
کاربر: جدیدترین پروژهی شرکت تیونینگ سینگر، در مورد پورشه ۹۳۴/۵ است. این ماشین مسابقهای از دهه ۱۹۷۰ است و پروژهای که براساس آن ایجاد شده، با نام DLS Turbo شناخته میشود. بهبودبخشی: یکی از آخرین پروژههای شرکت تیونینگ سینگر، ماشین پورشه ۹۳۴/۵ است. این خودروی مسابقهای، که مربوط به دهه ۱۹۷۰ میلادی میشود، با نام DLS Turbo (که مخفف عبارت "مطالعه نیرو و سبکسازی" است) معروف است.
در دهه ۱۹۷۰، پورشه با خودروی ۹۱۱ توربو کد 934 و 935 در مسابقات فدراسیون اتومبیلرانی شرکت کرد. سال ۱۹۷۷، نسخهای دو رگه از این خودرو با نام 934/5 برای انجمن بینالمللی ورزشهای موتوری ساخته شد. این خودرو آنقدر قوی بود که انجمن بلافاصله استفاده از آن را ممنوع کرد. به همین دلیل پورشه در مسابقات SCCA شرکت کرد و تقریبا در همهی آنها برنده شد. علاوهبر این، پورشه موفق به کسب عنوان قهرمانی SCCA Trans Am در سال ۱۹۷۷ شد.

سینگر 964 مسابقهای استثنایی با استایل جسورانه است. بدنهای جدید با استفاده از فیبرکربن، گلگیرهای پهن، ورودیهای هوای بزرگ در بخش عقب، ductها و بال عقب بزرگ قابل تنظیم را دارد. همچنین، یک اسپلیتر عملاً بزرگ که سینگر به آن به عنوان نسخه ویژه پیست ارجاع میدهد، نیز وجود دارد. طراحی این مدل نارنجی رنگ از بخش 935 و همچنین مدل 934/5 الهام گرفته است.
سازنده به منظور رضایت مشتریانی که خودرویی با قدرت کمتهاجم میخواهند، یک نسخه جادهای در دسترس قرار داده است. این نسخه با رنگ طلایی جذاب و جذب کننده برخوردار است. در این نسخه، بال عقب بزرگ حذف شده و به جای آن یک اسپویلر کلاسیک دم اردکی قرار گرفته است. همچنین، یک اسپلیتر معقول و ظریف نیز در جلوی خودرو قرار گرفته است.
علاوه بر این، سینگر به مشتریانی که در تصمیم گیری دچار ابهام هستند، راه حلی میدهد. میتوانید با استفاده از دم اردکی اسپویلر در طول هفته به رانندگی بپردازید و در آخر هفته با جایگزینی آن با یک بال عقب قابل تنظیم بزرگ و اسپلیتر، تجربهی متفاوتی داشته باشید.

در این مقاله، بخشی از حس و جزئیات دهه ۱۹۷۰ توسط سینگر بیان میشود. عناصر روشنی که در طراحی استفاده شدهاند، منجر به ایجاد یک کاپوت کوتاه و سبک با مدل ۹۳۰ میشود. یکی از چالشهای اصلی برای سینگر در این پروژه، اضافه کردن المانهای مربوط به مدل ۹۳۴/۵ در دو نسخه قابل تعویض است.
سخنگوی شرکت سینگر در یک مصاحبه با خبرگزاری Motor1 اظهار داشت که تمرکز بر عملکرد خودرو در پیست و یا در جاده در زمانهای مختلف، بسیار مهم است. به منظور دستیابی به این هدف، نیاز است که تمرکز خاصی به بخش جلویی و عقب خودرو اختصاص داده شود، به طوری که این بخشها قابل جداسازی و تعویض باشند. اما توسعه بال عقب بزرگی که شامل طراحی جذاب و عملکرد بالا باشد، چالش های خاصی را به همراه دارد، زیرا این بخشها باید با سایر اجزای خودرو سازگاری مناسبی داشته باشند.
تمام نسخههای سینگر 964 دارای یک پیشرانه شش سیلندر توئین توربو با حجم ۳.۸ لیتر هستند که خنک کننده آبی دارند. این موتور قادر است تا ۷۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند و سرعت موتور آن به ۹۰۰۰ دور در دقیقه میرسد.
شرکت مذکور در سال گذشته یک قرارداد با یکی از شرکتهای تابع پورشه برای ساخت موتور بسته بندی کرده است. برخلاف اینکه برخی این قرارداد را بر ارتباط با پیشرانههای DLS توسط شرکت نگهدار اشاره میکنند، در حقیقت این قرارداد هیچ ارتباطی با پیشرانههای DLS ندارد. پیشرانههای DLS هنوز توسط شرکت Nicholson McLaren Engines در کارخانه سینگر در بریتانیا ساخته میشوند.

این محصول نیروی تولید شده خود را از طریق گیربکس دستی شش سرعته به چرخهای عقب انتقال میدهد. سیستم تعلیق آن با داشتن دمپرهای سفارشی به روز شده، قدرت را به خوبی کنترل میکند. علاوه بر این، دارای ترمزهای سرامیکی، رینگهای ۱۹ اینچی در جلو و ۲۰ اینچی در عقب، و تایرهای Pilot Sport Cup 2 R میشلن میباشد.
هر دستگاه DLS توربو براساس مشخصات خاص مالک طراحی میشود و هر نمونه ممکن است با نسخههای دیگر متفاوت باشد. بنابراین مشخص کردن قیمت آن امکانپذیر نیست. طراح این پروژه قصد دارد در جشنواره سرعت گودوود ۲۰۲۳ و هفته خودرویی مونتهری کالیفرنیا نمایشی از آن را ارائه دهد.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.