قطعی شدن واردات BMW 116i به ایران
بمنظور بهبود مقاله جاری، تغییرات زیر را اعمال کردم: - اصلاح املا و نگارش در عنوان و متن. - تغییر ترتیب عبارات و جملهها برای جلوگیری از تکرار و تکینگیهای نوشتاری. - بهبود وضوح و درک پاراگراف با توجه به راست به چپ بودن خطوط به صورت یک واحد در جهت ایرانی. - تغییر نمودن عنوان پاراگراف به صورت خلاصه و مفید. - تنظیم مجدد فرمت پاراگراف ورودی برای توانایی تفکیک بهتر جملات و عبارات.
در این پرونده، محققان بررسی کردند که چگونه عوامل مختلف میتوانند بر توانایی انسانها در یادگیری زبانهای خارجی تأثیر بگذارند. در این تحقیق، گروهی از دانشجویان را لهجههای مختلفی از یک زبان خارجی آموزش دادند. سپس نتایج را با گروه دیگری از دانشجویان که در دانشگاههای دیگر درس میخواندند، مقایسه کردند. نتایج نشان داد که تحصیل در یک محیط با لهجه متفاوت از زبانی که موقع بزرگ شدن در آن زندگی کردهاید، میتواند بر یادگیری یک زبان جدید تأثیر بسزایی داشته باشد. عوامل دیگری مانند سن شروع یادگیری زبان و استفاده از روشهای یادگیری متفاوت نیز در توانایی افراد در یادگیری زبان خارجی تأثیر میگذارند.
خودروی هاچبک بامو سری 1، در دو نسل مختلف در بازار کشور ما عرضه شده است. در نسل نخست این خودرو (مدلهای 2005 تا 2009)، تنها مدل 116i آن به ایران وارد شده بود. اما در نسل دوم (مدلهای 2016 تا 2018)، همه تیپهای سری 1 هاچبک در دسترس قرار گرفته اند.
برای اولین بار با دیفرانسیل جلو
خودروسازان عموماً تمایل دارند، از عبارت «کاملاً جدید» برای معرفی مدلهای جدید خود استفاده کنند. این عبارت اغلب به طرزی استفاده میشود که اصلاً واقعیت را منعکس نمیکند و در بیشتر مواقع برای توصیف خودرویی استفاده میشود که فقط تغییرات جزئی را تجربه کرده است. اما این عبارت کاملاً مناسب استفاده در مورد خودرویی است که در این مقاله به آن پرداخته خواهد شد.
مهندسان ب ام و در نسخه سوم از خط تولید سری 1، خودرو را از ابتدا طراحی و ساختهاند. این نسخه با نسخههای قبلی خود تفاوتهای اساسی دارد. یکی از تغییرات بنیادی که در این خودرو اتفاق افتاده است، تغییر سیستم محرکه آن است که قبلاً دیفرانسیل عقب بوده و اکنون به دیفرانسیل جلو تغییر کرده است. این تغییر میتواند به عنوان یک نوآوری در خانواده محصولات ب ام و در نظر گرفته شود.
در برخی خودروهای ساخته شده توسط ب ام و، نیروی پیشرانه از محور جلو به خودرو منتقل میشود. این خودروها شامل مینیونهای سری 2، سری 1 سدان (در برخی بازارها موجود است) و نسل جدید X1 میشوند.
طراحی ظاهری ب ام و 116 پرشیا خودرو
سری ۱ جدید تغییراتی نه تنها در پلتفرم بلکه در ظاهر و کابین نیز داشته است. مانند سایر مدلهای جدید ب ام و، سری یک از یک پنجره جلوی بزرگتر نسبت به قبل برخوردار است. با این تفاوت که دو بخش پنجره با هم ادغام شده و در مرکز به یکدیگر متصل هستند.
در دههی گذشته، بیشتر خودروها در نسل جدید خود ابعاد بزرگتری داشتهاند. اما در مورد سری یک این روند رخ نداده و طول آن 5 میلیمتر کوتاهتر شده و اکنون 4319 میلیمتر است. عرض کلی آن نیز 34 میلیمتر افزایش یافته و به 1799 میلیمتر رسیده، در حالی که ارتفاع آن 1434 میلیمتر است. همچنین، فاصله محوری خودرو 20 میلیمتر کوتاهتر از نسل قبلی است و به 2670 میلیمتر میرسد.
چراغهای جلوی نسل جدید خودرو ب ام و به سایر اعضای خانوادهی خود شبیهتر شده است. طراحی نمای جانبی این نسل نیز از در جلو تا عقب امتداد یافته و ظاهر پویاتری به این خودرو هدیه داده است. چراغهای عقب نیز در این نسل بزرگتر اما باریکتر از قبل شده و خروجیهای اگزوز به قطر 90 میلیمتر دارند.
کابین ب ام و 116 پرشیا خودرو
با وجود کاهش ابعاد کلی، در سری جدید، فضای زانوی سرنشینان عقب 33 میلیمتر بیشتر شده و فضای سر آنها نیز 19 میلیمتر بیشتر شده است. این افزایش فضا ممکن است به دلیل تغییر حالت به دیفرانسیل جلو باشد.
حجم بار خودرو به 380 لیتر افزایش یافته و با جمع کردن صندلیهای عقب میتوان آن را به 1200 لیتر افزایش داد. همچنین، دهانه صندوق عقب نسبت به قبل عریضتر شده است.
صفحه داشبورد نسل جدید سری یک از دیگر مدل های جدید این شرکت الهام گرفته است. صفحه نمایش 8.8 اینچی آن اطلاعات سرگرمی را نشان می دهد و از ژست های حرکتی پشتیبانی می کند. در مدل های با تجهیزات بیشتر، این صفحه نمایش با صفحه نمایش 10.25 اینچی تعویض شده و در کنار آمپر نمایشگر دیجیتال همه کاره قرار می گیرد.
امکانات ب ام و 116 وارداتی در ایران
با توجه به اطلاعات ارائه شده توسط شرکت پرشیا خودرو، نسخه وارداتی اتومبیل بامو 116i در بازار ایران، قابلیت های زیر را خواهد داشت:
چراغ هالوژنی، چراغ اتولایت و دیلایت، چراغ مهشکن عقب، چهار ایربگ، کنترل کشش و پایداری، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، ورود بدون کلید، استارت دکمهای، مانیتور 10.25 اینچی، دوربین عقب، سنسور باران، سنسور پارک جلو و عقب، سنسور باد تایر، شش اسپیکر، تهویه اتوماتیک، نویگیشن، بلوتوث، آینه عقب الکتروکرومیک، رادار بین خطوط، رادار پیشگیری تصادف از جلو، رادار پیشگیری برخورد هنگام دنده عقب، رادار تشخیص عابرپیاده، سیستم ترمز اضطراری هوشمند، کروز کنترل، تایر ران فلت، سیستم کمکی پارک، تنظیم نوربالا اتوماتیک، آینه جانبی با تنظیم برقی و گرمکن، فرمان چرمی، ایزوفیکس، و ...
مشخصات فنی ب ام و 116 پرشیا خودرو
موتورهای بنزینی استفاده شده در نسل سوم بامو سری 1 هاچبک، بخشی از بهرهبرداری این خودروها هستند. این موتورها به دو نوع 1.5 لیتری و 2.0 لیتری تقسیم میشوند، اما نسخه وارداتی BMW 116i شرکت پرشیا خودرو، با کوچکترین پیشرانه در بازار عرضه میشود.
کد موتور | B38A15 |
---|---|
نوع موتور | 3 سیلندر توربو |
حجم موتور | 1.5 لیتر |
قدرت | 109 اسب بخار |
گشتاور | 190 نیوتن متر |
شتاب | 10.6 ثانیه |
سرعت | 200 کیلومتربرساعت |
گیربکس | 7 دنده اتومات دوکلاچه |
متنی که به من فرستاده شده: "در عصر حاضر، بازار خودروهای الکتریکی در سراسر جهان در حال گسترش است. استفاده از خودروهای الکتریکی به عنوان جایگزینی برای خودروهای سوختی سنتی مورد توجه قرار گرفته است. از مزایای خودروهای الکتریکی میتوان به صفرانتشار، صدای پایین، هزینه نگهداری کمتر و هزینه سوخت زیاد در خودروهای سوختی اشاره کرد. همچنین، پیشرانه الکتریکی قادر است به طور کامل تا حد ممکن از انرژی فرایند تولید و توزیع آن صرفهجویی کند و به تولید انرژی پاک کمک کند. با این وجود، استفاده از خودروهای الکتریکی همچنان با چالشهایی همچون باتری ضعیف، زمان شارژ بالا و نبود زیرساختهای شارژ متناسب در برخی مناطق همراه است. با توجه به رشد خودروهای الکتریکی، موجبات ایجاد سرمایهگذاری در زمینه توسعه زیرساختهای شارژ و فناوری باتری را فراهم میکند. همچنین، دولتها و سازمانهای محیطزیستی تحریک راهاندازی برنامههای تشویقی را در نظر دارند تا استفاده از خودروهای الکتریکی را بهخوبی ترغیب کنند."
شرایط فروش ب ام و 116
متن به صورت زیر قابل بهبود است: جهت اطلاع از شرایط فروش خودروهای بامو در ایران و برای آگاهی از روش خرید محصولات BMW و ثبت نام خودروهای وارداتی بامو در این کشور، توصیه می شود مقاله را مطالعه کنید.