ثبت نام خودرو فرسوده سایپا 1402

اخبار خودرو

طرح نوسازی خودرو فرسوده سایپا: آبان 1402

مرحله اول از فراخوانی خودروهای صادر شده توسط سایپا در سال 1402 به منتخبین مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها اختصاص داده شد. طبق این فراخوان، افرادی که پیش از این جهت خرید خودروی شاهین اتومات با ترجیح در تابستان و پاییز سال 1402 و همچنین خودروهای کوییک اس با استاندارد 85گانه، کوییک SR با استاندارد 85گانه، ساینا اس با استاندارد 85گانه و ساینا اس دوگانه سوز با ترجیح در تابستان سال 1402 انتخاب نموده بودند، اکنون قادر به واریز وجه مورد نیاز هستند.

با توجه به بخشنامه فروش خودرو فرسوده سایپا، افرادی که تا تاریخ 20 آبانماه 1402 درخواست اسقاط خودرو خود را از طریق سامانه ستاد نوسازی () ارسال و گواهی اسقاطی با مهر پلیس را دریافت کرده‌اند، اگر پیامک اطلاع‌رسانی سایپا را در تاریخ 1402/08/20 دریافت کرده باشند، می‌توانند در این طرح شرکت کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر، به لینک زیر مراجعه فرمایید:

مقاله نیاز به تعمیر و بهبود دارد. لطفا پاراگراف موردنظر را مجددا ارسال کنید تا ما بتوانیم آن را بهبود دهیم و بازنویسی کنیم.


چه خودرویی فرسوده محسوب میشود؟

ثبت نام خودروهای قدیمی سایپا فعلاً برای صاحبان تاکسی غیرممکن است. همچنین، صاحبان خودروهای شخصی می‌توانند در طرح جایگزینی خودروهای قدیمی سایپا ثبت نام کنند، اما باید حداقل 15 سال از زمان تولید خودرویشان گذشته باشد. برای جزئیات بیشتر در مورد میزان فرسودگی خودروهای مختلف، مقاله را مطالعه فرمایید.

شرایط ثبت نام سایپا برای خودروهای فرسوده

به منظور اجرای بند (ف) تبصره (۷) قانون بودجه سال 1401، مالکان خودروهای قدیمی که شرایط خروج خودرو از دست اندرکاری و آیین‌نامه‌های مرتبط با ارائه ماده (۸) قانون هوای پاک را دارند و تمایل به شرکت در قرعه‌کشی سایپا را دارند، میتوانند در فرآیند ثبت‌نام شرکت کنند.

متقاضیان باید در سامانه یکپارچه فروش، شناسه منحصر به فرد (VIN)، شماره شاسی خودرو، شماره موتور و همچنین اطلاعات شخصی از جمله نام، نام خانوادگی و کد ملی خود را ثبت کنند.

تا قبل از احراز صلاحیت دارنده خودرو قدیمی توسط ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و اعلام فهرست انتخاب شدگان از طریق سامانه یکپارچه خودرو و نیز انجام مراحل اسقاط خودرو قدیمی، متقاضیان اجازه واریز هیچ مبلغی را نخواهند داشت.

تشخیص و اعلام واجدین شرایط بر عهده سازمان مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور است و شرکت سایپا هیچ نقشی در این مورد ندارد.

برندگان قرعه کشی سایپا باید به سرعت به یکی از مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای قدیمی (که در سایت ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت وجود دارد) مراجعه کنند و در طی دو ماه خودرو خود را اسقاط کنند.

بر اساس گواهی اسقاط خودرو که متعلق به کارخانه سازنده است، افرادی که در قرعه کشی سایپا برنده شده اند و خودرو خود را اسقاط کرده اند، هیچ ادعایی در مورد صدور و استفاده از گواهی اسقاط در سامانه ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و همچنین ارزش آن ندارند.

طبق قوانین و مقررات مربوطه، در هر مرحله از فرآیند ثبت نام و تحویل خودرو، فقط افرادی که شرایط قانونی و مقررات بخشنامه را مطابقت داشته باشند، ادامه فرآیند را خواهند داشت. در غیر اینصورت، فرد متقاضی حقی در این بخش نخواهد داشت و هیچ تعهدی از سوی تولیدکننده یا خودروساز نسبت به او وجود نخواهد داشت.

درخواست‌دهنده باید اطلاعات خودروی فرسوده خود را ثبت و تأیید کند. اگر در فرآیند اسقاط و ثبت نام خودروی جایگزین هر گونه تاخیری روی دهد، این منجر به پذیرش هر گونه مسئولیتی بر عهده درخواست‌دهنده خواهد بود و گروه خودروسازی سایپا هیچ تعهدی برای تحویل خودروی اعلام شده در این بخشنامه نخواهد داشت.

قیمت خودروی جایگزین توسط گروه خودروسازی سایپا معادل قیمت مصوب فروش در زمان واریز وجه است. پس از احراز شرایط توسط ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و انتخاب از طریق قرعه کشی در سامانه یکپارچه، متقاضیان خودروی خود را به این شرکت معرفی می‌کنند و بعد از آن، می‌توانند وجه را واریز کنند.

متقاضیانی که میخواهند به جای خودروی فرسوده خود وجه، ارزش لاشه یا امتیازهای گواهی اسقاط دریافت کنند، مجاز به شرکت در طرح ثبت نام خودروی فرسوده سایپا نیستند.

محدودیت های ثبت نام مالکان خودرو فرسوده

یک محدودیت جدید برای ثبت نام خودروهای فرسوده سایپا اعمال خواهد شد. طبق این محدودیت هر کد ملی فقط مجاز به ثبت نام یک دستگاه خودرو می باشد.

امکان خرید صلح و انتقال خودرو به صورت وکالتی وجود ندارد.

شماره کارت، شماره حساب بانکی و شماره شبا که در آینده برای واریز وجه خرید خودرو به حساب شرکت خودروساز مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید به طور ضروری متعلق به فردی باشد که درخواست خرید خودرو را ارائه می‌دهد. در صورت ارائه اطلاعات نادرست، تمام مسئولیت آن به عهده فرد ثبت نام کننده خواهد بود.

در صورت تمایل به ارسال درخواست، لطفاً از شماره تلفن همراه خود استفاده کنید.

5- کدپستی مشتری و کد نمایندگی انتخابی باید از یک استان باشند. پس از انتخاب کد نمایندگی، تغییر نمایندگی تحویل گیرنده امکان پذیر نیست و این مسئولیت به عهده گروه سایپا نیست.

6- مشتریان گرامی باید بعد از کار کردن 1000 کیلومتر یا حداکثر پنج ماه از تاریخ تحویل خودرو، به نمایندگی سایپا مراجعه کرده و سرویس اولیه را انجام دهند. در غیر اینصورت، گارانتی ابطال میگردد.

ثبت نام برای مشتریان حقوقی امکان‌پذیر نیست.

8- در صورتیکه پس از امضای قرارداد، مشتری بر اساس ضرورتهای قانونی یا نیازهای محیط زیستی مطابق با استانداردهای اجباری مانند سطح آلایندگی یورو4، یورو5 و ... ملزم به نصب تجهیزات یا لوازم اضافی در خودرو شود یا تغییری در برخی از قطعات خودرو اعمال شود، و یا هزینه‌ها (شماره گذاری، بیمه، مالیات و ...) قبل از صدور فاکتور خودرو افزایش یابد، با صدور دعوتنامه، هزینه مربوطه را دریافت خواهیم کرد.

با توجه به دستور العمل صادره توسط پلیس راهور ناجا، برای ثبت و بروزرسانی اطلاعات شخصی و آدرس مشتریان در سامانه شماره‌گذاری، لازم است که اقدامات زیر را انجام دهید:

  • در صورتیکه مشتری در سامانه شماره گذاری فاقد اطلاعات فردی و سکونتی بوده و یا بیشتر از یکسال از آخرین تاریخ بروزرسانی اطلاعات فردی و نشانی محل سکونت آن در سامانه شماره گذاری گذشته باشد، مشتری باید با مراجعه به  نسبت به به‌روزرسانی یا ثبت آخرین اطلاعات خود اقدام نموده و پس از تائید توسط اداره پست، تصویر نشانی ثبت شده در سامانه سخا را به نمایندگی محل ثبت نام خود تحویل نماید.
  • در صورتیکه مشتری دارای برگه باشد، باید حتما برگه مذکور را به نمایندگی محل ثبت نام خود تحویل نماید در غیر اینصورت عواقب ناشی از آن بر عهده مشتری خواهد بود.
  • تا زمانیکه برگه احراز سکونت توسط مشتری به نمایندگی ارائه نگردد و یا اطلاعات مورد نیاز شماره گذاری به درستی ارائه نشده باشد، شماره پذیرش مشتری وارد مرحله تخصیص نخواهد شد و فاکتور نمیگردد.
  • درصورتیکه شماره‌گذاری خودرو به دلیل تاخیر مشتری یا درج اطلاعات نادرست توسط مشتری، به تاخیر بیفتد، علاوه بر اینکه سود تاخیر در تحویل ناشی از عدم شماره گذاری به آنان تعلق نخواهد گرفت، هزینه پارکینگ و نگهداری خودرو نیز از ایشان دریافت خواهد شد.

مشتریان می‌توانند به سایت سایپا مراجعه کنند تا ویژگی‌ها و تجهیزات محصولات را بررسی کنند.

۱۲- در صورتی که تحویل خودرو به تاخیر بیفتد، مبلغی معادل ۳۶ درصد سالیانه خسارت تاخیر محاسبه و در بازه زمانی مشخص شده در قرارداد به مشتری پرداخت خواهد شد. اگر مشتری در مدت ۲ ماه قادر به تخلیه خودرو فرسوده نشود، هیچ مسئولیتی درباره تحویل خودرو و یا سود تاخیر بر عهده خودروساز نخواهد بود.

در روش فروش فوق العاده سایپا، یکی از بسته های خدمت و آپشن به صورت پیش فرض در زمان واریز وجه انتخاب می‌شود. اگر مشتری تمایل به تغییر یا حذف این بسته داشته باشد، می‌تواند قبل از واریز وجه اقدام کند. همچنین در روش‌های پیش فروش یکساله سایپا، مشتریان می‌توانند بسته‌های خدمت و آپشن را به صورت اختیاری انتخاب کنند. در صورت انتخاب بسته، مبلغ آن به تفاوت از مشتریان در زمان پرداخت دریافت می‌شود.

مشتریان عزیز می توانند برای مشاهده بسته های خدمات و گزینه ها به وب سایت سایپا یدک مراجعه کنند.


اخبار طرح نوسازی خودرو فرسوده

می‌توانید در زیر، اخبار تازه و مهم درباره خودروهای قدیمی در ایران را بخوانید و همچنین آخرین وضعیت این خودروها در کشور را متوجه شوید.

اخبار مهم شرکت سایپا

شرکت سایپا با ارائه جدیدترین اخبار و اطلاعات در خصوص طرح تبدیل، کارت طلایی، مزایده اینترنتی، سرویس و تولید، همواره از خود به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در صنعت خودروسازی به راه می‌افریند.

سوال یا نظری دارید؟

name
email
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
جستجو
منوی اصلی
پشتیبانی

شما میتوانید از طریق چت آنلاین و یا تماس تلفنی بصورت رایگان از کارشناسان ما مشاوره بگیرید

تمامی درخواست های مشاوره در مجموعه خودروشاپ ازطریق تکمیل و ارسال فرم مربوط به درخواست شما می باشد.

پس از آن کارشناس مربوطه با شما تماس می گیرد.

دستیار هوشمند - آنلاین

سلام
من دستیار هوشمنده خودرو شاپ هستم

میتوانم به تمام سوالات شما در مورد انواع خودرو ها پاسخ بدهم
و یا در مورد بخش های مختلف وب سایت شما را راهنمایی کنم

 logo اپلیکیشن خودرو شاپ