ظاهراً پایانی برای بوگاتی شیرون، با موتور 16 سیلندری با پیشرانه کواد-توربو، در نظر گرفته نشده است. با این حال، با قطع تولید این مدل خودرو، بوگاتی همچنان به فعالیتهای خود ادامه خواهد داد تا زمان رونمایی از جانشین شیرون در سال 2024.همچنین، بوگاتی که زیر مالکیت گروه فولکس واگن است، این موضوع را به صورت رسمی تایید کرده است.
همراه با پایان تولید شیرون، همکاری بوگاتی با آخیم آنشیدت - Achim Anscheidt - نیز به پایان میرسد. او از سال 2004 تاکنون، به عنوان سرپرست بخش طراحی بوگاتی فعالیت میکرد.
در طول دوره فعالیت آقای آنشیت، بوگاتی ویران تعداد زیادی نسخه ویژه از خود به بازار عرضه کرده است، از جمله سوپر اسپورت، گرند اسپرت ویتس، هرمس، مدل مفهومی چهاردر گالیبیر، شیرون، دیوو، میسترال، و مدل خاص چنتودیچی.
بوگاتی اعلام کرد که طراحی و توسعه جانشین شیرون از چند سال پیش آغاز شده است و مدل جدید در سال 2024 معرفی خواهد شد.
بوگاتی شیرون جانشین خودروی بوگاتی شیرون نخواهد بود کاملاً الکتریکی خواهد بود، بلکه با یک سیستم هیبرید تجهیز شده است. هنوز نمیتوان اطمینان داشت که آیا این سیستم شامل پیشرانه W16 خواهد بود یا خیر. با توجه به شراکتی که از سال 2021 بین بوگاتی و ریماک شکل گرفته است، میتوان پیشبینی کرد که پیشرانههای الکتریکی نقش مهمی در حرکت این خودرو خواهند داشت.
اگر همه چیز به ترتیب پیش برود، جانشین شیرون از سال ۲۰۲۶ وارد خط تولید خواهد شد.
پس از بازنشستگی آقای آنشایت، طراح بوگاتی به نام فرانک هیل به عنوان جانشین او منصوب شد. آقای هیل از سال 2008 در شرکت بوگاتی فعالیت میکند و در طراحی خودروهای معروف این شرکت مانند ویرون، شیرون، دیوو و ویژن گرنتوریسمو شرکت داشته است.
بنا به آقای آنشایت، همه سه مدل بوگاتی امروزی، یعنی ویرون، شیرون و جانشین آن، ویژگیهای محصولات ابتدایی برند یعنی تایپ 35، تایپ 41 رویال و تایپ 57 SC آتلانتیک را حفظ کردهاند.
به عنوان مشاور مدیرعامل بوگاتی ریماک، آقای آنشایت به همکاری خود با این شرکت ادامه خواهد داد.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.