
نسخه رالی از این پیکاپ ژاپنی در رالی کراس کانتری آسیا شرکت میکند و در تایلند برگزار میشود. این خودرو در ماه آگوست رونمایی شده است.
میتسوبیشی تریتون رالی دارای یک موتور دیزل 2.4 لیتری با توربوشارژر است که توسط یک گیربکس دستی با شش سرعت منتقل شده و قدرت 201 اسببخار و گشتاور 470 نیوتنمتر به سیستم چهار چرخ محرک میتسوبیشی، یعنی سوپر سلکت 4WD-II و دیفرانسیل لغزش-محدود، منتقل میشود.
بهبودی که می توان بر روی متن انجام داد: علاوه بر استفاده از اسنورکل برای بهبود تنفس، خودروی مورد نظر از تعلیق اسپرت با استفاده از کمکفنرهای دوتایی در هر چرخ، فاصله بین چرخها را افزایش داده است. همچنین، این خودرو مجهز به رینگ 17 اینچی با تایرهای Geolander ساخت یوکوهاما می باشد.

بعضی از قطعات اصلی درون خودرو، مانند کاپوت، درها و کف محفظه بار، از مواد فیبرکربن ساخته شدهاند. علاوه بر این، یک میله در ستون A و میلههای محافظتی دیگر نیز در داخل کابین نصب شدهاند.
خبرگزاری: آقای هیروشی ماسوکا، سرپرست تیم میتسوبیشی رالی آرت، از اتمام موفقیتآمیز آزمایش استقامتی تریتون رالی 2024 در تایلند و ژاپن خبر داد. او اظهار کرد که این آزمایش بدون هیچ مشکلی به پایان رسیده است.
میتسوبیشی تریتون 2024 به ششمین نسل خود وارد شده است و درصد مقاومت پیچشی سازه آن به طور قابل توجهی افزایش یافته است. این خودرو در نسخههای تک کابین، دو کابین یا تک کابین بلند در دسترس است که می توانید به صورت شخصی سفارش دهید.
پیشرانهی دیزل توربو شارژر با ظرفیت 2.4 لیتر در سه نسخه مختلف عرضه میشود. نسخه پایه این پیشرانه، دارای قدرت 148 اسب بخار و گشتاور 330 نیوتن متر میباشد. در حالی که نسخهی میانی، قدرت 181 اسب بخار و گشتاور 430 نیوتن متر دارد. همچنین، تاجگذار این سری، با توان 201 اسب بخار و گشتاور 470 نیوتن متر موجود است. خریداران این خودرو، میتوانند بین گیربکس دستی شش سرعته یا گیربکس خودکار انتخاب کنند.

با توجه به سیستم چهار چرخ محرک سوپر سلکت 4WD-II و دیفرانسیل لغزش-محدود، 40 درصد از نیروی پیشرانه به محور جلو و 60 درصد به محور عقب انتقال می یابد.
میتوان در این خودرو از چند حالت رانندگی استفاده کرد که شامل 2H ، 4H ، 4HLc و 4LLc میشوند. حالت 2H برای رانندگی روی جادههای خشک و تر استفاده میشود و در بقیه حالات، چهار چرخ خودرو در حالت فعال است و گشتاور بر روی هر چهار چرخ توزیع میشود. علاوه بر این، حالت 4HLc قفل دیفرانسیل مرکزی را فعال میکند تا بتوان در شرایط سخت ترنین مانند سرعت بالا یا جادههای پر از چربی بهتر عمل کرد. همچنین، در حالت 4LLc گشتاور به چرخهای جلو و عقب توزیع میشود و این باعث میشود ماشین قادر به تسلط بیشتر در شرایط دشوار باشد و گرچه سرعت کمتری داشته باشد، اما توانایی حرکت بیشتری داشته باشد.
سامانه کنترل فعال انحراف از جاده، با استفاده از ترمزگیری در چرخهای جلو و با بهبود استفاده از تریتون 2024، عملکرد خود را بهبود میبخشد. همچنین، این سیستم قادر به پیشبینی شروع حرکت در شیب بالا و فرود از سراشیبی است.
فروش ماشین میتسوبیشی تریتون مدل ۲۰۲۴ به طور اولیه از تایلند آغاز خواهد شد و در سال ۲۰۲۴ در ژاپن نیز عرضه خواهد شد. با این حال، هنوز امکان فروش این خودرو در ایالات متحده مشخص نیست.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.