
تصمیم فورد برای توقف تولید فیستا پس از ۴۷ سال ممکن است موجب خوشحالی خودروسازانی از جمله هیوندای شود. اما با تغییراتی که خودروساز کرهای روی مدل i20 خود اعمال کرده است، هیچ بعید نیست که این خودرو بتواند توجه بسیاری از مشتریان بالقوه فورد فیستا را به سوی خود جلب کند.
نسل سوم هیوندای i20 که در سال 2020 وارد بازار شد، اکنون تجربهای از بروزرسانی میاندورهای را پشت سر گذاشته است. از جمله تغییرات قابل توجه این بروزرسانی میتوان به بازطراحی سپر جلو، الگوی متفاوت جلوپنجره، دیلایتهای جدید در چراغهای جلو و تغییر محل قرارگیری لوگوی H از جلوپنجره به جلوی کاپوت اشاره کرد. تمامی این تغییرات در نگاه اول مشخص و بهچشم میآیند.
طرح چراغهای LED عقب و همچنین رینگهای ۱۶ و ۱۷ اینچی قابل سفارش برای هیوندای i20 بهروز شده است. علاوه بر این، این خودرو اکنون با سه رنگ جدید عرضه میشود که تعداد رنگهای موجود را به هشت میرساند.
یکی از این سه رنگ جدید، سبز لیمویی Lucid است که میتوانید آن را با روکش داخلی مشابه برای فضای کابین نیز سفارش دهید.

پاراگراف کاربر را بازنویسی کرده و بهبود دادم:
هیوندای i20 مدل 2023 با کابین مدرن خود، از صفحه پشت آمپر 4.2 اینچی و چندین درگاه USB-C برخوردار است. همچنین، سیستمهای هشدار برخورد از جلو و حرکت بین خطوط این خودرو، اکنون توانایی شناسایی دوچرخه را نیز به امکانات خود افزودهاند.
با پرداخت هزینه اضافی، اندازه صفحه پشت آمپر، همانند نمایشگر مرکزی، به 10.25 اینچ افزایش مییابد.

مشخصات فنی هیوندای i20 مدل 2023 بدون تغییر باقی مانده است، بنابراین میتوانید یکی از دو نسخه پیشرانه یک لیتری T-GDi با قدرتهای 99 یا 118 اسب بخار را برای این خودرو انتخاب کنید. گیربکس خودرو نیز در دو نوع شش سرعته دستی یا هفت سرعته دوکلاچه اتوماتیک در دسترس است.
نسخه فیسلیفت هیوندای i20 N هنوز به بازار معرفی نشده، اما به جز تغییرات ظاهری، انتظار میرود که مشخصات فنی آن ثابت بماند. مدل فعلی این هاچبک قدرتمند با یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ و قدرت ۲۰۱ اسببخار و گیربکس شش سرعته دستی عرضه میشود.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.