چند هفته پیش، لوتوس خودروی مونتهری از مدل Type 66 رونمایی کرد. شرکت اعلام کرده بود که این خودرو تنها به تعداد محدودی تولید میشود و برای استفاده در پیست طراحی شده است.
با الهام از مدل Lost سال 1970، تایپ 66 بهبود یافته و با استفاده از فناوری و قطعات مدرن به صورت بهتری طراحی شده است.
تایپ ۶۶ از جمله طرحهایی بود که بنیانگذار لوتوس، کالین چپمن، در دوران توسعه خودروهای اسپرت مسابقات Can-Am ارائه کرد. اما این طرح هرگز به فاز تولید نرفت، زیرا تمرکز اصلی چپمن بر روی فرمول یک بود. اما این خودرو با تلاشهای اخیر دوباره زنده شده است و برنامهریزی شده است که ۱۰ دستگاه از آن تولید شود، هر یک به قیمت تقریبی 1.3 میلیون دلار.
برای اعاده زنده کردن این خودرو، طراحان از نرمافزارهای کامپیوتری برای دیجیتالی کردن مدل چهارممنظومه به ابعاد واقعی و ایجاد رندر سهبعدی استفاده کردند. همچنین، از ایدههای ابتدایی چپمن برای بهبود کابین و کاهش مقاومت هوا بهره بردند. حضور یک بال جلو برای هدایت هوا یکی از اصولی است که حالا در خودروهای مدرن لوتوس مانند لوتوس امیرا و لوتوس اوایا نیز استفاده میشود.
این خودرو با طراحی خاطرهانگیز خود، به رنگهای قرمز، سفید و طلایی طراحی شده است و بیشتر به یک خودروی فرمول یک لوتوس تایپ 72 شبیه است. این اتومبیل دارای یک موتور V8 است که به راحتی میتواند تا 830 اسببخار قدرت تولید کند.
بدنه این رترو کاملاً از فیبر کربن تهیه شده است، در حالی که شاسی، بخشی از اتصالات و پنلهای لاله زنبوری از آلومینیوم ساخته شدهاند.
در مراسم رونمایی از تایپ 66، دو اعضای مهم تاریخ لوتوس حضور داشتند: امرسون فیتیپالدی، قهرمان دو دوره از مسابقات فرمول یک، و کلایو چپمن، مدیرعامل بخش کلاسیک تیم لوتوس، همچنین پسر کالین چپمن نیز حاضر بود. تصور میشود که اگر تایپ 66 ساخته شده بود، فیتیپالدی به عنوان راننده آن انتخاب میشد.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.