
طی هفت سال گذشته، آلپاین A110 با انواع مختلف عرضه شده است. حالا نسخه جدید "آر تورینی" رونمایی شده است که به عنوان یک گزینه اقتصادیتر به بازار عرضه شود.
تفاوت این دو نسخه تنها به رینگهای ۱۸ اینچی فیبرکربنی با روکش مشکی مات محدود شدهاست.
پاراگراف از نظر زبانی به خوبی نوشته شده است، اما چند تغییر کوچک میتواند انجام شود: آلپاین A110 آر تورینی از یک پیشرانه 1.8 لیتری توربوشارژ با قدرت 300 اسببخار و گشتاور 340 نیوتن متر استفاده میکند. این اعداد اولیه به شایستگی توجه را به خود جلب نمیکنند؛ اما با توجه به استفاده از رینگهای فیبرکربنی، وزن آلپاین A110 آر تورینی به 1082 کیلوگرم کاهش یافته است که نزدیک به مزدا میاتا RF است.

محصول A110 آر تورینی آلپاین، با ویژگیهای مشابهی از بهینهسازی بهره برده است؛ به عنوان مثال کاپوت، روکش موتور، باله عقب و دیفیوزر از جنس فیبرکربن ساخته شدهاند.
قیمت پایه آلپاین A110 آر تورینی در فرانسه ۱۰۶ هزار یورو است، که حدوداً معادل ۱۱۴ هزار دلار است. در مقابل، نسخه R با قیمت پایه ۱۱۲ هزار یورو (حدوداً ۱۲۱ هزار دلار) قابل تهیه میباشد.
از آلپاین A110 برای تجربه رانندگی لذت بردن نیازی به پرداخت مبالغ بالای صد هزار دلار نیست، زیرا نسخه پایه این خودرو با قیمت 70 هزار دلار در دسترس است. همچنین، تریم های GT و S هم با قیمت های معقولی به ترتیب در دسترس هستند، به عنوان مثال، قیمت GT 82 هزار دلار و قیمت S 84 هزار دلار است.

از جالبترین نکات درباره مدل آلپاین A110 این است که تقاضا برای آن در سالهای اخیر به شدت افزایش یافتهاست، این حتی به گونهای است که در سال 2022 رکورد جدیدی در فروش این مدل ثبت شدهاست. بر پایهٔ پیشبینیها چنین به نظر میرسد که وضعیت بازار در سال 2023 نیز بهبود خواهد یافت. به همین دلیل کارخانهٔ تولید آلپاین در Dieppe در حال حاضر به ظرفیت تولید کامل خود فعالیت میکند.
رنو در حال مذاکره با شرکت AutoNation است تا آلپاین A110 را به ایالات متحده نیز صادر کند. به گفته مدیرعامل رنو، در صورت عدم توافق با این شرکت، گزینههای دیگری نیز بررسی خواهند شد.
Alpine به نظر میرسد قصد دارد نسخه بهبود یافتهای از مدل R را در آینده نزدیک عرضه کند. نمونه آزمایشی از این مدل نیز در نوربورگ رینگ مشاهده شده است.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.