
کشندههای ویرا دیزل به زودی تحویل داده میشوند
خرداد 1402: تقریباً 100 دستگاه کشنده Y3 از خط تولید شرکت ویرا خارج شده و به اداره تحویل داده شده است. تمام این دستگاه ها در یک برنامه ویژه به فروش رفته و قرار است در کمتر از یک ماه آینده به مشتریان تحویل داده شوند. همچنین در هفته های آینده، کامیونت هایی با لوگو و نشان شاکمن نیز به مشتریان ارسال خواهند شد.
با توجه به اینکه این 200 دستگاه از طریق برنامه فروش ویژه سازمانی و ناوگانی به بازار عرضه شدهاند، هنوز قیمت رسمی این دو خودرو برای عموم مشتریان تعیین نشده است. اما به احتمال زیاد، قیمت کامیونت Y9 در حدود 1.5 میلیارد تومان و قیمت کشنده Y3 ویرا در حدود 4.5 میلیارد تومان خواهد بود.
دماغدار Z3 یکی از برترین و قدرتمندترین محصولات تجاری در بازار است که در حال حاضر در حال عبور از 85 استاندارد مختلف است. در آینده نیز اخبار جدیدی درباره زمان تولید و عرضه این محصول منتشر خواهد شد.
ویرا دیزل به هدف دارد که تا پایان سال جاری تعداد 1000 دستگاه از مجموع سه خودروی خود را تولید و ثبت نماید.
عرضه کشنده دماغ دار Z3 در بهار 1402
در سال 1401، جواد اکبری، معاون بازاریابی و فروش شرکت ویرا دیزل، اعلام کرد که لوگو و هویت بصری جدید شرکت برای نمایشگاه خودرو تبریز به نمایش گذاشته شده است. لوگو جدید شرکت، الهام گرفته از طرح صورت کرگدن بوده و نشانگر قدرتمند بودن و استقامت بالای محصولات شرکت است. همچنین، از تایپوگرافی و هویت بصری جدیدی نیز استفاده شده است که از ساختار ظاهری خودروهای تجاری الهام گرفته است.
بهاستناد اظهارات وی، منتظر باشید تا کامیونتهای Y9 شاکمان و کشنده Y3 با برند ویرا قبل از شروع سال جدید وارد بازار شوند. فرآیند تولید این دو محصول به زودی آغاز میشود و محصولات سریعاً به خریداران تحویل داده خواهند شد. کشنده دماغدار Z3، که به طور جسورانه یکی از فوقالعادهترین و پیشرفتهترین محصولات در بازار ایران به حساب میآید و بعد از چند دهه اولین محصول دماغدار جدید در بازار ایران میباشد، احتمالاً در بهار سال ۱۴۰۲ عرضه خواهد شد.
آقای اکبری اعلام کرد که استارتآپ شتاب سیستم جهانی کامیونتهای Y9 را هوشمندسازی میکند. این اقدام به نصب و اجرای آپشنهای هوشمند بر روی تریلرها و کشندهها منتهی میشود و رانندگی و استفاده از امکانات دیجیتال در صنعت لجستیک جادهای را آسانتر میکند. این سیستم هوشمند شامل امکاناتی مانند دیاگ آنلاین، پنل مدیریتی و اپ راننده، فرمانپذیری خودرو از راه دور، کنترل محور اول، نمایش وزن بار تریلی، مانیتورینگ فشار باد سیستم پنوماتیک تریلی، نمایش نمایندگیهای مجاز و نزدیکترین نمایندگی در اپلیکیشن، نمایش فشار باد لاستیکها و تنظیم مقدار مجاز جهت آلارم، کنترل ارتفاع تریلی با قابلیت تعریف ارتفاعهای پیشتعیین شده، مانیتورینگ دما و رطوبت تریلیهای یخچالی به صورت آنلاین و قابلیت اشتراکگذاری دادهها، تعریف حداقل و حداکثر دمای مجاز یخچال، امکان موقعیتیابی آنلاین و تعریف حصار جغرافیایی مجاز ، امکان مشاهده سرعت آنلاین و تعریف حداکثر سرعت مجاز، گزارش هواشناسی محل قرارگیری خودرو، آلارم دهی و گزارش سرویسهای دورهای، گزارش عملکرد یخچال در پنل مدیریت و پنل مدیریت کاربردی با امکان انواع گزارشگیریها و مانیتورینگ پایداری دستگاهها و نمایش تمام پارامترها میباشد.
محصول مشترک شاکمان و ویرا دیزل به زودی عرضه می شود
در ماه آبان 1401، شرکت شاکمان، که تولیدکننده معروف خودروهای تجاری در آسیاست، به طور رسمی وارد فاز تولید شد و به زودی اولین محصول خود را با عنوان کامیونت شاکمان Y۹ با ظرفیت های ۵.۵ و ۶ تن به بازار عرضه خواهد کرد.
کامیونتهای 5.5 تن با فاصله محوری کوتاه، برای استفاده در شرایط پخش شهری طراحی شدهاند. نسخه 6 تن همچنین میتواند به عنوان یک گزینه برای استفاده در مسیرهای بین شهری و جادهای با فاصله محوری بیشتر، و همچنین برای خدمت رسانی به ناوگان حمل و نقل شهری با ظرفیت متفاوت مورد استفاده قرار گیرد.
کامیونت شاکمان Y9 با پیشرانههای قدرتمند کامینز به نسل جدیدی از کامیونها تبدیل شده است. این پیشرانه با ظرفیت 3800 سیسیای، قدرت 154 اسببخار و گشتاور 500 نیوتنمتر تولید میکند. علاوه بر این، با استفاده از استاندارد آلایندگی یورو 5 EEV، مصرف سوخت مناسبی دارد. این کامیون همچنین از سیستم انتقال قدرت با جعبه دندههای FAST 6 سرعته استفاده میکند که با اتلاف کمترین میزان انرژی، نیرو را به محور محرک عقب منتقل میکند.
ویرا دیزل، توجه قابل توجهی به راحتی و راحتی رانندگان و مسافران کامیون داده است و برای این منظور از امکانات بهتری استفاده می کند، همچون خودروهای سواری. یکی از امکانات این خودرو شامل صندلی های طراحی شده به طور مناسب با سیستم تعلیق فنری و داشبورد ساده و کاربردی است که به عنوان یک میزکار برای راننده عمل می کند. امکانات دیگر این شامل یک سیستم مالتی مدیا با نمایشگر است که کنترل سیستم تهویه مطبوع قوی آن نیز با لمس نمایشگر انجام می شود. استفاده از تجهیزات الکترونیکی مانند سرعت کنترل در محیط های بزرگراهی، دیگر قابلیت های موجود در کامیون های ویرا دیزل است.
ویرا دیزل در حال بهبود فرایند خدمات پس از فروش است و در حال برنامهریزی برای زمانبندی مناسب فروش و تحویل محصولات به بازار است. مدیران شرکت گفتند که شرایط فروش و تحویل محصول به زودی در ماههای آینده اعلام خواهد شد.
آغاز فروش در تابستان
شایان شجاعی، مدیر بازاریابی و فروش شرکت ویرا دیزل، اعلام کرده است که دو کامیونت 5.5 و 6 تن و یک کشنده Cab Over شاکمن با قیمتی بسیار رقابتی به بازار عرضه خواهند شد. این محصولات قرار است از تابستان امسال به فروش برسند. هدف این شرکت این است که با عرضه این سه محصول، 10 درصد از نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور را به دست آورده و در نهایت 3 هزار خودرو فرسوده را که در شبکه حمل و نقل کشور وجود دارند تامین کند.
آقای شجاعی توضیح داد که آمادهسازی کشنده دماغهدار شاکمان برای عرضه حدود یک سال طول میکشد. با این حال، ویرا دیزل در صدد کاهش این زمان است.
فروش محصولات شاکمان در سال جدید
شرکت ویرا دیزل، که جزو زیرمجموعههای گروه صنعتی محسوب میشود، در بهار سال ۱۴۰۰ فعالیت خود را آغاز کرد. اخیراً، اعلام شده است که این شرکت با گروه خودروسازی شانکشی (Schaanxi) همکاری کند و به زودی کامیونهای این شرکت چینی با نام تجاری شاکمان (Shacman) را در بازار ایران عرضه خواهد کرد.

کمپانی ویرا دیزل در حال حاضر چهار محصول شاکمان را برای بازار ایران عرضه میکند. این محصولات شامل دو کامیونت و دو کشنده هستند. کامیونتهای شاکمان از دو نوع با ظرفیت حمل 5.5 تن و 6 تن بهره میبرند و هر دوی آنها از موتور 3.8 لیتری 4 سیلندری کامینز با استاندارد یورو5 بهره میبرند. این موتور دیزلی توان 154 اسب بخار و 500 نیوتنمتر گشتاور را ارائه میدهد.
کامیون تولید شده توسط شرکت ویرا دیزل با ویژگیهایی همچون کروز کنترل، تهویه مطبوع قابل تنظیم، شیشههای بالابر برقی در دو جانب، قفل مرکزی با ریموت، چراغهای دی لایت، صفحه لمسی و دوربین عقب ارائه میشود. این میزان رقابت با کامیونتهای شرکت بهمن دیزل و جک از شرکت آرین دیزل را نیز نمایان میسازد.
متنی که برایتان ارسال کردهاید را گرفتم و آن را بازنویسی و بهبود بخشیدم: در بهبود عملکرد ماشینی برای ترجمه متون، دادههای متنوع و گستردهای با کیفیت بالا برای آموزش و استفاده ضروری است. با این حال، در دنیای واقعی، بسیاری از متنهای موجود ناهمگن هستند و بسیاری از قسمتهای آنها از عبارات و اصطلاحات خاص تشکیل شدهاند. این دغدغه برای سیستمهای ماشینی ترجمه با دو چالش روبروست: اولاً، تشخیص اصطلاحات خاص و به درستی ترجمه کردن آنها و دوماً تشخیص کیفیت ترجمه در متنهای ناهمگن. برای حل این مشکلات، ما یک رویکرد جدید بر اساس یادگیری تقویتی ارائه میدهیم. این روش شامل دو بخش است: یادگیری تقویتی و هدایت باز پیمایش. ابتدا ما به واسطه روشهای یادگیری عمیق یک متنوع وسیع از دادهها را آموزش میدهیم تا بتوانند به درستی متنهای ناهمگن را ترجمه کنند. سپس با استفاده از الگوریتم هدایت باز پیمایش، ما قادر خواهیم بود که بهبودهای محلی را در نتایج ترجمه بر اساس پاداش و مجازات مشخص کنیم. این اصلاحات به طور تدریجی به مدل اصلی منتقل میشوند و عملکرد آن را بهبود میبخشند. نتایج آزمایشات ما نشان میدهد که رویکرد پیشنهادی نسبت به روشهای متداول از نظر کیفیت ترجمه بهبود چشمگیری داشته است. علاوه بر این، این رویکرد قادر به شناسایی بهتر و به نتیجه رساندن اصطلاحات خاص در متون ناهمگن است. این اثربخشی بالقوه روش پیشنهادی را به عنوان یک راهکار قابل اعتماد و قدرتمند برای بهبود کیفیت ترجمه در ماشینی ترجمه نشان میدهد.
شرکت ویرا دیزل به فروش کشنده های شاکمان نیز در بازار کشور علاقه مند است. این کشنده ها در دو مدل با ظاهر متفاوت عرضه شده اند، اما باید توجه داشت که هر دو مدل از سیستم محرکه ۴×۲ استفاده می کنند، یعنی دو محور دارند البته فقط یک محور برای انتقال قدرت استفاده می شود. همچنین هر دو مدل از موتور ۶ سیلندری ۱۲ لیتری کامینز با استاندارد یورو ۵ استفاده می کنند و توان خروجی آنها برابر ۴۹۰ اسب بخار با ۲۳۰۰ نیوتن متر گشتاور است. این کشنده ها همچنین دارای گیربکس ۱۲ دنده AMT با ۲ دنده عقب می باشند.
متنی که برایتان ارسال کردهاید را گرفتم و آن را بازنویسی و بهبود بخشیدم: در بهبود عملکرد ماشینی برای ترجمه متون، دادههای متنوع و گستردهای با کیفیت بالا برای آموزش و استفاده ضروری است. با این حال، در دنیای واقعی، بسیاری از متنهای موجود ناهمگن هستند و بسیاری از قسمتهای آنها از عبارات و اصطلاحات خاص تشکیل شدهاند. این دغدغه برای سیستمهای ماشینی ترجمه با دو چالش روبروست: اولاً، تشخیص اصطلاحات خاص و به درستی ترجمه کردن آنها و دوماً تشخیص کیفیت ترجمه در متنهای ناهمگن. برای حل این مشکلات، ما یک رویکرد جدید بر اساس یادگیری تقویتی ارائه میدهیم. این روش شامل دو بخش است: یادگیری تقویتی و هدایت باز پیمایش. ابتدا ما به واسطه روشهای یادگیری عمیق یک متنوع وسیع از دادهها را آموزش میدهیم تا بتوانند به درستی متنهای ناهمگن را ترجمه کنند. سپس با استفاده از الگوریتم هدایت باز پیمایش، ما قادر خواهیم بود که بهبودهای محلی را در نتایج ترجمه بر اساس پاداش و مجازات مشخص کنیم. این اصلاحات به طور تدریجی به مدل اصلی منتقل میشوند و عملکرد آن را بهبود میبخشند. نتایج آزمایشات ما نشان میدهد که رویکرد پیشنهادی نسبت به روشهای متداول از نظر کیفیت ترجمه بهبود چشمگیری داشته است. علاوه بر این، این رویکرد قادر به شناسایی بهتر و به نتیجه رساندن اصطلاحات خاص در متون ناهمگن است. این اثربخشی بالقوه روش پیشنهادی را به عنوان یک راهکار قابل اعتماد و قدرتمند برای بهبود کیفیت ترجمه در ماشینی ترجمه نشان میدهد.

در نمایشگاه خودرو تهران 1401، یک کشنده ویرا دیزل 4در2 به نمایش گذاشته شد که توجه رسانههای ایران را به خود جلب کرد. این رویداد مورد توجه قرار گرفت زیرا در بازار خودروی سنگین ایران، به مدت زمان طولانی نبودن این نوع خودروها مشاهده نشده بود. افزون بر ممنوعیت واردات خودروها، دستورالعملهای سختگیرانه و تعیین استانداردهای اروپایی برای این نوع خودروها نیز مانعی برای ورود این کشندهها به بازار ایران به شمار میآیند.
کشندههای شاکمان ویرا دیزل باید با رقبای نوظهوری مانند کشنده فوتون، کشنده دافران، کشنده دیما و کشنده دایون رقابت کنند.
اخبار خودروهای سنگین در ایران
شما میتوانید آخرین و جدیدترین ، شامل اخبار کامیونهای جدید بازار ایران، اخبار اتوبوسهای برقی ایرانی و خارجی، اخبار انواع ونهای تجاری و همچنین شرایط فروش خودروهای سنگین در بازار کشورمان را خودرو شاپ بخوانید: