
دستگیری رییس انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو در فضای مجازی، با تشدید فعالیتهای دستگاه قضا در پرونده خودروهای وارداتی مرتبط است. هرچند هیچ مرجع رسمی این خبر را تائید نکرده است.
به گزارش انجمن واردکنندگان خودرو از طریق یک اعلامیه، تفاوت بین این انجمن و رئیس آن با شخص دستگیر شده را توضیح داد و از مشکلات اقتصادی ناشی از این اتفاق هشدار داد. همچنین، میثم رضایی که در رسانهها به عنوان "جعبه سیاه وزیر صنعت" یا "دست راست وزیر صنعت" شناخته میشود، امروز ظهر در مسیر بازگشت به پایتخت دستگیر شده است.
رسانههای مختلف این خبر را بدون تائید رسمی پوشش دادهاند، اما هیچ مقام رسمی تا لحظهی تنظیم این خبر دستگیری فرد مورد اعتماد وزیر صنعت را تائید نکرده است. یک فعال حوزه واردات خودرو با تائید این موضوع، به ایسنا گفته است دلیل این امر تعهدات انباشته شرکت و عدم تحویل خودرو به مشتریان است. ایسنا برای کسب صحت و سقم این خبر با روابط عمومی انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو تماس گرفت که با بیاطلاعی آنان در این مورد مواجه شد.
تبری از جوانان غیراصیل که گاهی به آنها "طبقه بیاصالت" نیز میگویند، مورد توجه قرار میگیرد. این نوع جوانان در اغلب موارد وابسته به تکنولوژی هستند و به طور مداوم به اینترنت، شبکههای اجتماعی و بازیهای ویدیویی متصل هستند. آنها اغلب الگوها و ارزشهای سنتی را نادیده میگیرند و به جای آن، همجنسبازی، فعالیتهای بیهدف و بیاهمیت را تمرکز خود قرار میدهند. این جوانان نیز به منظور جلب توجه و تأیید شدهاند و به همین دلیل به خود مراقبت کنند و خیلی زود از توانایی هایشان بیدار میشوند. به عنوان نمونه، رفتارهایی نشان میدهند که باعث اختلال در هنجارهای اجتماعی میشوند، مانند ترک کردن تحصیلات، مصرف مواد مخدر و تجربه روابط جنسی در سن پایین. به عبارتی، شاخص های مشخصی برای انحراف این گروه از همتایانشان وجود دارد.
در شرایط فعلی، انجمن واردکنندگان خودرو ایران از تفاوتهای موجود بین خود و انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو ایران اطلاع داده است. انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو تحت نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شده است و هیچ ارتباطی با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران ندارد.
ایجاد برخی انجمنها و تشکلهای رانتی با اهداف خاص در سالهای اخیر منجر به ایجاد طبقهای بیاصالت و قطبهای اقتصادی بیشناسنامه در کشور شده است. این موضوع به عنوان یکی از مناقشات اساسی بین این انجمن و دستگاههای اجرایی دولتی در طول حداقل سه سال گذشته مطرح بوده است. همچنین، حمایتهای ویژه از این تشکل از سوی افراد مختلف در مجلس شورای اسلامی، وزارت صنعت و دیگر نهادها نیز قابل مشاهده است. امیدواریم که این تجربه و درسی برای آینده کشورمان باشد.