اولین سیستم Steer-By-Wire پورشه برای بازخورد کمتر طراحی شده است، نه بیشتر

مقالات خودرویی
اولین سیستم Steer-By-Wire پورشه برای بازخورد کمتر طراحی شده است، نه بیشتردر اوایل دسامبر، پورشه یک 911 Carrera 4S بسیار اصلاح شده را به آتشفشان Ojos del Salado در شیلی برد تا رکورد جهانی بالاترین ارتفاع رانده شده توسط یک وسیله نقلیه را بشکند. ماشینی که توسط رومن دوما برنده سه دوره مسابقات لمان هدایت می شد، دارای تعداد بی شماری از مدهای مخصوص خزیدن صخره بود که به بالا رفتن از کوه کمک می کرد. اما هیچ‌کدام جالب‌تر از سیستم فرمان با سیم آن نبودند، اولین سیستمی که در هر محصول جدید پورشه ظاهر شد. سیستم steer-by-wire که با همکاری تامین‌کننده قطعات آلمانی Schaeffler ساخته شده است، مهم‌ترین ارتقا یافته‌شده در Edith، رکورد 911، در مقابل Doris، نمونه اولیه نمایش داده شده در سال 2019 است که از یک قفسه فرمان تولیدی اصلاح نشده استفاده می‌کند. برخلاف برخی دیگر از سیستم‌های فرمان با سیم، سیستم فرمان «Space Drive» پورشه کاملاً دیجیتال است و هیچ ارتباط فیزیکی بین فرمان و چرخ‌های جلو وجود ندارد. به گفته پورشه، دنده فرمان به خودی خود توسط یک سروموتور تحریک می شود، در حالی که فرمان به یک ماژول فیدبک نیرو متصل می شود تا بازخوردی را برای راننده ایجاد کند. همه چیز از طریق جعبه ای از لوازم الکترونیکی که در جایی که صندلی سرنشین قرار دارد، مدیریت می شود و از طریق پنلی که از سمت راست داشبورد بیرون می آید، کنترل می شود. در حالی که بیشتر سیستم‌های فرمان برای انتقال هرچه بیشتر احساس و بازخورد به راننده طراحی شده‌اند، اسپیس درایو پورشه در جهت مخالف است. این طراحی شده است تا نیروهای ناخواسته وارد شده از قسمت جلویی به سمت فرمان را به نفع نرمی و ثبات خارج کند. همانطور که مشخص است، آخرین چیزی که از فرمان می خواهید، تکان های ناگهانی سنگ های بزرگ هنگام بالا رفتن از کنار کوه است. این "بازگشت" چیزی است که مهندسان برای حذف عملکرد و دلایل ایمنی تلاش کردند. Sven Schaarschmidt، مهندس شاسی این خودرو، به Motor1 گفت: «[دوماس] نمی‌خواست این ضربه‌های بزرگ را روی فرمان وارد کند. او می‌خواست احساس خوبی در مورد کشش داشته باشد، اما این را نمی‌خواست.» Schaarschmidt می‌گوید: سیستم Space Drive همچنین قابلیت تنظیم زیادی دارد. او به Motor1 گفت: «اگر می‌خواهید احساس بیشتری داشته باشید، می‌توانید آن را تنظیم کنید. "شما می توانید همه چیز را همانطور که دوست دارید تنظیم کنید. شما می توانید نسبت را تغییر دهید، می توانید نیروهای فرمان را محدود یا تنظیم کنید، شما می توانید همه چیز را انجام دهید. در عمل، فرمان بیشتر شبیه سازی را حس می کند تا واقعیت. واضح بود که حتی پس از یک رانندگی آزمایشی کوتاه از طریق یک دوره آفرود با سختی متوسط ​​در مالیبو، این سیستم برای یک هدف منحصر به فرد توسعه داده شد و آن هدف احساس فرمان سنتی نبود. تلاش می‌کند تا چیز متفاوتی را انجام دهد، و تا آنجا که ممکن است احساسات بیشتری را از فرمان حذف کند و در عین حال یک حس کلی از نقطه‌گیری چرخ‌های جلو را به شما منتقل کند. متأسفانه پورشه به ما اجازه نداد که با قابلیت تنظیم کمانچه بپردازیم، بنابراین نمی‌توانستیم درک کنیم که چه تغییراتی می‌توان برای اصلاح حسی که در نوک انگشتان ما ایجاد می‌شود، انجام داد. با رایج شدن سیستم های فرمان به سیم در وسایل نقلیه سواری، به احتمال زیاد روزی شاهد پیاده سازی چنین سیستمی در خودروهای جاده ای پورشه باشیم. در حالی که ما مطمئن هستیم که پورشه حس بیشتری را در سیستم تولید انبوه فرمان به سیم خود ایجاد می کند، قابلیت تنظیم همه آن حتی جذاب تر است. حتی سیستم‌های کمکی الکتریکی امروزی در مورد بازخورد و مقاومت، قابلیت تنظیم نسبتاً کمی را ارائه می‌کنند. اگر شرکتی وجود داشته باشد که بتواند به درستی فرمان به سیم را انجام دهد، آن پورشه است. رکوردهای بیشتر از پورشه جدید Porsche Taycan تسلا مدل S شطرنجی را با 7:07 Ring Lap رکورد جدید پورشه 911 GT3 RS شکست GT2 RS قدیمی برای ثبت رکورد خودروی تولید جاده آمریکا

سوال یا نظری دارید؟

name
email
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
جستجو
منوی اصلی
پشتیبانی

شما میتوانید از طریق چت آنلاین و یا تماس تلفنی بصورت رایگان از کارشناسان ما مشاوره بگیرید

تمامی درخواست های مشاوره در مجموعه خودروشاپ ازطریق تکمیل و ارسال فرم مربوط به درخواست شما می باشد.

پس از آن کارشناس مربوطه با شما تماس می گیرد.

دستیار هوشمند - آنلاین

سلام
من دستیار هوشمنده خودرو شاپ هستم

میتوانم به تمام سوالات شما در مورد انواع خودرو ها پاسخ بدهم
و یا در مورد بخش های مختلف وب سایت شما را راهنمایی کنم

 logo اپلیکیشن خودرو شاپ