
نیسان ترا، که بر اساس پیکاپ ناورا طراحی شده است و از سال 2018 در چین و تایلند تولید میشود، در بازار خاورمیانه با نام ایکس-ترا عرضه میشود. حالا نسخه جدید این خودرو با نام دانگ فنگ پالادین به مشتریان چینی معرفی شده است.
واقعیت این است که دانگ فنگ از ابتدا در فرآیند طراحی این محصول شرکت داشته است، همچنین تولید ترا هم در تاسیسات مشترک با دانگ فنگ صورت میگیرد.
رابطه بین دانگ فنگ پالادین و ترا به رابطه بین دانگ فنگ ریچ و نیسان ناوارا شبیه است، زیرا خودروساز چینی از امکانات خود استفاده کرده و تغییراتی روی این محصول اعمال کرده است.
نسل اول دانگفنگ پالادین که بین سالهای 2003 تا 2013 در چین تولید شده بود و در ایران با نام "دانگفنگ پالادین" به فروش میرسید، بر اساس نسل اول نیسان اکسترا طراحی شده بود. اکنون نسل جدید این خودرو وارد بازار شده است تا به یادهای خوب مدل قبلی باشد.
بهجز جزییات نمایش داده شده در جلوی پنجره و نشانها، هیچ تفاوت ظاهری دیگری بین دانگفنگ پالادین و نیسان ترا وجود ندارد.

تغییرات اساسی در قسمت موتور اعمال شده است. موتور 2.5 لیتری تنفس طبیعی نیسان و گیربکس 7 سرعته اتوماتیک جای خود را به موتور 2 لیتری توربوشارژ 4K31 با طراحی میتسوبیشی داده است. این موتور 228 اسببخار قدرت و 360 نیوتنمتر گشتاور را به گیربکس 8 سرعته اتوماتیک ساخت ZF انتقال میدهد.
چرخهای دانگ فنگ پالادین از گیربکس دستی خالی شدهاند، اما طراحی شاسی و سیستم چهار چرخ محرک همچنان حفظ شده و این خودرو از تعلیق جلویی نیمهایی مستقل، محور عقب یکپارچه و اتصال دیفرانسیل به محور جلو بهره میبرد.
مشخصات فنی این خودرو عبارتند از: ارتفاع کف از زمین 215 میلیمتر و حداکثر سرعت 160 کیلومتر بر ساعت.

فضای کابین دانگ فنگ پالادین تجدید شده و اکنون شامل اهرم تعویض دنده برقی، محفظه لوازم زیر کنسول میانی و یک نمایشگر لمسی 12 اینچی میباشد، با حذف ردیف سوم صندلیها.
یکی از تجهیزات رفاهی مهم در دانگ فنگ پالادین، دوربین 360 درجه، سانروف، کنترل کروز تطبیقپذیر و سیستمهای دستیار راننده متعدد است.
در چین، قیمت پایه دانگ فنگ پالادین و نیسان ترا برابر 23,400 دلار است. ارائه نیسان ترا در نسخه پایه با گیربکس دستی جالب است.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.