
قیمت هیوندای وارداتی در پاییز 1402
در ماه آبان 1402، کرمان موتور قیمت نهایی خود برای خرید اتومبیلهای اکسنت 2023 و النترا 2023 را اعلام کرد. این اطلاعات برای خریداران واضح و قابل فهم است و مطابق با جدول ذیل است:
مدل | اکسنت 2023 | النترا 2023 |
---|---|---|
حجم موتور | 1.6 لیتر | 1.6 لیتر |
قیمت گمرکی | 15,235 یورو | 18,160 یورو |
قیمت نهایی | 1,865,000,000 | 2,200,000,000 |
مقاله شما آمادهی بازنویسی است.لطفا یه پاراگراف متن را برای من ارسال کنید.
خدمات به خودروهای هیوندای در خانه
متن برای بازنویسی و بهبود:
شرکت KTL در مهرماه ۱۴۰۲ خدمات خود را در خانه برای خودروهای هیوندای آغاز کرده است. این سرویس در فاز اول خود رایگان برای استان های تهران و البرز ارائه می شود و از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب به اجرا در خواهد آمد. تمامی قطعات شرکت KTL دارای گارانتی شش ماهه یا ۱۰ هزار کیلومتر هستند و هزینه ایاب و ذهاب ارائه این سرویس در تهران رایگان است.
مالکان خودروهای هیوندای می توانند با تماس به شماره های تعمیرگاه مرکزی و یا شماره های ۰۲۱۹۱۰۰۷۷۵۷ و ۰۹۹۳۳۱۸۹۶۸۷ از این سرویس بهره ببرند.
هیوندای کرتا و النترا وارد شدند
در طی ماه شهریور سال ۱۴۰۲، شرکت KTL که یکی از زیرمجموعههای شرکت معروف کرمان موتور میباشد، موفق شد دو خودروی برند هیوندای به نامهای کِرِتا و النترا را به بازار ایران عرضه کند. این دو خودرو نیز در نمایشگاه هفته دولت با حضور جدید خود، نمایش داده شدند.

هیوندای کرتا، یک خودرو کراس اور کامپکت است که از موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی برخوردار است. این خودرو توانایی تولید 155 اسب بخار را دارد و از گیربکس CVT برای انتقال نیرو به چرخهای جلو استفاده میکند. طبق موقعیت قرارگیری خود، کرتا بین مدلهای توسان و ونیو قرار میگیرد. این خودرو توسط هیوندای برای بازار کشورهای بریکس بهبود یافته است.

سدان النترا یک خودروی کوچک و جمع و جور است که تاکنون در بازار کشور حضور داشته و در حال حاضر با موتور 1.6 لیتری و گیربکس CVT عرضه می شود.
قیمت گمرکی محصولات هیوندای در ایران
به تازگی، اطلاعاتی از گمرکات کشور در مورد قیمت خودروهای وارداتی هیوندای در اردیبهشت 1402 منتشر شده است. قیمتهای اعلام شده در جدول زیر تنها شامل قیمت گمرکی میباشد و سایر هزینههای جانبی مانند مالیات، عوارض، بیمه، سود واردکننده، شماره گذاری و کرایه حمل به نمایندگی در آنها لحاظ نشده است:
مدل | موتور | قیمت خام | نرخ تعرفه |
---|---|---|---|
هیوندای النترا | 1.6 لیتر | 18,160 یورو | 75 درصد |
هیوندای النترا | 2.0 لیتر | 19,400 یورو | 75 درصد |
هیوندای اکسنت | 1.6 لیتر | 15,235 یورو | 75 درصد |
هیوندای توسان | 2.0 لیتر | 19,995 یورو | 75 درصد |
تعرفه حمل و نقل تا گمرک ایران برای خودروهای النترا و اکسنت با ارزش 450 یورو و برای خودروی توسان باارزش 580 یورو تعیین شده است.
خودروهای اقتصادی هیوندای در راه ایران
در آبان ماه ۱۴۰۱، با انتشار فهرست اولیه شرکتهای واردکننده خودرو، تایید میکنیم که هیوندای بازگشته به بازار خودروی ایران است. شرکت کرمان موتور، مسئولیت انحصاری واردات خودروهای هیوندای را به عهده گرفته و در فاز اول واردات، قصد دارد دو محصول جدید هیوندای را به بازار ایران عرضه کند.
این جمله تقریبا بهینه شده است، اما بهتر است به یک گویندگان بازنویسی بدهیم: "نخستین محصول اقتصادی هیوندای برای بازار ایران، نسل سوم هیوندای i10 است. اگرچه نسخه اروپایی هیوندای i10 قیمتی بالاتر از 10 هزار یورو دارد، اما نسخه آسیایی یا هیوندای i10 گرند، قابل خریداری با قیمتی کمتر از 10 هزار یورو است. در حال حاضر نیاز است تا ببینیم که کرمان موتور، کدام نسخه i10 را به ایران میآورد."
- (نسل سوم)
- (نسل پنجم)
- (نسل چهارم)
هیوندای اکسنت نسل پنجم، دومین محصول اقتصادی شرکت هیوندای است که به زودی وارد بازار کشور خواهد شد. نسل چهارم این خودرو قبلاً توسط شرکت آسان موتور و شرکت کرمان موتور به ایران وارد شد و حتی نسخه مونتاژی آن نیز در کرمان موتور تولید شد. اما بعد از خروج یکجانبه ایالات متحده از توافق برجام در ابتدای سال ۱۳۹۷، هیوندای از ایران خارج شد و کرمان موتور هم قادر به ادامه تولید اکسنت در کشور نبود. در بازار هند، اکسنت هنوز هم با نام هیوندای ورنا عرضه میشود و میتواند رقیب قدرتمندی برای محصولاتی نظیر آریزو ۵ توربو از شرکت مدیران خودرو، افامسی ۵۱۱ از شرکت فرداموتور و ریسپکت پرایم از شرکت بهمن موتور باشد.
بازگشت هیوندای با شروع دوباره واردات
در ماه شهریور 1401، آقای سامان فیروزی، مدیرعامل شرکت کرمان موتور، در اولین دوره نمایشگاه تحول صنعت خودرو، خبر داد که محصولات هیوندای با قیمتی کمتر از 20 هزار دلار به بازار عرضه خواهند شد. آقای فیروزی اظهار کرد که برخی از مدلهای هیوندای با زیرمجموعه النترا قابلیت واردات به ایران را دارند، اما برخی دیگر مانند و به دلیل عدم تطبیق با استانداردهای اروپایی، قادر به ورود به ایران نیستند.
در اوایل شهریورماه ۱۴۰۱، اولین دورهای از نمایشگاه بینالمللی خودرو در کرمان برگزار شد. در طی این دوره، سفیر کشور کره جنوبی، آقای یونگ کانگ هیون، که قبلاً به عنوان معاون اقتصادی وزیر امور خارجه کره جنوبی فعالیت میکرد، به غرفه شرکت کرمان موتور سر زد. پس از بازدید ایشان، تصمیم گرفتند که همکاری خود را با کرمان موتور ادامه دهند و در این راستا قول مساعدت دادند.
جوینت ونچر هیوندای و کرمان موتور
در ماه مرداد سال 1401، شرکت های اطلس خودرو و پاکرو سبز قشم از لیست شرکای تجاری هیوندای در ایران خارج شدند. در نتیجه، شرکت کرمان موتور تبدیل به آخرین شریک بازمانده این خودروساز کرهای در کشور شد. هر چند کرمانیها در اواسط دهه ۱۳۹۰ هجری شمسی شروع به همکاری با هیوندای کرده بودند، اما تاریخچه همکاری بین این دو خودروساز به اوایل دهه ۱۳۸۰ هجری شمسی بازمیگشت. در همان زمان، خودروسازان راین (RVMCO) مونتاژ خودروهای آوانته و ورنا را در ایران آغاز کرده بودند.
با همکاری کرمان موتور، هیوندای به مدت چند سال در بازار ایران فعالیت میکرد. اما پس از خروج یکجانبه ایالات متحده از توافق برجام در سال 1397، تحریمها بر خودروسازی ایران دوباره فعال شدند و هیوندای، همانند دیگر شرکتهای خودروسازی بینالمللی، از بازار ایران خارج شد. در حال حاضر، با ادامه مذاکرات ایران با طرفهای اروپایی، به نظر میرسد که هیوندای برای بازگشت به ایران بسیار علاقهمند است.

در مردادماه ۱۴۰۱، در هنگام یک مصاحبه خبری ، آقای سامان فیروزی مدیرعامل شرکت کرمان موتور پیرامون همکاری شرکت با هیوندای در سالهای گذشته و آینده، نکات جالبی را بیان نمودند. در ادامه به خلاصه این مصاحبه اشاره خواهیم کرد.
در دوران برجام، کرمان موتور توانست بین 40 تا 45 درصد از قطعات خودروهای خود را داخلیسازی کند. به عبارت دیگر، قسمتهایی مانند صندلی، اگزوز، مجموعهی شیشه، باتری و لاستیک خودروها کاملاً در داخل کشور تولید میشد. این امکان را به دست آورد که با همکاری هیوندای، قطعات دانش فنی موردنیاز برای تولید قطعات خودروهایش را دریافت و از آنها استفاده کند. هیوندای به ازای ارائه مجوز تولید داخلی، درآمدی به عنوان حق دانش فنی دریافت میکند و سپس اطلاعات لازم را برای تولید قطعات خودروها در اختیار کرمان موتور قرار میدهد.
در حال حاضر، همکاری بین شرکت کرمان موتور و هیوندای به نتیجه نهایی رسیده است و هر دو طرف منتظر پایان مذاکرات سیاسی هستند.
همکاری بین هیوندای و کرمان موتور در قالب یک جوینت ونچر ادامه خواهد یافت. براساس یک توافقنامه بعد از برجام، کرمان موتور با هیوندای توافق کرده که در صورتی که فروش محصولات هیوندای در ایران به بیش از ۵۰ هزار دستگاه برسد، هیوندای سرمایهگذاری مستقیم در کرمان موتور انجام داده و ۵۰ درصد سهم کرمان موتور را خریداری کند. سپس کرمان موتور به شبکه فروش جهانی هیوندای متصل میشود.

شرکت کرمان موتور در سال ۱۳۹۶ حدود ۲۶ هزار دستگاه از خودروهای هیوندای را مونتاژ کرد. در صورتی که تحریمها در سال ۱۳۹۷ اعمال نمیشدند، این شرکت میتوانست تعداد فروش خود را به بیش از ۵۰ هزار دستگاه افزایش دهد. تفاهمنامه بین کرمان موتور و هیوندای برای مدت ده سال از سال ۱۳۹۶ تا سال ۱۴۰۶ اعتبار دارد.
خوشبختانه، اگر این تفاهمنامه به اجرا در آید، هیوندای قادر خواهد بود که مدل کسب و کار خود را هم در ایران نیز برنامه ریزی کند. هیوندای در ترکیه، سالانه حدود ۲۵۰ هزار دستگاه را تولید کرده و ۸۰ درصد از محصولات خود را به بازار جهانی صادر میکند. این نشان میدهد که سهم هیوندای در این مشارکت در آغاز ۳۰ درصد بود، اما در حال حاضر به ۷۰ درصد افزایش یافته است.
در دوران برجام، سه شرکت قطعهساز بزرگ هیوندای یعنی Mando و Motrex و MSK در ایران فعال بودند. اگر هیوندای سهامدار کرمان موتور شود، ممکن است شاهد ورود قطعهسازان کرهای به کشور خود باشیم.
شرکت هیوندای، پس از سرمایه گذاری در ایران، قادر خواهد بود تا خودروهای خود را به بازارهای مختلفی مانند روسیه، عربستان، کشورهای حاشیه خلیج فارس و شمال آفریقا صادر کند.
ماجرای ترخیص هیوندای بعد از ممنوعیت واردات
مرداد ۱۴۰۱: سامان فیروزی، مدیرعامل شرکت کرمان موتور، در مورد صد خودروی هیوندایی که از گمرکات کشور ترخیص شده بودند، که در مورد آن بعد از اعلام ممنوعیت واردات اتومبیل برای این شرکت پرسشها و ابهامهای زیادی وجود داشت، توضیحاتی ارائه داد که خلاصه آن را در ادامه میخوانید:
انجمن کرمان موتور قبلاً خودروهای خود را به مشتریان فروخته بود، اما به دلیل تفاوت قیمت بازار، هیچ سودی بدست نیاورد. در صورتی که از زمان دریافت پروانه سبز گمرکی، خودروها به موقع ترخیص می شدند، احتمالاً امکان برداشت سود برای انجمن کرمان موتور وجود داشت، اما این اتفاق نیافتاد.
شرکت کرمان موتور به باور داشت که دریافت پروانه سبز گمرکی، به معنای ترخیص خودرو است. اما دولت توضیح داد که ترخیص بدان معنی است که خودروها از درب گمرک خارج می شوند. متاسفانه، مصوبه دولت برای خروج خودروها از درب گمرک، فقط 48 ساعت قبل از پایان مهلت به دست شرکت کرمان موتور رسید و شرکت فرصت کافی برای ترخیص خودروها را نداشت.
متـن اصـلاح شده: دولت به طول انجامیدن حدود هشت ماه ، بالاخره مجوز ترخیص خودروها را صادر کرد. این مجوز در حالی صادر شد که قیمت ارز به 14 هزار تومان رسیده بود و خودروهای ترخیص شده نیز در بازار به قیمت 900 میلیون تومانی عرضه می شدند. با این حال، کرمان موتور این خودروها را با همان قیمت 400 میلیون تومانی به مشتریان تحویل داد و سودی از ترخیص این خودروها نبرد. به علاوه، کرمان موتور حدود 40 میلیارد تومان هزینه انبارداری این خودروها را پرداخت کرده است.
شرایط فروش کرمان موتور
برای آشنایی با آخرین اخبار شرکت، اطلاعاتی در مورد فروش و پیش فروش خودروهای مختلف در ایران، میتوانید مقالات زیر را مطالعه کنید. این مقالات شامل جزئیات و شرایط فروش خودروهای برندهای جک، کیامسی، لیفان و هیوندای میباشند.
به علاوه، مقاله به شما امکان میدهد آخرین اخبار مربوط به خدمات و محصولات شرکت کرمان موتور را مشاهده کنید. همچنین شرایط جدید گارانتی و خدمات پس از فروش نیز در این مقاله بیان شده است. اگر به عنوان مالک یکی از محصولات کرمان خودرو هستید، خواندن این مقالات نیز برای شما بسیار مفید خواهد بود.
بررسی انواع هیوندای کرمان موتور
مقالات که همراه با عنوان "بررسی خودروهای هیوندای وارداتی و مونتاژی در بازار کشور" و یا "معرفی مشخصات فنی خودروهای هیوندای عرضه شده توسط شرکت کرمان موتور" منتخب شدهاند. در این مقالات، انواع مدلهای هیوندای که از سوی شرکت کرمان موتور واردات و تولید شدهاند، بررسی و مشخصات فنی آنها مورد بررسی قرار گرفته است. با خواندن این مقالات، میتوانید اطلاعات کاملی از این خودروهاکه در بازار کشور در دسترس هستند، به دست آورید.