
در امروز - 10 تیرماه - از ساعت 10 صبح، دومین فراخوان برای تبدیل خودروهای برلیانس توسط سایپا اعلام شده است. این فراخوان برای مشتریانی است که دعوتنامه تکمیل وجه مابه التفاوت برای آنها صادر نشده است، طبق بخشنامه فوق.
لطفاً متن خود را وارد کنید.
لطفاً متن خود را وارد کنید.
محصولات برلیانس در ایران
در سال 93، تولید برلیانس به صورت رسمی در ایران آغاز شد. اولین خودرویی که توسط این شرکت تولید شد، مدل برلیانس H330 بود که از اسفندماه سال 93 تولید شد و در سال 94 به بازار عرضه شد.
در سال 94، رده دومی از خانواده H300 نیز به خط تولید سایپا اضافه شد. با آغاز تولید برلیانس H320 از خردادماه 94، شرکت سایپا قصد داشت با رسیدن به تیراژ سالیانه 18 هزار دستگاه برای خانواده H300، اما موفق به دستیابی به این هدف نشد و تنها 10 هزار دستگاه از مدل برلیانس را به بازار عرضه کرد.
در نیمه دوم سال 94، تولید خودرو برلیانس H230 در شرکت سایپا آغاز شد، اما نسخه هاچبکش، یعنی برلیانس H220، با یک سال تأخیر به بازار عرضه شد.
در بهمن 95، خط تولید خانواده H200 از سایپا به پارس خودرو منتقل شد. این اقدام منجر به یکپارچگی بیشتر تولید اعضای این خانواده شد. انتقال خط تولید حدود دو هفته به طول انجامید و نخستین دسته تولیدی از محصول H200 توسط پارس خودرو در اردیبهشتماه 96 وارد بازار شد.
در پاییز 96، سومین خودروی برلیانس توسط پارس خودرو به بازار عرضه شد. ویژگی بارز برلیانس کراس این بود که همزمان با عرضه در دیگر بازارهای آسیایی، در ایران تولید میشد و از خانوادههای قدیمی H200 و H300 متمایز بود. این خودرو ابتدا با نام C3 Cross معرفی شد، اما پس از ورود به بازار ایران، عبارت C3 از نام آن حذف شد.
از اسفندماه 96، سایپا شروع به عرضه برلیانس با پیشرانه جدید 1.65 لیتری کرد. این پیشرانه تنها برای خانواده H300 و برلیانس کراس قابل سفارش بود. از ابتدای سال 97، هرچند امکان خرید برلیانس با هر دو پیشرانه وجود داشت، اما طبق برنامهریزی سایپا، تا قبل از نیمه دوم سال 97، عرضه پیشرانه 1.5 لیتری آن متوقف میشود. این پیشرانه جدید برلیانس از نظر عملکرد برتری نسبت به قبل ندارد، اما بهلطف جعبهدنده بهبودیافتهاش، توانسته عملکرد این سدان پرفروش را بهتر از گذشته بهبود بخشد.