واکنش نمایندگی‌ها به لیست تخلفات خودرویی

اخبار خودرو

در هفته گذشته، وزیر صنعت، معدن و تجارت، شریعتمداری، یک لیست تخلف شرکت‌ها منتشر کرد. حول و حوش این لیست، اظهارات مختلفی وجود دارد، اما اصلی‌ترین آن همان عدم شفافیت درباره نحوه تخلف شرکت‌هاست. به همین دلیل، تفسیرهای متنوعی درباره این لیست مطرح شده است.

با توجه به برخی ناروا و غیرکارشناسی انتشار گسترده تخلفات خودرویی و نامشخص بودن روش این تخلفات، این موضوع اعتراضات چندین واردکننده معروف خودرو را به همراه داشته است. در حال حاضر، تنها پنج نمایندگی به صورت رسمی بیانیه ای را در مورد این انتشار صادر کرده اند. متن کامل این بیانیه ها در پیوست این خبر در دسترس است.

شرکت ایرتویا در اولین بیانیه‌اش، درباره لغو چهار سفارش ثبت شده به تعداد ۷۰۰ دستگاه، اطلاعاتی را ارائه داد. مدیران این شرکت تایید کردند که تمامی ثبت سفارش‌ها در ماه اردیبهشت ۹۶ (قبل از اعمال ممنوعیت ثبت سفارش در تیرماه ۹۶) اتفاق افتاده و همچنین به این نکته اشاره کردند که ایرتویا تمام چهار سفارش را در ماه شهریور ۹۶ لغو کرده است.

صفحه‌ی ثبت سفارش آنلاین بسته است و مشاهده یا ثبت سفارش جدیدی در این سامانه امکان‌پذیر نیست. برخی از سفارش‌های قبل از تاریخ بسته شدن سایت، در قسمتی از این سامانه ثبت شده بودند که به عنوان "جایگزینی" در نظر گرفته می‌شوند و مابقی سفارش‌ها، هیچگونه مسئولیتی بر عهده این شرکت قرار نمی‌گیرند. در برابر سفارش‌های غیرقانونی که توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی در این سامانه ثبت شده‌اند، این شرکت مسئولیتی ندارد.

به طور کلی، منتشر شده است که آسان موتور و اطلس خودرو بیانیه‌هایی ارائه داده‌اند که به طور تقریبی شبیه به هم هستند. با این حال، اطلس خودرو آمده است که در بازه زمانی ۸ تیرماه تا ۹ دی‌ماه سال ۹۶ هیچ سفارشی را ثبت نکرده است و به همین دلیل نام آن در بخش "متقاضی" لیست تخلفات قرار نگرفته است.

چهارمین شرکتی که به انتشار لیست تخلفات واردات خودرو واکنش نشان داد، اظهار کرد که هیچ سفارشی در زمان ممنوعیت ثبت سفارش خودرو انجام نداده است. این شرکت معتقد است که وظیفه پاسخگویی درباره خرید گارانتی بر عهده چهار شرکت متفرقه است که از شرکت جهان نوین خریداری کرده‌اند.

متن بهبود یافته: بیانیه بسیار خلاصه و مفیدی است. شرکت کرمان موتور در لیست تخلفات واردات، در ستون "متقاضی" وجود ندارد. از این رو، آنها مشتریان خود را تضمین کرده‌اند که هیچ تخلفی در واردات محصولات هیوندای توسط این شرکت انجام نشده است.

شرکت آکسیر آخرین شرکتی بود که به لیست وزیر صنعت واکنش نشان داد. این شرکت ادعا می‌کند که تمامی سفارش‌ها توسط افراد حقیقی یا شرکت‌های غیررسمی ثبت شده‌اند که هیچ ارتباطی با نگین خودرو ندارند. همچنین، زیرا نام نگین خودرو در ستون "متقاضی" درج نشده است، به همین دلیل هیچ تخلفی نیز برعهده این شرکت نیست.

شش نمایندگی در کنار انجمن واردکنندگان خودرو نیز با انتشار این لیست اعتراض کردند زیرا تفسیر محتویات این لیست به عهده مخاطب قرار داده شده است.

سوال یا نظری دارید؟

name
email
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
جستجو
منوی اصلی
پشتیبانی

شما میتوانید از طریق چت آنلاین و یا تماس تلفنی بصورت رایگان از کارشناسان ما مشاوره بگیرید

تمامی درخواست های مشاوره در مجموعه خودروشاپ ازطریق تکمیل و ارسال فرم مربوط به درخواست شما می باشد.

پس از آن کارشناس مربوطه با شما تماس می گیرد.

دستیار هوشمند - آنلاین

سلام
من دستیار هوشمنده خودرو شاپ هستم

میتوانم به تمام سوالات شما در مورد انواع خودرو ها پاسخ بدهم
و یا در مورد بخش های مختلف وب سایت شما را راهنمایی کنم

 logo اپلیکیشن خودرو شاپ