یک خودروی مسابقهای کلاس GT2/GT3 به نام روسا (Rossa) در روسیه معرفی شده است. این خودرو دارای قابلیتهای بسیار بالا و جذابی است که منعکس کننده استعداد و عملکرد خارقالعاده آن است. با طراحی زیبا و دستاوردهای تکنولوژیکی فوق العاده، روسا به یکی از برترین خودروهای مسابقه در دسته GT2/GT3 تبدیل شده است. به علاوه، این خودرو بر پایه مباحث مهندسی مدرن و با توجه به اصول ایمنی قوی ساخته شده است. بدون شک، روسا برای هر علاقهمندی به مسابقات اتومبیلرانی، یک انتخاب عالی خواهد بود.
در تابستان ۲۰۲۲، تصاویر غیررسمی و خبرهای تایید نشدهای درباره این خودرو در رسانهها منتشر شدند. اما در نهایت، در یک رویداد با حمایت مالی auto.ru و با حضور راننده مشهور روس یعنی رومن روسینوف و خبرنگار حوزه خودرو یعنی سرگئی نامسکی رسماً معرفی شد.
متن اصلاح شده:
تنها منبع قابل اعتماد مربوط به این خودرو، همان متنی است که چند ماه پیش توسط سرگئی نامسکی در وبسایت auto.ru منتشر شده است. این متن همچنین در زمان رونمایی مجدد هم توسط همان منبع تائید شده است.
مشخصات ظاهری روسا
روسا نام یک خودروی اسپرت روسی است که در ابتدا به عنوان یک نسخه منحصر به فرد و سفارشی از خودروی سوپراسپرت روسی ماروشا طراحی شده است.
این خودرو، که برای داشتن یک موتور وسطی و دیفرانسیل عقب طراحی شده است، از یک شاسی فیبرکربنی بنیانگذاری شده است و همچنین بخشهایی از بدنه نیز از مواد فیبرکربنی ساخته شده است.
مقایسه ماروشا و باله عقب نشان میدهد که باله عقب از نظر طول و عرض بهبود یافته است و همچنین شکل ظاهری آن شبیه خودروهای کلاس GT2/GT3 است.
رومن روسینوف یک نام معروف در صنعت خودروسازی است که به عنوان مغز متفکر پشت ساخت این خودرو معرفی میشود. وی بین سالهای 2012 تا 2021 با تیم G-Drive Racing همکاری کرده و از سال 2018 تا 2021 در مسابقات لهمان اروپا حضور داشته است. او اعلام کرده است که نسخههای جادهای روسا در اوایل سال 2026 با قیمت پایه 500 هزار یورو عرضه خواهد شد.
مشخصات فنی سوپراسپرت روسا
روسا با یک موتور 5.2 لیتری 10 سیلندری با تنفس طبیعی به 680 اسب بخار قدرت مجهز شده است. این موتور مشابه با پیشرانه ای که در لامبورگینی هوراکان استفاده میشود. شتاب صفر تا صد روسا در 3.2 ثانیه و سرعت حداکثر 380 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.
بهبود:
در این خودرو، از سیستم ترمز پیشرفته AP Racing استفاده شده است. در نسخه نهایی، از جعبه دنده سکوئنشال به جای گیربکس دستی استفاده خواهد شد. همچنین، قابل ذکر است که عرض و ارتفاع خودرو افزایش خواهد یافت و برای کاهش وزن از ۱۱۰۰ کیلوگرم به ۹۰۰ کیلوگرم میرسد. به علاوه، پیشرانه خودرو به ۸۰۰ اسب بخار افزایش یافته است.
به تعبیر آقای روسینوف، دو مهندس روسی به نام ایوان باریسوف و ولادیمیر پلخانوف به عنوان رهبران گروه طراحی روسا انتخاب شدهاند.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.