شرایط فروش ریرا و ثبت نام خودرو ری را (1404)

اخبار خودرو

آغاز دوباره تولید ری‌را


خرداد 1404: شرکت ایران‌خودرو با عرض پوزش به مشتریان عزیز کراس‌اوور «ری‌را» به خاطر تاخیرهای ایجاد شده، اعلام می‌دارد که روند تجاری‌سازی این محصول دوباره آغاز شده و این شرکت به انجام کلیه تعهدات خود به خریداران متعهد است.



در راستای اهمیت ارتقاء مداوم کیفیت تولید، ایران‌خودرو تأکید کرده است که خودروی ری‌را با استفاده از قطعات با کیفیت بالا به بازار عرضه خواهد شد. این محصول جدید که به تازگی به سبد محصولات ایران‌خودرو اضافه شده، نقش قابل توجهی در تنوع محصولات این شرکت دارد.


تحویل خودروهای ثبت نامی ریرا به زودی انجام می‌شود


اردیبهشت 1404: اخیراً برخی مشکلات در روند ثبت سفارش و ترخیص قطعاتی که به کاهش تیراژ تولید خودروی ری‌را در گروه صنعتی ایران‌خودرو آسیب زده بود، با پی‌گیری‌های مستمر و همکاری مسئولان وزارت صمت در حال رفع است. به زودی تحویل این محصول از سر گرفته خواهد شد.


از اواخر بهمن‌ماه سال گذشته، فرایند ثبت سفارش برخی قطعات در سامانه جامع تجارت به منظور ارزیابی عملکرد تولیدکنندگان و تخصیص سهمیه‌های ارزی توسط مراجع ذی‌ربط در حال بررسی است. این وضعیت، حتی با وجود موجود بودن قطعات در گمرک، باعث کندی در ترخیص آن‌ها و کاهش تولید خودروی ری‌را شده است. امیدواریم که در روزهای آینده مشکلات پیش‌رو در تأمین مواد لازم برطرف گردد و فرایند تولید و تحویل خودروی «ری‌را» با سرعت بیشتری ادامه یابد.

ایران‌خودرو با کمال احترام از مشتریان گرامی خود به خاطر تأخیر در تحویل خودرو ری‌را عذرخواهی می‌کند. در این مدت، این شرکت اصلاحات قابل توجهی در سیستم‌های کیفیت محصول در زنجیره تأمین و تولید ایجاد کرده است که به طور قابل ملاحظه‌ای بر افزایش کیفیت خودروهای نهایی تأثیر خواهد داشت.

قیمت جدید ثبت نام ریرا در سال 1404


شرکت ایران خودرو اعلام کرده است که از تاریخ 9 فروردین 1404، قیمت جدید خودروی ریرا با کد کلاس 34201 به شرح جدول زیر به‌روزرسانی شده است:


جدول تغییرات قیمت ریرا ایران خودرو
زمان قیمت‌گذارینرخ مصوب
آذر 14031,130,147,000
فروردین 14041,142,477,000


*تمام قیمت‌ها به واحد تومان ارائه شده است.


نکات جالب درباره ری را ایران خودرو


آذر ماه 1403: کراس‌اور جدید ایران خودرو با کد کارخانه‌ای K125، که به نام تجاری «ری‌را» در بازار کشور معرفی شده است، در نهایت در روزهای پایانی پاییز 1403 به مشتریان تحویل داده شد. این محصول نوین ویژگی‌های جالب و جذابی را در خود جای داده است که بررسی آن‌ها خالی از لطف نیست:



ری‌را، به عنوان نخستین کراس‌اوور ملی، با پلتفرمی از شرکت ایران‌خودرو طراحی و توسعه یافته است. ایران‌خودرو برای تولید و توسعه این خودرو، مبلغی بالغ بر شش هزار میلیارد تومان صرف کرده است.



از آغاز پروژه ری‌را تا ورود آن به مرحله تجاری‌سازی، تنها 37 ماه زمان صرف شده است که در این میان، نزدیک به 10 ماه به بهبود کیفیت ری‌را اختصاص یافته است.



نسخه الکتریکی ری‌را در حال حاضر در مراحل ساخت و انجام آزمایش‌های فنی و تحقیقاتی قرار دارد و انتظار می‌رود که عرضه آن از سال‌های 1405 تا 1406 آغاز شود.



4. در حالی که هزینه ارزیابی خودروهای مونتاژی بین 10 تا 12 هزار دلار برآورد می‌شود، هزینه ارزیابی مدل ری‌را تنها حدود 4500 دلار تعیین شده است. در طی پنج سال نخست تولید ری‌را، این خودرو با ایجاد صرفه‌جویی چشمگیر 2 میلیارد دلاری نسبت به سایر خودروهای مونتاژی موجود در کشور ما همراه خواهد بود.



5. ری‌را، به عنوان نخستین خودروی متصل در ایران شناخته می‌شود. این فناوری پیشرفته این امکان را فراهم می‌کند که بلافاصله پس از وقوع حادثه، اطلاعات مربوط به سانحه به تیم‌های امدادی ارسال شود. علاوه بر این، سیستم ری‌را قابلیت ارائه تمامی خدمات امدادی و تعمیراتی را از طریق یک اپلیکیشن مخصوص برای مشتریان فراهم کرده است.



6. با بهره‌گیری از فناوری خودروی متصل، ری‌را به سیستم تماس اضطراری مجهز شده است. طبق آمارهای جهانی، این سیستم می‌تواند موجب کاهش 40 درصدی مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات در شهرها و 50 درصدی در تصادفات جاده‌ای شود، چرا که امدادرسانی به موقع را تسهیل می‌کند.



7. در حال حاضر، خودرو ری‌را مجهز به موتور به‌روز 4 سیلندر EF7P است که توانایی تولید 161 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور را دارد و از گیربکس شش‌سرعته AT نسل هفتم بهره‌مند می‌شود. با این حال، به زودی شاهد نسخه‌ای از این خودرو خواهیم بود که به موتور 3 سیلندر توربوشارژ همراه با گیربکس هفت سرعته دوکلاچه مجهز خواهد شد.



ری‌را به عنوان نخستین خودروی داخلی، با طراحی اختصاصی پلتفرم برق و الکترونیک خود، گام بزرگی در صنعت خودرو سازی ایران محسوب می‌شود. این پروژه، با همکاری مرکز تحقیقات ایران خودرو و شرکت جتکو، که از جمله معتبرترین اعضای تیم طراحی الکترونیکی این خودرو هستند، به تحقق پیوسته است.



سالن‌های بدنه‌سازی و مونتاژ شرکت ایران خودرو به منظور تولید سالانه بین 100 تا 110 هزار دستگاه خودرو ری‌را تجهیز شده‌اند. هم‌اکنون، 110 تأمین‌کننده قطعه نیز در زنجیره تأمین این خودرو فعال هستند.



10. خودروی ری‌را شامل 747 قطعه متفاوت است که از این بین، حدود 70 قطعه آن به صورت وارداتی تأمین می‌شود. بر این اساس، می‌توان گفت که درصد داخلی‌سازی ری‌را در حال حاضر بیش از 90 درصد می‌باشد.


در سال 1355، آهنگ مشهور «تولدت مبارک» به سفارش شرکت ایران ناسیونال توسط آقای انوشیروان روحانی به‌منظور گرامی‌داشت سومین سالگرد تولد پیکان ساخته شد. به تازگی، به مناسبت تولد ری‌را، آقای سامان احتشامی نسخه جدیدی از این آهنگ را با عنوان «تولدت مبارک ری‌را» به سفارش شرکت ایران خودرو تولید کرده است. این قطعه موسیقی به‌وسیله گروه کر بازخوانی گردیده و ترانه‌ی آن توسط نیلوفر منصوری سروده شده است.

تحویل اولین سری خودرو ری‌را به مشتریان

در تاریخ 24 آذرماه 1403، شرکت ایران خودرو نخستین سری از محصول جدید و پیشرفته خود، با نام ری‌را، را به مشتریان خود تحویل داد. این رویداد ویژه در هتل المپیک تهران با حضور مدیران ارشد ایران خودرو و خبرنگاران حوزه خودرو برگزار شد.


ری‌را به عنوان نخستین کراس‌اور ملی کشور معرفی شده است و به عنوان یکی از پیچیده‌ترین محصولات تولید داخل شناخته می‌شود. ایران خودرو به تازگی عرضه و تحویل این خودرو را آغاز کرده است.


علیمردان عظیمی، مدیرعامل ایران‌خودرو، در این مراسم به هزینه ارزی ۴۵۰۰ دلاری خودرو ری‌را اشاره کرد و اظهار داشت که با برنامه‌ریزی‌های تولید این خودرو، در طول پنج سال می‌توان صرفه‌جویی دو میلیارد دلاری را در مقایسه با خودروهای مونتاژی که هزینه‌ای بین ۱۰ تا ۱۲ هزار دلار دارند، محقق کرد. وی همچنین افزود که افزایش تولید این خودرو می‌تواند به کاهش هزینه‌های تولید کمک کند. ری‌را به عنوان نخستین خودرو کراس‌اوور ملی با پلتفرم اختصاصی ایران‌خودرو شناخته می‌شود و نسخه الکتریکی آن نیز به زودی و در طی یک سال و نیم آینده تولید خواهد شد، در حالی که زنجیره تامین نیز آمادگی خود را برای این تولید اعلام کرده است.

به نقل از عظیمی، ری‌را به عنوان یکی از ایمن‌ترین محصولات داخلی در زمینه ایمنی شناخته می‌شود. این خودرو که تازه به بازار عرضه شده، خدمات پس از فروش بی‌نظیری را ارائه می‌دهد و در صورت ایجاد هرگونه مشکل، کارشناسان پشتیبانی محصول به سرعت اقدام به رفع آن کرده و سعی در جلب رضایت مشتریان خواهند داشت.

با اشاره به نوآوری‌های فناوری در این خودرو، وی گفت: در حوادث جاده‌ای، نیروهای امدادی به علت تأخیر در اطلاع‌رسانی، معمولاً با تاخیر به محل حادثه می‌رسند. اما خودروی ری‌را به عنوان یک وسیله نقلیه متصل، این قابلیت را دارد که در صورت وقوع یک حادثه، راننده یا سرنشین تنها با فشردن یک دکمه، درخواست کمک کند. ری‌را با اعلام دقیق مکان وقوع سانحه، موجب می‌شود که تیم‌های امدادی سریع‌تر به محل حادثه برسند.

جزییات قیمت خودرو ریرا: آذر 1403


شرکت ایران خودرو در تاریخ اول آذرماه 1403، به ارائه اطلاعات قیمت خودرو ریرا اتومات پرداخته است که جزئیات آن به صورت جدول زیر به نمایش درآمده است:


قیمت رسمی ریرا ایران خودرو
کد کلاس34201
قیمت پایه975,803,000
قیمت نهایی1,130,147,000


*تمامی قیمت‌ها به تومان ارائه شده و به صورت گرد شده نمایش داده می‌شوند.


فراخوان پیش فروش ری را: مهر 1403


شرایط پیش فروش خودروی ری را برای منتخبین سامانه ثبت درخواست ایران خودرو که طرح جوانی جمعیت را انتخاب نموده‌اند، طبق جدول زیر اعلام می‌شود. ثبت نام برای پیش فروش ری را از روز پنجشنبه، 26 مهرماه آغاز شده و تا پایان روز شنبه، 5 آبان‌ماه 1403 ادامه خواهد داشت:




طبق اطلاعیه جدید مربوط به پیش فروش خودرو ریرا، تنها متقاضیانی که در اولویت‌بندی‌های انجام شده برای ماه‌های بهمن و اسفندماه 1403 قرار دارند، می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر، به لینک زیر مراجعه کنید:



تفضل بزيارتنا للحصول على أحدث المعلومات والتحديثات المثيرة حول موضوعات متنوعة تهمك. نحن هنا لتقديم محتوى فريد ومفيد يساعدك في استكشاف كل ما هو جديد ويثير اهتمامك. انضم إلينا لمتابعة الأخبار والنصائح القيمة التي تساعدك في اتخاذ قرارات مستنيرة.


تحویل تمامی تعهدات ریرا تا پایان 1403

مهر ماه 1403: تمامی الزامات مربوط به خودروی ری‌را تا پایان سال 1403 به طور کامل انجام خواهد شد. علیمردان عظیمی، مدیرعامل شرکت ایران خودرو، در این راستا اعلام کرد که تولید انبوه مدل بنزینی ری‌را از آبان‌ماه آغاز می‌شود و از آذرماه 1403، تمامی تعهدات مربوط به این خودرو به مشتریان تحویل خواهد شد. وی همچنین طراحی و تولید کراس‌اوور ری‌را را یک نقطه عطف در صنعت خودروسازی کشور دانست و افزود: با تولید این خودرو، ایران‌خودرو قادر خواهد بود با رقبای خارجی به رقابت بپردازد و این محصول باکیفیت و مدرن، به طور قطع جایگاه ویژه‌ای در بازار خودروهای کراس‌اوور کسب خواهد کرد.

افتتاح خط تولید اکسل ری‌را در شرکت محورسازان

در شهریور 1403، خط تولید و مونتاژ اکسل خودرو ری‌را با حضور مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و تعدادی از مدیران ارشد این گروه در شرکت محورسازان به‌طور رسمی افتتاح شد. این خط تولید می‌تواند به‌صورت روزانه 250 دستگاه تولید کند و همچنین امکان افزایش ظرفیت آن به‌تناسب نیاز تولید در ایران خودرو فراهم است.

علیمردان عظیمی، مدیرعامل ایران خودرو، با اعلام راه‌اندازی خودرو ری‌را به‌عنوان نخستین کراس‌اوور ملی، تأکید کرد که این خودرو باید با رعایت بالاترین استانداردهای کیفیت تولید و به دست مشتریان برسد. در این مراسم، وی بر اهمیت بهینه‌سازی بهره‌وری در خطوط تولید و نیروی کار شرکت‌های زیرمجموعه این گروه، از جمله محورسازان، تأکید کرده و بر ارائه قطعات و مجموعه‌های با کیفیت برای فراهم کردن تجربه‌ای ارزشمند برای مشتریان تأکید نمود.


وی اضافه کرد که بسیاری از ویژگی‌های این خودرو برای اولین بار در محصولات داخلی به کار گرفته می‌شود و با توجه به مشخصات فنی و عملکردی برجسته‌اش، در میان خودروهای هم‌رده خود به خوبی جایگاه خود را در بازار پیدا خواهد کرد. تأسیس مرکز تحقیقات در شرکت محورسازان می‌تواند تحولی مثبت به شمار آید. این اقدامات موجب تحولاتی سازنده در این تولیدکننده قطعات خواهد شد. با در نظر گرفتن توانمندی‌ها و ظرفیت‌های گروه صنعتی ایران خودرو و شرکت محورسازان، این مجموعه امکان داخلی‌سازی قطعه کالیپر را دارد. همچنین شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو و ساپکو می‌توانند در این مسیر به محورسازان یاری رسانند.



محورسازان به عنوان تنها تأمین‌کننده اکسل برای محصول ری‌را شناخته می‌شود. این شرکت، اکسل‌های جدید میل‌پیچشی را به صورت یک پکیج کامل شامل اکسل‌های جلو و عقب تولید می‌کند. همچنین، برخی از قطعات جانبی این اکسل‌ها، مانند دیسک‌های عقب و جلو، در همین مجموعه با کیفیت بالا ماشین‌کاری می‌شوند.



در این رویداد، مدیرعامل شرکت ساپکو، مدیرعامل شرکت محورسازان و تعدادی از معاونان و مدیران گروه صنعتی ایران خودرو از فرایندهای تولید در محورسازان بازدید به عمل آوردند.


عرضه ریرا در خارج از سامانه یکپارچه

شرکت ایران خودرو در تاریخ 18 مردادماه 1403، با انتشار یک اطلاعیه رسمی از عرضه خودروی ریرا به‌صورت خارج از سامانه یکپارچه خبر داده است. طبق این اطلاعیه، این خودروساز ضمن رعایت اولویت و تحویل خودروهای ثبت‌نام شده در سامانه یکپارچه، برنامه‌ریزی کرده است تا با اجرای طرح پیش‌فروش و فروش فوق‌العاده محصولات خود، بر اساس مصوبات شورای رقابت و ضوابط تنظیم بازار خودروهای سواری، امکان ثبت درخواست خرید را برای متقاضیان فراهم کند.

بر اساس این اطلاعات، این خودروساز تصمیم به آغاز ثبت نام برای خودرو ری‌را، اولین خودرو کراس‌اوور (CUV) ملی و سایر محصولات خود از هفته آینده دارد. از آنجایی که افتتاح حساب وکالتی به مبلغ 230 میلیون تومان یکی از شرایط ضروری برای شرکت‌ کنندگان معمولی در این طرح است، این شرکت به منظور ایجاد فرصت برابر، یک مهلت یک هفته‌ای برای متقاضیان عادی جهت افتتاح حساب وکالتی تعیین کرده است.


طرحی که به زودی شرایط مشارکت آن در اطلاعیه‌ای اعلام می‌شود، شامل متقاضیان عادی، افرادی که تحت طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت قرار دارند و همچنین مشمولان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده می‌باشد. خودروهای ارائه‌شده در این طرح شامل مدل‌های ری‌را، راناپلاس، پژو 207 دستی، و گروه محصولات تارا، سورن پلاس بنزینی و هایما است.


تعیین قیمت فروش ریرا (قیمت کارخانه)

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی ایران خودرو، قیمت کارخانه‌ای خودرو ریرا در تاریخ 15 مرداد ماه 1403 به میزان 975 میلیون و 803 هزار تومان تعیین شده است. لازم به ذکر است که این مبلغ، تنها هزینه اولیه خودرو می‌باشد و شامل هزینه‌های جانبی مانند هزینه‌های شماره‌گذاری، عوارض، مالیات و بیمه نیست.


قیمت گذاری ریرا در تابستان 1403

آقای علیمردان عظیمی، مدیرعامل شرکت ایران خودرو، در سخنرانی تازه خود در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت که در آخرین روزهای تیرماه 1403 برگزار شد، با تأکید بر این که ری‌را به عنوان ایمن‌ترین خودروی داخلی شناخته می‌شود، اعلام کرد که قیمت این خودرو در روز چهارشنبه هفته جاری (سوم مردادماه 1403) اعلام خواهد شد و این محصول به زودی به مرحله فروش و عرضه به بازار می‌رسد.

وی همچنین بیان کرد که هدف ما این است که ری‌را را از نظام قیمت‌گذاری دستوری خارج کنیم. با این حال، حتی با وجود قیمت‌گذاری، ری‌را همچنان حاشیه سود قابل توجهی خواهد داشت و می‌تواند بخشی از چالش‌های آینده ایران خودرو را رفع کند.

عظیمی با تأکید بر اینکه رویکرد طراحی و تولید خودروی ری به‌گونه‌ای بوده که هدف آن خلق محصولی با کیفیت برجسته نسبت به سایر محصولات داخلی است، اظهار داشت: این خودرو می‌تواند نگرش به کیفیت سایر محصولات داخلی را دگرگون کند.

آمادگی ایران خودرو برای تولید انبوه ریرا

در شهریور 1402، مهدی رادمنش، معاون تحقیقات، طراحی و توسعه محصول ایران خودرو، اعلام کرد که کراس اوور جدید ری به زودی به مرحله تولید انبوه خواهد رسید و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری، 500 دستگاه از این خودرو تولید شود. این محصول نتیجه تلاش‌های مهندسان کشور است و به موتور مدرن EF7P TC مجهز شده که یک موتور 1.7 لیتری توربوشارژ است، به عنوان قوی‌ترین موتور تولید داخلی شناخته می‌شود. همچنین، این خودرو از گیربکس اتوماتیک شش سرعته (6AT) با اهرم تعویض دنده الکترونیکی بهره می‌برد.


موتور ری با توان حداکثری 160 اسب بخار و گشتاور 240 نیوتن متر به بازار عرضه می‌شود. این خودرو مجهز به سیستم انتقال قدرت شش دنده اتوماتیک است و در مقایسه با دیگر خودروها در این کلاس، از مصرف سوخت بهینه‌ای برخوردار می‌باشد. در حال حاضر، پروسه نهایی کالیبراسیون موتور و گیربکس این خودرو در حال انجام است.


ری یک کراس اور از دسته سگمنت B است که به عنوان پرطرفدارترین گروه در بین کراس اوورها شناخته می‌شود. ابعاد این خودرو به گونه‌ای است که طول آن به 4334 میلی‌متر، عرض آن به 1808 میلی‌متر و ارتفاع آن به 1638 میلی‌متر می‌رسد. همچنین، فاصله بین دو محور آن برابر با 2590 میلی‌متر است.


ری به امکاناتی چون ترمز پارک برقی (EPB)، سیستم ترمز اتوماتیک (Auto Hold)، کمک حرکت در سربالایی (HSA) و سراشیبی (HDA)، کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، کنترل کشش (TCS)، سیستم ضد قفل ترمز (ABS) و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) مجهز است. این خودرو همچنین دارای ترمزهای دیسکی در جلو و عقب و سیستم کمک ترمز (BAS) می‌باشد. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به فرمان برقی با قابلیت تنظیم در چهار جهت و کلیدهای کنترلی روی فرمان اشاره کرد. نمایشگر دوگانه شامل آمپر دیجیتال 12 اینچی و صفحه لمسی هوشمند 12 اینچی با 9 بلندگو از جذابیت‌های داخلی آن به شمار می‌آید. امکانات منحصر به فردی همچون نورپردازی مخفی قابل تغییر در تریم داخلی، سانروف، کروز کنترل، محدود کننده سرعت، سنسور نور و باران، ورود بدون کلید، خروجی برق 12 ولت در صندوق عقب، سنسور پا برای باز کردن در صندوق عقب (کیک سنسور)، درب برقی صندوق عقب، اهرم تعویض دنده الکترونیکی، دوربین 360 درجه و رادار نقطه کور نیز وجود دارد.


وی به یک ویژگی منحصر به فرد در خودرو ری را اشاره کرد که شامل چراغ‌های Cornering یا Turn Light است. این چراغ‌ها با هر بار چرخش فرمان به‌طور خودکار روشن می‌شوند و به راننده کمک می‌کنند تا مسیر جلو را بهتر روشن کند. همچنین، ری را دارای چراغ‌های خوشامدگویی در زیر درهای جلو و سیستم Follow Me Home است که در هنگام قفل کردن روشن می‌شوند. با بهبودهای انجام شده روی موتور ری را، نه تنها مصرف سوخت کاهش یافته، بلکه قدرت و گشتاور آن نیز افزایش یافته است. این موتور به‌طور کامل بر پایه دانش داخلی و طراحی شرکت ایپکو تولید شده است، که توان محرکه آن را به یکی از نقاط قوت این خودرو تبدیل کرده است. علاوه بر این، رینگ‌های دو رنگ 18 اینچی به عنوان یک عنصر جذاب ظاهری در ری را به‌کار رفته است که برای نخستین بار در محصولات ایران خودرو مورد استفاده قرار گرفته و با طراحی اسپرت آن، به خوبی با سبک خودروهای کراس اوور تناسب دارد و برای شرایط جاده‌ای ایران نیز مناسب است.

آقای رادمنش اعلام کرد که مراحل طراحی و توسعه این خودرو به پایان رسیده و اکنون فرآیندهای کیفیت و تأمین قطعات در حال اجراست. تاکنون حدود 40 دستگاه از این محصول برای انجام طراحی، توسعه و تست‌های ارزیابی تولید شده است و برنامه‌ریزی برای تولید خودروهای جدید به منظور تأیید نوع و صحه‌گذاری در حال انجام است. ایران خودرو با هدف تولید این خودرو بر اساس یک پلتفرم نوآورانه که توانایی تولید انواع محصولات، از جمله ری را کاملاً برقی، را دارد، سرمایه‌گذاری کلانی را برای راه‌اندازی خطوط تولید جدید بدنه و مونتاژ انجام داده است. این اقدام امکان تولید انبوه از محصولات جدید را فراهم می‌آورد.

طبق گفته‌های مسئولان، خودروی ری به عنوان یکی از دستاوردهای نوآورانه در صنعت خودروی کشور، بیشترین تغییرات را در راستای توسعه تجربه کرده است. این خودرو تمامی آزمایش‌های لازم را در فرآیند تولید خود پشت سر می‌گذارد، زیرا به‌طور کامل بازطراحی شده و از یک پلتفرم جدید و قطعات پیشرفته بهره می‌برد. برای رسیدن به مرحله تجاری‌سازی، حدود 200 آزمایش شامل تست‌های قانونی و کارخانه‌ای بر روی این محصول اجرا خواهد شد. همچنین، ری به امکانات پیشرفته الکتریکی و الکترونیکی مجهز است. شرکت جتکو، به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان معتبر در حوزه برق و الکترونیک خودرو، مسئول طراحی و توسعه سامانه کنترل ادوات برق و الکترونیک خودرو (BCM) بوده که به عنوان یک ابتکار جدید در تاریخ خودروسازی ایران محسوب می‌شود. برای تولید این خودرو، از فناوری‌های روز دنیا بهره‌برداری شده و در زمینه ایمنی و امنیت، این خودرو موفق به گذراندن تست‌های متعدد و کسب استانداردهای معتبر شده است.

دلیل نامگذاری ری را ایران خودرو

در پایان خردادماه 1401، آقای خطیبی، مدیرعامل ایران خودرو، به طور رسمی نام تجاری کراس‌اور K125 را معرفی کرد. این خودرو جدید با عنوان «ریرا ایران خودرو» به بازار کشور معرفی خواهد شد. اما چه معنایی پشت نام «ریرا» نهفته است؟

در زبان مازندرانی، کلمه "ریرا" دارای معانی متعددی است که یکی از اصلی‌ترین آنها به معنای "باران" می‌باشد. همچنین، در این زبان، "ریرا" به پرنده‌ای کوچک‌تر از گنجشک و با توان پرواز سریع اشاره دارد. به همین دلیل، این واژه می‌تواند به عنوان نمادی از زندگی، سرسبزی، زیبایی و شتاب در نظر گرفته شود.

طبق گفته‌ی آقای خطیبی، پس از راه‌اندازی خط رنگ و تکمیل فرآیند پرس، بخش عمده‌ای از مدل خودرو ریرا در کارخانه ایران خودرو مازندران واقع در بابل تولید خواهد شد. از این رو، نامگذاری این خودرو به فرهنگ و ادبیات منطقه شمال کشورمان که محل تولد آن است، ارتباط دارد. علاوه بر این، نام ریرا که به صورت فارسی بر روی این محصول جدید نقش خواهد بست، برگرفته از یکی از آثار مشهور نیمایوشیج است.


پس از موفقیت محصولات رانا، دنا و تارا، حالا «ری‌را» به عنوان چهارمین محصول ایران خودرو وارد بازار شده است و با سایر اعضای خانواده خود در هماهنگی آوایی کامل است.


تولید ریرا با پلتفرم بهبودیافته تارا


در شهریور ماه سال 1400، آقای سیم‌دار، مدیر پروژه کراس‌اور ایران خودرو، به نزدیکی زمان معرفی خودروی ریرا اشاره کرد و اعلام نمود که این خودرو در حال حاضر در مرحله طراحی قرار دارد. طراحی ریرا با الهام از زیبایی‌های یوزپلنگ ایرانی صورت گرفته است. همچنین، ایشان به ویژگی‌های کراس‌اور K125 ایران خودرو پرداختند:



خودرو تارا با بهره‌گیری از پلتفرم به‌روز شده و مدرن خود به بازار عرضه می‌شود. این مدل در دسته‌ی کراس‌اورهای جمع و جور یا کامپکت قرار دارد. تارا مجهز به موتور EF7+ توربوشارژ است و هم در نسخه‌ی گیربکس دستی و هم اتوماتیک قابل خریداری خواهد بود. گیربکس 6 سرعته آن به‌طور کامل داخلی‌سازی شده و نشانه‌ای از توانمندی صنعت خودروسازی کشور است. مدل دستی تارا شامل 4 ایربگ و مدل اتوماتیک آن دارای 6 ایربگ برای امنیت بیشتر سرنشینان است. همچنین، ویژگی‌های برجسته‌ای نظیر سانروف پانورما، صندلی‌های برقی، ترمز پارک برقی، و سیستم کنترل پایداری در نسخه فول این خودرو ارائه شده است.



بررسی انواع ریرا ایران خودرو در بازار


برای دریافت آخرین اطلاعات و آشنایی با انواع مدل‌های مختلف ریرا ایران خودرو در بازار داخلی، پیشنهاد می‌کنیم مقالات منتخب زیر را مرور نمایید:



Join us for an exciting journey as we explore various topics and share insights that inspire thought and discussion. 


به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟
0از 5 امتیاز
( 0 نفر امتیاز داده‌اند )

سوال یا نظری دارید؟

name
email
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
جستجو
منوی اصلی
پشتیبانی

شما میتوانید از طریق چت آنلاین و یا تماس تلفنی بصورت رایگان از کارشناسان ما مشاوره بگیرید

تمامی درخواست های مشاوره در مجموعه خودروشاپ ازطریق تکمیل و ارسال فرم مربوط به درخواست شما می باشد.

پس از آن کارشناس مربوطه با شما تماس می گیرد.

دستیار هوشمند - آنلاین

سلام
من دستیار هوشمنده خودرو شاپ هستم

میتوانم به تمام سوالات شما در مورد انواع خودرو ها پاسخ بدهم
و یا در مورد بخش های مختلف وب سایت شما را راهنمایی کنم

 logo اپلیکیشن خودرو شاپ