شرایط فروش شیران دیزل موتور و ثبت نام کشنده مان (MAN)

اخبار خودرو

شیران دیزل، نماینده رسمی محصولات مان در ایران

در بهمن 1402، شرکت شیران دیزل به عنوان واردکننده محصولات تجاری، در پنجمین حضور خود، کشنده مدل TGX را وارد کرده و معرفی کرد. این شرکت با همکاری شرکت ره نیاز ایستا، قصد دارد محصولات این برند را وارد کند و عرضه نماید.

بابک ثقفی، مدیرعامل شرکت شیران دیزل، در مراسم رونمایی از کامیون‌های مان در نمایشگاه خودرو تهران اعلام کرد که شرکت موفق به اخذ نمایندگی رسمی کامیون‌های مان در ایران شده است. این اخذ نمایندگی به منظور ارائه خدمات پس از فروش و تامین قطعات کامیون‌های مان صورت خواهد گرفت. همچنین، شرکت برند کشنده‌های مان را به بازار ایران عرضه کرده و خدمات موردنیاز برای سایر نسخه‌های وارد شده نیز فراهم خواهد کرد.

شرکت تصمیم گرفته است تا در سال آینده حدود هزار دستگاه کشنده مستعمره را وارد کشور کند. این کشنده‌ها از نوع کارکرده و با حداکثر سن پنج سال خواهند بود، تا بتوانند به مدت طولانی در جاده‌های ایران خدمت کنند. پس از ورود به کشور، این وسایل نقلیه باید توسط یک شرکت اعتبارسنجی شوند، که شیران دیزل با داشتن نمایندگی رسمی این ماموریت را بر عهده گرفته است. تفاوت قیمت کمی بین کشنده‌های کارکرده مستعمره و کشنده‌های برند چینی با صفرکیلومتر در بازار ایران، ممکن است به تقویت جایگاه این برند آلمانی در بازار ایران کمک کند.

وی بیان کرد که ایران سال‌ها طول کشید تا محصولات با کیفیتی مانند محصولات آلمانی را وارد کند؛ اما از سال گذشته، با شروع مذاکرات، واردات به کشور آغاز شده است. ایرانی‌ها همواره به محصولات با برند MAN ارزش قائل بوده‌اند و این برند برای صنعت‌گران بسیار ارزشمند است. همچنین، خدمات پس از فروش برای این محصولات در حال حاضر فراهم شده و آماده خدمت‌رسانی به هموطنان می‌باشد. این محصولات حالا که به طور منظم و پایدار به کشور وارد می‌شوند، آماده استفاده و به کار گرفته شوند. امیدواریم که در آینده، این محصولات بازار خود را در ایران پیدا کنند.

محسن جعفر پور، مدیر عامل شرکت ره نیاز ایستا، به عنوان وارد کننده کشنده‌های اروپایی، در مورد برند شیران دیزل توضیح داد که با قدرت وارد بازار محصولات مان شده است. این محصولات با شاسی‌های 8 میلیمتری یا به عبارت دیگر نشکن، قابلیت ارائه عملکرد قدرتمند و ایمن را دارند. تا 5 میلیون کیلومتر، این محصولات به صورت کارآمد قابل استفاده هستند و مشکلی برای آن‌ها پیش نمی‌آید. قطعات مصرفی این محصولات به طور فراوان در بازار دسترسی دارند و در ارتباط با تامین قطعات، کشورهای همجوار همکاری مثبتی دارند. شرکت شیران دیزل نیز تضمین کرده است که قطعات برای محصولاتش در سراسر کشور در دسترس هستند.

بازگشت کامیون کشنده MAN به ایران

کمپانی MAN آلمان، یکی از معروف‌ترین شرکت‌های سنگین‌ساز دنیا است که همواره برتری ارائه می‌دهد. این کمپانی به عنوان یکی از اصلی‌ترین رقبای مرسدس بنز شناخته می‌شود. اما در بازار ایران، MAN همچنان به اندازه انتظارات موفق نبوده است. با ورود کامیون‌ها و کشنده‌های کارکرده به کشور، انتظار می‌رود که MAN نیز دوباره در بازار ایران به رقابت بپردازد.

تا قبل از دهه 1380 خورشیدی

شرکت مان یکی از شرکت‌های کم حضور در صنعت خودروسازی کشورمان بوده است، و این موضوع قبل و بعد از انقلاب اسلامی همچنان ادامه داشته است.

قبل از انقلاب، کامیون‌های مان دماغدار با ظاهری مشابه مدل‌های مرسدس بنز آن زمان تولید می‌شدند. این کامیون‌ها با کیفیت بالای خود به عنوان یکی از بهترین مدل‌های دوران خود شناخته می‌شدند. با این حال، واردی کامیون‌های مان به بازار ایران بسیار محدود بود و حتی در ادارات و سازمان‌ها به عنوان کامیون‌های رسمی استفاده نمی‌شدند. علاوه بر این، علاقه مردم به خرید این برند نیز کم بود، در حالیکه مان برای مقایسه، مانند مرسدس بنز از دیده‌بانی کیفیت بالای خود شهرتی برخوردار بود.

با وجود رقبای مانند مرسدس و ولوو، شرکت خودروسازی مان همواره در صنعت به دنبال فروش کم بود. حتی پس از انقلاب، این رویه تغییری نکرد. در حالی که برندهای معتبری مانند ایویکو، ولوو و مرسدس بنز کامیون‌های خود را در ایران مونتاژ می‌کردند و برندهایی همچون داف و اسکانیا کالاهای وارداتی خود را به بازار ارائه می‌دادند، شرکت مان هیچ تلاشی برای ورود به این بازار رقابتی نداشت.

در دهه 1380 خورشیدی

در اوایل دهه هشتاد، روند واردات خودروهای تجاری با مونتاژ به شکل کامل تغییر کرد. شرکت‌های اروپایی مانند مرسدس بنز و ولوو، شروع به مونتاژ کامیون‌ها و کشنده‌های خود کردند. همچنین، برندهای معروفی همچون رنو و ایویکو نیز در تکمیل حضور خود در بازار مشغول فعالیت بودند. ولوو با مدل FH نسل اول خود که دارای موتور 460 اسب‌بخاری بود و مرسدس بنز با مدل‌های آکسور 1843 و آکتروس 1843 نیز در این رقابت حضور پررنگی داشتند.

در سال 1383، کمپانی MAN به قدرت وارد بازار ایران شد و مدل کامیون TGA با قدرت 460 و 480 اسب بخار معرفی شد. این کامیون با سقف بلند، نرمی خاص و کیفیت بالای ساختش، همراه با موتورهای پرقدرت، شانس بالایی برای رقابت با رقبای خود داشت.

مشکلات عرضه کشنده و عدم ارائه خدمات پس از فروش، همچنین نبود قطعات یدکی به دلیل پشتیبانی ضعیف توسط تولیدکننده، با قیمت‌های بالا برای مالکان آنها، باعث شد که مان در رقابت با دو بازیگر اصلی این صنعت، یعنی مرسدس بنز و ولوو، شکست خورد. عرضه کشنده‌های مان در سال 1386 به پایان رسید، در حالی که شرکت‌هایی مانند رنو و اسکانیا، جدیداً وارد این بازار شده بودند.

دهه 1390 خورشیدی

در نمایشگاه حمل و نقل تهران سال 1395، شرکت شیران دیزل موتور به عنوان نماینده اختصاصی شرکت مان آلمان معرفی شد. در این رویداد، با حضور مدیران بین‌المللی MAN، برنامه‌ها و استراتژی‌های شیران دیزل موتور برای عرضه کشنده‌ها و کامیون‌های MAN در بازار ایران مورد بررسی قرار گرفت. حضور چند دستگاه از کشنده‌های MAN در نزدیکی غرفه شیران دیزل، نشان از تصمیم و سعی فعال این شرکت برای ورود قوی‌تر به بازار بود.

در آن زمان، شرکت‌های ولوو، ایویکو، رنو و اسکانیا به عنوان مهم‌ترین بازیگران این بخش از بازار شناخته می‌شدند و باید با آن‌ها رقابت می‌کردیم. طرح برنامه بود که کشنده‌های TGS و TGX با دو نوع موتور و سه توانایی مختلف به بازار عرضه شوند. این موتورها شامل دو نوع موتور 6 سیلندری خطی با حجم 10.5 لیتر و قدرت خروجی 360 و 400 اسب بخار و یک موتور 12.4 لیتری با حداکثر 480 اسب بخار تولید نیرو بودند. با این حال، در آن روزها، این موتورها به خوبی برای رقابت با رقبا تجهیز شده بودند.

در حالی که این خودروها مجهز به تکنولوژی‌های پیشرفته بودند، اما ظاهر آن‌ها به نسبت مدل‌های جدید تر زمان خود، کلاسیک و قدیمی بود. با این حال، مان نتوانست در بازار ایران موفقیت‌آمیزی داشته باشد و حضورش محدود به نمایشگاه تهران 1395 ماند. به نظر می‌رسد جادوی این خودروهای آلمانی همچنان در کشور ما حفظ شود.

قرن جدید با MAN

با شروع سال 1401 و فزاینده شدن حجم تجارت با اروپا، حیران‌کننده بود که محصولات تازه از شرکت شیران دیزل، مانند مدل‌های TGX و TGS، در حال عبور از مرزهای کشورمان قبل از رسیدن به بازار هستند؛ این نشان می‌دهد که ورود این محصولات به کشور جدی گرفته می‌شود.

به گفته اخبار منتشر شده، بیش از 1500 دستگاه از خودروهای تجاری MAN وارد بازار ایران شده‌اند و این امر می‌تواند باعث رونق برند MAN در کشورمان شود. اما مسئله‌ای که باید به آن توجه کرد، ارائه خدمات پس از فروش مطلوب و تامین قطعات و خدمات تعمیراتی مناسب برای این خودروها است. این امر یکی از عوامل اساسی در موفقیت و فروش خودروهای تجاری است و MAN باید از این نظر نیز به خوبی عمل کند تا مشتریان خود را راضی نگه دارد.

سوال یا نظری دارید؟

name
email
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
جستجو
منوی اصلی
پشتیبانی

شما میتوانید از طریق چت آنلاین و یا تماس تلفنی بصورت رایگان از کارشناسان ما مشاوره بگیرید

تمامی درخواست های مشاوره در مجموعه خودروشاپ ازطریق تکمیل و ارسال فرم مربوط به درخواست شما می باشد.

پس از آن کارشناس مربوطه با شما تماس می گیرد.

دستیار هوشمند - آنلاین

سلام
من دستیار هوشمنده خودرو شاپ هستم

میتوانم به تمام سوالات شما در مورد انواع خودرو ها پاسخ بدهم
و یا در مورد بخش های مختلف وب سایت شما را راهنمایی کنم

 logo اپلیکیشن خودرو شاپ