
قیمت یک دستگاه مدل ۳ فیسلیفت نشده از تسلا در آمریکا، تا ۳۹ هزار دلار میرسد. حتی محصول گرانقیمت تسلا با پویایی ۸۴۵ اسببخار هم، کمتر از ۱۰۰ هزار دلار است. همچنین قیمت مدل S پلید با قدرت ۱۰۲۰ اسببخار نیز حدود ۹۰ هزار دلار است. از این جهت، شرکت تسلا تلاش میکند نشان دهد که خودروهای الکتریکی به همان اندازه گرانقیمت نیستند و میتوان آنها را خرید و استفاده کرد.
اما به هر حال، تسلا اکنون احتیاج دارد تا با ارائه یک خودروی ارزانقیمت، این ادعا را اثبات کند. این شرکت به مدت سالها قصد داشته است خودرویی کوچکتر از مدل ۳ را تولید کند تا به این ترتیب قیمتی کمتر نیز داشته باشد.
در حال حاضر، آمدهای نسبی به تسلا مدل ۲ در جریان است. در نشست سالیانه سهامداران شرکت در بهار گذشته، تسلا مدل ۲ را معرفی کرد و اظهار نمود که قصد دارد دو مدل الکتریکی خود را ترکیب کند. شایعهها در حال حاضر موجود است و تسلا باید صورت این پروژه همزمان با رقابت با سایر تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی، بهبود ببخشد.

به نظر میرسد تسلا قصد دارد به عنوان تولیدکنندهی بهترین و ارزانترین خودروی برقی جهان به شهرت برسد و این کار باعث میشود حتی خودروی شورولت بولت نتواند با آن رقابت کند. طبق برخی از ادعاها، مکزیک شهری مناسب برای ایجاد واحد تولید به نام Gigafactory میباشد. همچنین، آلمان نیز شهری کاملا مناسب برای ایجاد نمایندگی با نام گیگا برلین به شمار میرود.
این خودرو هاچبک کوچک احتمالا مدل ۲ از تسلا است. تاکنون برای تسلا مدل ۲ طراحیها و نمونههای مختلفی ارائه شده است. SRK Designs که یک هنرمند در زمینه ساخت خودروهای مجازی است، به تازگی این نمونه را طراحی کرده است.
با وجود قیمت تقریبی ۲۵ هزار دلاری، به نظر میرسد تسلا مدل ۲ با افزایش منفی سودآوری مواجه شود. اما اکنون تسلا مدل Y با قیمت ۴۴ هزار دلاری در مناطق اروپا و آمریکای شمالی شروع به فروش بسیار خوبی کرده است.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.