صفر تا صد وام برای خرید تجهیزات

blog

برای راه‌اندازی هر کاری به تجهیزات و ماشین آلات مخصوص آن کار نیاز داریم. اما گاهی هزینه‌ی تامین تمام دستگاه‌ها و تجهیزات بسیار زیاد است و از پس تامین آن بر نمی‌آییم. اینجاست که به فکر تامین این مبلغ از طریق وام و تسهیلات می‌افتیم. دو راه مختلف دریافت وام برای خرید تجهیزات وجود دارد. یکی اقدام از طریق بانک‌ها و طی روال کاری آنها که معمولا کمی مشکل و زمان‌بر است. راه حل بعدی دریافت وام‌های آزاد یا شخصی است. این نوع از تسهیلات از سرعت پرداخت بالاتری برخوردار هستند. در ادامه با شرایط و قوانین دریافت این نوع از وام‌ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

وام برای خرید تجهیزات شامل چه کسانی می‌شود؟

در این بخش به گروه‌هایی که می‌توانند تجهیزات مورد نیاز خود را از این طریق تهیه کنند اشاره می‌کنیم. 4 گروه مختلف از اشخاص هستند که قادر به دریافت این وام به منظور خرید تجهیزات می‌باشند.

الف- پزشکان متخصص- دامپزشکان- دندانپزشکان و داروسازان

ب- بینایی سنجی- مامایی- شنوایی سنجی- فیزیوتراپی- رادیولوژی

ج- مهندسین- شرکت‌های مهندسی- پیمانکاری‌ها- شرکت‌های بازرگانی- شرکت‌های خدماتی

د- دفاتر اسناد رسمی- وکلا و سردفتر داران

بنابراین اگر در هر یک از این زیرشاخه‌ها قرار می‌گیرید این وام به شما تعلق می‌گیرد. هدف اصلی از اعطای وام‌های آزاد برای خرید تجهیزات تقویت کردن توان بنگاه‌های اقتصادی است.


شرایط پرداخت تسهیلات برای خرید تجهیزات و ماشین آلات:

این وام‌ها در بخش‌های مختلفی مانند صنعت- کشاورزی- نساجی و پزشکی و ساختمان به افراد پرداخت می‌گردد. همچنین برای پرداخت تسهیلات ابتدا باید اعتبارسنجی‌های لازم از متقاضی وام و ضامن وی صورت گیرد. ارائه کردن پیش فاکتورهای تجهیزات مورد نیاز هم از الزامات دریافت این نوع وام می‌باشد. مبلغی که می‌توانید به عنوان وام برای خرید تجهیزات دریافت کنید نیز تا سقف 80 درصد از پیش فاکتورها است. توجه کنید که این مبلغ نباید بالغ بر 30 میلیارد ریال باشد. از دیگر تضمین‌های مورد نیاز در این خصوص می‌توان به:

  • ارائه نمودن فاکتورهای رسمی نمونه دارایی بین متقاضی وام و فروشنده ( توجه کنید که چک تسهیلات در وجه فروشنده‌ی تجهیزات صادر خواهد شد.)
  • زمان بازپرداخت اقساط حداکثر 36 ماه در نظر گرفته شده است.
  • تمام هزینه‌های مربوط به کارشناسی تجهیزات و ارزیابی وثیقه بر عهده‌ی خریدار تجهیزات است.
  • تا زمانی که وام به طور کامل باز پس داده نشود اسناد وثیقه در گرو باقی خواهد ماند.
  • صادر کردن بیمه حوادث و آتش سوزی برای مورد وثیقه نیز الزامی است.
  • چک صیاد- بدون قلم خوردگی و تایپی

اشاره نمود. ریز مدارک و شرایط مورد نیاز در زمان دریافت مشاوره‌های اولیه در این خصوص ارائه می‌گردد.

برای دریافت تسهیلات خرید تجهیزات چه تضمین‌هایی لازم است؟

هر وام و تسهیلاتی قطعا به تضمین‌های اجرایی برای بازپرداخت نیاز دارد. وام برای خرید تجهیزات نیز از این قاعده مستثنی نمی‌باشد. میزان و تضمین‌ها نیز ارتباط مستقیمی با مبلغ وام و تسهیلات پرداختی به شما دارد. این تضامین برای مبالغ مختلف وام به صورت زیر اعلام شده است:

1- وام تا سقف 2 میلیارد ریال:

در شرایطی که درخواست دریافت مبلغ 2 میلیارد ریال وام را داشته باشید تنها یک ضامن معتبر کافی است. از ضامن یک فقره چک به مبلغ 150 اصل و فرع درصد وام پرداخت شده دریافت خواهد شد. همچنین خود متقاضی نیز باید چکی به همین مبلغ به عنوان تضمین بازپرداخت وجه ارائه کند.

2- وام از 2 الی 5 میلیارد ریال:

در شرایطی که مبلغ درخواستی متقاضی رقمی بین 2 تا 5 میلیارد ریال باشد باید دو ضامن معتبر ارائه نماید.  از ضامن چکی به مبلغ 150 درصد اصل و فرع وام پرداختی به متقاضی دریافت می‌شود. خود متقاضی نیز باید یک فقره چک به همین مبلغ به عنوان ضمانت به شرکت پرداخت کند.

3- وام‌هایی با مبلغ بیشتر از 5 میلیارد ریال:

این مبلغ از وام برای خرید تجهیزات تنها در ازای سند ملکی ارائه خواهد شد. پیشنهاد می‌شود تا مقاله‌ی وام به سند ملکی را مطالعه کرده تا اطلاعات جامعی در این خصوص کسب کنید. همچنین متقاضی و وثیقه‌گذار باید یک فقره چک به ارزش 150 درصد از اصل و فرع وام ارائه نمایند.

مدارک مورد نیاز تسهیلات خرید تجهیزات:

بعد از اینکه با شرایط و ضمانت‌های لازم در این خصوص آشنا شدیم باید درباره مدارک نیز بدانیم. مدارک مورد نیاز به چهار دسته مختلف تقسیم می‌شوند:

1- مدارک هویتی:

ابتدا باید تمام اسناد و مدارک هویتی مورد نیاز را به شرکت وام دهنده ارائه نمایید. این گروه از مدارک شامل:

  • تصویر تمام صفحات شناسنامه فرد متقاضی
  • تصویر پشت و روی کارت ملی متقاضی دریافت وام
  • فرم مخصوص احراز هویت از سامانه ثنا
  • گواهی نامه امضای از محضر

می‌باشد. توجه داشته باشید که تکمیل بودن مدارک موجب تسریع امور پرونده وام شما می‌شود.

2- مدارک شغلی:

وام برای خرید تجهیزات نیاز به ارائه مدارک شغلی متقاضی دارد. تمام اشخاص چه کارمند باشند و چه دارای شغل آزاد باید مدارک شغلی خود را به شرکت ارائه کنند. این مدارک برای افراد کارمند شامل تصویر آخرین فیش حقوقی و حکم کارگزینی می‌باشد. اما در مشاغل آزاد باید تصویر جواز کسب و پروانه فعالیت خود را به شرکت وام دهنده ارائه کنید. اجاره نامه و سند مالکیت محل کسب نیز ضمیمه مدارک شغلی باشد.

3- مدارک تمکن مالی:

برای اینکه بتوانید تمکن مالی خود در بازپرداخت وام را اثبات کنید مدارک نیز مورد نیاز است:

  • پرینت از معدل موجود حساب شما در یک سال اخیر (این پرینت باید توسط بانک مذبور مهر شده باشد)
  • پرینت سه ماه حساب بانکی شما با تایید بانک مذبور
  • پرینت از حساب جاری که دارای دسته چک هستید.

4- سایر مدارک مورد نیاز:

در آخر نیز باید فاکتورهای مربوط به خرید تجهیزات و دستگاه‌های مورد نیاز خود را به شرکت وام‌دهنده ارائه نمایید. همچنین اگر ملکی را به عنوان تضمین و وثیقه در رهن شرکت گذاشته‌اید تصویر پایان‌کار و کپی‌سند الزامی است.

سخن پایانی:

وام برای خرید تجهیزات و دستگاه‌های مورد نیاز از جمله راه‌کارهای تامین بودجه راه‌اندازی کسب و کار است. علاوه بر بانک‌ها شرکت‌هایی نیز هستند که این مبلغ را به شما تحت عنوان وام پرداخت می‌کنند. دریافت وام از شرکت‌های وام دهنده و به اصطلاح به صورت آزاد همیشه ساده‌تر و سریع‌تر از بانک‌ها می‌باشد. امیدواریم اطلاعات لازم در این باره را از ویسایت خودرو شاپ کسب کرده باشید.

درخواست خرید تجهیزات

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟
5از 5 امتیاز
( 2 نفر امتیاز داده‌اند )

خوشحال میشیم نظرتو بزاری

name
email
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
جستجو
منوی اصلی
پشتیبانی

شما میتوانید از طریق چت آنلاین و یا تماس تلفنی بصورت رایگان از کارشناسان ما مشاوره بگیرید

تمامی درخواست های مشاوره در مجموعه خودروشاپ ازطریق تکمیل و ارسال فرم مربوط به درخواست شما می باشد.

پس از آن کارشناس مربوطه با شما تماس می گیرد.

دستیار هوشمند - آنلاین

سلام
من دستیار هوشمنده خودرو شاپ هستم

میتوانم به تمام سوالات شما در مورد انواع خودرو ها پاسخ بدهم
و یا در مورد بخش های مختلف وب سایت شما را راهنمایی کنم