو و 345/725 R20 در عقب وجود دارد. قدرت توقف از ترمزهای سرامیکی کربنی خود تهویه جدید CCM-R و لنت های مسابقه سفارشی می آید.
Pagani به Huayra R Evo رفتار "codalunga" (دم بلند) داده است، که اسپلیتر جلو را حدود چهار اینچ گسترش می دهد، که مجرای سیستم های خنک کننده را یکپارچه و پشتیبانی می کند. همچنین در قسمت عقب حدود 7.5 اینچ طولانی تر است، با یک باله تثبیت کننده مرکزی جدید که بال بزرگ عقب را در کنار تکیه گاه های یکپارچه پشتیبانی می کند.
طراحی بهینه سازی شده منجر به افزایش 45 درصدی در نیروی رو به پایین می شود و پیکربندی سقف باز به لطف افزایش بار عمودی جلو و عقب، نیروی رو به پایین را تا 5 درصد افزایش می دهد. Huayra R Evo با سرعت 199 مایل در ساعت، نیروی رو به پایین بیشتری نسبت به وزن دویدن خود ایجاد می کند. این ترازو با وزن 2337 پوند خشک می شود - حدود 150 پوند کمتر از یک Miata جدید.
بیشتر از پاگانی ببینید: Pagani Imola Roadster دارای AMG V12 توئین توربو با 838 اسب بخار میشود.
در داخل، صندلیها که پاگانی آنها را با مواد نسوز میپوشاند، دارای مهارهای شش نقطهای و پشتسرهای فیبر کربنی با محافظ جانبی اختصاصی هستند. Pagani می تواند در فرمان چپ یا راست پیکربندی کند.
هوراسیو پاگانی هنگام تماشای مسابقه فرمولا ایندی در نشویل ایده ایو روباز را دریافت کرد. ساخت این خودرو حدود دو سال به طول انجامید که به گفته پاگانی میتواند با سطوح عملکردی خودروهای مسابقهای Le Mans Prototype 2 امروزی برابری کند. امیدواریم تعداد کمی از صاحبان خوش شانس اتومبیل خود را برای آزمایش این ادعا ببرند.