
همکاری جدید SWM با کرمان موتور
در تیر ماه سال 1402، شرکت کرمان موتور تصمیم گرفت با برند SWM همکاری کند و محصولات این برند را مونتاژ کند. قبلاً، شرکت سیف خودرو به عنوان نماینده SWM شناخته میشد و محصولات این برند را عرضه میکرد. اما به علت شرایط نامساعد سیف خودرو و عدم وجود برنامهریزی صحیح، SWM تصمیم گرفت همکاری خود را با این شرکت به پایان برساند.
شرکت کرمان موتور قصد دارد دو محصول با نامهای G01 و G05 Pro را از شرکت SWM تحت برند خود، یعنی کیامسی، عرضه کند. به گفتهی منابع خبری، نمونههای اولیه این خودرو در ایران موجود هستند و قطعات آن به صورت منفصل نیز به کشور وارد میشوند. همچنین، به نظر میرسد که خودروی SWM G05 با نام تجاری KMC A5 عرضه خواهد شد.
مدل G01 دارای نسخه های معمولی و F است که در هر دوی آنها از پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو با قدرت خروجی ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر استفاده میشود. انتقال قدرت از طریق جعبه گیربکس ۶ سرعته ی اتوماتیک به چرخ های جلو رخ میدهد. این خودرو نیز در بخش رفاهی و ایمنی به امکانات زیر مجهز است: سقف پانورامیک، تریم داخلی چرم، شش کیسه هوا با ۱۰ نقطه، صندلی راننده قابل تنظیم برقی با سیستم گرم کن و سردکن، استارت دکمهای، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور باد لاستیک، چراغ های روز، سیستم کنترل پایداری، ترمز پارک برقی، کروز کنترل، نمایشگر لمسی، تنظیم حالت رانندگی برای فرمان و تنظیم حساسیت پدال گاز، رادار خطی، رادار نقطه کور، سامانه تشخیص عابر پیاده و حیوانات زنده، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین ثبت وقایع، نورپردازی داخلی، سیستم تهویه اتوماتیک و نمایشگر TFT جلوآمپر با سه طرح گرافیکی و ...
دومین محصول شرکت SWM در بازار ایران، یک خودروی کراس اوور هفت نفره است. این خودرو به دلیل طراحی سبک، در دسته بندی لارج تورینگ یا تورینگ کراس اوور قرار میگیرد. به همین دلیل، در ظاهر خودرو تفاوتی نسبت به سایر خودروهای هفت نفره مانند فیدلیتی پرایم و پرستیژ و چری تیگو ۸ پرو وجود دارد. از نظر نمای کناری، این خودرو به شدت شباهتی به یک خودروی MPV دارد. پیشرانه خودرو SWM G05 از نوع ۱.۵ لیتری توربو شارژر بوده و قدرت ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر تولید میکند. همچنین، جعبه دنده آن ۶ سرعته اتوماتیک است و توان تولید شده توسط پیشرانه به چرخهای جلوی خودرو منتقل میشود. کد فنی قوای محرکه G05 مشابه کد فنی قوای محرکه G01 است و تنها تفاوتی که وجود دارد، در پیشرانه و جعبه دنده به کار رفته است و سایر جزئیات فنی آنها تفاوتی با یکدیگر ندارند.