
شرکت بوگاتی تلاش میکند با معرفی مدل بولید شیرون، نقاط قوت خود را به طور مشخص به نمایش بگذارد. به عنوان مثال، شاسی این خودرو از جنس مونوکوک فیبرکربن ساخته شده است که برای داشتن مقاومت و سختی بیشتر، با استانداردهای مسابقات استقامتی LMH و LMDh همخوانی داشته و طراحی شده است.
در این خودرو، تغییراتی دیگر نیز انجام شده است تا بتواند به استانداردهای تصادفات خودروهای مسابقهای برسد. تصاویری از بوگاتی بولید در دسترس هستند که خودرو را بدون روکش بدنه نشان میدهند.

برای اخذ استانداردهای فدراسیون جهانی اتومبیلرانی (FIA)، سِتون A بوگاتی بولید به گونهای طراحی شده است که به طور قابل توجهی با تحمل باری به وزن 7.5 تن، تنها با تغییر شکل کمتر از 50 میلیمتر مواجه شود. در ضمن، سازه ماشین نباید در یک نقطه با شعاع 100 میلیمتری و تحت این بار، بیشتر از همان اندازه تغییر شکل دهد.
در حین آزمایش غلتیدن، نیروی 12 تن به ستون B و تقریباً شش تن به شاسی خودرو اعمال میشود. قرار دادن این نیرو بر روی شاسی به منظور شبیهسازی ضربه به عقب است.
در مقایسه با شیرون، پیشرانه قوی 16 سیلندری با توان 1577 اسب بخار و گشتاور 1600 نیوتن متر، موقعیت شاسی را به صورت متمایل 60 میلیمتر به جلو تغییر داده است تا وزن خودروی 1450 کیلوگرمی به صورت مناسب تقسیم شود.
خروجی قدرت موتور به هر چهار چرخ با استفاده از سیستم الکترونیکی AWD و دیفرانسیل الکترونیکی منتقل میشود. این قدرت از طریق تایرهای پایلوت اسپرت مارک میشلن به مسیر انتقال پیدا میکند.

کمربند ایمنی شش نقطهای با استاندارد FIA و صندلیهایی که به سامانه ایمنی HANS مجهز شدهاند، به همراه سیستم اطفاء حریق، طراحی شدهاند تا ایمنی سرنشینان را بهبود بخشند.
۴۰ واحد از این خودرو در سال ۲۰۲۴ به مالکان تحویل داده خواهد شد. بنابراین، تمامی ظرفیت تولید این خودروها قبلاً فروخته شده است.
"بوگاتی بولید" در کنار تیراژ ۹۹ دستگاه، آخرین نمونه از محصولات بوگاتی است که با پیشرانه W16 عرضه میشود. این خودرو جانشین مدل شیرون است و با قدرت محرکه هیبریدی تجهیز شده است.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.