شرایط فروش شیران دیزل موتور و ثبت نام کشنده مان (MAN)

اخبار خودرو

شیران دیزل، نماینده رسمی محصولات مان در ایران

در ماه بهمن سال 1402، شرکت شیران دیزل به عنوان واردکننده محصولات تجاری، در پنجمین حضور خود در نمایشگاه، کامیون مدل TGX را به ارمغان آورد و معرفی کرد. این شرکت قصد دارد با همکاری شرکت ره نیاز ایستا، محصولات این برند را وارد کنده و عرضه نماید.

بابک ثقفی، مدیرعامل شرکت شیران دیزل، در مراسم رونمایی از کامیون‌های مان در نمایشگاه خودرو تهران اعلام کرد که شرکت مورد اشاره توانسته است نمایندگی رسمی کامیون‌های مان را برای بازار ایران بدست آورد. از طریق این نمایندگی، شیران دیزل خدمات پس از فروش و تامین قطعات مورد نیاز کامیون‌های مان را ارائه خواهد داد. علاوه بر این، نمایندگی انتخاب شده برای ورود کامیون‌های کشنده مان به بازار ایران است و خدمات پس از فروش برای سایر مدل‌ها نیز تضمین شده است.

شرکت تصمیم دارد تا سال آینده حدود هزار دستگاه کشنده مان را وارد کشور کند. این کشنده‌ها از نوع کارکرده هستند و حداکثر پنج سال سن دارند که قابلیت خدمت‌رسانی در جاده‌های ایران را برای سال‌های آینده دارند. بعد از واردات، کشنده‌ها باید توسط یک شرکت اصالت‌سنجی شوند که شیران دیزل نماینده رسمی این برند آلمانی در ایران است. قیمت کشنده‌های کارکرده مان نسبت به کشنده‌های چینی صفرکیلومتر اندک تفاوت دارد و می‌تواند به تقویت موقعیت این برند در بازار ایران کمک کند.

وی اظهار کرد که به مدت سال ها به دلیل عدم واردات، محصولات با کیفیت از این نوع در کشور وجود نداشته ولی از سال گذشته مذاکرات آغاز شده و فرایند واردات آغاز شده است. ایرانی‌ها همواره محصولات آلمانی را ترجیح داده‌اند و برند MAN برای افراد مشغول به کار در این حوزه بسیار ارزشمند و حیاتی است. اکنون ما به تامین قطعات و خدمات پس از فروش این محصولات مشغول هستیم و به اطمینان از ارائه خدمات به هموطنان می‌پردازیم. این محصولات، که تازه بعد از 4 سال وارد شده‌اند، در حال حاضر آماده به کار هستند. این محصولات طیف گسترده‌ای از نیازها را برطرف می‌کنند و امیدواریم که در آینده نزدیک، جایگاه برجسته‌ای در بازار ایران به دست آورند.

محسن جعفرپور، مدیرعامل شرکت ره نیاز ایستا که واردکننده کشنده‌های اروپایی است، درباره برند معروف شیران دیزل صحبت کرد. او اشاره کرد که این برند با قدرت، محصولات با کیفیتی را عرضه می‌کند و این امر بسیار قابل تحسین است. محصولات این برند شامل شاسی‌های 8 میلیمتری یا به عبارت دیگر نشکن هستند و بر اساس استانداردهای ایمنی و کیفیت طراحی شده‌اند. این محصولات قادرند تا 5 میلیون کیلومتر را پیمایش کنند و بدون مشکل عمل کنند. علاوه بر این، قطعات مصرفی این محصولات به راحتی در بازار دسترسی پیدا می‌کنند و در صورت نیاز، امکان تهیه قطعات از کشورهای همسایه میسر است. شرکت شیران دیزل همچنین تضمین کرده است که قطعات لازم همواره در دسترس خواهند بود.

بازگشت کامیون کشنده MAN به ایران

کمپانی MAN آلمان، یکی از برندهای معتبر در صنعت خودروسازی است که برای مهندسی برتر محصولاتش شهرت دارد. این شرکت اغلب توسط رانندگان حرفه‌ای و کارشناسان خودرو شناخته شده و احترام آن با مرسدس بنز رقابت دارد. اما در بازار ایران، MAN همیشه جایگاه مورد انتظار خود را نداشته و توانایی کسب سهم بازار مورد انتظار را نداشته است. با این حال، به نظر می‌رسد که MAN قصد دارد با ورود کامیون‌ها و کشنده‌های جدید، دوباره در بازار ایران نقش اساسی ایفا کند.

تا قبل از دهه 1380 خورشیدی

در تمام دوران تاریخی تولید خودرو در ایران، شرکت مان یکی از کمترین شرکت‌هایی بوده که در این صنعت حضور داشته است، چه قبل از انقلاب ایران و چه پس از آن.

پیش از انقلاب، کامیون‌های دماغدار مان، که به شدت به مدل‌های مرسدس بنز آن زمان شباهت داشتند، به عنوان یکی از بهترین کامیون‌های دوران خود شناخته می‌شدند. با این حال، تنها تعداد محدودی از آن‌ها وارد بازار ایران شدند و به طریق عجیبی، با وجود کیفیت عالی و مهندسی آلمانی برتری که داشتند، هیچ سازمان یا ارگانی در ایران از آن‌ها به عنوان کامیون رسمی استفاده نکرد. علاوه بر این، استقبال عمومی از این برند بسیار کم بود، در حالی که برادر هموطنش، یعنی مرسدس بنز، به دلیل استحکام و کیفیت بالای خود شهرت داشت.

بر خلاف رقبای خود چون مرسدس بنز و ولوو، فروش کم این خودروساز شناخته شده بود. این ترنده پس از انقلاب نیز تغییری نکرد و با وجود اینکه برندهای معروفی مانند ایویکو، ولوو و مرسدس بنز اقدام به تولید و مونتاژ کامیون ها در ایران کرده بودند، کمپانی مورد نظر هیچگاه به اشغال این بازار وارد نشد.

در دهه 1380 خورشیدی

در اوایل دهه ۸۰، منظر واردات خودروهای تجاری، اغلب به صورت مونتاژ، به طور کامل تغییر کرد. کمپانی‌های اروپایی نظیر مرسدس بنز و ولوو، به تدریج به مونتاژ کامیون‌ها و کشنده‌های خود پرداختند و برندهایی چون رنو و ایویکو نیز در حال حاضر در حال حاضر در تدارک حضور در بازار ایران بودند. مدل FH اولیه ولوو با موتور ۴۶۰ اسب‌بخار و مدل‌های آکسور ۱۸۴۳ و آکتروس ۱۸۴۳ از مرسدس بنز، در این بازار موجود بودند.

در سال 1383، کمپانی MAN وارد بازار ایران شد و محصول خود یعنی کشنده TGA با توانایی‌های 460 و 480 اسب بخار عرضه کرد. با سبکی منحصر به فرد و کارایی بالا، این کشنده قدرتمند توانست با کیفیت ساخت بالا و موتورهای پرقدرت خود بازار را تصاحب کند و به رقباش تحدی ارائه کند.

پایان عرضه کشنده‌های مان در سال 1386 به مشکلاتی مانند نبود خدمات پس از فروش، قطعات یدکی با قیمت‌های بالا و پشتیبانی ضعیف عرضه‌کننده باز می‌گردد. این مشکلات باعث شکست مان در مقابل رقبای اصلی مانند مرسدس بنز و ولوو شد. همچنین، هنگامی که شرکت‌هایی مانند رنو و اسکانیا حضور خود را در بازار آغاز کردند، عرضه کشنده‌های مان به پایان رسید.

دهه 1390 خورشیدی

در نمایشگاه حمل و نقل تهران سال 1395، شرکت شیران دیزل موتور به عنوان نماینده جدید شرکت مان آلمان معرفی شد. مدیران بین‌المللی شرکت MAN همراه با شیران دیزل به برنامه‌ها و طرح‌های این شرکت پرداختند. شرکت شیران دیزل ابتدا دو کشنده TGS و TGX از محصولات MAN را معرفی کرد و سپس به عرضه کامیون‌های دیگر این شرکت اقدام کرد. حضور چند دستگاه از کشنده‌های MAN در اطراف غرفه شیران دیزل نشان از تصمیم جدی این شرکت برای ورود به این بازار بود.

در آن روزها، شرکت‌های ولوو، ایویکو، رنو و اسکانیا به عنوان اصلی‌ترین بازیگران در بازار حمل و نقل بودند، با مدل‌های کشنده‌ی TGS و TGX که دارای دو نوع پیشرانه و سه توان خروجی مختلف بودند. این پیشرانه‌ها شامل دو مدل با 6 سیلندر خطی و حجم 10.5 لیتر با توان خروجی 360 و 400 اسب بخار و یک مدل 12.4 لیتری با توان 480 اسب بخار بودند، اما در مقایسه با رقبا، نهایتاً به اندازه‌ای قدرتمند به نظر نمی‌رسیدند.

علیرغم داشتن قدرتهای فنی پیشرفته، دو فیس لیفت جدید کشنده‌ها ظاهری کمی قدیمی‌تر داشتند که باعث تعجب مردم شد. با این حال، مدل‌های قدیمی‌تر همچنان در بازار حاضر بودند و مان نتوانست محصول خود را در ایران بازاریابی کند. حضور این خودرو تنها در نمایشگاه تهران 1395 محدود شده بود و جادوی این خودرو آلمانی همچنان در کشور باقی ماند.

قرن جدید با MAN

از سال 1401 و با افزایش توجه اروپایی به کشورمان، حضور محصولات مان با شدت زیادی به مورد توجه قرار گرفت. شرکت شیران دیزل حتی تصاویری از خودروهای TGX و TGS را درحال ورود به گمرک منتشر کرد که نشان از جدیت‌ این اتفاق دارد.

اخبار منتشر شده اظهار می‌کنند که ببخشید بخش اول از خودروهای تجاری شیران دیزل وارد شده اند، تعداد بورس بیش از ۱۵۰۰ دستگاه است. این ورود می‌تواند بازار فعلی خودرو را در کشور تحت تاثیر قرار دهد و نام برند را به تدریج احیا کند. اما نیاز است شیران دیزل تلاش کند تا در امور خدمات پس از فروش، تامین قطعات و تعمیرات این خودروها بهبود ایجاد کند. چراکه یکی از عوامل اساسی برای موفقیت و فروش خودروهای تجاری، ارائه خدمات گسترده است. MAN همیشه به افتقار این روند در کشورمان بوده است.

خوشحال میشیم نظرتو بزاری

name
email
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
جستجو
منوی اصلی
پشتیبانی

شما میتوانید از طریق چت آنلاین و یا تماس تلفنی بصورت رایگان از کارشناسان ما مشاوره بگیرید

دستیار هوشمند - آنلاین

سلام
من دستیار هوشمنده خودرو شاپ هستم

میتوانم به تمام سوالات شما در مورد انواع خودرو ها پاسخ بدهم
و یا در مورد بخش های مختلف وب سایت شما را راهنمایی کنم