
لامبورگینی SC63 LMDh، خودرویی است که به نمایندگی از تولیدکننده خودروهای ایتالیایی در رقابتهای لی مان شرکت خواهد کرد.
با رعایت قوانین طراحی خودروهای LMDh، از ظاهر خودروی SC63 LMDh شباهت چندانی به سایر محصولات لامبورگینی قابل مشاهده نیست. با این حال، با توجه به استفاده از المانتهای طراحیی نظیر عنصر Y شکل در چراغهای جلو و عقب، خطوط شکسته بدنه، رنگ Verde Mantis، نواری به رنگ پرچم ایتالیا که سرتاسر بدنه را پیموده و نام لامبورگینی روی باله عقب، ویژگیهای منحصر به فرد این خودرو قابل تشخیص است.

شاسی MonoCage توسط یکی از تامینکنندگان مجاز برای خودروهای LMDh ساخته شده است و بدنه از مقررات رقابتی پیروی میکند، همچنین مسیرهای ورودی هوا NACA و قطعه جانبی گلگیر به طور کامل به این شاسی اضافه شدهاند.
لامبورگینی SC63 LMDh از یک پیشرانه جدید به نام 3.8 لیتری هشت سیلندر توئین توربو شارژ استفاده می کند که برای مسابقات طراحی و تولید شده است و توربوشارژرها برای سهولت در سرویس، بهبود توزیع وزن و خنک کاری بهتر، خارج از موتور نصب شده اند.
مشخص است که لامبورگینی تا به امروز از انتشار قدرت موتور خود خودداری کرده است، اما طبق مقررات، حداکثر قدرت موتور خودروهای رده هیبرید LMDh به ۶۷۱ اسب بخار محدود شده است.

اجزای هیبریدی این خودرو شامل موتور ژنراتور و باتری از بوش است و سیستم انتقال قدرت آن با دیگر خودروهای LMDh مشابه است، با این وجود، مهندسان لامبورگینی ضرایب دنده آن را تغییر دادهاند.
لامبورگینی قصد دارد دو خودروی SC63 LMDh را به پیست مسابقات اعزام کند. یکی از آنها در تمام مسابقات قهرمانی FIA در فصل 2024 حضور پیدا خواهد کرد، درحالی که دیگری در مسابقات قهرمانی IMSA در آمریکای شمالی شرکت خواهد کرد.
لامبورگینی SC63 LMDh در حال حاضر به راهنمایی رانندگان معروفی مانند Mirko Bortolotti و Andrea Caldarelli در مراحل تست و بررسی قبل از مسابقات است.

مدیرعامل لامبورگینی، آقای استفان وینکلمان، SC63 را به عنوان پیشرفتهترین خودرو مسابقهای این برند توصیف کرده است و اعلام کرده که تجربه فناوری هیبرید در مسابقات، در تولیدات آینده این شرکت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
در فستیوال سرعت گود وود بین ۱۳ و ۱۶ ژوئیه، لامبورگینی SC63 به نمایش گذاشته خواهد شد.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.