
دومین فراخوان زوتی: آذر 1402
در فراخوان دوم شرکت پارس خودرو، به منتخبین سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی که برای خرید خودروی زوتی DL5 انتخاب کرده بودند، اطلاع داده شد.
با استناد به بخشنامه فروش زوتی، افراد واجد شرایطی که در تاریخ ۱۳ آذر ۱۴۰۲ پیامک اطلاعرسانی دریافت کردهاند، میتوانند هم اکنون با مراجعه به سیستم فروش اینترنتی سامانه سایپا، ثبت نام خود را کامل کرده و مبلغ مورد نیاز را واریز کنند. برای اطلاعات بیشتر، به لینک زیر مراجعه نمایید:
موفقیت یک سازمان معمولا به تلاش و تعهد کارکنان آن مربوط میشود؛ اما با این حال، عوامل دیگری هم در موفقیت سازمان نقش دارند. از جمله این عوامل، مدیریت منابع انسانی است که یکی از اصلیترین بخشهای یک سازمان است. مدیران منابع انسانی به تشکیل و توسعه یک تیم متخصص و مجرب از کارکنان برای بهرهبرداری از ظرفیتهای آنها کمک میکنند. این فرایند با جذب و استخدام کارکنان با استعداد و امکانات لازم برای رشد و پیشرفت آنها آغاز میشود. بعد از استخدام، مدیران منابع انسانی با ارائه آموزشها و وسایل آموزشی مناسب به کارکنان، آنها را بهبود مهارتهای فنی و کاری خود تشویق میکنند. در طول مدیریت منابع انسانی، مدیران باید منابع و ظرفیتهای آنها را بهینه کنند و هرگونه موانعی را برای رشد و پیشرفت کارکنان از بین ببرند.
آغاز شماره گذاری زوتی وارداتی
در ماه آبان ۱۴۰۲، زوتی DL5 وارداتی شرکت پارس خودرو، پس از گذراندن دو هفته از تاریخ ورود به کشور، طی مراحل ثبت و پلاک گذاری نهایی شد. با ورود این خودرو به بازار، انتظار میرود تا پایان سال جاری، تعداد قابل توجهی از ۱۰۰۰ خودرو وارداتی شرکت پارس خودرو، در دسترس خریداران قرار گیرد.

فراخوان پیش فروش زوتی: آبان 1402
با اعلام شرکت سایپا، افرادی که در اسفندماه ۱۴۰۱ در سامانه یکپارچه ثبت نام خرید خودرو وارداتی کرده بودند و سپس در مهرماه ۱۴۰۲ تصمیم به خرید خودرو زوتی DL5 گرفتهاند، میتوانند از دوشنبه ۱ مهرماه ۱۴۰۲ با مراجعه به سامانه فروش اینترنتی سایپا (saipa.iranecar.com) ثبت نام خودرو زوتی را کامل کرده و وجه پیش پرداخت را واریز نمایند.
بر اساس بخشنامه پیشفروش شرکت زوتی، قیمت خودروها به صورت غیرقطعی محسوب میشوند و قیمت نهایی آنها در زمان تحویل مشخص خواهد شد که اطلاعات بیشتری در اینباره از طریق لینک زیر در دسترس قرار داده شده است:
موفقیت یک سازمان معمولا به تلاش و تعهد کارکنان آن مربوط میشود؛ اما با این حال، عوامل دیگری هم در موفقیت سازمان نقش دارند. از جمله این عوامل، مدیریت منابع انسانی است که یکی از اصلیترین بخشهای یک سازمان است. مدیران منابع انسانی به تشکیل و توسعه یک تیم متخصص و مجرب از کارکنان برای بهرهبرداری از ظرفیتهای آنها کمک میکنند. این فرایند با جذب و استخدام کارکنان با استعداد و امکانات لازم برای رشد و پیشرفت آنها آغاز میشود. بعد از استخدام، مدیران منابع انسانی با ارائه آموزشها و وسایل آموزشی مناسب به کارکنان، آنها را بهبود مهارتهای فنی و کاری خود تشویق میکنند. در طول مدیریت منابع انسانی، مدیران باید منابع و ظرفیتهای آنها را بهینه کنند و هرگونه موانعی را برای رشد و پیشرفت کارکنان از بین ببرند.
فروش خودروهای زوتی پس از قیمت گذاری
در تاریخ 4 مهرماه، آقای محمدعلی تیموری، مدیرعامل شرکت سایپا در نشست خبری خود اعلام کرده است که محموله ای از خودروهای زوتی به تعداد تقریبی 1000 دستگاه وارد شده است. این خودروها در حال حاضر در شرکت پارس خودرو در دسترس است و پس از تأیید قیمت آنها، ثبت نام برای خرید آنها از طریق سامانه متمرکز وزارت صمت انجام خواهد شد.
قیمت محصولات پارس خودرو در سال 1402
در ماه فروردین سال 1402، شرکت پارس خودرو لیست جدید قیمتهای خودروهای کوییک را اعلام کرد. این اقدام به تطابق قیمتها با شرایط جدید بازار خودروها انجام شده است. مشتریان و علاقمندان به خرید خودروهای کوییک میتوانند از این لیست جدید قیمتها برای انتخاب و خرید بهترین گزینه برای خود استفاده کنند.
نباید فراموش کرد که قیمت خودروهای تولید شده در کارخانه پارس خودرو، از آذرماه ۱۴۰۰ تاکنون تغییری نکرده است و همچنان باقی مانده است. این قیمت، قیمت خام (قیمت پایه) خودروها را شامل می شود و هزینههای دیگری مانند عوارض شماره گذاری، عوارض شهرداری، مالیات ارزش افزوده، مالیات هوای پاک، بیمه شخص ثالث و غیره در ابتدا در نظر گرفته نشده است.
مجوز واگذاری پارس خودرو صادر شد
در آذر 1401، رئیس کل سازمان خصوصیسازی اعلام کرد که مجوز واگذاری شرکت پارس خودرو صادر شده است. او در این باره توضیحات زیر را ارائه داد.
- تصویر کلی این است که پارس خودرو نه تنها دارایی دولتی است و همچنین ارزش آن ارزش آمدها و پروژههایی است که توسط آن صورت گرفته است. - تصمیم نهایی در مورد واگذاری و ارزشگذاری پارس خودرو توسط هیئت مدیره و مجمع شرکت سایپا اتخاذ میشود.
تاکید میشود که درباره واگذاری شرکتهای ایرانخودرو و سایپا، اولویت بر عهده دولت است که باید ابتدا قیمتگذاری دستوری محصولات این شرکتها را حذف کند.
برای بهبود و بازنویسی پاراگراف، میتوان از روشهای زیر استفاده کرد: • در ابتدا، برای واگذاری واقعی مدیریت، نیاز است که سهامهای تودلی و چرخهای این دو شرکت واگذار شود تا قفل سهامداری آنها باز گردد.
با توجه به اصرار وزارت صمت بر واگذاری پارس خودرو، تعهدات مربوط به واگذاری این دو شرکت توسط سازمان خصوصیسازی، سازمان نوسازی و گسترش صنایع و معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صمت در یک تفاهمنامه در روز گذشته و به طور قطعی به اتمام رسید.
با توجه به تفاهمنامه مذکور، تا آخر ماه بهمن باید راهبرد توسعه صنعت خودرو با یک دوره زمانی 10 ساله به صورت رسمی منتشر شود، تا همه عوامل مهم در این صنعت از چشمانداز و متغیرهای قابل پیشبینی آن مطمئن شوند. علاوه بر این، تا پایان سال، تمام محصولات شرکتهای ایرانخودرو و سایپا از تحت تأثیر قیمتگذاری دستوری خارج میشوند و همچنین واگذاری سهام دو شرکت تودلی نیز تا پایان سال انجام میگیرد.
احتمال همکاری پارس خودرو و نیسان
در آبان ۱۴۰۱، شرکت سایپا تصمیم به قطع واردات دو مدل خودروی چانگان گرفت که این موضوع باعث افزایش حدس و گمانها درباره شرکت پارس خودرو شده است. پارس خودرو، شرکت زیرمجموعه سایپا، در گذشته همکاری بلندمدتی با برند نیسان داشته و با آزادسازی واردات خودروها به ایران، همکاری خود را با نیسان ممکن است ادامه دهد. حضور چندین خودروی کراساور کوچک نیسان کیکس در پارکینگ پارس خودرو در پاییز ۱۴۰۱، شایعه همکاری بین پارس خودرو و نیسان را تأیید میکند.
اگر با جریان واردات خودروها به ایران آشنا هستید، ممکن است به یاد داشته باشید که در بهار ۱۳۹۷ شرکت جهان نوین آریا اعلام کرد که پروژه مونتاژ نیسان کیکس در ایران را به تعویق انداخته است. اما بعداً، آمریکا از توافق برجام خارج شد و تحریمهای خود در صنعت خودروی ایران را برای دومین بار اعمال کرد. به همین دلیل، پروژه مونتاژ نیسان کیکس در ایران به فراموشی رفت.
شرکت سایپا قصد دارد در طی یکسال آینده، دو خودروی کراساور کاملا جدید را از چانگان وارد بازار خودرو کشورمان کند. علاوه بر مدل های نیسان و رنو که در حال حاضر واردات می شوند، این شرکت قصد دارد با راه اندازی دو مدل جدید، در حوزه خودروسازی خصوصی رقابت کند.
واردات خودروهای اقتصادی رنو توسط سایپا
شهریور ۱۴۰۱: آقای محمدعلی تیموری، مدیرعامل سایپا، درباره وضعیت فعلی سایپا و بررسی واردات خودروهای رنو صحبت کرده است. او اعلام کرد که شرکت رنو پارس توسط سایپا و رنو با درصد تقسیم ۵۱ و ۴۹ تشکیل شده است و در زیرمجموعه سایپا قرار دارد. بنابراین، واردات خودروهای رنو توسط سایپا انجام خواهد شد. همچنین، آقای تیموری اعلام کرد که در حال حاضر مذاکرات با رنو برای واردات خودروهای اقتصادی در جریان است و به زودی به پایان خواهد رسید.
هفتمین فراخوان حواله دارن رنو و برلیانس
هفتمین فراخوان حوالهداران رنو و برلیانس از تاریخ ۲۶ خردادماه در نمایندگیهای سایپا به اجرا درآمده است. این فراخوان صرفاً برای مشتریان گروه برلیانس و رنو است که تاکنون دعوتنامه تکمیل وجه مابه التفاوت برای آنها صادر نشده یا تعهدات آماده تخصیص دارند. در صورت انتخاب خودروی جایگزین، مشتریان میبایست مدلهای ورژن جدید را دریافت نمایند.
ممکنه در برخورد با متونی که به نخستین بار باهاشون آشنا میشیم، اصطلاحات و جملات پیچیدهای وجود داشته باشن که معنی و مفهومشون رو برامون مبهم میکنن. در چنین شرایطی، میتونیم با استفاده از تکنیکی به نام بازنویسی متن، این مشکل رو حل کنیم و به راحتی متوجه معنی مقاله بشیم. این تکنیک مشتمل بر تغییر ساختار جملات و کلمات و تبدیل کردن اصطلاحات پیچیده به عبارات ساده است، که به ما در درک بهتر موضوع و اصطلاحات مورد استفاده در متون کمک میکنه. به طور کلی بازنویسی متن معمولا باعث میشه ما متن رو درک بهتری داشته باشیم و بتونیم به راحتی به دیگران درباره موضوعات گوناگون توضیح بدیم.
تولید موقت برلیانس در پارس خودرو
در آذر ماه سال ۱۴۰۰، بهصورت عادی پارسخودرو در برنامهفروش خود هیچ جاهایی را برای خانواده خودروی برلیانس در نظر نگرفت. اما، حقیقت این است که تولید برلیانس همچنان به طور محدود ادامه دارد حتی در سال جاری. چنین تولیدی بالغ بر تعدادی محدود و کم است، اما این باعث میشود که تعجب کنیم که در حالیکه فروش برلیانس متوقف شده، چرا همچنان پارسخودرو اقدام به تولید این خودرو میکند؟
با توجه به آمارهای سایپا، از ابتدای سال تا پایان آبانماه ۱۴۰۰، بیش از ۴۹۷ دستگاه اتومبیل برلیانس تولید شده است. تمام این خودروها برای پرداخت تعهدات معوقه پارس خودرو استفاده میشوند. براساس تخمینهای اخیر، پارس خودرو بیش از ۴۰۰۰ تعهد معوقه درباره برلیانس دارد و تا زمانی که تولید این خودروها ادامه دارد، این شرکت نیز تولید خودروهای برلیانس را برای مشتریان خود ادامه خواهد داد. البته نمیتوان تضمین کرد که تولید برلیانس به صورت مداوم ادامه خواهد داشت یا به دلیل کمبود قطعات به صورت ناگهانی قطع خواهد شد.
توقف تولید تندر و ساندرو برای همیشه

در ماه شهریور سال 1400، آقای باقری، مدیر فروش و بازاریابی شرکت سایپا، درباره مشارکت 10 تا 12 هزار نفر از حوالهداران رنو در طرح تبدیل محصولات رنو به محصولات پارس خودرو صحبت کرد. او اعلام کرد که برخی از حوالهداران رنو هنوز هم از شرکت در این طرح خودداری میکنند و باور دارند که در صورت احیای برجام و برقراری توافق، این خودروها مجدداً در ایران تولید خواهند شد. اما او تاکید کرد که این امکان وجود ندارد و حتی در صورت تولید، این خودروها دیگر استانداردهای جدید را رعایت نخواهند کرد و تأییدیه شمارهگذاری نخواهند گرفت.
فراخوان تبدیل حواله رنو ساندرو
در ماه مرداد سال 1400، سایپا مجدداً برنامه تبدیل برای مشتریان خودروهای رنو ساندرو و رنو ساندرو استپوای راهاندازی کرده است. این برنامه قادر به پذیرش تعداد محدودی مشتری است و پس از تکمیل ظرفیت، غیرفعال میشود. قبلاً نیز در تاریخ 13 خردادماه 1400، برنامه تبدیل سابق آغاز و اتمام یافته است و حالا به صورت مجدد در نمایندگیهای سایپا در دسترس است.
ممکنه در برخورد با متونی که به نخستین بار باهاشون آشنا میشیم، اصطلاحات و جملات پیچیدهای وجود داشته باشن که معنی و مفهومشون رو برامون مبهم میکنن. در چنین شرایطی، میتونیم با استفاده از تکنیکی به نام بازنویسی متن، این مشکل رو حل کنیم و به راحتی متوجه معنی مقاله بشیم. این تکنیک مشتمل بر تغییر ساختار جملات و کلمات و تبدیل کردن اصطلاحات پیچیده به عبارات ساده است، که به ما در درک بهتر موضوع و اصطلاحات مورد استفاده در متون کمک میکنه. به طور کلی بازنویسی متن معمولا باعث میشه ما متن رو درک بهتری داشته باشیم و بتونیم به راحتی به دیگران درباره موضوعات گوناگون توضیح بدیم.
در این طرح تبدیل، که برای حوالهدارانی طراحی شده است که هنوز دعوتنامه تکمیل وجه برای آنها صادر نشده است، سایپا به خریداران خود رنو ساندرو و رنو ساندرو استپویژن پیشنهاد داده است که یا خودروی کوییک R را با شرایط ویژه تحویل بگیرند، یا از خرید منصرف شوند.