اوج تعریف خود از خودروهای کوچک اما با جدیدترین کانسپت خود یک کامیون هیدروژنی و کلاس 8 را معرفی کرده است. این مدل با نام Class 8 Hydrogen Fuel Cell Truck تولید میشود و سوخت آن توسط سلولهای هیدروژنی تأمین میشود.
هوندا این کانسپت و سایر وسایل سلول سوخت هیدروژنی خود را در نمایشگاه Advanced Clean Transportation در لاسوگاس به نمایش میگذارد (برگزاری در تاریخ ۲۰ مه).
این کنسپت کوچک و نمادین از هوندا، به عنوان یک نمونه کاربردی از تکنولوژی جدید هیدروژنی طراحی شده است. این کشنده سه سلول سوختی دارد، که هرکدام ۱۰۷ اسب بخار قدرت تولید میکنند. به طور کلی، این سیستم توانایی تولید ۳۲۱ اسب بخار را دارد. با این توانایی، این کشنده به سرعت حداکثر ۱۱۳ کیلومتر در ساعت میرسد و میتواند تا ۶۴۴ کیلومتر پیمایش کند. این اعداد برای شرایط باروری کامل و بار سنگینی که وزن ناهنجار آن ۳۷.۱ تن است.
این کشنده یک کانسپت است و سلولهای سوخت هیدروژنی از نوع جدیدی در آن استفاده شده است که توسط هوندا تولید میشود. این سلولهای سوخت جدید در کارخانه هوندا-جنرال موتورز در ایالت میشیگان تولید میشوند.
معاون مدیرعامل هوندا اعلام کرده است که وسایل نقلیه تجاری، از جمله کشندههای Class 8، به عنوان جایگزینهای مناسب و بدون آلایندگی برای نسخههای دیزلی مورد استفاده قرار میگیرند. این وسایل نقلیه بخش مهمی از استراتژی بیزنس هیدروژنی هوندا را تشکیل میدهند. هوندا به دنبال یافتن یک همکار تجاری و همچنین مشتری برای همکاری در برنامههای سلولهای هیدروژنی خود در بازار آمریکای شمالی است.
در واقع، این کشنده، با تولید سلولهای سوختی خود، هوندا را به مالک آن تبدیل میکند، اما واقعاً این کامیون یک Peterbilt است. این محصول به ظاهر یک 579EV شبیه است که یک کامیون الکتریکی دو محور با دامنهی 241 کیلومتر را ارائه میدهد.
بدون اطلاعات بیشتر، نمیتوان مشخص کرد که آیا هوندا و Peterbilt در این پروژه همکاری کردهاند یا خیر. منطقیتر است که بوزن نه معین الواحد بوده یا تصویر جلویی نشان لوگوی Peterbilt را نشان نمیدهد.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.