
هوش مصنوعی در حال حاضر به عنوان یک عبارت پر از ترس و امید در نظر گرفته میشود. به تازگی، این تحول در حال رخ دادن است که در آینده نزدیک، ما دیگر نیاز به نوشتن پاراگرافهایی مانند این نخواهیم داشت. هوش مصنوعی قادر است به ناظری کنار بیاید، به جای ما فکر کند، رویاپردازی کند و حتی شاید تصمیمهایی بگیرد. بنابراین، با استفاده از این فرصت قبل از اینکه هوش مصنوعی به طور کامل کنترل را در اختیار بگیرد، ما تصمیم گرفتهایم اولین نسخههای آن را امتحان کنیم و از هوش مصنوعی درخواست کردهایم تا رویاهایمان را در دنیای ماشینها به تصویر بکشد.
در ابتدا به عباراتی مانند "پرفروشترین محصول سایپا در سال 2100" یا "خط تولید ایران خودرو در 100 سال آینده" تکیه کردیم تا تصویری از آینده بازار خودروی ایران به دست آوریم. اما متوجه شدیم که اطلاعاتی که در دسترس داریم به اندازه کافی جامع نیستند و نتایجی که ارائه میدهند قابل اعتماد نیستند. به عبارت دیگر، تعدادی از ماشینها که مورد بررسی قرار گرفته بودند، منسوخ شده و دیگر جایی ندارند.

در حالت خوشبینانه میتوان گفت که شرایط صنعت خودروی داخل کشور بسیار پیچیده است و هوش مصنوعی همچنان در نتوانسته است تمامی ادعاهای خود درباره پیشبینی آینده این صنعت را به عمل بیاورد. با این حال، هنگامی که خواستهها و نیازهای خودروسازان به نام جهان در نظر گرفته شدند، شرایط بهبود یافت. یکی از ایدههای خیالبافی ما توسعه همکاری بین رقبا برای ساخت یک محصول مشترک تا سال ۲۰۲۵ بود که در نهایت به نتایج زیر منجر شد:
با تصور یک تولیدی طراحی شده توسط فراری و لامبورگینی، میتوان الحاقیه سالها درگیری را به اتمام رساند و یک توافق همکاری منحصر به فرد را شاهد بود.

اگر بنز و ب ام و همدستی کنند تا یک سدان لوکس ساخت کنند، نتیجه به شکوه S کلاس برخوردار خواهد بود که ترکیبی از زیبایی و کارایی سری 7 خواهد بود. با این حال، طرحهای اخیر نشان میدهد که بیشتر علاقهمندان به بنز تمایل به استفاده از هشت مصنوعی دارند تا فناوری بیمر.

اگر لندرور و جیپ با هم یک شاسی بلند آفرود تولید کنند، آیا هنوز برندهای دیگری در این حوزه وجود خواهند داشت؟

با حضور ما در دنیای ماسلها، یک دنیایی را دیدیم که با گسترش خودروهای برقی بلافاصله به نابودی میروند. بنابراین، بهترین راه برای پایان خوب این دنیا، تولید یک محصول مشترک از دو بزرگترین تولیدکننده خودرو، فورد و شورولت، با الهام از ماستنگ و کامارو است.

در پایان، تصمیم گرفتیم از هوش مصنوعی برای طراحی یک خودروی پیکاپ مشترک مبتنی بر محصولات رام و فورد استفاده کنیم. این طرح به ما کمک میکند تا بهترین پیکاپی را که در آینده قابل تولید است، به دست آوریم.

در حال حاضر، از هوش مصنوعی به منظور بهبود تحلیل های بازار خودرو در ایران استفاده میشود. امیدواریم که با استفاده از این فناوری، توانایی بهبود اطلاعات مربوط به بازار خودروی ایران را داشته باشیم. این ابزار میتواند نقش بهسزایی در رونق این صنعت ایفا کند و به باز شدن گره کورها در این بازار کمک کند.