وارد خودروی Ford Mustang GTD مدل 2025 می شویم که به عنوان نسخه جادهای ورزشی از خودروی مسابقهای GT3 معرفی شده است. نام این نسخه از Ford Mustang از رقابتهای IMSA GTD الهام گرفته شده است که شرکت در آنها دارد.
گرگ گوودال، یکی از مهندسین برجسته فورد، هدف ارائه مدل GTD به عنوان یک خودروی بسیار سریع با قدرت انجام زیر 7 دقیقه در مسیر نوربورگرینگ را دنبال میکند.
مشخصات فنی فورد ماستنگ GTD
برخلاف شایعات، فورد موستنگ GTD موتور-وسط ندارد. در واقع، این خودرو دارای یک موتور V8 سوپرشارژ 5.2 لیتری زیر کاپوت است. مقدار دقیق قدرت این موتور اعلام نشده اما بر اساس گفتهها، بیش از 800 اسببخار قدرت تولید میکند، که جعلی برای تبدیل شدن به قدرتمندترین ماستنگ تولیدی جادهای تاریخی است. این موتور قابلیت دورشماری بیش از 7،500 دور بر دقیقه را دارد و همچنین دارای سیستم اگزوز تیتانیومی با سوپاپ فعال است.
گیربکس دوکلاچه فورد ماستنگ GTD به عقب منتقل شده تا توزیع وزن خودرو به نزدیکی 50-50 رسیده باشد. این جعبهدنده هشت سرعته دوکلاچه ترنساکسل از میلگاردان فیبر کربنی برای انتقال نیروی پیشرانه استفاده میکند. فورد برای این نسخه از ماستنگ، سامانه کنترل کشش متغیر را طراحی کرده است که در حالت رانندگی پیست، خروجی پیشرانه و میزان دخالت کنترل کشش را بهطور خاص تنظیم میکند تا راننده از امکانات و قابلیتهای ماشین به بهترین شکل استفاده کند.
نیمه فعالیت تعلیق فورد ماستنگ GT با استفاده از کمک فنرهای تطبیقی سوپاپدار، ارتفاع و سختی فنرها را تنظیم میکند. این سیستم در حالت پیست، ارتفاع خودرو را بهطور خودکار 40 میلیمتر کاهش میدهد.
طراحی فورد ماستنگ GTD
قطعات بسیاری از بدنه فورد ماستنگ GTD، از جمله ورودی هوای جلو، کاپوت، رکابهای جانبی، گلگیرها، سقف، در صندوق و دیفیوزر عقب، از فیبرکربن ساخته شدهاند. به تناسب سفارش مشتری، قطعات نمای جلو و عقب نیز از این مواد ساخته میشوند. همچنین، خریداران میتوانند پکیج آیرودینامیک را سفارش دهند که شامل فلاپهای جلو با کنترل هیدرولیکی، سینی زیر از جنس فیبرکربن و باله عقب فعال میباشد. مشتریان فورد ماستنگ GTD هیچگونه محدودیتی در انتخاب رنگ بدنه ندارند.
فورد موستانگ GT دارای تایرهای به ضخامت 325 و 345 میلیمتر در محورهای جلو و عقب میباشد که از رینگهای 20 اینچی آلومینیومی فورجکاری استفاده میکند. همچنین، رینگهای منیزیومی با پرههای Y شکل نیز برای این مدل قابل سفارش میباشد. ترمزهای کربنسرامیک از برند برمبو نیز به صورت استاندارد در این خودرو استفاده میشود.
در فورد موستانگ GTD، محفظه بار خبری وجود ندارد. این به دلیل نصب کمکفنرهای سیستم پوشراد، سامانه کنترل هیدرولیک و سیستم خنککننده ترنساکسل در این قسمت است. همچنین یک ورودی هوا نیز در پایین شیشه عقب قرار داده شده است تا دمای این بخش را کاهش دهد.
کابین و امکانات فورد ماستنگ GTD
کابین اسپرت فورد ماستنگ GTD با ترکیبی از جیر Miko، چرم و فیبر کربن تزئین شده است. صندلیهای ریکارو در ردیف جلو قرار دارند و جزئیات قطعات تیتانیومی، از جمله پدالهای تعویض دنده، شیفتر دوار روی کنسول و پلاک شماره ساخت، برای مشتریانی که سفارش آنها را میدهند، قابل ارائه خواهد بود.
به منظور تولید این مجموعه از قطعات، از تیتانیوم استفاده شده است که از قطعات مستعمل جنگنده Lockheed Martin F-22 به دست آمدهاند. این قطعات با استفاده از تکنولوژی پرینت سه بعدی ساخته میشوند.
قیمت و برنامه تولید فورد ماستنگ GTD
بعد از تجمیع قطعات بدنه موستانگ GTD در کارخانه Flat Rock و نصب موتور در کارخانه Dearborn Engine، مونتاژ نهایی توسط شرکت Multimatic انجام میشود.
خودروی فورد موستانگ GT به نام GTD در سال 2025 به بازار عرضه خواهد شد، با قیمت پایه 300,000 دلار برای خریداران در اواخر سال 2024 یا اوایل سال 2025 در دسترس قرار خواهد گرفت. اما همچنین، مشابه خودروی GT فورد، فرآیند انتخاب برای خریداران خاصی انجام میشود.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.