![با بررسی رترو Rad IROC-Z با کامارو خداحافظی کنید]()
دوستان شورولت کامارو مرده. اما فراموش نمی شود. تا زمانی که ما دسترسی فوری به 20 ویدیوی gazillion در YouTube داشته باشیم که بیش از تعداد کمی از آنها به کامارو اختصاص داده شده است، هرگز اتفاق نخواهد افتاد. بسیاری از این کلیپ ها بر روی خودروهای نسل پنجم و ششم تمرکز دارند، اما برای احترام مناسب به اسب جنگی شورلت، ما به بزرگترین کامارو از همه آنها می پردازیم.
کامارو IROC-Z برای مدل سال 1985 معرفی شد و قدرت بیشتر، bling بیشتر و برند Z بزرگتر را به خط تولید آورد. منظور ما از بخش آخر به معنای واقعی کلمه است، زیرا یک کامارو با برچسبهای برجسته IROC-Z روی درها به عنوان نشانهای کروم 5.0 در فورد موستانگ نقطه افتخاری در صحنه خودروهای دهه 80 بود. و این بررسی قدیمی Motorweek که توسط latemodelracer78 در YouTube به اشتراک گذاشته شده است با Z در سایه کلاسیک دهه 80 زرد روشن باز می شود. کفال های ما فقط با فکر کردن به آن رشد می کنند.
یک ارتباط واقعی مسابقه ای در اینجا نیز وجود دارد. مسابقه بینالمللی قهرمانان - بله، IROC - مجموعهای مستقر در آمریکای شمالی بود که رانندگانی از ژانرهای مختلف موتوراسپرت را در اتومبیلهای آمادهسازی یکسان قرار میداد. در طول دهه 1980، Chevy Camaro بود، و به همین دلیل، IROC-Z خیابانی تغییراتی در سیستم تعلیق، چرخها و لاستیکهای بزرگتر و مقداری قدرت اضافی در زیر کاپوت داشت. برای اولین بار در سال 1985، که به شکل اختیاری 5.0 لیتری V8 تزریق پورت تنظیم شده با قدرت 215 اسب بخار بود.
این برای یک علاقهمند به اجرا در سال 1985 چگونه بود؟ موتورویک به خوبی از شتاب "گردن گیر" کامارو صحبت می کند، که در 7.1 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت می رسد و با سرعت 90 مایل در ساعت، یک چهارم مایل را در 14.8 ثانیه طی می کند. با توجه به اینکه بسیاری از خودروهای سواری آن روز اصلاً برای رسیدن به سرعت 90 مایل در ساعت مشکل داشتند، این خیلی هم کهنه نبود.
در پایان کار IROC-Z در سال 1990، قدرت از یک موتور 5.7 لیتری V8 به 245 اسب بخار افزایش می یابد. گیربکسهای دستی در موتورهای 5.0 با خروجی پایینتر در دسترس بودند، اما ظاهر تند، شکل گوهای و برند جسورانه IROC-Z ثابت باقی ماندند. قرارداد بین شورولت و IROC به پایان رسید و خود سری مسابقات در نهایت در سال 2006 به پایان رسید. اما برای چند سال باشکوه، ما کامارو IROC-Z را داشتیم. باشد که برای همیشه زنده بماند.
خداحافظ، کامارو: The Final Chevy Camaro ZL1 1LE With Stick Chevy آخرین موتور LT4 سوپرشارژ کامارو ZL1 را ساخته است