قرارداد تامین موتورهای V8 بین مازراتی و فراری به اتمام خورده و تامین موتورهای V8 توسط فراری تا پایان سال 2023 ادامه خواهد داشت.
مازراتی از سال ۱۹۵۹ به تولید خودروهای هشت سیلندر مشغول بوده و اولین آنها مدل 5000 GT بود. شرکت مازراتی در طول ۶۴ سال گذشته بیش از صد هزار دستگاه خودرو V8 را به بازار عرضه کرده است.
خودرو شاپزراتی مدل های ٣٣٤ Ultima و لوانته V8 Ultima را در جشنواره سرعت گودوود ۲۰۲۳ به نمایش آوردیم. هر دو از موتور ۳.۸ لیتری توئین توربو بهره می برند، که این موتور قدرت ۵۷۲ اسب بخار را تولید می کند، همانطور که در مدل های تروفئو بالارده مشاهده شده است.
مازراتی فقط ۱۰۳ دستگاه از هر خودرویی تولید میکند و همچنین تغییراتی در ظاهر داخلی و خارجی آنها اعمال میکند.
در جشنواره گرن توریسمو ۲۰۲۳، علاوه بر محصولات V8 مازراتی در گودوود، مدل توریسمو گرنتوریسمو با موتور V6 Netunno معرفی شد. در این رویداد، خودروهای One-Off Prisma و Folgore All-Electric نیز به نمایش گذاشته شدهاند.
معرفی مازراتی گیبلی 334 Ultima
Ghibli 334 Ultima is painted in a Scià di Persia color with Rubino details. The number 334 is engraved on the fender, indicating its maximum speed of 334 kilometers per hour. This speed makes it the fastest sedan ever produced, even one kilometer per hour faster than the Bentley Flying Spur Speed. The maximum speed of the Ghibli Trofeo also reaches 326 kilometers per hour.
از نظر شتابدهی، ترفنت آیرن بهتر عمل میکند و زمان شتاب صفر تا صد آن از ۴.۳ به ۳.۹ ثانیه کاهش یافته است.
بر اساس اظهارات مازراتی، تغییرات دقیقی در وزن و تایرهای این خودرو اعمال شده است. ترکیب جدیدی برای تایرها استفاده شده و سدان اسپرت مجهز به رینگهای ۲۱ اینچی تیره رنگ، کالیپرهای ترمز مشکی براق و اسپویلر فیبرکربنی لبه صندوق شده است.
در داخل اتومبیل، میتوان تودوزی ترکیبی از چرم Pale Terracotta و آلکانتارا را مشاهده کرد. علاوه بر این، نشان سه شاخه مازراتی و شماره 334 بر روی پشت صندلیها و پلاک شماره 334 روی کنسول مرکزی قرار داده شدهاند. همچنین، حضور لوگو una di 103 نیز به منحصر به فرد بودن این خودرو اشاره میکند.
معرفی مازراتی لوانته V8 Ultima
مدل لوانته V8 Ultima در دو رنگ Nero Assoluto و Blu Royale ارائه میشود و با رینگهای ۲۲ اینچی سیاه مجهز شده است. این محصول از یک بسته فیبرکربنی برای ظاهر خارجی استفاده میکند که شامل نماد V8 Ultima روی گلگیرها نیز میشود.
برای داشبورد کابین، از چرم مشکی و Pale Terracotta استفاده شده است. همچنین، لوگو مازراتی و نشان V8 Ultima بر روی آن قرار گرفته است. به علاوه، مانند سدان گیبلی 334، لوگو una di 103 روی کنسول میانی حک شده است تا خودروی منحصر به فرد بخوبی قابل تشخیص باشد.
هر دو شرکت فراری و مازراتی دارای پیشرانههای V6 هستند، اما این پیشرانهها به هیچ وجه مرتبط یا اشتراکی با یکدیگر نیستند. Michael Leiters، مدیر فنی سابق فراری، چند سال پیش بیان کرد که این دو پیشرانه متفاوت از یکدیگر هستند. همچنین، مازراتی تاکید کرده است که پیشرانه Netunno تماماً تولیدشده و متعلق به خود شرکت مازراتی است.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.