
در نمایشگاه جایکیندو در اندونزی، تویوتا یک پیکاپ کانسپت به نام رانگا را به نمایش گذاشته است.
رانگا به منظور نمایش تواناییهای خودروهای تجاری چند منظوره معرفی شده است. این خودروها بر اساس نیازهای مشتریان و مالکان طراحی شدهاند تا بتوانند تغییر کاربری دهند. تویوتا رانگا کانسپت در این راستا برای استفاده در کافههای سیار، آمبولانس و سایر مواقع معرفی شده است. این امر به منظور آشنایی مخاطبان با انعطاف پذیری و ویژگیهای جدید پلتفرم وانت جدید تویوتا است.
البته، تویوتا اطلاعات فنی محصول جدید خود را منتشر نکرده است و حتی ابعاد بدنه آن را هم اعلام نکرده است. اما از تصاویر موجود میتوان دریافت که رانگا یک خودرو کوچک و جمعوجور است. تمام نمونههای این خودرو که تاکنون مشاهده شده، با کابین تک نشسته طراحی شدهاند. تویوتا پیشبینی کرده که در آینده رانگا را تولید خواهد کرد، اما تاریخ دقیق عرضه آن اعلام نشده است.

با راهاندازی وبسایتی اختصاصی برای کانسپت رانگا، تویوتا امکان دسترسی به یک قالب پیشفرض از رانگا را برای علاقهمندان فراهم کرده است. این امکان به شرکتکنندگان این اینترنتی اجازه میدهد تا ایدههای خود را برای شخصیسازی این خودرو ارائه دهند، و برنده رقابت میتواند مبلغ 6500 دلار به عنوان جایزه دریافت کند.
تویوتا حتی برای همکاری با تیونرهای محلی هم برنامهریزی کرده و به همین دلیل نمایندگانی را بخشی از نمایشگاه خودروی اندونزی فرستاده تا با برخی از آنها مذاکره کنند. هدف این مذاکرات درباره قابلیتهای عرضه این خودرو و ارائه راه حلهایی برای برآورده ساختن نیازهای مشتریان است.
بر اساس اعلام تویوتا، نام "رانگا" از واژه "رانگو" به معنای قهرمان در زبان ژاپنی گرفته شده است. این نام برای القابی با صفاتی همچون قدرت و توانایی خشن به کار میرود.

گزینهی تولید تویوتا یک پیکاپ در ابعاد رانگا در بازار آمریکا هنوز آغاز نشده است. با این حال، شایعات حاکی از این است که شرکت برنامهریزی دارد یک خودروی پیکاپ براساس مدل کرولا را برای بازار آمریکا تولید کند. این پروژه هنوز تأیید نهایی را نگرفته است و منتظر بررسیهای بیشتر است. اگر تولید این خودرو آغاز شود، میتواند به رقابت با مدلهای محبوب مانند فورد ریجر و تاکوما بپردازد. زیرساختهایی که این خودرو با کرولا به اشتراک خواهد داشت، نشاندهنده میزان توجه تویوتا به این پروژه و احتمال تولید آن در آینده است.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.